waichwaich Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 witam mam pytanie przejrzałem sporo tematów ale podobnego do mojego nie. Od dwóch dni mam problem zwiazany z lapką check engine zapala sie podczas jazdy przy szybkich manewrach typu ostre skręty mocne hamowanie przy jeździe po prostej nic sie nie dzieje dodam ze lampka po manewrze po kilku sekundach samoczynnie gaśnie :/ co to może być ? czy jest to mozliwe że czujnik położenia wału szwankuje i mi robi takiego psikusa czy jest to coś poważniejszego :?: Umówiłem się juz na komputerek w ASO Bosch'a ale nie daje mi to spokoju a nie chce być kłębkiem nerwów do poniedziałku z góry dzieki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 (edytowane) Zapewne check zapala się jak hamujesz silnikiem, a gaśnie jak przygazujesz tak do 2,5-3k. Jest takie bardzo precyzyjne urządzenia do robienia autodiagnostyki samodzielnie, a nazywa się spinacz biurowy, albo jaki inny cienki drucik Mogę obstawić Va bank że masz kod 18. Powoduje go zatarty suwak w pompie współpracujący z nastawnikiem i stąd błąd nastawnika. Swoją drogą to też pewnie sporo syfu znajduje się i w nim. Pisał o tym GAWA w którymś z tematów o kontrolce check, oraz opisał po krótce sposób czyszczenia nastawnika i pompy PS Woliński w Skrobowie nie ma Kompa do Nismo, ale jest najtańszy i najlepszy w województwie,bo myśli a nie patrzy w monitorek. Z tego co wiem to nie lubią czyścić nastawników. Może Włoch ale on bardziej siedzi na TIRach niż osobówkach Edytowane 1 Sierpnia 2009 przez and_pec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Zapewne check zapala się jak hamujesz silnikiem, a gaśnie jak przygazujesz tak do 2,5-3k. Jest takie bardzo precyzyjne urządzenia do robienia autodiagnostyki samodzielnie, a nazywa się spinacz biurowy, albo jaki inny cienki drucik Mogę obstawić Va bank że masz kod 18. Powoduje go zatarty suwak w pompie współpracujący z nastawnikiem i stąd błąd nastawnika. Swoją drogą to też pewnie sporo syfu znajduje się i w nim. Pisał o tym GAWA w którymś z tematów o kontrolce check, oraz opisał po krótce sposób czyszczenia nastawnika i pompy PS Woliński w Skrobowie nie ma Kompa do Nismo, ale jest najtańszy i najlepszy w województwie,bo myśli a nie patrzy w monitorek. Z tego co wiem to nie lubią czyścić nastawników. Może Włoch ale on bardziej siedzi na TIRach niż osobówkach Wiem Woliński nie ma ale gadałem dziś z jego synem i ma mnie zabrac do jakiegoś ziomka ktory ma teraz problem jest wiekszy kontrolka swieci sie cały czas a w dodatku na zakrecie coś zaczęło mi brzeczec jakby urwana rura wydechowa potem ucichło ale kontrolka swieci sie dalej. Jak stałem na luzie to nic nie było slychac normalna praca silnika jak ruszałem to tak jakby metal tarł o metal :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kobras Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Jestes pewien ze to lampka od check engine ? Takie objawy sa jak się kończą klocki hamulcowe albo płynu hamulcowego jest za mało ale to świeci sie wykrzyknik a nie chceck. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Kobras Metal trze ale przy hamowaniu a nie ruszaniu w hamulcach Waich czyżby z pompą coś nie halo, czy skrzynia niedomaga, a check swoją drogą się świeci. Robiłeś odczyt spinaczem ? Napisz co Wolińscy orzekli, bo ja nie mam pomysłu co to 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Heh no raczej jest to kontrolka check engine żółta jak cholera z wizerunkiem silnika i napisem check Nie bawiłem się spinaczem wole żeby mi to ktoś sczytał jak należy aparaturką Zostawiłem samochód w Skrobowie u Wolińskiego dzis ma sie do mnie odezwać co i jak. Dziś rano wsiadłem do samochodu przejechałem sie z 500 m i lampka zgasła nie pojawiła sie ani razu tego dzwieku metalicznego tez nie słyszę możliwe że wpierniczył mi sie jakiś kamyk w koła bo silnik pracuje równo na razie czekam na wyrok mam nadzieje ze Woliński da radę to naprawić jak juz bede wiedział coś więcej napisze co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TurboWagon Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Witam, Mam podobny problem z tym, że u mnie zapala się i gaśnie dopiero po naciśnięciu na pedał hamulca (wtedy po 1-2 sekundach gaśnie) po kilkunastu kilkudziesięciu sekundach (czasem po przejechaniu kilkuset metrów) zapala się ponownie i świeci do następnego wciśnięcia pedału hamulca. Wystarczy delikatnie wcisnąć hamulec żeby tylko pompa hamulcowa zareagowała. Gazowanie silnikiem do ok 3500obr nic nie daje, tylko wciśniecie hamulca. Dodam że zdarzyło mi się dwa razy że kontrolka nie chciała zgasnąć nawet przy mocnym hamowaniu i w przypadku pierwszego razu wyłączyłem i ponownie włączyłem silnik a za drugim razem zgasła dopiero po kilku mocniejszych hamowaniach. Czy ktoś z klubowiczów miał podobny problem albo wiec co może być przyczyna? