Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] - silniczek krokowy i przepustnica


Gość clooks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poprosze o wskazowki jak mam sie zabrac do czyszczenia tych elementow, tj przeplywomierza,silnika krokowego i przepustnicy.

 

Zrobilem zdjecie bez pokrywy filtra powietrza, moze bedzie przydatne do wskazania elementow.

Prosze o pomoc jak dla laika.Na forum nic konkretnego nie znalazlem.

 

03092009149.jpg

Edytowane przez clooks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem silnik krokowy jest skręcowny z przepustnicą i żeby go przeczyścić trzeba odkręcić układ krokowiec/przepustnica i dopiero potem odkręcić krokowca.

Najczęstrzą bolączką krokowca jest sprężynka ustalająca odpowiedznie położenie tłoczków wewnątrz - zwykle się kurczy i zawór krokowy ma luzy - obroty falują. Ten element i gniazdo w którym się porusza należy szczególnie dobrze oczyścić - jeśli sprężynka ma luzy należy ją lekko rozciągnąć aby tych luzów nie było.

Potem skręcamy z przepustnicą monyujemy na silniku.

Odpalamy silnik - tutaj potrzebne już dwie osoby - jedna wtryskuje preparat do czyszczenia gaźników w sprayu na przepustnicę a druga gazuje silnik - najlepiej ruchy falowe gazu - wysokie obroty - odpuścić - wysokie obroty - odpuścić ...... wwalić mniej więcej 1/3 - 1/2 sprayu - wyłączyć silnik założyć filtr podłaczyć Vacum pod komorę filtra i łycha ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ćwiczyłem to parę dni temu w Primerze.Żeby odkręcić silnik krokowy należy odkręcić przepustnicę.Po zdjęciu filtra powietrza od góry widać 4 śruby na klucz imbusowy nr 6. Odkręcić. Przechylić przepustnicę w kierunku kabiny i odkręcić 4 śruby mocujące silniczek krokowy . Radzę to robić wkrętarką z grzechotką bo silniczek zwykle przykręcony jest mocno i błyskawicznie można zniszczyć łebki śrub jak się używa śrubokręta.Po wyjęciu silniczka nie popadać w zadumę tylko przy pomocu małego dłutka zdjąć zaprasowaną zaślepkę na jego końcu. Pod zaślepką kryje się śruba regulacyjna (plastikowa!!!). Do jej regulacji należy wziąć klucz rurkowy i naciąć go na krzyż kątówką.Potem dokręcic jakieś 2 - 3 obroty.Powinno pomóc. Do czyszczenia silniczka z nagaru użyłem płynu do czyszczenia piekarników - super efekt, nie przesadzam. Przy okazji , jak mamy odkręconą przepustnicę podkładamy pod nią szmatę i przy pomocy rozcieńczalnika nitro i pędzla z przyciętym włosiem (coby był szorstki) czyścimy przepustnicę z nagaru.Czyszczenie przy pomocy sprayu nic nie daje bo przepustnica brudzi się POD SPODEM ! U mnie po tych operacjach obroty się wyrównały i mam spokój. Mam nadzieję, że ta spowiedź choć trochę Ci pomogła.Pozdro.

zaslepka.jpg

srubaregul.jpg

regulacja.jpg

przedczyszczeniem.jpg

poczyszczeniu.jpg

kluczykq.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez tymin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiec wyczyscilem przepustnice i krokowy. Dokrecilem go takze jak pokazal kolega. Zaslepilem EGR.

Auto jezdzi zdecydowanie lepiej, ale jeszcze mi troche szarpie na nizszych obrotach. Jak temu zarazdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy podobny problem. Ja zauważyłem takie szarpanie , gdy np wrzucę za wysoki bieg a jedę wolno. Objaw jest wyraźniejszy jak silnik jeszcze się nie nagrzał. Nie mogę tego rozkminić.Wymieniłem świece, wyczyściłem aparat zapłonowy. Możliwe, że to któryś czujnik wariuje. Inna sprawa , że się za bardzo nie przykładam.A poza tym mam nissana dopiero od miesiąca.

Edytowane przez tymin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odswierzam temat.

Wymieniona kopulka i palec. O 2 nieba lepiej ale dalej szarpie.

Znajomy po roznych "badaniach" stwierdzil ze nie szczelne sa zawory. 225k na liczniku mam nabite.

Tak wiec chce zapytac,czy szlifowanie zaworow jest warte zachodu ? Im zimniej tym gorzej auto chodzi...

 

Koszt razem z uszczelka i robocizna - 400 pln. Duzo ?

Edytowane przez clooks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozbyłem się szarpania wyjmując wczoraj przepływomierz i myjąc benzyną ekstrakcyjną te maciupkie rezystorki razem z nóżkami z grubej warstwy nagaru (sadzy?). Przestał szarpać i pięknie wkręca się na obroty co przedtem było problemem (powyżej 4 tys. muliło go wyraźnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowny kolego mam kilka pytan.

Gdzie sie znajduje przepustnica? Jak sie do tego dobrac?

 

Poprawiam sie. Wiem gdzie jest przepustnica, przeciez musialem ja zdemontowac by wyczyscic krokowca.

 

Tylko o jakich rezystorkach mowisz? Gdzie one sa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spojrzysz na przepustnicę z góry będziesz widział stosunkowo malutki otwór - jeśli zajrzysz do środka zobaczysz "rezystorki" - które są przepływomierzem wbudowanym w przepustnicę silników GA14DE i GA16DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da rade je jakos je wyjasc stamtad do wyczyszczenia ? Czy tylko szczoteczka i jazda ?

