Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] [1.8 automat '05]


hordagoga78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sprawa jest krotka - zmiana radia

 

 

ten model mnie interesuje

<a href="http://www.maximedia.pl/?c=odtwarzacze_samochodowe&p=pioneer_deh_4000_ub" target="_blank">http://www.maximedia.pl/?c=odtwarzacze_sam...eer_deh_4000_ub</a>

 

od dzwieku wymagam duzo - nie jestem audiofilem ale dla mnie dzwiek ma byc czysty,krystaliczny i podbity basem jak trza... odpadaja fuszerki w stylu wyjmij stare - wepnij nowe i gra...

 

oczywiscie poszukalem w forum takiego tematu ale nie pasuje mi on niestety do mojej sytuacyji

porada na temat zmiany radia opisana jest dla modelu starszego niz moj (bez wyswietlacza)

 

moj dylemat:

 

posiadam almere z centralnym wyswietlaczem ( nawigacja) posrodku deski rozdzielnczej - tam gdzie jest zwykle polka na duperelki

czy mozan w ogole zmienic radio w takim modelu jak moj?

czy sterowani w kierownicy bedzie dzialalo poprawnie?

czy informacjie na panelu radiowym beda wyswietlane na panelu nawigacyjnym glownym ( i odwrotnie) ?

czy moge to zrobic sam czy zlecic fachowej osobie ( lubie majsterkowac, srubeczki wiertareczki i takie tam, ale nie chce sknocic autka, nie mowiac juz o czasie wykonania)

 

podejrzewam ze wymiana radia to odpiecie kabelkow i ich wpiecie w odpowiednie sloty analogicznie jak w radiu firmowym...

ale czy tak jest?

dlatego zwracam sie do ludzi dobrej woli i cierpliwych ktorzy maja almerke z centralnym panelem nawigacyjnym...

czy ktos robic takie modyfkacje...

pozdro dla calej rodziny nissaniakow

czekam na ewentualna odpowiedz za ktora dziekuje z gory

Edytowane przez hordagoga78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

motyla noga !

czy nikt z was nie wymienial seryjnego radia na inny model?

widze kilkadziesiat wyswietlen i nikt zadnego komentarza nie zalaczyl ?

czyzbym mial almere special edition ze nikt nie wie jak temat ugryzc ?

nikt nie ma nissanka z panelem info na srodku kokpitu ?

 

almera kokpit

 

same problemy z radiem... a ja tylko chce miec lepszy dzwiek we wnetrzu...

zadnych udziwnien - jestem normalny...

 

pomozecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lewandoree

wyprowadz oddzielna instalacje do nowego radia i zamontuj je pod czytnikiem plyty cd , albo zeby bylo bardziej profesionalnie zamontuj radio w schowku a panel od radia (od razu mowie ze sa takie radia i jest to do zrobienia ) zamontuj w podsufitce nie znalazlem zdjecia z kokpitem twojego typu ale idea jest ta sama

nissanalmera012.jpg

wariant drugi

nissanalmera011.jpg

 

i dodam wydaje mi sie ze poprowadzenie oddzielnej instalacji to jest plus minus antena glosniki itd , to najmniej zachodu pamietaj ze majac nawigacje masz tzw modul komfortu puszke ktora steruje tym wszystkim , jednego tylko nie jestem w stanie pogodzic dzwieku nawigacji i dzwieku z radia o oddzielnej instalacji , jest jeszcze inne wyjscie wyprowadzenie syngalu low zakupienie dobrej klasy wzmacniacza i glosnikow

Edytowane przez lewandoree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motyla noga !

czy nikt z was nie wymienial seryjnego radia na inny model?

widze kilkadziesiat wyswietlen i nikt zadnego komentarza nie zalaczyl ?

czyzbym mial almere special edition ze nikt nie wie jak temat ugryzc ?

nikt nie ma nissanka z panelem info na srodku kokpitu ?

 

almera kokpit

 

same problemy z radiem... a ja tylko chce miec lepszy dzwiek we wnetrzu...

zadnych udziwnien - jestem normalny...

 

pomozecie ?

Witam :)

Spokojnie, spokojnie...

Liczba wyświetleń, świadczy o zainteresowaniu, ale raczej nie za wiele ma wspólnego (niby z każdym wyświetleniem szanse rosną) z trafieniem na kogoś, kto akuratnie, i z powodzeniem podjął nader ambitny projekt podmiany fabrycznego radia w aucie z kokpitem.

