Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie działa wskażnik paliwa i temperatury


Gość marcin1234

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcin1234

witam wszystkich właśnie zakupiłem sobie Terrano II z 95 r2.4B i mam problem nie działa mi wskaznik poziomu paliwa a rezerwa się zapala cały czas jest na minimum.

Jest takrze problem z wskaznikiem temeratury po przekreceniu kluczyka wskaznik odrazu wędruje pod czerwoną kreskę i cały cza tam się znajduje. czy mam uszkodzone zegary?

Dodam że sprawdzałem kostkę od zbirnika paliwa gdzie jest czujnik nie była zasniedziała stan złącz był idealny. Poradzcie proszę gdzie mogę dalej szuka czy mam kupi nowe zegary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz co się dzieje jak odłączysz wtyczki

możesz mieć zwarcie na czujnikach

możesz też wyjąć czujnik poziomu paliwa i go wyczyścić i sprawdzić pod kątem uszkodzeń

możesz mieć też np zegary od diesla albo czujniki od diesla i wtedy się nie dogadają z zegarami bo zasada działania czujnika polega na zmianie oporności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie jakie się nasuwa to czy samochód był kupiony z tymi usterkami.

 

Następne czynności jakie ja bym wykonał :

1. sprawdzenie czy zegary są oryginalne od niego (w przypadku zakupu samochodu z tymi

usterkami) tak jak już wspomniał o tym mój przedmówca. Na samym dole zegara

szybkościomierza pod strzałką jest podany symbol przypisany do danego modelu skrzyni

biegów ( w moim 909A) ale ja mam 2,7 TD. Jaki symbol jest przy benzyniakach tego

akurat nie wiem, może ktoś podpowie kto posiada benzyniaka choć na allegro jest sporo

wystawionych zegarów to można sobie porównać.

Dodatkowo do wglądu gdzie znajduje się ten numer załączyłem zdjęcie jest ono do

obejrzenia tu: http://chomikuj.pl/azm-61 w folderze Galeria/ Zegary/Terrano,

Maverick. Jest to strona z moimi plikami.

2. może tak być , że te dwie usterki nie są ze sobą powiązane, a źle działający wskaźnik

temperatury i poziomu paliwa razem to tylko przypadek choć wcale tak nie musi być.

3. następnie ja bym zaczął od sprawdzenia czujnika poziomu paliwa w zbiorniku, nie

przysporzy to dużo pracy oczywiście pod warunkiem, że śrubki na zbiorniku dadzą się bez

problemu wykręcić. Jeśli tam będzie wszystko dobrze to dopiero zegary. Czujnik poziomu

paliwa jest montowany na dużym oringu gumowym więc nie ma obawy, że będzie

potrzebna jakaś specjalna uszczelka. Wystarczy kupić w sklepie z łożyskami odpowiedni

oring lub też zmontować na tym samym ale może przeciekać, choć nie musi.

4. następnie trzeba sprawdzić czujnik temperatury płynu znajdujący się przy silniku.

5. dopiero teraz bym się zabrał za sprawdzenie zegarów. Przy ich wyciąganiu pierwsze trzeba

ściągnąć dolną część deski rozdzielczej pod kierownicą aby się dostać do wkrętów

trzymających górną część, dolna część jest na długich zatrzaskach i najlepiej włożyć pod

spód rękę aby je od wewnątrz popchnąć aby wyskoczyły. Tak dokładnie to opisuję gdyż

już to przerabiałem, a plastiki są bardzo delikatne i kruche – szybko się łamią, a wtedy

jest problem. Ogólnie to Terrano i Maverick mają plastiki marnej jakości, wszelkiego

rodzaju uchwyty są zbyt delikatne w stosunku do jakości plastików. Największą ostrożność

trzeba zachować przy wykręcaniu trzech wkrętów (dokręcać zaś bardzo delikatnie) nad

zegarami, tam uchwyty są bardzo delikatne a plastik wyjątkowo kruchy. Ja akurat nie

miałem z połamanymi uchwytami większego problemu gdyż mam możliwość pospawania

ich we własnym zakresie choć dobranie tworzywa do plastików nad zegarami przysporzyło

mi trochę trudności, dlatego też tak bardzo uczulam wszystkich na to.

