Gość marcin1234 Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 witam wszystkich właśnie zakupiłem sobie Terrano II z 95 r2.4B i mam problem nie działa mi wskaznik poziomu paliwa a rezerwa się zapala cały czas jest na minimum. Jest takrze problem z wskaznikiem temeratury po przekreceniu kluczyka wskaznik odrazu wędruje pod czerwoną kreskę i cały cza tam się znajduje. czy mam uszkodzone zegary? Dodam że sprawdzałem kostkę od zbirnika paliwa gdzie jest czujnik nie była zasniedziała stan złącz był idealny. Poradzcie proszę gdzie mogę dalej szuka czy mam kupi nowe zegary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mięcho Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 zobacz co się dzieje jak odłączysz wtyczki możesz mieć zwarcie na czujnikach możesz też wyjąć czujnik poziomu paliwa i go wyczyścić i sprawdzić pod kątem uszkodzeń możesz mieć też np zegary od diesla albo czujniki od diesla i wtedy się nie dogadają z zegarami bo zasada działania czujnika polega na zmianie oporności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Pierwsze pytanie jakie się nasuwa to czy samochód był kupiony z tymi usterkami. Następne czynności jakie ja bym wykonał : 1. sprawdzenie czy zegary są oryginalne od niego (w przypadku zakupu samochodu z tymi usterkami) tak jak już wspomniał o tym mój przedmówca. Na samym dole zegara szybkościomierza pod strzałką jest podany symbol przypisany do danego modelu skrzyni biegów ( w moim 909A) ale ja mam 2,7 TD. Jaki symbol jest przy benzyniakach tego akurat nie wiem, może ktoś podpowie kto posiada benzyniaka choć na allegro jest sporo wystawionych zegarów to można sobie porównać. Dodatkowo do wglądu gdzie znajduje się ten numer załączyłem zdjęcie jest ono do obejrzenia tu: http://chomikuj.pl/azm-61 w folderze Galeria/ Zegary/Terrano, Maverick. Jest to strona z moimi plikami. 2. może tak być , że te dwie usterki nie są ze sobą powiązane, a źle działający wskaźnik temperatury i poziomu paliwa razem to tylko przypadek choć wcale tak nie musi być. 3. następnie ja bym zaczął od sprawdzenia czujnika poziomu paliwa w zbiorniku, nie przysporzy to dużo pracy oczywiście pod warunkiem, że śrubki na zbiorniku dadzą się bez problemu wykręcić. Jeśli tam będzie wszystko dobrze to dopiero zegary. Czujnik poziomu paliwa jest montowany na dużym oringu gumowym więc nie ma obawy, że będzie potrzebna jakaś specjalna uszczelka. Wystarczy kupić w sklepie z łożyskami odpowiedni oring lub też zmontować na tym samym ale może przeciekać, choć nie musi. 4. następnie trzeba sprawdzić czujnik temperatury płynu znajdujący się przy silniku. 5. dopiero teraz bym się zabrał za sprawdzenie zegarów. Przy ich wyciąganiu pierwsze trzeba ściągnąć dolną część deski rozdzielczej pod kierownicą aby się dostać do wkrętów trzymających górną część, dolna część jest na długich zatrzaskach i najlepiej włożyć pod spód rękę aby je od wewnątrz popchnąć aby wyskoczyły. Tak dokładnie to opisuję gdyż już to przerabiałem, a plastiki są bardzo delikatne i kruche – szybko się łamią, a wtedy jest problem. Ogólnie to Terrano i Maverick mają plastiki marnej jakości, wszelkiego rodzaju uchwyty są zbyt delikatne w stosunku do jakości plastików. Największą ostrożność trzeba zachować przy wykręcaniu trzech wkrętów (dokręcać zaś bardzo delikatnie) nad zegarami, tam uchwyty są bardzo delikatne a plastik wyjątkowo kruchy. Ja akurat nie miałem z połamanymi uchwytami większego problemu gdyż mam możliwość pospawania ich we własnym zakresie choć dobranie tworzywa do plastików nad zegarami przysporzyło mi trochę trudności, dlatego też tak bardzo uczulam wszystkich na to. Wszelkie opisy opieram na własnych doświadczeniach i o model 2,7 TD więc proszę nie mieć pretensji