Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

BIXENON-wymiana


Gość BESEL_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie zauważyłem, że prawy bixenon nie dziala. Sądze że miała na to wpływ woda w reflektorze. Sprawdzilem bezpieczniki i wszytko gra.

 

Orientujecie sie ile taka przyjemność kosztuje bo jak wiadomo nie obejdzie sie bez wizyty u dealera:/ na moje oko to bedzie ponad 1000;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co Ty chcesz wymieniać? cały reflektor? Jak tak to pewnie ze 3-4 tys w nissanie kosztuje. Jak chcesz kupić sam palnik to kosztuje on około 120zł (D2R a taki chyba masz) a przetwornicę możesz kupić za jakieś 300-400zł. Nie wiem skąd tą cenę wziąłeś i za co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bujany, nie mam kompletnie pojęcia co mam wymienić, ale wiem że znajomy w fordzie za spalony xenon płacił słono. w instrukcji pisze żeby skontaktować się z serwisem. Czytałem na forum mercedesa i ludzie to sami robią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nawet w instrukcji od Fiata Punto pisali kiedyś że jeżeli przepali Ci się żarówka od świateł mijania to należy udać się do serwisu na jej wymianę:) Tak naprawdę możesz to zrobić sam, w jakimś warsztacie bądź w serwisie ale tam sobie pewnie słono policzą. Najprawdopodobniej przepalił się palnik ("żarówka") i tak jak mówiłem koszt takiego to około 120zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zamień palniki miejscami i już będziesz wiedział czy padł palnik czy przetwornica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawości po tym co napisałeś zajrzałem na forum mercedesa i oto co 1 wpadło mi w oczy:

 

http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=2036

 

[ Dodano: Nie 29 Mar, 2009 08:17 ]

ps. małe sprostowanie, w Twoim poprzednim poście przeczytałem że ludzie to samo robią a nie sami, więc zrozumiałem że chodzi Ci o to że jeżdżą na wymianę do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dr slawooo

BESEL przyjacielu zanim zaczniesz robic zakupy trzeba sprawdzic co trafiło szlak.... u mnie też padł xenon z powodu zamoczenia ale u mnie padła przetwornica sam się pewnie orientujesz że to wydatek około 400 zł i w 90% to jest przyczyną ponieważ przetwornica nie jest osłonięta od środka lampy i to jest jedyne miejsce którędy woda może się dostac :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie żarnik tylko palnik. masz dwa a nie jeden? wrzuć fotę reflektora

 

[ Dodano: Nie 29 Mar, 2009 22:05 ]

edit: masz jeden palnik w lampie a nie dwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BESEL_, reflektor masz Bi-xenonowy to masz 1 palnik, typ D2S (35W).

Bixenon polega na tym, ze "dlugie" swiatla sa "wlaczane" poprzez zmiane ustawien soczewek, a nie poprzez fizyczne zapalenie sie dodatkowej zarowki.

Najlepiej zamien palniki miejscami i sprawdz czy to napewno palnik a nie przetwornica.

 

Standardowo w Murano sa zamontowane palniki o temperaturze swiatla 4500K (lub tez 4300K - roznie podaja), kolor swiatla jest bialy, z minimalnym niebieskim.

 

Przy wymianie mozesz uderzyc w swiatlo bardziej niebieskie kupujac zarniki o temperaturze 6000K, 8000K itd, ale wtedy bedziesz mial tak naprawde "mniej" widzialnego swiatal bialego, a wiec gorsza widocznosc kosztem bajeranckiej blekitnej poswiaty. Wg mnie powinienes zdecydowac sie na 4300K.

Cena palnika to okolo 150 zl, mozna go wymienic samemu, z tym ze najlepiej jest wymieniac komplet poniewaz wypalaja sie w miare zuzywania i jak wstawisz nowy to nawet jezeli kupisz drugi o tych samych parametrach to i tak beda roznily sie kolorami.

 

Schemacik wymiany mozesz znalezc np tutaj: http://nissanmurano.org/forums/showthread....mp;pagenumber=1

 

Daj znac jak ci poszlo i co sie wlasciwie zepsulo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia :) to co co napisalem to troche streszczenie tego co wyczytalem na nissanmurano.org, sam nigdy tego nie robilem.