Ja też mam kokpit w swoim traktorku, i nie dość, że nie próbowałem wymieniać/modyfikować zestawu audio, to nawet mi taki pomysł do głowy nie przyszedł. Zatem nie dam Ci odpowiedzi, której oczekujesz, ale może moje kombinowanie/spostrzeżenia na coś Ci się zdadzą.

Pierwsza rzecz, to można uderzyć z zapytaniem do ASO, czy istnieje możliwość podpięcia "obcego" radioodtwarzacza - pozytywne potwierdzenie byłoby dosyć optymistycznym sygnałem. Niezależnie od zapytania/odpowiedzi ASO, trzeba wziąść pod uwagę, że panel sterujący kokpitu obsługuje radio, odtwarzacz/zmieniarkę, klimę, a także komunikuje się z komputerem samochodu. Sprawa wydaje się dosyć skomplikowana, i o ile tu nie znajdziesz porady, to albo z kasą dobrze stoisz i szukasz warsztatu audio, gdzie wszystko Ci sprawdzą i o ile to możliwe zmienią/zamienią/podłączą, albo wolisz powalczyć w opcji "zrób to sam" i wtedy, przede wszystkim trzeba Ci namierzyć „electronic serwis-manuala” (w przypadku mojego traktorka występuje w sieci w postaci obrazu ISO do nagrania na płytkę), w którym powinieneś namierzyć spięcie pilota w kierownicy z panelem w kokpicie (wspólne kable sygnałowe), wskazany przez Ciebie radioodtwarzacz, ma cwane wyjście do spięcia ze sterowaniem samochodu, to po opisach z serwis-manuala samochodu i instrukcji instalacyjnej radioodtwarzacza, dojdziesz które kable spiąć i tym sposobem będziesz mieć sterowanie z kierownicy. Jeśli chodzi o wyświetlanie informacji na ekranie LCD kokpitu, to chyba lepiej sobie odpuścić tę kwestię, wątpię aby nowy radioodtwarzacz puszczał na wyjściu sterowania sygnał „wizyjny”, wydaje mi się, że złącze służy tylko sterowaniu radioodtwarzaczem. A nawet jeśli nowy radioodtwarzacz puszczałby jakiś sygnał wizyjny, to trzeba by zapewne niezłej gimnastyki by go zgrać z innymi informacjami wyświetlanymi na ekranie (temp zewn., klima itd.). Przy okazji lektury manuala sprawdzisz budowę kokpitu i to, co jest rzeczą oczywistą nowy CD odtwarzacz trzeba będzie wstawić w miejsce fabrycznego CD odtwarzacza. Panel sterujący, jak widziałem gdzieś na aukcjach, to płytka grubości ok 1,5-3cm, z której na tylnej ścianie kilka kolcy/płytek, te pewnie wchodzą w jakieś gniazdko/kostkę, gdzie pewnie łączą się z kablami od pilota w kierownicy. Tak wygląda moje wnioskowanie w temacie – oczywiście przy założeniu, że faktycznie jest możliwe podpięcie obcego radio/Cd pod fabryczną strukturkę. A jak jest naprawdę? Mam nadzieję, że może coś, na coś, z powyższych dyrdymał przyda Ci się – chciałem pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobry początek proponuję namierzyć wspomnianego wcześniej serwis-manuala, i pod kątem sygnałowym skonfrontować go z instrukcją instalacyjną nowego CD odtwarzacza. Kosztuje to trochę czasu, ale daje rozeznanie jak spiąć kable od odtwarzacza z tymi od pilota w kierownicy, dodatkowo warto poszukać jakichś info o systemie sygnałowym sterującym fabrycznym radiem, bo choć (jak wszystko w technice), sygnały podlegają standaryzacji, to jednak producent samochodu mógł dopiąć jakiś "dodatek sygnałowy", tym samym uniemożliwiłby komunikację z wykorzystaniem ogólnego standardu, a podpięcie nowego "standardowego" radia/CD pod "niestandardowy" pilot w kierownicy skonczyłoby się porażką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki jestescie mistrzami...

moze troche narobilem paniki drugim postem - macie racje, liczba wyswietlen mowi sama za siebie

w pierwszej chwili przyslo mi do glowy ze pomysleliscie o moim pomysle jako wyprawy z motyka na slonce...

dziekuje wam za odzew raz jeszcze.

