Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Dziwny dźwięk przy odpalaniu.


Gość diagram
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowy tutaj i zanim mnie skrzyczycie że nie używam wyszukiwarki to przyznam sie że szukałem dość długo i podobnego problemu nie znalazłem ( dużo postów etc)

A więc, posiadam P10 tke 2.0 benzyna z LPG (problem niezależny od rodzaju paliwa) Jest to już moja druga Primera i w poprzedniej problem też istniał. Auta z przebiegiem ok. 260 tys km.

 

Problem jest taki że podczas kiedy silnik jest chłodny tudzież zimny po odpaleniu przez 2-3 s dobiega do mnie z silnika niepokojący dźwięk ( grzegotanie lub coś takiego)

 

Pry okazji zapytam co może w autodiagnostyce oznaczać błąd czujnika spalania stukowego ( problem z poprzedniej primery) - prosiłbym o fachowe przedstawienie tematu tegoż czujnika , gdzie sie znajduje , za co odpowiada itp)

 

Nadmienie ze auto nie katowane , szanowane , olej Mobil zmieniany co 11 tys wraz z filtrami)

 

Z góry dziękuje za wypowiedzi.

Serdecznie pozdrawiam i życzę wesołych i bezpiecznych świąt.

 

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Grzechotanie łańcuszka na początku występuje prawie zawsze. Zmień filtr oleju na MANN albo KNECHT , w ten sposób zminimalizujesz dzwonienie. A jeśli chodzi o olej , to według mnie Mobil wcale nie jest dobrym olejem. Castrol Magnatec jest o wiele lepszy. Ja bynajmniej taki polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to raczej nie nazwałbym tego dzwonieniem a grzechotaniem , gruchotem etc , więc raczej łańcuch bym zostawił w spokoju. Poczytałem troszkę po postach i ludzie z podobnym problemem pisali o pompie oleju , uszczelniaczach hydraulicznych popychaczy zaworów, panewkach. Też boję się o panewki bo w poprzedniej primerze je zarżnąłem. Ale z drugiej strony ta miała silnik jak zegareczek , pilnuje skrupulatnie zmian oleju i filtrów, nie jeżdzę powyżej 5 tys obrotow. Nie wiem szczerze mówiąc od czego zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to nie dzwonienie łańcucha co i ja obstawiam bo dotyczy każdego z nas to możesz miec racje. Co do czujnika spalania stukowego, hmmm, jest na dole silnika wkręcony w blok, trzeba sprawdzic o co chodzi - generalnie jego zadaniem jest przekazywanie do ecu informacji o wystąpieniu spalania stukowego , aby skorygowac zapłon. Spalanie stukowe powoduje charakterystyczne stukanie w silniku podczas jazdy na pod obciążeniem - może i to tez byc przyczyna twoich problemów.

 

Fajnie by było, gdybyś mógł nagrac chociaz komórką ten dzwięk i nam wstawic to Ci powiemy czy to to samo co występuje u każdego w 2.0 zanim olej napompuje ;-).

 

swoją drogą, też jeżdzę na mobilu i następnym razem wleje coś lepszego, zrobiłem już 11tyś i odnosze wrażenie że się rozcieńczył :) Coraz dłużej kontrolka świeci po odpałce, Nie dawno wymieniany rozrząd już znowu dzwoni ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram się nagrać dzisiaj lub jutro i wrzucić. co do oleju to faktycznie teraz mam tez 11 tys na Mobilu i kontrolka dłużej sie swieci. suka... zmienie chyba na cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze po odpaleniu bedzie slychac lancuszek, bo przez chwile po odpaleniu,musi wejsc w ruch zeby sie przesmarowac, a czy jak odpalisz i przestanie tak grzechotac, jak otworzysz maske slyszysz jakies stuki z okolic lancucha?Jezeli silnik cchodzi dluzszy czas i slyszysz caly czas rozrzad to wszyscy znamy odpowiedz na to pytanie, lancuch do wymiany bo za luzny ;/,podobno jak bedzie za luzny ,moze przetrzec obudowei gubic olej...zgubisz olej -->silnik do roboty ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość ruda0911