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 (edytowane) Jest tyle recept ile tematów a jest ich naprawdę dużo. Wystarczy Sie trochę wysilić i poszukać Według mnie jedyna sensowna to ta podana przez Gawa, a jak wygląda to sobie poszukajcie w tematach o checku Jak zwykle wpadnie nowy na Imprezę i podajcie mu wszystko na talerzu Edytowane 4 Sierpnia 2009 przez and_pec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Dzwoniłem do Wolinskiego na 90 % jest to czujnik położenia wału korbowego. Oby tak było bo koszt nie jest wielki Odezwę sie co i jak jak juz samochod bedzie zrobiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 No i d*pa :/ kupiłem czujnik położenia wału 486 zł :/ (aso Lublin) wymieniłem i tak jak bylo to i jest czekam na ponowne podłaczenie do kompa ma ktoś jakieś pomysly ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Jak ty kurka dojechałeś wczoraj do Lublina. Przecież tour de Pologne zablokowało całą główna trasę Zrób diagnostykę spinaczem, bo takie zgadywanie to tylko koszty dla Ciebie. Jak coś będziesz potrzebował z gratów to daj znać na PW albo GG. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Widzę widzę że masz części tour de pologne bylo we wtorek ja kupowałem wczoraj Co do diagnostyki to robiona była za pomocą kompa czyżby spinaczem dokładniej sie to robiło ;> ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Widzę widzę że masz części tour de pologne bylo we wtorek ja kupowałem wczoraj Co do diagnostyki to robiona była za pomocą kompa czyżby spinaczem dokładniej sie to robiło ;> ? Niestety Woliński nie potrafi znaleźć przyczyny po ponownym podłączeniu do PC nie ma żadnych błędów a kontrolka nadal sobie miga :/ Jutro zabieram samochód do kolejnego znachora przy okazji sprawdzę filtr paliwa może jakimś cudem się dostała do niego woda :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Dlaczego nie chcesz użyć spinacza. Te programy z kompa nie zawsze mówia prawdę. Musi to być kompatybilne z nissanem. Jakieś tam protokoły i cos tam coś tam. Jeśli już tak bardzo upierasz się na kompa to jedź na Consulta do Autoniss, ale przyjemność kosztuje tam(jak się nie zmieniło) 80PLNów. Dostaniesz od nich wydruk po angielsku z którego nic nie będziesz wiedział, a serwisantom nie będzie się chciało ruszyć dupska aby to przetłumaczyć. Nie uważam aby komp był gorszy od spinacza, ale jakoś tak wychodzi że bardziej mówi prawdę niż ta elektroniczna skrzyniaNiegdyś sprawdzałem swojego na KTSie co to niby Nissana obsługuje i przy błędzie 18 dotyczącego nastawnika odczytało mi kod OBD2 P1206 który oznacza awarię na szóstym cylindrze:-))Dlatego wolę użyć spinacza niż elektroniki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Dziś ma podmienić sterownik pompy wtryskowej jeśli to bedzie to ma przeczyscić ten moj i włożyć co do kasy za czujnik położenia wału to zwróci mi całość poniesionych kosztów tyle dobrego. Co do spinacza to pewnie to mi pozostanie bo jesli nie pomoże przeczyszczenie tego sterownika to co mi zostaje :/ na kompie nic nie wychodzi tak wiec albo to jest jakiś badziew i nie wykrywa albo sprawa tkwi w czymś czego komp nie potrafi odczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 (edytowane) Kod błyskowy 18 Electric Governor to już standard w TD Raczej nie ma tu nikogo na forum aby go to nie dopadło. Do Autoniss to nie ma co z tym jechać bo jak usłyszą że coś z układem paliwowym w TD to od razu do Wolińskiego wysyłają. Możesz lać specyfiki STP Mixol i Verwę ale szkoda tylko kasy na to. Czyszczenie samego nastawnika to za mało Trzeba koniecznie dotrzeć suwak w pompie współpracujący z nastawnikiem i przepłukać porządnie pompęDo odczytu kodów na OBD1 w TD zwiera się górne ostatnie piny z prawej strony(odwrotnie jak w benzynie). Z tym że nie wiem czy