 

wszystko jest ladnie i pieknie ale...

wlasnie to 'ale' spowodowalo ze zdecydowalem sie o rade na forum

przede wszystkim kazda rada jest cenna - nawet kiedy jest nieprzydatna...

zaznaczam ze powyzsze wasze rady sa wielce cenne

problem numer jeden - schemat mojego fabrycznego clariona cy460. nie wiem czy mam jakieg radio-egzotic czy albo bylo ono prototypem nieprzyjetym przez nissaniakow... kopnalem tu i owdzie w neta ale zadnego schematu nie znalazlem

malo tego, zalogowalem sie na serwisach elektronicznych po to by przekopac zasoby poszczegolnych uzytkownikow forum - LIPA!

radio juz wybralem wiec i glosniczki bede dobieral do tego elementu - schemat nowego radia mysle ze jest do wyrwania (kwestia glebszego poszperania w necie za ktore wezme sie pozniej)

sam mam dwie lewe rece do tego (co nie znaczy ze jestem miekka pyta robiony - zajeloby mi to znacznie wiecej niz elektonikowi czy elektykowi). czas tu odgrywa bardzo wazna role poniewaz moj nissan to moje miejsce pracy wiec nie moge jezdzic z rozbebeszonym wnetrzem...lubie troche grzebac w takich drobnych sprawach ale tu chodzi wlasnie o czas...a i boje sie ze moge gdzies utknac na dobre i koniec...

problem drugi - owa kosc sterujaca tym calym ustrojstwem - nie musze miec informacji o stanie radia na centralnym panelu, wystarczylby mi wyswietlacz z radia... no, niestety info odnosnie klimy temp stanu kilometrow przejechanych itp musza byc widoczne (wymog techniczny)

martwie sie tylko azeby po calej operacji info pokazywalo wlasciwe, nieprzeklamane dane...

po trzecie - sterowanie z kierownicy jest chyba sprawa do przejscia ale jesli go zabraknie swiat sie nie zawali... nie jestem az tak wymagajacy (chociaz fajnie jest miec wszystko pod reka), moglbym pojsc na kompromis w zamian za dobry dzwiek

cztery - czy koputer nie bedzie wariowal przy podawaniu odpowiedniej mieszanki np paliwa... czy wymiana radia moze miec na to wplyw, skoro kosc sterujaca podaje roznego rodzaju info

 

sami widzicie zatem ze projekt niesie wiele zapytan i watpliwosci...

nie rusze z miejsca bez schematow - w ostatecznosci pojade do dealera nissana i tak bede pytal o usluge

juz widze cene za ta syzyfowa prace...

na wszelki wypadek usiade zanim zapytam o rachunek

 

dzieki wielkie za podpowiedzi i licze na kolejne komentarze

a ja postaram sie zrelacjonowac kazdy etap - moze komus sie przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki ...

 

Problemy są po to aby je rozwiązywać, a zatem:

Pierwszy problem to właściwe źródła, czyli, jak wspominałem wcześniej (choć przepraszam, że dosyć niejasno), potrzeba Ci namierzyć i zdobyć serwis manual od Twojego samochodu, tak właśnie „electronic serwis-manual” do Twojego samochodu, clarion jest jego (auta) integralną częścią, zatem schematy powinny być integralną częścią "serwisówki".

Drugi problem "kość sterująca", tu raczej (o ile nie ma niestandardowego sygnału) nie upatrywałbym problemu, trzeba tylko sprawdzić, które kabelki z kostki sterują radiem, by potem podpiąć pod nie nowy radio-cd

Trzeci problem powiązany jest z drugim, sygnał z pilota w kierownicy, jak i z panelu w kokpicie, trafia zapewne kabelkami do fabrycznego radia, jak odpowiednio spiąć te kabelki z kabelkami z wejścia do sterowania nowym radio-cd, to i z kierownicy, i z panelu może możliwe byłoby sterowanie nowym radiem (kwestia niestandardowego sygnału)

Czwarty problem? Podejrzewam, że podmiana nie będzie miała żadnego wpływu na komputer samochodu - wniosek z tej prostej przyczyny, że jak mniemam, gdy wystąpi błąd, z komputera do kokpitu, na wyświetlacz lecą jedynie komunikaty, natomiast z kokpitu komputerem sterować nie możesz (nooo mnie przynajmniej nic o tym nie wiadomo), zatem i podmiana, jeśli jest możliwa i się uda nie powinna mieć wpływu na komputer samochodu.