Dopisuję się do powyższego - u mnie sprawa wygląda tak:po odpaleniu chwilę stuka ale to nie grzechotanie-ktoś zasugerował pompę oleju, od ostatniej wizyty w warsztacie (wymieniana uszczelka pod pokrywą silnika i odma) na rozgrzanym silniku gdy obroty spadną do ok600-700 zapala się kontrolka oleju, po dodaniu delikatnie gazu gaśnie - umiera??? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WaldekSP16

Mam P10 1.6 16V z gazem jeżdze na Valvoline 10w40 MAXLIFE przebieg mojej primerki to 230tyś olej zmieniam co 10tyś filtr KNECHTA moge z czystym sumieniem polecić taki zestaw . Kontrolka oleju gaśnie mi po 1sek od odpalenia silnika. Narazie zero zuzycia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ruda0911
ruda0911, sprawdź poziom oleju

 

ojoj, bo jak dziewczyna to nie sprawdziła tak oczywistej rzeczy?? ;)

poziom oleju- w jak najlepszym porządku, zmieniany ze 4 mies temu i zrobione może ze 3 tys km więc to chyba nie tu leży problem....

ale i tak dzięki za podpowiedź...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruda0911, W żadnym przypadku nie miałem nic złego na myśli. Poprostu czasami przeoczamy rzeczy oczywiste:) A powiedz mi czy zapala Ci się tylko kontrolka oleju czy np. ładowania też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marceli
Dopisuję się do powyższego - u mnie sprawa wygląda tak:po odpaleniu chwilę stuka ale to nie grzechotanie-ktoś zasugerował pompę oleju, od ostatniej wizyty w warsztacie (wymieniana uszczelka pod pokrywą silnika i odma) na rozgrzanym silniku gdy obroty spadną do ok600-700 zapala się kontrolka oleju, po dodaniu delikatnie gazu gaśnie - umiera???

 

Nie chciałbym być złym prorokiem ale objawy troche wskazują na padnięty dół silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ruda0911

Nie chciałbym być złym prorokiem ale objawy troche wskazują na padnięty dół silnika...

 

tak naprawdę to właśnie z taką opcją zaczęłam się już liczyć :(

poszukiwania silnika rozpoczęte, a na razie jeżdżę :/

a co do oleju to już chyba nie będę zmieniać na inny-jest sens? na razie jeżdżę i tak na gęstym bo na Castrolu GTX 15W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marceli

Każdy dobry mechanik powinien po osłuchaniu stuku powiedzieć Ci co i jak.

Ale kontrolka jeśli sie zapala na jałowym... :029: Nie masz czasem wskażnika cisnienia w zegarach skoro masz P10GT?

 

a co do oleju to już chyba nie będę zmieniać na inny-jest sens?

Nie ma.

 

poszukiwania silnika rozpoczęte, a na razie jeżdżę

 

Szukaj raczej SR20De od P11 albo już czarna pokrywa i P11GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ruda0911
Każdy dobry mechanik powinien po osłuchaniu stuku powiedzieć Ci co i jak.

Ale kontrolka jeśli sie zapala na jałowym... :029: Nie masz czasem wskażnika cisnienia w zegarach skoro masz P10GT?

 

 

wskaznik jest ale chyba moja primerka po prostu tego cisnienia nie trzyma bo na zimnym silniku wskazowka podchodzi do 1/3 skali, na rozgrzanym spada do samego zera :zdziw:

 

Dobry mechanik....i tu jest problem - doprowadzili ten samochód prawie do ruiny zanim trafiłam na dobrego...ale juz jest raczej za pozno na wskrzeszanie tego silnika

 

poszukiwania silnika rozpoczęte, a na razie jeżdżę

 

Szukaj raczej SR20De od P11 albo już czarna pokrywa i P11GT.

 

Będzie pasował? robiłam już podchody do silnika z P11 GT z 99r i podobno nie pasował, mogę mówić bzdury, ale powtarzam co usłyszałam od mechanika :|

 

eh tak to jest jak ktos sie malo zna a "specjalisci" sie wezma za robienie samochodu

 

dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...