Synkro Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Postanowiłem trochę odkurzyć stary temat....kwestia jakie paliwo (z jakich stacji) do 1,5 dci preferować.. Oczywiście zapewne tyle jest opinii ile rodzajów stacji ale z chęcią posłucham....Nawiasem mówiąc, słyszałem, że niezłe paliwo jest na STATOILu, oraz na ORLENie, do tej pory użytkowałem Almerkę z benzynką więc w zasadzie nie było to takie ważne..To mój pierwszy diesel...odbiór już niebawem..... Ja od nowości tankuję tylko na shelu standardowego Diesla. Częstotliwość zapalania się kontrolki DPF - 3 tys km zrobione wyłącznie po mieście, o tyle o ile to w ogóle jest miarodajne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość small Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Tankuję tylko na shellu v-power, przebieg 13000km, jazda 90% miasto i żadnych problemów z zapalaniem kontrolki DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kielce44 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Tankuję tylko na shellu v-power, przebieg 13000km, jazda 90% miasto i żadnych problemów z zapalaniem kontrolki DPF. Tankuje w makro, neste i lukoil zwykłą ropę przebieg 7 tys i ani raz nie zapalona dpf 97 % jazdy to miasto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mar3ko Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Witam, Ja już dawno wyleczyłem się z droższego paliwa i wiem, że na dłuższą metę może uszkodzić silnik, a mocy nigdy nie będzie więcej, bo i niby jak... Podaję linka dla zainteresowanych - http://tigra-squad.pl/topics2/191.htm Ciekawe informacje o paliwie. Po drugie wystarczy poszukać po googlach o różnicach w paliwie, pełno tego jest. Takie droższe paliwo owszem stosuje się, ale do ferrari czy porsche . A przy naszych silnikach nic to nigdy nie da. EFEKT PLACEBO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Witam, Ja już dawno wyleczyłem się z droższego paliwa i wiem, że na dłuższą metę może uszkodzić silnik, a mocy nigdy nie będzie więcej, bo i niby jak... Podaję linka dla zainteresowanych - http://tigra-squad.pl/topics2/191.htm Ciekawe informacje o paliwie. Po drugie wystarczy poszukać po googlach o różnicach w paliwie, pełno tego jest. Takie droższe paliwo owszem stosuje się, ale do ferrari czy porsche . A przy naszych silnikach nic to nigdy nie da. EFEKT PLACEBO. Miało być o oleju napędowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mar3ko Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Miało być o oleju napędowym. No to już cicho siedzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 (edytowane) Postanowiłem trochę odkurzyć stary temat....kwestia jakie paliwo (z jakich stacji) do 1,5 dci preferować.. Oczywiście zapewne tyle jest opinii ile rodzajów stacji ale z chęcią posłucham....Nawiasem mówiąc, słyszałem, że niezłe paliwo jest na STATOILu, oraz na ORLENie, do tej pory użytkowałem Almerkę z benzynką więc w zasadzie nie było to takie ważne..To mój pierwszy diesel...odbiór już niebawem..... ja tankuję diesel gold na statoil,paliwo niejako stworzone do dci :)tankuję też okazjonalnie shell v-power ale drogo sobie liczą za wartość cetanową przewyższającą możliwości wykorzystania przez diesla:) cytuję fragment : W badaniu niezależnego laboratorium testowego APL (Automotive Prüftechnick, Landau Gmbh, Niemcy) wykazano, że paliwo DieselGold z dodatkiem uszlachetniającym, jako jedyne spośród wszystkich badanych paliw utrzymywało stały poziom mocy silnika w 32-godzinnym cyklu pracy. Dla porównania poziom mocy generowany przez paliwa z innymi dodatkami spadał w tym samym czasie od ponad 3 do ponad 7 procent. Statoil zapewnił sobie wyłączność na stosowanie wybranego przez siebie dodatku do paliw. http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/_Zloty_diesel_na_Statoilu,a,152620.html Edytowane 14 Kwietnia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stevenson Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 zimą tylko