Gość clooks Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 (edytowane) Poprosze o wskazowki jak mam sie zabrac do czyszczenia tych elementow, tj przeplywomierza,silnika krokowego i przepustnicy. Zrobilem zdjecie bez pokrywy filtra powietrza, moze bedzie przydatne do wskazania elementow. Prosze o pomoc jak dla laika.Na forum nic konkretnego nie znalazlem. Edytowane 3 Września 2009 przez clooks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Z tego co wiem silnik krokowy jest skręcowny z przepustnicą i żeby go przeczyścić trzeba odkręcić układ krokowiec/przepustnica i dopiero potem odkręcić krokowca. Najczęstrzą bolączką krokowca jest sprężynka ustalająca odpowiedznie położenie tłoczków wewnątrz - zwykle się kurczy i zawór krokowy ma luzy - obroty falują. Ten element i gniazdo w którym się porusza należy szczególnie dobrze oczyścić - jeśli sprężynka ma luzy należy ją lekko rozciągnąć aby tych luzów nie było. Potem skręcamy z przepustnicą monyujemy na silniku. Odpalamy silnik - tutaj potrzebne już dwie osoby - jedna wtryskuje preparat do czyszczenia gaźników w sprayu na przepustnicę a druga gazuje silnik - najlepiej ruchy falowe gazu - wysokie obroty - odpuścić - wysokie obroty - odpuścić ...... wwalić mniej więcej 1/3 - 1/2 sprayu - wyłączyć silnik założyć filtr podłaczyć Vacum pod komorę filtra i łycha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 (edytowane) Ćwiczyłem to parę dni temu w Primerze.Żeby odkręcić silnik krokowy należy odkręcić przepustnicę.Po zdjęciu filtra powietrza od góry widać 4 śruby na klucz imbusowy nr 6. Odkręcić. Przechylić przepustnicę w kierunku kabiny i odkręcić 4 śruby mocujące silniczek krokowy . Radzę to robić wkrętarką z grzechotką bo silniczek zwykle przykręcony jest mocno i błyskawicznie można zniszczyć łebki śrub jak się używa śrubokręta.Po wyjęciu silniczka nie popadać w zadumę tylko przy pomocu małego dłutka zdjąć zaprasowaną zaślepkę na jego końcu. Pod zaślepką kryje się śruba regulacyjna (plastikowa!!!). Do jej regulacji należy wziąć klucz rurkowy i naciąć go na krzyż kątówką.Potem dokręcic jakieś 2 - 3 obroty.Powinno pomóc. Do czyszczenia silniczka z nagaru użyłem płynu do czyszczenia piekarników - super efekt, nie przesadzam. Przy okazji , jak mamy odkręconą przepustnicę podkładamy pod nią szmatę i przy pomocy rozcieńczalnika nitro i pędzla z przyciętym włosiem (coby był szorstki) czyścimy przepustnicę z nagaru.Czyszczenie przy pomocy sprayu nic nie daje bo przepustnica brudzi się POD SPODEM ! U mnie po tych operacjach obroty się wyrównały i mam spokój. Mam nadzieję, że ta spowiedź choć trochę Ci pomogła.Pozdro. Uploaded with ImageShack.us Edytowane 9 Maja 2010 przez tymin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Wiec wyczyscilem przepustnice i krokowy. Dokrecilem go takze jak pokazal kolega. Zaslepilem EGR. Auto jezdzi zdecydowanie lepiej, ale jeszcze mi troche szarpie na nizszych obrotach. Jak temu zarazdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 teraz tylko jedno Ci zostało. Przyjżyj się elektryce silnika: - świece - przewody - palec - kopułka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 (edytowane) No to mamy podobny problem. Ja zauważyłem takie szarpanie , gdy np wrzucę za wysoki bieg a jedę wolno. Objaw jest wyraźniejszy jak silnik jeszcze się nie nagrzał. Nie mogę tego rozkminić.Wymieniłem świece, wyczyściłem aparat zapłonowy. Możliwe, że to któryś czujnik wariuje. Inna sprawa , że się za bardzo nie przykładam.A poza tym mam nissana dopiero od miesiąca. Edytowane 20 Września 2009 przez tymin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 (edytowane) Odswierzam temat. Wymieniona kopulka i palec. O 2 nieba lepiej ale dalej szarpie. Znajomy po roznych "badaniach" stwierdzil ze nie szczelne sa zawory. 