Gość biker911 Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 POMOCY!!! Primera 2.0 TD, 1999r. - po wymianie rozrządu samochód nie gadać. Przed wymiana były problemy z odpalaniem, tzn. trzeba było pokręcić chwilę ale w miarę szybko załapywał. Teraz zero. Znajomy mi powiedział, że mechanik, który wymieniał rozrząd nie miał przyrządów do ustawienia pompy i nieustawiony jest teraz kąt wtrysku na pompie. Czy to może być przyczyną? Czy mechanik mógł coś pogmerać przy pompie?(znam go już trochę i nie miałem jak na razie żadnych problemów) Czy w razie czego kosztowna jest zabawa z ustawieniem tego kąta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 (edytowane) znam mechaników co lubią coś zepsuć... jak z lekarzami są z powołania i dla kasy czytaj forum i szukaj tematów a może znajdziesz odpowiedź na swoje pytania. takie rzeczy jak rozrząd to robie sam. mógł się walnąć na na którymś z pasków o ząbek lub więcej, komp wyłapuje błąd i nie pali albo ze zwykłego błedu mechanicznego.mam bardzo pomocne rysunki i opis do montażu rozrządu. jak zdejmowałem u siebie pasek od pompy to korzystałem z tego opisu...poniżej ciekawe czy nie dotykał czujnika położenia wału korbowego...przez przypadek.no chyba że luzował śruby którymi pompa jest przykręcona do korpusu silnika to w takim przypadku zmienił początek wtrysku... Edytowane 27 Września 2009 przez Gawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 rozrząd CD20T 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 jśli komuś potrzeba to mam też takie opisy do innych modeli i silników. prosze o wiadomość a umieszcze w odpowiednim dziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blacksentinel Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 (edytowane) Witam. Wrzucisz skany do silnika CD20 (bez turbo)? Byłbym wdzieczny. Edytowane 28 Września 2009 przez blacksentinel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 (edytowane) Czy w razie czego kosztowna jest zabawa z ustawieniem tego kąta? ja zapłaciłem 50 zł w serwisie Bosch'a może to byc kąt a może masz przestawiony rozrząd trudno mi powiedzieć Edytowane 28 Września 2009 przez waichwaich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Tak jak koledzy wyżej. 1 przestawiony kąt wtrysku na pompie-wizyta u pompiarza i ustawienie na czujniku zegarowym lub kompie. W tym przypadku miałby problemy z odpaleniem, ale by gadał lub próbował. Koszt od 50-120 w zależności od warsztatu. 2 Przestawiony rozrząd-znaki na pasku nie zgrywają się z tymi na kołach i obudowie. Rozrząd do poprawy 3 Uszkodzony czujnik położenia wału. Ostatnio dostępny jedynie w ASO. Koszt (Jak dobrze pamiętam) 460 zyla za sam czujniki 4 uszkodzony elektrozawór na pompie-sprawdź kostkę przy pompie i zobacz czy dochodzi napięcie do zaworu (śruba pod gumowym kapturkiem na pompie) 5 Zapowietrzona lub uszkodzona pompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemmist Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 wymieniany był tylko rozrząd? czy były jeszcze inne prace przy aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 rozrząd CD20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Witam, śledziłem ten wątek od soboty - kiedy to u mnie był wymieniany rozrząd. Cieszyłem się, że mnie ominął problem po wymianie rozrządu. Auto w niedzielę i poniedziałek odpalało bez żadnych problemów, jeździło bez żadnych problemów. We wtorek rano, po rannym odpaleniu zaobserwowałem dziwny dzwięk silnika, trudny do opisania, ale wiedziałem, że moja prima tak nie pracuje. Po rozgrzaniu silnika nic niepokojącego już nie słyszałem. Po pracy wsiadam do auta, odpalił, ale inaczej niż zawsze - od razu wkręcił się