w Statoil ten lepszy dizel. latem różnie, a lampka już się świeciła. generalnie nie w spermarketach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arlandia Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Ja do swojej Almera 1.5 dCi z 2004r. lałem tylko Shell Diesel VP i nigdy (przez 6 lat) nie miałem żadnych problemów z silnikiem i turbiną. Do mojego QQ+2 1.5 dCi także będę wlewał Shell Diesel VP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość javal Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Zawsze byłem wierny BP i shel-owi a ostatnio mnie przypiliło i kupiłem na luk oil zwykłą ON i się zdziwiłem auto mniej pali jest sporo cichsze a na mocy nic nie czuję żeby jej ubyło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awol Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 (edytowane) Lukoil, BP i Shell sprzedają paliwo z Orlenu. Shell uszlachetnia paliwo dodając około 1% środków myjących silnik. Dodaję link trochę stary ale o ile wiem nic się nie zmieniło link , Za to takie Neste ma umowę z Petrochemia Gdańską (paliwo z ropy z Bliskiego Wschodu). Orlen o ile pamiętam dodaję 3% biokomponentów, a Gdańsk ze względu na lepszy bliskowschodni surowiec 5%. Pisało o tym kiedyś w którymś z kolorowych pisemek sponsorowanych przez niemieckie koncerny samochodowe. Edytowane 7 Lipca 2010 przez awol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio00 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Panowie, Ja mam pytanko też w temacie paliwa do 2.0DCI. Mianowicie jak to było u Was ze spalaniem od nowości? Bo u mnie tak: Tankowanie nr: | Przejechane km: | Średnie spalanie (rzeczywiste): | Rodzaj paliwa: ==================================================================================================== 1 685 8,09 l/100km Orlen, zwykły ON 2 632 8,84 l/100km BP, Diesel Ultimate 3 602 9,15 l/100km Orlen, Verva ON Chodzi mi o to, że wszędzie piszą, że w ciągu pierwszych 3tyś km silnik się niby dociera i zużycie powinno spadać, a ja mam teraz przejechane niecałe 2 tyś km a zużycie cały czas rośnie !!! 100% przejechanych km to miasto, oprócz pierwszego tankowania, na którym było z 200km autostrady, ale z racji na testowanie osiągów nie można tego przebiegu zaliczyć do "obniżających średnie zużycie". Jak tak dalej pójdzie, to po przejechaniu tych magicznych 3 tyś będzie już spalał ponad 10/100km. DPF jeszcze się nie świecił - może to o to chodzi, że się powoli zapycha i dlatego spalanie rośnie? Niedługo szykuje się trochę więcej podróży poza miastem. Ciekawe czy to coś pomoże. Pozdrawiam, P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość javal Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Ja jeździłem na ultimate i palił 8 l a teraz zatankowałem lukoil ON bez polepszaczy i spadło do 7.4 . Znajomy ma nowa wersję QQ codzienni dojeżdża do pracy jakieś 40 km razem (miasto trasa) i on wykręcił 6.5l .Gdybym nie widział to bym nie uwierzył . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafalz Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Panowie, Ja mam pytanko też w temacie paliwa do 2.0DCI. Mianowicie jak to było u Was ze spalaniem od nowości? Bo u mnie tak: Tankowanie nr: | Przejechane km: | Średnie spalanie (rzeczywiste): | Rodzaj paliwa: ==================================================================================================== 1 685 8,09 l/100km Orlen, zwykły ON 2 632 8,84 l/100km BP, Diesel Ultimate 3 602 9,15 l/100km Orlen, Verva ON Chodzi mi o to, że wszędzie piszą, że w ciągu pierwszych 3tyś km silnik się niby dociera i zużycie powinno spadać, a ja mam teraz przejechane niecałe 2 tyś km a zużycie cały czas rośnie !!! 