 

Wszelkie opisy opieram na własnych doświadczeniach i o model 2,7 TD więc proszę nie mieć pretensji jeśli czujnik poziomu paliwa będzie trochę inny choć ze zdjęć oglądanych na allegro wydaje się byś identyczny, akurat teraz jest taki wystawiony – właśnie do benzyny.

 

Wykonałem generalny remont tego samochodu i miałem przy okazji możliwość zajrzenia prawie we wszystkie jego zakamarki.

 

Pozdrawiam właścicieli Terrano i Maverick-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin1234

dziekuję za podpowiedzi jutro zabiorę się za sprawdzanie.

Samochud kupiłem już z takimi wadami samochód jest w orginale ze wszystkimi dokuentami także raczej deska od diesla nie wchodzi w grę .

Dzisjaj zauwazyłem wsiadam do samochodu przekreciłem stacyjkię a wskaźnik paliwa powendrował na połowę skali po przejechaniu 80km spadł prawie do czerwonej kreski.

Natomiast wskaźnik temperatury po załączeniu na zimnym równiez powendrował na połowę skali nastepnie po przejechaniu ok 400m wzrósł pod czewona kreske i tam cały czas pozostawał.

dzieki za wszystkie sugestję będe w pomiedziałek sprawdzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to jednak wygląda na uszkodzone czujniki lub wskaźniki ale pierwsze właśnie bym to sprawdził. Choć lepiej zacząć od czujnika płynu chłodzącego i wskaźnika poziomu paliwa.

Można je sprawdzić miernikiem nawet bez wymontowywania.

 

Powodzenia w szybkim znalezieniu usterki.

 

Często się zdarza, że coś nas zaskakuje, a usterka jest zupełnie w innym miejscu niż przypuszczamy - tego akurat nie życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość marcin1234

dzięki wszystkim za zainteresowanie sorki ale nie miałem czasu odpisać .

Odnosnie wskaźnika poziomu paliwa. to wykręciłem go zezbiorniczka oczyściłem i niestety nie działał . więć zalałem pół zbiornika benzyny i wskaźnik naprawił sie prawdopodobnie zawiesił się. Od tamtej pory jest ok działa poprawnie. A co do wskaxnika temperatury to niestety nie moge go zlokalizować w aucie bo prawdopodobnie on jest uszkodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Mam problem. Wskaźnik paliwa opadł na samo dno. Wykręciłem pływak i ścieżki po których chodzi pływak wyglądały normalnie, prąd w przewodach 1.2 pin pod napieciem a drógi zero. Bezpieczniki ok. poza jednym, skrajnym o oznaczeniu meter. Wymienilem i nic, brak napiecia. Macie jakies doswiadczenia w tym temacie? Czy wskaznik paliwa ma jeszcze jakis przekaźnik po drodze?

Auto 2.7 diesel, 96 rok.

Jak sprawdzic sam wskaznik? Czy potrzebny bedzie miernik?

Z góry dzieki za jakiekolwiek info.

Mam problem. Wskaźnik paliwa opadł na samo dno. Wykręciłem pływak i ścieżki po których chodzi pływak wyglądały normalnie, prąd w przewodach 1.2 pin pod napieciem a drógi zero. Bezpieczniki ok. poza jednym, skrajnym o oznaczeniu meter. Wymienilem i nic, brak napiecia. Macie jakies doswiadczenia w tym temacie? Czy wskaznik paliwa ma jeszcze jakis przekaźnik po drodze?

Auto 2.7 diesel, 96 rok.

Jak sprawdzic sam wskaznik? Czy potrzebny bedzie miernik?

Z góry dzieki za jakiekolwiek info. wykrecilem tez sam wskaznik przy liczniku posprawdzany miernikiem na przejscia  ok po zamontowaniu do licznika wskazuwka byla w polowie tak samo opadla  w zbiorniku jest plywak od disla

zlokalizowalem problem przewod masowy nie ma masy  . mam pytanie czy bezieczniki maja jakis wspolny przewod masowy oprucz tego od akumulatora podpietego do budy samochodu

Przewod masowy  nie mial masy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...