na wyższe obroty i zgasł... Spróbowałem potem odpalić i nic, rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Co to może być Panowie? Jestem przerażony... Pozdrawiam, flo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 flo obstawiam czujnik położenia wału. Zobacz kody może akurat wywaliło 47 to sprawa będzie oczywista. Nowy czujnik tylko w ASO obecnie. W Lublinie 486 po negocjacji 460. Może go miśki uszkodzili podczas zakładania paska, albo przyszedł czas na niego. Mi też padł nagle i to akurat trafiło na żonę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 W tym miejscu powinien być czujnik. Przynajmniej kiedyś tam był u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 and_pec dzięki za odp. Zastanawia mnie tylko inny dzwięk silnika po rannym odpaleniu i to że po południu odpalił bez problemów, tylko że wszedł na wysokie obroty (nawet b.wysokie) i zgasł. Takie są objawy, gdy pada ten czujnik? Myślałem, że nie odpala w ogóle. Dziś podjedzie mechanik, który zmieniał mi rozrząd. Spróbuję też powalczyć ze spinaczem, ale nie wiem czy się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Masz OBD2 więc najpierw wkładasz drut w dolne krańcowe piny i włączasz zapłon. Długie mignięcia to dziesiątki, a krótkie jedności. Kody powtarzane są na okrągło, tak że jak za pierwszym razem żel zliczysz to zostanie powtórzone. Opis i linki masz w temacie o kodach. Jest jeszcze ewentualność, że spadł pasek napędzający pompę paliwa. Jeśli majster wymieniał uszczelniacze to zdejmował koła i mógł założyć je odwrotnie (odwrotnie kołnierz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Masz OBD2 więc najpierw wkładasz drut w dolne krańcowe piny i włączasz zapłon. Długie mignięcia to dziesiątki, a krótkie jedności. Kody powtarzane są na okrągło, tak że jak za pierwszym razem żel zliczysz to zostanie powtórzone. Opis i linki masz w temacie o kodach. Jest jeszcze ewentualność, że spadł pasek napędzający pompę paliwa. Jeśli majster wymieniał uszczelniacze to zdejmował koła i mógł założyć je odwrotnie (odwrotnie kołnierz) Wiem, że wymieniany był kompletny rozrząd (zakupiony na allegro u użytkownika motorsystem1). Nie wiem czy w skład tego kompletu wchodzą uszczelniacze, o których piszesz. Aż boję sie zapytać, jakie mogą być skutki odwrotnie założonego kołnierza... ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 jeżeli chodzi o koło od napędu pompy to nie ma żadnych skutków których by nie dało się odwrócić... ja mialem odwrócone i pasek tylko sobie chodził po lekkim ukosie i lekko brzeg paska wycierał się o kołnierz ale nic poza tym.ach ci "fachowcy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Jeśli nawet by zerwało pasek od napędu pompy to nie ma bidy. Po prostu silnik staje bo nie dostaje paliwa (brak tłoczenia) W komplecie z motorsystemu są paski MITSUBOSCHI i rolki NSK lub NGK. Nie ma uszczelniaczy wałów. Co do tych uszczelniaczy to też trzeba je wbić odpowiednią stroną, o czym zapominają niektórzy. Inaczej będzie sadzić olej przez wał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biker911 Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 wymieniany był tylko rozrząd? czy były jeszcze inne prace przy aucie? wymieniany był jedynie rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master1600 Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 POMOCY!!! Primera 2.0 TD, 1999r. - po wymianie rozrządu samochód nie gadać. Przed wymiana były problemy z odpalaniem, tzn. trzeba było pokręcić chwilę ale w miarę szybko załapywał. Teraz zero. Znajomy mi powiedział, że mechanik, który wymieniał rozrząd nie miał przyrządów do ustawienia pompy i nieustawiony jest teraz kąt wtrysku na pompie. Czy to może być przyczyną? Czy mechanik mógł coś pogmerać przy pompie?