Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie paliwo do QQ 2.0 DCI


turas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem trochę odkurzyć stary temat..:rolleyes2:..kwestia jakie paliwo (z jakich stacji) do 1,5 dci preferować.. Oczywiście zapewne tyle jest opinii ile rodzajów stacji ale z chęcią posłucham..:rolleyes2:..Nawiasem mówiąc, słyszałem, że niezłe paliwo jest na STATOILu, oraz na ORLENie, do tej pory użytkowałem Almerkę z benzynką więc w zasadzie nie było to takie ważne..To mój pierwszy diesel...odbiór już niebawem...:shifty:..

Ja od nowości tankuję tylko na shelu standardowego Diesla. Częstotliwość zapalania się kontrolki DPF - 3 tys km zrobione wyłącznie po mieście, o tyle o ile to w ogóle jest miarodajne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję tylko na shellu v-power, przebieg 13000km, jazda 90% miasto i żadnych problemów z zapalaniem kontrolki DPF.

 

Tankuje w makro, neste i lukoil zwykłą ropę przebieg 7 tys i ani raz nie zapalona dpf 97 % jazdy to miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja już dawno wyleczyłem się z droższego paliwa i wiem, że na dłuższą metę może uszkodzić silnik, a mocy nigdy nie będzie więcej, bo i niby jak...

 

Podaję linka dla zainteresowanych - http://tigra-squad.pl/topics2/191.htm

 

Ciekawe informacje o paliwie.

 

Po drugie wystarczy poszukać po googlach o różnicach w paliwie, pełno tego jest.

 

 

Takie droższe paliwo owszem stosuje się, ale do ferrari czy porsche :devil: . A przy naszych silnikach nic to nigdy nie da.

EFEKT PLACEBO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja już dawno wyleczyłem się z droższego paliwa i wiem, że na dłuższą metę może uszkodzić silnik, a mocy nigdy nie będzie więcej, bo i niby jak...

 

Podaję linka dla zainteresowanych - http://tigra-squad.pl/topics2/191.htm

 

Ciekawe informacje o paliwie.

 

Po drugie wystarczy poszukać po googlach o różnicach w paliwie, pełno tego jest.

 

 

Takie droższe paliwo owszem stosuje się, ale do ferrari czy porsche :devil: . A przy naszych silnikach nic to nigdy nie da.

EFEKT PLACEBO.

 

Miało być o oleju napędowym. :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem trochę odkurzyć stary temat..:rolleyes2:..kwestia jakie paliwo (z jakich stacji) do 1,5 dci preferować.. Oczywiście zapewne tyle jest opinii ile rodzajów stacji ale z chęcią posłucham..:rolleyes2:..Nawiasem mówiąc, słyszałem, że niezłe paliwo jest na STATOILu, oraz na ORLENie, do tej pory użytkowałem Almerkę z benzynką więc w zasadzie nie było to takie ważne..To mój pierwszy diesel...odbiór już niebawem...:shifty:..

ja tankuję diesel gold na statoil,paliwo niejako stworzone do dci :)tankuję też okazjonalnie shell v-power ale drogo sobie liczą za wartość cetanową przewyższającą możliwości wykorzystania przez diesla:) cytuję fragment :

W badaniu niezależnego laboratorium testowego APL (Automotive Prüftechnick, Landau Gmbh, Niemcy) wykazano, że paliwo DieselGold z dodatkiem uszlachetniającym, jako jedyne spośród wszystkich badanych paliw utrzymywało stały poziom mocy silnika w 32-godzinnym cyklu pracy. Dla porównania poziom mocy generowany przez paliwa z innymi dodatkami spadał w tym samym czasie od ponad 3 do ponad 7 procent. Statoil zapewnił sobie wyłączność na stosowanie wybranego przez siebie dodatku do paliw.