100% przejechanych km to miasto, oprócz pierwszego tankowania, na którym było z 200km autostrady, ale z racji na testowanie osiągów nie można tego przebiegu zaliczyć do "obniżających średnie zużycie". Jak tak dalej pójdzie, to po przejechaniu tych magicznych 3 tyś będzie już spalał ponad 10/100km. DPF jeszcze się nie świecił - może to o to chodzi, że się powoli zapycha i dlatego spalanie rośnie? Niedługo szykuje się trochę więcej podróży poza miastem. Ciekawe czy to coś pomoże. Pozdrawiam, P. Witam, Tak dla porównania trochę moich danych (QQ 2.0 dci 4x4 kupione w czerwcu tego roku): Tankowanie | Przejechane km | Srednie spalanie 1 712 7.4 2 856 6.4 Przejechane do tego momentu ok. 1700 km, głownie trasa (żona plus małe dziecko, prędkości z racji pasażerów i docierania tak do 130 km/h), trochę miasta, paliwo to ON z Neste. W świetle tego co napisał kolega powinienem być ze spalania zadowolony, chociaż miałem takie wrażenie, że na początku palił więcej, teraz tak jakby się to spalanie stabilizowało. Pozdr, Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylweq Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Ja jeździłem na ultimate i palił 8 l a teraz zatankowałem lukoil ON bez polepszaczy i spadło do 7.4 . Znajomy ma nowa wersję QQ codzienni dojeżdża do pracy jakieś 40 km razem (miasto trasa) i on wykręcił 6.5l .Gdybym nie widział to bym nie uwierzył . Witam, Jak w trasie jadę 2.0 dci 90-100 km/h to spalanie wychodzi na pustej drodze 5,5 l, przy 120 km/h w holandi na autostradzie 6,2 do 6,4, przy 140 kmh na godzinie w porywach do 150 km/h niemcy autostrada wychodzi 7.8 przy 170-190 jest 10.1 l, paliwa głównie BP, ostatnio jednak bardzo dobre paliwo ( cichsza praca silnika na wolnych obrotach w porównaniu do BP Ultimate, brak róznicy w spalaniu) zatankowałem na stacji Bliska! I już tylko tamtankuje, co do benzyny to moje drugie autko toyota 1.4 benzyna też bliska PB 98, Jeśli chodzi shell to żadnych paliw nie przywożą z niemiec, wszystko to najtańszy Orlen + dodatki Shell, U mnie po paliwie z Shela V Premium miałem wrażenie zarówno przy ropie jak i benzynie że silnik się rozsypie. Moim zdanie Shell Vpower to Marketing i nic innego pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taaatooo Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Witam, Jak w trasie jadę 2.0 dci 90-100 km/h to spalanie wychodzi na pustej drodze 5,5 l, przy 120 km/h w holandi na autostradzie 6,2 do 6,4, przy 140 kmh na godzinie w porywach do 150 km/h niemcy autostrada wychodzi 7.8 przy 170-190 jest 10.1 l, paliwa głównie BP, ostatnio jednak bardzo dobre paliwo ( cichsza praca silnika na wolnych obrotach w porównaniu do BP Ultimate, brak róznicy w spalaniu) zatankowałem na stacji Bliska! I już tylko tamtankuje, co do benzyny to moje drugie autko toyota 1.4 benzyna też bliska PB 98, Jeśli chodzi shell to żadnych paliw nie przywożą z niemiec, wszystko to najtańszy Orlen + dodatki Shell, U mnie po paliwie z Shela V Premium miałem wrażenie zarówno przy ropie jak i benzynie że silnik się rozsypie. Moim zdanie Shell Vpower to Marketing i nic innego pozdrawiam fajny wynik ja na razie ogarniam "wózek" nie trafiła się jeszcze dłuższa trasa, na razie 20 km odcinek poza W-wą (trasa katowicka) Paliwko Statoil Diesel Gold, na tempomacie przy 130 km/h spalanie chwilowe ok 9l/100 pociągnąłem tak dłuższy odcinek zwracjąc uwagę na to czy prosta równa droga ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 a propos Diesel Gold, taki film znalazlem, moze prawda, moze lokowanie produktu jak to sie teraz mowi http://www.cda.pl/video/11918794c?wersja=1080p pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2017 (edytowane) napisalem post do autora filmu ze jest bez sensu ; )a serio stacje Statoil jako stacje koncernu paliwowego (choc pewnie czesc dziala w barwach koncernowych ale w formule franczyzy) od zawsze mialy dobre notowania jesli chodzi o jakosc zimowego ON, dlatego pewnie bez roznicy ktory Statoil bo uwazam ze nawet jesli wlasicielem jest franczyzobiorca to zeby 'nie zostac wyrzuconym z raju', przestrzega norm i procedur, sprzedaje ON wysokiej jakoscipozdrawiam Edytowane 15 Stycznia 2017 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.