przed włączeniem zapłonu (tak jak u mnie) czy już po. Nie ma nigdzie informacji qrka krok po kroku takiej jak dla OBD2 Edytowane 7 Sierpnia 2009 przez and_pec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 oki dzieki za info jutro się zobaczy co tam oni nacudują z tą pompą jak nic się nie zmieni to trzeba szukać sphinacha a i jeszcze jedno czy ta usterka grozi czymś powazniejszym czy można jako tako sie poruszać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Ja tak jeżdżę już z pół roku Po gatunkowej Ruskiej ropie (stacje WOG i Łukoil) miałem spokój na długo. Teraz wlałem mieszankę Bliska z tanią ruską i od razu wywaliło błąd Nić tam się nie zniszczy. Błąd powstaje właśnie po zacięciu suwaka (po czasie się odkleja ). Efektem tego jest zła dawka paliwa. Przy za małej potrafi zgasnąć. Nie jest to zbyt przyjemne zwłaszcza na ostrym zakręcie i do tego przy sporej prędkości, jak ci kierownica sztywnieje. Przy zawyżonej pali jak smok nawet do 10/100 w trasie. Nastawnik dawki paliwa porusza właśnie tym suwakiem w pompie a on dozuje paliwko. Dlatego właśnie czyści się nastawnik z opiłków a suwak z nagaru W temacie o kodach błędów masz instrukcję o diagnostyce OBD1 w ostatnim poście 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 NAPRAWIONY okazało się że to jednak ten sterownik pompy przeczyścili rozruszali i śmiga chociaż pompa podobno jest już trochę zasyfiona ale mówi że przez nastepne 100000 km nie powinno się nic dziać oby tak sie stało hehe co do kosztów to będe wiedział w poniedziałek co i jak na razie kazał mi jeździć jeśli nic nie będzie sie pieprzyło wtedy mnie podliczy Wielkie dzięki and_pec za zainteresowanie moim problemem i sprowadzeniu mnie na dobry kierunek przy okazji dowiedziałem się czegoś nowego o naszych traktorkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Z ciekawości spytam Jak go dokładnie czyścili, Czy rozbierali na składniki pierwsze, czy poprzez otwory. Jak ustawiali nastawnik na pompie. Mieli do tego kompa czy robili znaki na obudowie. Jednak kurka czyszczą nastawniki. Jak byłem u nich z kątem wtrysku to nawet nie chcieli gadać jak im wspomniałem o czyszczeniu nastawnika. Podpytaj ich ile ta usługa kosztowała by normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) coś tam widze na obudowie że poznaczyli sobie śruby farbą czyli coś tam rozkręcali ale co i jak to dokładnie nie wiem co do kasy zorientuję się w poniedziałek. Ciekawe z kim wtedy gadałeś tam u nich ja znam żonę młodego Wolińskiego i on mnie obczaja tak wiec może dlatego mi to zrobil no nie wiem trudno jest mi powiedzieć ale na twoim miejscu podjechałbym po niedzieli i zapytał albo przedzwoń i zapytaj myślę że z Robertem dało by się dogadać edit poniesione koszty naprawy 250 zł nie liczę czujnika bo go odsprzedałem Edytowane 12 Sierpnia 2009 przez waichwaich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeroberto Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 (edytowane) Mi w primerce p11 2001 miga od jakiegoś czasu kontrolka zpięcia pasów bezpieczeństwa. i nie wiem o co chodzi. Sprawdziłem przy przycisku zapinania pasów nie ma zadnego kabelka Pomózcie Edytowane 8 Października 2009 przez zeroberto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaceksmal Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Witam, Mam podobny problem z tym, że u mnie zapala się i gaśnie dopiero po naciśnięciu na pedał hamulca (wtedy po 1-2 sekundach gaśnie) po kilkunastu kilkudziesięciu sekundach (czasem po przejechaniu kilkuset metrów) zapala się ponownie i świeci do następnego wciśnięcia pedału hamulca. Wystarczy delikatnie wcisnąć hamulec żeby tylko pompa hamulcowa zareagowała. Gazowanie silnikiem do ok 3500obr nic nie daje, tylko wciśniecie hamulca. Dodam że zdarzyło mi się dwa razy że kontrolka nie chciała zgasnąć nawet przy mocnym hamowaniu i w przypadku pierwszego razu wyłączyłem i ponownie włączyłem silnik a za drugim razem zgasła dopiero po kilku mocniejszych hamowaniach. Czy ktoś z klubowiczów miał podobny problem albo wiec co może być przyczyna? Pozdrawiam mam ten sam problem, ale po pewnym czasie zauwazylem ze zapala sie ten check engine w momencie jak auto jest dociazone np, paroma osobami,lub jazda pod gorke.a jak lekko przychamuje to gasnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.