 

Wczoraj ze strony producenta zciągnąłem manuale do DEH-4000UB, jest w nich schemat z opisem z wejść/wyjść i złącza do podpięcia pod system sterujący samochodu, wygląda to całkiem cwano, popatrzę serwis-manuala od mojego traktorka, ostatecznie też mam podobny kokpit i panel, jak coś przydatnego znajdę to opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko

znalazlem dosc ciekawa stronke z manualami - sa za free (tyle ze po angielsku)

zalaczam link moze komus przypasi lub poleci dalej...

 

pdf-y

 

znaleziona instrukcja dotyczy modelu n16 (a jakze) tylko nie mojego typu panelu.

a zatem pytanie - czy manuale roznia sie w schematach miedzy soba? czy jest JEDEN manual do n16 (jeden schemat a rozne wizualnie detale - w sensie roznica w wygladzie konsoli )

 

nastepna stronka (u mnie nie chodzi bo mam blokade firmowa)

 

manuale

Edytowane przez hordagoga78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko

...

Witam, i mam nadzieję, że zdążysz przeczytać nim temat poszybuje w niebyt. Jeśli dobrze widzę to go nie "ztagowałeś", więc zgodnie z ostrzeżeniem, pewnie pójdzie pod nóż - ot smuteczek.

Nie wiem jak to jest z tymi manualami. Z tej stronki co podałeś, albo z innej podobnej zciagnąłem sobie obraz ISO, ngrałem na płytkę, jak odpalę to widzę, że jest dedykowana pod konkretny VIN (w jakiejś opcji FULL WYPAS), jak teraz, dzięki Twemu tematowi bliżej się jej przyjrzałem, to wystarcza mi, że dotyczy wersji z klimatronic'em (z kokpitem), podejrzewam że w 100% dotyczy mojego traktorka. Ewentualne rozbieżności wyjdą gdy na jej podstawie bedę szperał/sprawdzał/zmieniał. ;)

Wracając do podstawoewgo tematu to na moją prostą filozofię sprawa ma się następująco. Zapewne możesz zapomnieć o wpięciu się w "zespół naczyń połączonych" systemu "audio-video-navigo" Twgo auta. Patrząc ze schematu w moim s-manualu, jest sobie jednostka centralna zwana "AUDIO UNIT" (jak podejrzewam zawiera w sobie moduł radiowy, bo nie widzę radia nigdzie na schemacie), do tejże jednostki podpięte są głośniki, oraz wszystkie pozostałe moduły tj CD-AUTO-CHANGER, NAVI, panel sterujący itd. Sygnały z pilota w kierownicy, idą do panelu sterującego, a z niego dopiero do jednostki centralnej - no to chyba Twojego upatrzonego sprzęcika nie da się wpiąć w "zespół naczyń", tak by się ze sobą dogadały.

A żeby było jaśniej i weselej, w procedurce serwisowej jest napisane:

Item -> Replacement of radio by new part

Service procedure -> No additional action required

Description -> Radio is delivered in state.

Biorąc powyższe pod uwagę, tak na mój chłopski czerep, wychodzi, że conajwyżej możesz wypiąć i wyjąć CD, w jego miejsce włożyć (o ile "system naczyń" się nie wzburzy brakiem swego CD), i jedynie podpiąć pod zasilanie, oraz ew. przepiąć głośniki.

I to by było już na tyle, z moich przypuszczeń na temat Twoich możliwości.

Jak chcesz to daj na PW namiar na Twoją skrzynkę, to wydrukuję ze swego PDF'a, do PDF'a zapiski z działu AUDIO - podejrzewam, że ukryte w kokpicie możesz mieć te same podzespoły co ja u siebie, więc i schemacik w zasadzie będzie ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, i mam nadzieję, że zdążysz przeczytać...

 

 

wlasnie poprawilem tagowanie - hcyba jest teraz ok..

 

co do instrukcji - takze zauwazylem w manualu akcje pod tytulem wymiana radia na new part

cokolwiek producent mial na mysli to brzmi to objecujaca...

jest jakas nadzieja na zmiane jednostki muzykujacej

co do schematu to nie za bardzo sie znam na opisie i symbolach elektronicznycvh

na razie gromadze materialy do tej akcji

poki co to wyskoczyl inny problem - podczas jazdy po linii prostej (okolo 100km/h i wiecej) autko nagle zmienia kierunek... no ale to juz inna para kaloszy - moze to poisze kiedys jesli bedzie zainteresowanie...

 

tymczasem do tematu...

pojade do dealera i sie opytam czy taka zmiana jest w ogole mozliwa...

skoro dopatrzyles sie w schemacie owej centralnej szkopulki to byc moze przeszczep jest niemozliwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja na obecną chwilę.