240 zl za sztuke czy za komplet? Jezeli za 1 szt. to wg mnie za drogo. Tak czy inaczej najpierw zamien stronami palniki i zobacz czy to napewno nie jest problem z przetwornica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrz na alledrogo, szt kosztuje 120zł, sprawdzałem. 8000K sobie odpuść bo poza niebieską poświatą ni nie będziesz widział na drodze , możesz się wstrzelić w 6000K dużo lepiej wygląda niż 4300-4500K a świeci też na podobnym poziomie. Prawdą jest że należało by wymienić obydwa żeby nie było różnicy w kolorach choć najnowsze palniki są już tak zrobione że tych róznic praktycznie nie ma. Co do bixenonu, to jest tylko jeden palnik na reflektor. Dlaczego jest tak a nie inaczej, ano dlatego że palnik ksenonowy za wolno się rozświetla żeby mógł być używany do świateł drogowych. Rozwiązano to w następujący sposób, przy xenonie w światłach drogowych jest normalna żarówka halogenowa a przy bixenonie tak jak u Ciebie jest specjalna przesłona która za pomocą najprawdopodobniej elektromagnesu uchyla klapkę która częsciowo przysłania soczewkę i po uchyleniu tejże światło świeci jak drogowe, zmieniają się kąty padania światła. Możliwe że w Twoim jest to troszeczkę inaczej rozwiązane, tak jest napewno w BMW 1 bo rozbierałem tą lampę. W każdym bądź razie masz po 1 palniku na reflektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bujany, faktycznie jest ta przesłona i ona zmienia krótkie na długie, ale czytałem na forum audi i ktoś tanm miał 2 palniki:)

 

 

wracając do tematu to problem rozwiązał się sam...podjechałem do elektryka żeby zobaczył co i jak...wychodzimy włączam światła iiiii......świecą obydwa...nie wiem jak to się stało ale cieszę się nie zmiernie, co nie zmienia faktu że lampe muszę uszczelnić bo jest w niej skroplona woda;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc mozliwe że faktycznie problem był spowodowany wodą. Nowe przetwornice mają sporo zabezpieczeń elektroniki i bardzo prawdopodobne że to właśnie one odcięły w jakiś sposób dopływ pradu na palnik. Ciężko powiedzieć, zobaczymy co dalej będzie się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Strażak Sam

Besel! Więc profilaktycznie zacznij szukać przetwornicy tak na zapas. Bo jak już raz dała ciała, to kwestia czasu aż siądzie dokładnie. To samo miałem w Fordzie. Co do palnika to tak jak ci pisał Bilro, kup palnik na Allegro za 120-150 zł i wymień. Jedyne, co trzeba zrobić po wymianie panika, to podjechać do serwisu i sprawdzić poprawność ustawienia świateł. Ja mam barwę 5000 i jest , moim zdaniem, najbardziej optymalna. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam.Odświeżę trochę kotleta.Gdzie szukac bezpiecznika od xenonu?

 

I czzy kupowac samą przetwornicę czy w kpl. ze starterem?

 

p.s.dostałem się do przetwornicy,rozebrałem i wylała się woda.Myślałem,że wymienię jakiś tranzystorek i ją uratuję.A tu niespodzianka...Wszystko zalane kauczukiem.

 

Przetwornica wymieniona. Światełko świeci.


Witam.I znów coś się dzieje ze światełkiem.Nie świeci jeden ksenon.Jak stukam w reflektor to błyka ale nie chce zaświecic.Myślałem,że żarówka pada ale to nie to.Czy to znów koniec przetwornicy czy wina startera?Pozdrawiam.

Edytowane przez ROBERTJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dlaczego twierdzisz, że nie jest to wina żarówki? Ja ostatnio wymieniłem dwie bo jedna się skończyła. Na drugi dzień nowa dawała podobne oznaki jak Twoja. Znowu rozkrecilem auto włożyłem starą i pali bez zarzutu. Szkoda tylko mojej roboty. Na początek na Twoim miejscu zamienił bym żarówki. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy.

 

Era "tranzystorków" i żarówek skończyła się w tych lampach przed wyprodukowaniem

pierwszago Murano.

W tych lampach stosowane są palniki D2S/R, więc nie ma żadnego startera.

 

Ja proponuję przejście na LED'y.

 

Nie występują wysokie napięcia, nie zużywają się palniki, nie ma efektu zmiany barwy

olbrzymia trwałość - same zalety.

 

Pozdrawiam. wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego troix-żarówki przekładałem i wiem,że żaqrówka odpada.Chociaż miałem nadzieję,że to żarnik.Jest zimno i nie chce mi się znów dobierac do przetwornicy.Kolego wkar-co to jest co wychodzi z przetwornicy i wkładasz w to żarnik?Nie starter do ksenonu?Chociaż niektórzy mówią na to zapłonnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To źle mówią.

To jest oprawka palnika z kabelkiem.

To o czym mówisz występuje w palnikach D1S/R.

Tam jest inny zasilacz.

A żarniki są w żarówkach, a nie w xenonach.

 

wk

Edytowane przez wkar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak.

a jak szukam w necie to oprawki nie mogę znaleśc a starter jest.Jak to możliwe skoro tego już nie ma?

 

Ale do rzeczy.Co sądzisz koleżko o mojej usterce?Szukam oprawki czy przetwornicy?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...