 

 

 

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/_Zloty_diesel_na_Statoilu,a,152620.html

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja do swojej Almera 1.5 dCi z 2004r. lałem tylko Shell Diesel VP i nigdy (przez 6 lat) nie miałem żadnych problemów z silnikiem i turbiną. Do mojego QQ+2 1.5 dCi także będę wlewał Shell Diesel VP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zawsze byłem wierny BP i shel-owi a ostatnio mnie przypiliło i kupiłem na luk oil zwykłą ON i się zdziwiłem auto mniej pali jest sporo cichsze a na mocy nic nie czuję żeby jej ubyło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukoil, BP i Shell sprzedają paliwo z Orlenu. Shell uszlachetnia paliwo dodając około 1% środków myjących silnik. Dodaję link trochę stary ale o ile wiem nic się nie zmieniło link , Za to takie Neste ma umowę z Petrochemia Gdańską (paliwo z ropy z Bliskiego Wschodu). Orlen o ile pamiętam dodaję 3% biokomponentów, a Gdańsk ze względu na lepszy bliskowschodni surowiec 5%. Pisało o tym kiedyś w którymś z kolorowych pisemek sponsorowanych przez niemieckie koncerny samochodowe.

Edytowane przez awol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Ja mam pytanko też w temacie paliwa do 2.0DCI.

Mianowicie jak to było u Was ze spalaniem od nowości?

Bo u mnie tak:

 

Tankowanie nr: | Przejechane km: | Średnie spalanie (rzeczywiste): | Rodzaj paliwa:

====================================================================================================

1 685 8,09 l/100km Orlen, zwykły ON

2 632 8,84 l/100km BP, Diesel Ultimate

3 602 9,15 l/100km Orlen, Verva ON

 

Chodzi mi o to, że wszędzie piszą, że w ciągu pierwszych 3tyś km silnik się niby dociera i zużycie powinno

spadać, a ja mam teraz przejechane niecałe 2 tyś km a zużycie cały czas rośnie !!!

100% przejechanych km to miasto, oprócz pierwszego tankowania, na którym było z 200km autostrady, ale z racji na testowanie

osiągów nie można tego przebiegu zaliczyć do "obniżających średnie zużycie".

 

Jak tak dalej pójdzie, to po przejechaniu tych magicznych 3 tyś będzie już spalał ponad 10/100km.

DPF jeszcze się nie świecił - może to o to chodzi, że się powoli zapycha i dlatego spalanie rośnie?

 

Niedługo szykuje się trochę więcej podróży poza miastem. Ciekawe czy to coś pomoże.

 

Pozdrawiam,

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na ultimate i palił 8 l a teraz zatankowałem lukoil ON bez polepszaczy i spadło do 7.4 . Znajomy ma nowa wersję QQ codzienni dojeżdża do pracy jakieś 40 km razem (miasto trasa) i on wykręcił 6.5l .Gdybym nie widział to bym nie uwierzył .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Ja mam pytanko też w temacie paliwa do 2.0DCI.

Mianowicie jak to było u Was ze spalaniem od nowości?

Bo u mnie tak:

 

Tankowanie nr: | Przejechane km: | Średnie spalanie (rzeczywiste): | Rodzaj paliwa:

====================================================================================================

1 685 8,09 l/100km Orlen, zwykły ON

2 632 8,84 l/100km BP, Diesel Ultimate

3 602 9,15 l/100km Orlen, Verva ON

 

Chodzi mi o to, że wszędzie piszą, że w ciągu pierwszych 3tyś km silnik się niby dociera i zużycie powinno

spadać, a ja mam teraz przejechane niecałe 2 tyś km a zużycie cały czas rośnie !!!

100% przejechanych km to miasto, oprócz pierwszego tankowania, na którym było z 200km autostrady, ale z racji na testowanie

osiągów nie można tego przebiegu zaliczyć do "obniżających średnie zużycie".

 

Jak tak dalej pójdzie, to po przejechaniu tych magicznych 3 tyś będzie już spalał ponad 10/100km.

DPF jeszcze się nie świecił - może to o to chodzi, że się powoli zapycha i dlatego spalanie rośnie?

 

Niedługo szykuje się trochę więcej podróży poza miastem. Ciekawe czy to coś pomoże.

 

Pozdrawiam,

P.