Byłem w czoraj w ASO, i przy okazji naprawy klimy, zapytałem o możliwości podpięcia "obcego" radia, i wstawienie np w miejsce firmowego CD. Na początku, Pan chyba myślał, że pytam o wymianę w opcji firmowe na firmowe, więc zaczął dopytywać "co dolega", jak powtórzyłem, że chodzi o wymianę firmowego na "obce", które ma wejście do sterowania z samochodu, i to w opcji aby wpiąć to w "systemik audio" samochodu, to Pan powiedział "niemożliwe", a zagadnięty o sterowanie z pilota w kierownicy, powiedział, że trzebaby sprawdzić sygnały na kostce od pilota, i po zastosowaniu adaptacyjnej przejściówki mogłoby pójść.

Z tych informacji, przychodzi mi do głowy, że przy założeniu rozpracowania i zgodności sygnałów z pilota, z sygnałami sterującymi nowym radiem, można by się pokusić, o zastosowanie na kostce przejściówki rozgałęziającej, tak by nie stracić sterowania z pilota firmowym systemem, a zarazem mieć sterowanie nowym radiem. Jeśli ten wariant byłby jednak niemożliwy, ale sterowanie z pliota nowym radiem możliwe, to pozostałoby, odpiąć pilota od systemu firmowego, a spiąć z nowym radiem - wydaje się to całkiem cwane, wtedy z pilota ustawiasz bawisz się radiem, a rzeczy z radiem niezwiązane obsługujesz z panelu na kokpicie, i wilk syty i owca cała ;)

Na koniec tylko wspomnienie w temacie schematów. Nie taki diabeł straszny jak go malują, bo te schematy, które mógłbym Ci podesłac, to nie są schematy elektroniczne typu "tu scalak, tam opornik, tu kondensator itd", wspomniane schematy obrazują połączenia urządzeń, czyli np. masz na takim schemacie wspomnianą jednostkę AUDIO UNIT (na schemacie duży prostokąt), i widzisz, że ma/wychodzą z niej (jak pomnę, chyba) 47 końcówki połączeniowe, patrzysz gdzie idą linie z końcówek, i widzisz że np końcówki 13-16 i 20-22 to wyjście na zmieniarkę CD (inny prostokąt, już nie taki duży), końcówki 43-45 to wyjście do komunikacji z panelem sterującym, końcówki 5-12 to wyjścia na głośniki itp itd. Wystarczy chwilę spokojnie się temu przyjrzeć, i wiadomo co z czym się łączy. Zapewne elektronik, w takim schemacie będzie się lepiej orientował, ale i laik złapie podstawową orientację co z czym się łączy - no przecież ja jestem ewidentny laik, tylko trochę taki chłopek roztropek lubiący logicznie pokombinować :)

I to już koniec mych przemyśleń (bardziej, czy mniej trafnych), co mogę jeszcze dodać, to o ile jeszcze nie przejrzałeś, w dziale Eksploatacja -> Car Audio + CB Radio + Nawigacja, może znajdziesz jakieś bardziej pomocne konkrety.

 

Powodzonka! A jak się uda to daj znać "co i jak".

Pozdrawiam :)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktoza !

przyjrzalem sie blizej schematowi audio

rysunek na pierwszy rzut oka strasznie pogmatwany ale kiedy sie lepiej wpatrzylem to... EUREKA !!!

jakie to proste

rozpracowalem rysuneczek w trymiga

jest tak jak widac na foto (schemat1)

w ramce zaznaczylem owy moj problem - pytanie tylko czy dokladnie zrozumialem schemat

widac na nim ze obok jednostki centralnej [audio unit] znajduje sie cd (mala waska ramka lepiej widoczna na schemat2) oraz modul cd autochanger

jezeli dobrze kojarze to wystarczy wypiac stare cd i wpiac nowego grajka - policzyc piny i odpowiednio je wpiac

tak to mi wyglada ze schematu - schemat mozna sciagnac z powyzszego mojego wpisu pod haslem pdf-y

i teraz powstaje pytanie na temat rzekomego kodu o ktory zapyta centralna jednostka [audio unit]

azeby nie narazac was na strate czasu to wklejam skan z instrukcyji odnosnie cd (text schemat3 i schemat4 - j.ang)

jezeli macie ochote luknac...

post-19476-12513040357246_thumb.jpg

schemat2.bmp

post-19476-12513049801223_thumb.jpg

post-19476-12513049897877_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktoza !

przyjrzalem sie blizej schematowi audio

rysunek na pierwszy rzut oka strasznie pogmatwany ale kiedy sie lepiej wpatrzylem to... EUREKA !!!

jakie to proste

rozpracowalem rysuneczek w trymiga

jest tak jak widac na foto (schemat1)

w ramce zaznaczylem owy moj problem - pytanie tylko czy dokladnie zrozumialem schemat

widac na nim ze obok jednostki centralnej [audio unit] znajduje sie cd (mala waska ramka lepiej widoczna na schemat2) oraz modul cd autochanger

jezeli dobrze kojarze to wystarczy wypiac stare cd i wpiac nowego grajka - policzyc piny i odpowiednio je wpiac

tak to mi wyglada ze schematu - schemat mozna sciagnac z powyzszego mojego wpisu pod haslem pdf-y

i teraz powstaje pytanie na temat rzekomego kodu o ktory zapyta centralna jednostka [audio unit]

azeby nie narazac was na strate czasu to wklejam skan z instrukcyji odnosnie cd (text schemat3 i schemat4 - j.ang)

jezeli macie ochote luknac...

Stop, stop stoooop....z tą EUREKĄ!!!

Nie wydaje Ci się, że takie analogiczne wpięcie wprost nowego CD-Radio, w miejsce starego, to trochę "zbyt piękne aby było prawdziwe"?!? Też, w pierwszej chwili po ujrzeniu schematu miałem podobne zapatrywanie do Twojego, lecz chwilę później pomyślałem, że aby tak "na wprost" zrobić przepięcie, AUDIO UNIT musiałby się komunikować z CD/CDzmieniarką w takim samym systemie, w jakim pracuje nowe CD-Radio. Wątpię aby producent miał tak luzackie podejście, i umożliwiał użytkownikowi wpięcie w swój system audio jakiegoś "obcego elementu". To byłaby pierwsza wątpliwość, druga sprawa to, jeśli dobrze spojrzałem w instrukcję instalacyjną od DEH-4000UB, wyjście do sterowania z systemu samochodu, wygląda mi na złącze komunikacji jednostronnej tzn do przyjmowania sygnałów sterujących (np z pilota w kierownicy), i wątpię aby po tym złączu zradia wychodził jakiś sygnał. Tego samego raczej chyba nie można powiedzieć o złączu AUDIO UNIT z CD/CDzmieniarką, tu spodziewałbym się komunikacji dwustronnej. Dlatego wystrzegałbym się bezpośredniego wpinania "obcego" cd-radia w audio system samochodu.

Zerkając jednak w przedstawiony przez Ciebie schemat, widać na nim (jeśli dobrze rozpoznałem, w lewym górnym rogu) schemat pilota w kierownicy "AUDIO STEERING WHEEL SWITCH", i tym bym się zainteresował, bo być może wystarczy odpowiednio wpiąć się w połączenia (20, 21, 22) na wejściu w AUDIO UNIT, dodatkowo spiąć się z głośnikami, i wyjdzie na to, że "gra muzyka". ;)

Przy tych kombinacjach, a może nawet lepiej przed nimi, można pokusić się o wyjęcie firmowego CD, by zrobić miejsce na nowe CD-radio, z tym, że ta operacja może wymagać wizyty w warsztacie/ASO (patrz schemat3.jpg -> NATS AUDIO LINK -> When the radio is locked).

Można to przewałkować w opcji "zrób to sam", i pewnie troche czasu i gimnastyki będzie to kosztowało, ale moża też zajrzeć do jakiegoś dobrego warsztaciku car-audio, i może się okazać że pójdzie i tanio i szybciej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując jeszcze do tematu, proponuję przyjrzeć się przejściówkom ISO do radia do Nissana, z lektury forum wynika, że pewnie nie obejdzie się bez takowej. Nie mogłem nic znaleźć na aukcjach więc przykładowy odnośnik:

http://www.multisort.pl/product/898.Zlacza;radiowe;ISO;do;Nissan;Primera;Almera.html

z zaznaczeniem że to jeden z 4 wariantów na jakie natrafiłem (dwa typy, każdy dwóch opcjach wtyczek tzn z męskimi/żeńskimi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak...

pewnie masz racje ale z drugiej strony nissan nie jest producentem monopolistycznym i tylko na wylacznosc.

mysle ze przewidzial to ze klient bedzie chcial zmienic radio na nowszy model.

pewnie bede potrzebowal jakiejs przejsciowki czy zlaczki.a moze zanim zaczne cala operacje powinienem zapytac sie w serwisie jakie modele radia sa proponowane do naszych almerek?

poza tym schemat i opis mowia o wymianie - jednak nie napisali o jaki 'nowy' CD chodzi.

czy to jest nowy clarion dedykowany tylko do nissana czy w ogole CD ktoregokolwiek producenta.

zamierzam sie tego dowiedziec i dam znac

dzieki za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak...