 

Prosze jeszcze o wyjasnienie ich zasady dzialania.

 

Da radę - wykręć moduł przepływomierza (to ten z niebieską wtyczką na zdjęciu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wyczyscilem krokowy,przplywomierz i cala przepustnice. Wszystko do zera kwasem.

Efekt: zadnych przeskowo,tj pieknie wkreca sie na obroty. Lecz dalej na niskich obrotach szarpie.

 

Gdzie teraz szukac ?:)

 

Chcialbym jeszcze zapytaj o cos. Z lewej strony przepustnicy jest plastikowa sruba, ktora wg mnie zmniejsza pojemnosc komory krokowego. Co daje jej przykrecenie/wykrecenie ?

Edytowane przez clooks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyscilem krokowy,przplywomierz i cala przepustnice. Wszystko do zera kwasem.

Efekt: zadnych przeskowo,tj pieknie wkreca sie na obroty. Lecz dalej na niskich obrotach szarpie.

 

Gdzie teraz szukac ?:)

 

Chcialbym jeszcze zapytaj o cos. Z lewej strony przepustnicy jest plastikowa sruba, ktora wg mnie zmniejsza pojemnosc komory krokowego. Co daje jej przykrecenie/wykrecenie ?

 

Śruba służy do regulacji obrotów b. jałowego. Wkręcając redukujesz obroty, wykręcając zwiększasz - generalnie śrubką nalezy się bawić po wprowadzeniu ECU w tryb "base idle adjust" i odpięciu TPS. Tzn krecąc śrubką bez rozpinania TPS nic nie zepsujesz, ale raczej też nie ustawisz tego jak przewiduje "serwisówka".

 

Co do szarpania to jak zazwyczaj wypada sprawdzić (tu jeszcze pytanie czy temat dotyczy lpg i pb czy tylko jednego paliwa):

- zapłon (świece, kable WN , kopułka, palec), kąt wyprzedzenia zapłonu

- czystość wtrysków pb/ skalibrowanie wtrysków lpg?

- luz zaworowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o obydwa rodzaje paliwa, lecz na beznynie jest tragicznie.

 

Kopulka,palec,swiece,kable.

 

Jak wprowadzic ECU w tryb "base idle adjust" i odpiac TPS? :)

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59070-nissan-almera-16gaz-n15-1998r-problem-z-obrotami/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiec zrobilem to. Mam nadzieje ze dobrze. TPS - czujnik otwarcia przepustnicy? Odpielem, zrobilem 700 obrotow srubka, przy czym dodam ze delikatnie plywaly. Zapinam TPS, niby wszystko gra (na cieplym silniku). Po odpaleniu mamy kamienne 800 obr. Lecz potem, np w trakcie jazdy skacza od 500 do 850. Nie wiem jeszcze jak na zimnym silniku.

 

Przy TPS ktos cos kombinowal, sa w miare swieze sruby. Jak nalezy go ustawic aby wszystko gralo ?

 

PS dodam do tego postu tyle, ze jak auto juz jest nagrzane, to obroty na luzie sa zawsze 500.

Edytowane przez clooks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec zrobilem to. Mam nadzieje ze dobrze. TPS - czujnik otwarcia przepustnicy? Odpielem, zrobilem 700 obrotow srubka, przy czym dodam ze delikatnie plywaly. Zapinam TPS, niby wszystko gra (na cieplym silniku). Po odpaleniu mamy kamienne 800 obr. Lecz potem, np w trakcie jazdy skacza od 500 do 850. Nie wiem jeszcze jak na zimnym silniku.

 

Przy TPS ktos cos kombinowal, sa w miare swieze sruby. Jak nalezy go ustawic aby wszystko gralo ?

 

PS dodam do tego postu tyle, ze jak auto juz jest nagrzane, to obroty na luzie sa zawsze 500.

 

 

Czy regulacje zrobiłeś na w pełni rozgrzanym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

 

Ustawilem z podlaczonym TPS tyle obrotow na nagrzanym ile mi pasowalo, i jest dobrze teraz.

 

Lecz zostala mi jeszcze jedna rzecz, mianowicie. Auto zimne, odpalam. Wskakuje na powiedzmy 2k obrotow, i nagle na leb na szyje w dol i gasnie. Musze mi dodawac gazu aby sie rozgrzal, potem juz jest ok. Do czasu az sie nagrzeje w sumie nie ma sensu jezdzic, gdyz ruszajac mamy ok obroty, ale po chwili to samo co stojac, obroty na leb na szyje i jak nie przygazuje to zgasnie. Gdzie szukac przyczyny? Filtr paliwa nowy, zeby wykluczyc taka blachostke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich!

 

mam pytanie dotyczące czyszczenia przepustnicy i krokowca.

Jak u Was było z uszczelkami? czy konieczna okazała się ich wymiana?

Jeśli tak to gdzie kupowaliście uszczelki?

Czy sami je z czegoś wykonaliście? (ma ktoś skan uszczelek?)

A może zastosować któryś z silikonów samochodowych?

 

Przy okazji te same pytania w sprawie uszczelki pod kolektor dolotowy?

czy się niszczy przy ściągnięciu kolektora i co wzamian?

 

dzięki za odpowiedzi

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak delikatnie podejdziesz do zagadnienia to uszczelka pod przepustnicę ładnie zostanie przy przepustnicy i nie trzeba jej zmieniać ja wyjmowałem przepustnice cchyba ze 6 razy i mam tą sama uszczelke zmian w pracy silnika nie ma więc nie widze potrzeby jej wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...