 

 

Witam,

Tak dla porównania trochę moich danych (QQ 2.0 dci 4x4 kupione w czerwcu tego roku):

 

Tankowanie | Przejechane km | Srednie spalanie

1 712 7.4

2 856 6.4

 

Przejechane do tego momentu ok. 1700 km, głownie trasa (żona plus małe dziecko, prędkości z racji pasażerów i docierania tak do 130 km/h), trochę miasta, paliwo to ON z Neste.

W świetle tego co napisał kolega powinienem być ze spalania zadowolony, chociaż miałem takie wrażenie, że na początku palił więcej, teraz tak jakby się to spalanie stabilizowało.

 

Pozdr,

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na ultimate i palił 8 l a teraz zatankowałem lukoil ON bez polepszaczy i spadło do 7.4 . Znajomy ma nowa wersję QQ codzienni dojeżdża do pracy jakieś 40 km razem (miasto trasa) i on wykręcił 6.5l .Gdybym nie widział to bym nie uwierzył .

 

 

Witam,

Jak w trasie jadę 2.0 dci 90-100 km/h to spalanie wychodzi na pustej drodze 5,5 l, przy 120 km/h w holandi na autostradzie 6,2 do 6,4, przy 140 kmh na godzinie w porywach do 150 km/h niemcy autostrada wychodzi 7.8 przy 170-190 jest 10.1 l, paliwa głównie BP, ostatnio jednak bardzo dobre paliwo ( cichsza praca silnika na wolnych obrotach w porównaniu do BP Ultimate, brak róznicy w spalaniu) zatankowałem na stacji Bliska! I już tylko tamtankuje, co do benzyny to moje drugie autko toyota 1.4 benzyna też bliska PB 98,

Jeśli chodzi shell to żadnych paliw nie przywożą z niemiec, wszystko to najtańszy Orlen + dodatki Shell, U mnie po paliwie z Shela V Premium miałem wrażenie zarówno przy ropie jak i benzynie że silnik się rozsypie. Moim zdanie Shell Vpower to Marketing i nic innego

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jak w trasie jadę 2.0 dci 90-100 km/h to spalanie wychodzi na pustej drodze 5,5 l, przy 120 km/h w holandi na autostradzie 6,2 do 6,4, przy 140 kmh na godzinie w porywach do 150 km/h niemcy autostrada wychodzi 7.8 przy 170-190 jest 10.1 l, paliwa głównie BP, ostatnio jednak bardzo dobre paliwo ( cichsza praca silnika na wolnych obrotach w porównaniu do BP Ultimate, brak róznicy w spalaniu) zatankowałem na stacji Bliska! I już tylko tamtankuje, co do benzyny to moje drugie autko toyota 1.4 benzyna też bliska PB 98,

Jeśli chodzi shell to żadnych paliw nie przywożą z niemiec, wszystko to najtańszy Orlen + dodatki Shell, U mnie po paliwie z Shela V Premium miałem wrażenie zarówno przy ropie jak i benzynie że silnik się rozsypie. Moim zdanie Shell Vpower to Marketing i nic innego

 

pozdrawiam

 

fajny wynik :D

ja na razie ogarniam "wózek" nie trafiła się jeszcze dłuższa trasa, na razie 20 km odcinek poza W-wą (trasa katowicka)

Paliwko Statoil Diesel Gold, na tempomacie przy 130 km/h spalanie chwilowe ok 9l/100 :( pociągnąłem tak dłuższy odcinek zwracjąc uwagę na to czy prosta równa droga ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

napisalem post do autora filmu ze jest bez sensu ; )

a serio stacje Statoil jako stacje koncernu paliwowego (choc pewnie czesc dziala w barwach koncernowych ale w formule franczyzy) od zawsze mialy dobre notowania jesli chodzi o jakosc zimowego ON, dlatego pewnie bez roznicy ktory Statoil bo uwazam ze nawet jesli wlasicielem jest franczyzobiorca to zeby 'nie zostac wyrzuconym z raju', przestrzega norm i procedur, sprzedaje ON wysokiej jakosci

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...