Jak podejrzewam, w manualu serwisuówce mieli na myśli CD firmowe, przeznaczone dla tego modelu samochodu.

Obawiam się, że skubańcy martwią się o klienta w takim zakresie aby mu się autko spodobało, żeby zechciał je kupić, a możliwe kombinacje zmian to opcje dodatkowe do wyboru (dodatkowo płatne), przy zakupie w salonie. Nie podejrzewam, aby producent samochodu był zainteresowany ogólną standaryzacją i wolnym dostępem do elektroniki samochodu, bo poprostu to nie leży interesie jego i firm kooperujących (tu Clariona). Wręcz przeciwnie producent bedzie robił różne sztuczki by związać użytkownika z producentami podzespołów zamontowanych w samochodzie.

Wyobrażasz sobie akcję, że Nissan standaryzuje sygnały i złącza, co się dzieje w salonie, gdzie możesz kupić auto z CD'radiem/navi za dopłatą 2-3tys, a mozesz też kupić autko "golasa" i dzięki standaryzacji za 50% taniej możesz je wyposażyć w to samo, tyle że innych firm i moze lepsze, jak by na czyms takim wyszedł Clarion?!?

Zbierając wszystko do kupki, równiez zapiski z tematów audio, myślę, że można zapytać w serwisie, ale nie oczekiwałbym zbyt pozytywnej odpowiedzi. Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem jest, udać się do warsztatu specjalizującego się w montażu/przeróbkach car+audio, tam jak podejrzewam, za nieduże pieniądze odepną Ci starego, firmowego CD, i podepną pod pilota i głośniki nowego jednoczesnie wstawią w kokpicie w miejsce starego.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro lece do serwisu to sie opytam czy taka operacja jest mozliwa

mam nadzieje ze ten ten temat nie rozwijamy na prozno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d*pa zbita...

temat radia zawieszony - problem innej kwestii, wazniejszy niz wszystko inne...

 

opis tematu : zawieszenie

 

zawieszam radio na kolek... no chyba ze zaczne zmiane od glosniczkow...

 

co polecacie do firmowego clariona cy460 ?

Edytowane przez hordagoga78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

d*pa zbita...

temat radia zawieszony - problem innej kwestii, wazniejszy niz wszystko inne...

 

opis tematu : zawieszenie

 

zawieszam radio na kolek... no chyba ze zaczne zmiane od glosniczkow...

 

co polecacie do firmowego clariona cy460 ?

Przepraszam ze pisze na zawieszonym temacie. To dla wszystkich którym dźwięk z oryginalnego radia się nie podoba.

Posiadam almerę tino 2004 z wyświetlaczem . Do wymiany radia zakupiłem oryginalną przejściówkę ISO z Wielkiej Brytanii .

Wszystko działa ale jest minus- zapala się na wyświetlaczu napis security na zielonym tle dość często i stwierdziłem ze kamera wtedy wariuje .

Powodem tego jest i tu cytat z serwisu Nissana "Nissan nie przewiduje montażu innego radia niż firmowane przez koncern ( w opcji pojazdu z systemem audio ). System NATS komunikuje się z radiem w celu kodyfikacji i jeżeli nie dostanie sygnału zwrotnego z radioodbiornika fabrycznego komunikat o którym Pan pisze będzie występował".

Ja rozwiązałem to w taki sposób ze przylutowałem dwa przewody(żółty-+12 i czerwony-stacyjka) do radia i podłączyłem pod zasilanie a radio schowałem za plastikiem . Podłączyłem drugą kostkę odpowiadającą za wyświetlacz , pilota i system NATS tylko ze bez przewodów do pilota bo chce dokupić Interfejs do fabrycznego sterowania z kierownicy. Jeśli chodzi o otwór w plastiku do radia to trzeba dokupić drugi plastik poszerzyć otwór pod radio(robimy to szlifierką i wszystko ładnie się dotnie). Koszty to jakieś 140 PLN i to są koszty samego plastiku i kabla ISO. Mogę opisać przewody oryginalnej kostki.