jeśli czujnik poziomu paliwa będzie trochę inny choć ze zdjęć oglądanych na allegro wydaje się byś identyczny, akurat teraz jest taki wystawiony – właśnie do benzyny. Wykonałem generalny remont tego samochodu i miałem przy okazji możliwość zajrzenia prawie we wszystkie jego zakamarki. Pozdrawiam właścicieli Terrano i Maverick-ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin1234 Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 dziekuję za podpowiedzi jutro zabiorę się za sprawdzanie. Samochud kupiłem już z takimi wadami samochód jest w orginale ze wszystkimi dokuentami także raczej deska od diesla nie wchodzi w grę . Dzisjaj zauwazyłem wsiadam do samochodu przekreciłem stacyjkię a wskaźnik paliwa powendrował na połowę skali po przejechaniu 80km spadł prawie do czerwonej kreski. Natomiast wskaźnik temperatury po załączeniu na zimnym równiez powendrował na połowę skali nastepnie po przejechaniu ok 400m wzrósł pod czewona kreske i tam cały czas pozostawał. dzieki za wszystkie sugestję będe w pomiedziałek sprawdzał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Mnie to jednak wygląda na uszkodzone czujniki lub wskaźniki ale pierwsze właśnie bym to sprawdził. Choć lepiej zacząć od czujnika płynu chłodzącego i wskaźnika poziomu paliwa. Można je sprawdzić miernikiem nawet bez wymontowywania. Powodzenia w szybkim znalezieniu usterki. Często się zdarza, że coś nas zaskakuje, a usterka jest zupełnie w innym miejscu niż przypuszczamy - tego akurat nie życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin1234 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 dzięki wszystkim za zainteresowanie sorki ale nie miałem czasu odpisać . Odnosnie wskaźnika poziomu paliwa. to wykręciłem go zezbiorniczka oczyściłem i niestety nie działał . więć zalałem pół zbiornika benzyny i wskaźnik naprawił sie prawdopodobnie zawiesił się. Od tamtej pory jest ok działa poprawnie. A co do wskaxnika temperatury to niestety nie moge go zlokalizować w aucie bo prawdopodobnie on jest uszkodzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek321 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Mam problem. Wskaźnik paliwa opadł na samo dno. Wykręciłem pływak i ścieżki po których chodzi pływak wyglądały normalnie, prąd w przewodach 1.2 pin pod napieciem a drógi zero. Bezpieczniki ok. poza jednym, skrajnym o oznaczeniu meter. Wymienilem i nic, brak napiecia. Macie jakies doswiadczenia w tym temacie? Czy wskaznik paliwa ma jeszcze jakis przekaźnik po drodze? Auto 2.7 diesel, 96 rok. Jak sprawdzic sam wskaznik? Czy potrzebny bedzie miernik? Z góry dzieki za jakiekolwiek info. Mam problem. Wskaźnik paliwa opadł na samo dno. Wykręciłem pływak i ścieżki po których chodzi pływak wyglądały normalnie, prąd w przewodach 1.2 pin pod napieciem a drógi zero. Bezpieczniki ok. poza jednym, skrajnym o oznaczeniu meter. Wymienilem i nic, brak napiecia. Macie jakies doswiadczenia w tym temacie? Czy wskaznik paliwa ma jeszcze jakis przekaźnik po drodze? Auto 2.7 diesel, 96 rok. Jak sprawdzic sam wskaznik? Czy potrzebny bedzie miernik? Z góry dzieki za jakiekolwiek info. wykrecilem tez sam wskaznik przy liczniku posprawdzany miernikiem na przejscia ok po zamontowaniu do licznika wskazuwka byla w polowie tak samo opadla w zbiorniku jest plywak od disla zlokalizowalem problem przewod masowy nie ma masy . mam pytanie czy bezieczniki maja jakis wspolny przewod masowy oprucz tego od akumulatora podpietego do budy samochodu Przewod masowy nie mial masy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Najlepiej znajdź w sieci manual do swojego samochodu, w nim w dziale elektryki schemat punktów mocowania masy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.