225k na liczniku mam nabite. Tak wiec chce zapytac,czy szlifowanie zaworow jest warte zachodu ? Im zimniej tym gorzej auto chodzi... Koszt razem z uszczelka i robocizna - 400 pln. Duzo ? Edytowane 18 Października 2009 przez clooks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Ja pozbyłem się szarpania wyjmując wczoraj przepływomierz i myjąc benzyną ekstrakcyjną te maciupkie rezystorki razem z nóżkami z grubej warstwy nagaru (sadzy?). Przestał szarpać i pięknie wkręca się na obroty co przedtem było problemem (powyżej 4 tys. muliło go wyraźnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Szanowny kolego mam kilka pytan. Gdzie sie znajduje przepustnica? Jak sie do tego dobrac? Poprawiam sie. Wiem gdzie jest przepustnica, przeciez musialem ja zdemontowac by wyczyscic krokowca. Tylko o jakich rezystorkach mowisz? Gdzie one sa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Jak spojrzysz na przepustnicę z góry będziesz widział stosunkowo malutki otwór - jeśli zajrzysz do środka zobaczysz "rezystorki" - które są przepływomierzem wbudowanym w przepustnicę silników GA14DE i GA16DE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Czy chodzi kolego o ten otwor ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Czy da rade je jakos je wyjasc stamtad do wyczyszczenia ? Czy tylko szczoteczka i jazda ? Prosze jeszcze o wyjasnienie ich zasady dzialania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Czy da rade je jakos je wyjasc stamtad do wyczyszczenia ? Czy tylko szczoteczka i jazda ? Prosze jeszcze o wyjasnienie ich zasady dzialania. Da radę - wykręć moduł przepływomierza (to ten z niebieską wtyczką na zdjęciu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) Wyczyscilem krokowy,przplywomierz i cala przepustnice. Wszystko do zera kwasem. Efekt: zadnych przeskowo,tj pieknie wkreca sie na obroty. Lecz dalej na niskich obrotach szarpie. Gdzie teraz szukac ? Chcialbym jeszcze zapytaj o cos. Z lewej strony przepustnicy jest plastikowa sruba, ktora wg mnie zmniejsza pojemnosc komory krokowego. Co daje jej przykrecenie/wykrecenie ? Edytowane 19 Listopada 2009 przez clooks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Wyczyscilem krokowy,przplywomierz i cala przepustnice. Wszystko do zera kwasem. Efekt: zadnych przeskowo,tj pieknie wkreca sie na obroty. Lecz dalej na niskich obrotach szarpie. Gdzie teraz szukac ? Chcialbym jeszcze zapytaj o cos. Z lewej strony przepustnicy jest plastikowa sruba, ktora wg mnie zmniejsza pojemnosc komory krokowego. Co daje jej przykrecenie/wykrecenie ? Śruba służy do regulacji obrotów b. jałowego. Wkręcając redukujesz obroty, wykręcając zwiększasz - generalnie śrubką nalezy się bawić po wprowadzeniu ECU w tryb "base idle adjust" i odpięciu TPS. Tzn krecąc śrubką bez rozpinania TPS nic nie zepsujesz, ale raczej też nie ustawisz tego jak przewiduje "serwisówka". Co do szarpania to jak zazwyczaj wypada sprawdzić (tu jeszcze pytanie czy temat dotyczy lpg i pb czy tylko jednego paliwa): - zapłon (świece, kable WN , kopułka, palec), kąt wyprzedzenia zapłonu - czystość wtrysków pb/ skalibrowanie wtrysków lpg? - luz zaworowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Chodzi o obydwa rodzaje paliwa, lecz na beznynie jest tragicznie. Kopulka,palec,swiece,kable. Jak wprowadzic ECU w tryb "base idle adjust" i odpiac TPS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Chodzi o obydwa rodzaje paliwa, lecz na beznynie jest tragicznie. Kopulka,palec,swiece,kable. Jak wprowadzic ECU w tryb "base idle adjust" i odpiac TPS? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59070-nissan-almera-16gaz-n15-1998r-problem-z-obrotami/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Zaworek IAAC to silniczek krokowy? Czy sie myle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Zaworek IAAC to silniczek krokowy? Czy sie myle ? tak Zaworek IAAC to silniczek krokowy? Czy sie myle ? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 (edytowane) Wiec zrobilem to. Mam nadzieje ze dobrze. TPS - czujnik otwarcia przepustnicy? Odpielem, zrobilem 700 obrotow srubka, przy czym dodam ze delikatnie plywaly. Zapinam TPS, niby wszystko gra (na cieplym silniku). Po odpaleniu mamy kamienne 800 obr. Lecz potem, np w trakcie jazdy skacza od 500 do 850. Nie wiem jeszcze jak na zimnym silniku. Przy TPS ktos cos kombinowal, sa w miare swieze sruby. Jak nalezy go ustawic aby wszystko gralo ? PS dodam do tego postu tyle, ze jak auto juz jest nagrzane, to obroty na luzie sa zawsze 500. Edytowane 6 Grudnia 2009 przez clooks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Wiec zrobilem to. Mam nadzieje ze dobrze. TPS - czujnik otwarcia przepustnicy? Odpielem, zrobilem 700 obrotow srubka, przy czym dodam ze delikatnie plywaly. Zapinam TPS, niby wszystko gra (na cieplym silniku). Po odpaleniu mamy kamienne 800 obr. Lecz potem, np w trakcie jazdy skacza od 500 do 850. Nie wiem jeszcze jak na zimnym silniku. Przy TPS ktos cos kombinowal, sa w miare swieze sruby. Jak nalezy go ustawic aby wszystko gralo ? PS dodam do tego postu tyle, ze jak auto juz jest nagrzane, to obroty na luzie sa zawsze 500. Czy regulacje zrobiłeś na w pełni rozgrzanym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clooks Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Tak. Ustawilem z podlaczonym TPS tyle obrotow na nagrzanym ile mi pasowalo, i jest dobrze teraz. Lecz zostala mi jeszcze jedna rzecz, mianowicie. Auto zimne, odpalam. Wskakuje na powiedzmy 2k obrotow, i nagle na leb na szyje w dol i gasnie. Musze mi dodawac gazu aby sie rozgrzal, potem juz jest ok. Do czasu az sie nagrzeje w sumie nie ma sensu jezdzic, gdyz ruszajac mamy ok obroty, ale po chwili to samo co stojac, obroty na leb na szyje i jak nie przygazuje to zgasnie. Gdzie szukac przyczyny? Filtr paliwa nowy, zeby wykluczyc taka blachostke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hipis83 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Witam wszystkich! mam pytanie dotyczące czyszczenia przepustnicy i krokowca. Jak u Was było z uszczelkami? czy konieczna okazała się ich wymiana? Jeśli tak to gdzie kupowaliście uszczelki? Czy sami je z czegoś wykonaliście? (ma ktoś skan uszczelek?) A może zastosować któryś z silikonów samochodowych? Przy okazji te same pytania w sprawie uszczelki pod kolektor dolotowy? czy się niszczy przy ściągnięciu kolektora i co wzamian? dzięki za odpowiedzi Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś pan Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Jak delikatnie podejdziesz do zagadnienia to uszczelka pod przepustnicę ładnie zostanie przy przepustnicy i nie trzeba jej zmieniać ja wyjmowałem przepustnice cchyba ze 6 razy i mam tą sama uszczelke zmian w pracy silnika nie ma więc nie widze potrzeby jej wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.