 

W Polsce kabel ISO niedostępny na dzień 29 sierpnia 2010 a sprzedającemu w UK sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Na kabel ISO czekałem 11 dni bo nie było kabla ISO na stanie a tak dostał bym go w 3-4 dni . Dementuje plotkę ze na przedmiot z UK trzeba czekać 1 miesiąc lub więcej.

post-33939-1284491110,4316_thumb.jpg

Kabel ISO almeray tino możne inne nissany tez taka maja (ja przerabiałem zasilanie anteny bo było podłączone pod +12 ale nie trzeba gdyż wszystko działa poprawnie).

post-33939-1284490593,5628_thumb.jpg

Opis tak jak patrzymy na kostkę almera tino :

Kostka ISO Kostka Almera Tino

 

1 fiolet -niebieski z żółtym paskiem

2 zielony -jasny zielony

3 biały -niebieski

4 żółty -żółty

5 czerwony -różowy

6 fioletowy z czarnym paskiem -różowy

7 zielony z czarnym paskiem -zielony z czarnym paskiem

8 szary -brązowy

9 szary z czarnym paskiem -brązowy z czarnym paskiem

10 biały z czarnym paskiem -zielony z żółtym paskiem

11 niebieski -żółty

12 pomarańczowy -biały z czerwonym paskiem

Masę z kostki ISO podłączamy pod metalowa blachę podtrzymującą pulpit.

Przepraszam Sonic ze dopiero dziś dałem ten opis

post-33939-1284490660,954_thumb.jpg

wyświetlacz,pilot i system NATS

Problem dla tych co mają nawigacje gdyż trzeba to wszystko pogodzić .

 

 

Shutting panes to the duckie simple.

Propozycje : mogę podpowiedzieć o MPW4(bez opisywania przewodów w drzwiach bo to nic trudnego, miernik i szukamy sygnałów) .

Zapraszam wszystkich chętnych wiedzy do

 

* Forum Nissan Klub Polska *

Edytowane przez wybitny2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hej. Po części mi to pomogło ale bardziej chodziło mi o to który kabel w orginalnej kostce to + który - który immobilajzer itd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. Po części mi to pomogło ale bardziej chodziło mi o to który kabel w orginalnej kostce to + który - który immobilajzer itd :)

 

+12-żółty

stacyjka -różowy

masa jest z anteny

jeśli chodzi o immobilizer to nie mam pojęcia ale znajduje się w tej szerszej kostce.

Wszystko jest w opisie a jeśli chodzi o drugą kostkę to wiem tylko które kable są od pilota.Wszystko jest opisane na płytce radia.

Pilot

masa -Szary

pilot VOL+ SEEK+ SRC(BP)-Różowy

pilot VOL- SEEK- PRESET+(BP)-Niebieski

Pilot - cytuje "Witam,

adapter 129,00 zł + 10,50 zł wysyłka za pobraniem.

Wykonanie ok. 7 dni roboczych."

link

http://www.piloty.pl/multimedia.html

Pytania proszę kierować na forum

Edytowane przez wybitny2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

+12-żółty

stacyjka -różowy

masa jest z anteny

jeśli chodzi o immobilizer to nie mam pojęcia ale znajduje się w tej szerszej kostce.

Wszystko jest w opisie a jeśli chodzi o drugą kostkę to wiem tylko które kable są od pilota.Wszystko jest opisane na płytce radia.

Pilot

masa -Szary

pilot VOL+ SEEK+ SRC(BP)-Różowy

pilot VOL- SEEK- PRESET+(BP)-Niebieski

Pilot - cytuje "Witam,

adapter 129,00 zł + 10,50 zł wysyłka za pobraniem.

Wykonanie ok. 7 dni roboczych."

link

http://www.piloty.pl/multimedia.html

Pytania proszę kierować na forum

 

No dobra podpinam się pod temat

 

tutaj jest mój -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/76288-n16-wymiana-radia-wielki-problem-z-kostka-iso/

 

który dotyczy tego samego.

 

Jestem na etapie że znalazłem tańszą opcję kostki - nie 100pln tylko 50 :)

 

Ciekawy jestem jak się się skoczyła sparawa u kolegi wybitny2

Edytowane przez pink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wybitny2

Witam,napisałem to dlatego ze już mam zamontowane radio niefabryczne i śmiga do dziś dnia ale pilot oryginalny nie działa bo są inne wydatki. Życzę ci powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...