(znam go już trochę i nie miałem jak na razie żadnych problemów) Czy w razie czego kosztowna jest zabawa z ustawieniem tego kąta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 flo obstawiam czujnik położenia wału. Zobacz kody może akurat wywaliło 47 to sprawa będzie oczywista. Nowy czujnik tylko w ASO obecnie. W Lublinie 486 po negocjacji 460. Może go miśki uszkodzili podczas zakładania paska, albo przyszedł czas na niego. Mi też padł nagle i to akurat trafiło na żonę. and_pec, miałeś rację... Niestety W Łodzi koszt nowego czujnika - 480 bez możliwości negocjacji. Mam nadzieję, że to już koniec mojej przygody z wymianą rozrządu... pozdr, flo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 (edytowane) Znalazłem taki opis Ciekawi mnie to napięcie paska Jak to sprawdzić Pasek rozrządu Przy przebiegu mniejszym niż 30.000 km rocznie, 80.000 km/4 lata, więcej niż 30.000 km rocznie, 90.000 km.Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Sprawdzić oznaczenia (nie lakierowane oznaczenie na kole pasowym). Białe oznaczenia na pasie zębatym zgadzają się z oznaczeniami na kole pasowym wału korbowego i kole wałka rozrządu (43 zęby między oznaczeniami). Napinanie paska: Wał korbowy, przy poluzowanym napinaczu, obracać powoli o 720°. Dokręcić śrubę zabezpieczającą krążka napinającego. Krążek powinien być przy tym przytrzymywany kluczem inbusowym. Naprężenie paska powinno wynosić 15 ± 2,5 kg. Pasek pompy: Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Białe oznaczenia na pasku zgadzają się z oznaczeniami na kole pompy i kole wałka rozrządu (29 zębów między oznaczeniami). Strzałka na pasku w kierunku czoła silnika. Napinanie paska: Wał korbowy, przy poluzowanym napinaczu, obracać powoli o 720°. Naprężanie. Naprężenie paska musi wynosić 10 ± 5 kg. Dokręcić śrubę. Nie wolno wału korbowego ani wałka rozrządu obracać osobno. Edytowane 30 Listopada 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nightstalker Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 (edytowane) rozrząd CD20T Na fotach dołączonych przez Gawę jest opisane i pokazane jak zabrać się za wymianę paska rozrządu i pompy wtryskowej Postaram się opisać w zrozumiały sposób jak wymienić oba paski, żeby niczego nie sknocić. Po podniesieniu samochodu, odkręceniu przedniego prawego koła, zdjęciu pasków klinowych,odkręceniu koła pasowego oraz koła od pompy wody, spuszczeniu płynu z chłodnicy, zdjęciu węży dochodzących do chłodnicy,podniesieniu silnika, odkręceniu poduszki silnika, odkręceniu obu osłon paska rozrządu i osłony paska od pompy wtryskowej bierzemy się za ustawienie GMP (górny martwy punkt) na pierwszym cylindrze. Dobrze jest wykręcić świece żarowe, gdyż wtedy lżej obraca się wałem korbowym i można kręcić nim ręką, a nie kluczem. Żeby ustawić GMP 1-go cylindra należy: 1 Obracać kołem pasowym na wale korbowym, zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu gdy pierwszy znak na kole pasowym pokryje się ze znakiem na bloku silnika (patrz załączone rysunki przez Gawę). Żeby mieć 100% pewność, że jest to GMP 1-go cylindra musimy sprawdzić czy znak na kole wałka rozrządy od strony koła pasowego wskazuje na godzinę 2 oraz znak na kole wałka rozrządu od strony pompy wtryskowej wskazuje godzinę 12. Jeżeli tak jest to mamy ustawiony GMP 1-go cylindra. 2.Od tej pory nie obracamy już wałem korbowym i ani żadnym innym. 3. Odkręcamy rolkę prowadzącą i napinającą pasek rozrządu oraz blachę od koła na wałku rozrządu ( zabezpieczenie żeby pasek się nie zsuwał). 4. Zdejmujemy stary pasek wraz z małym kołem z wału korbowego. 5 Jeżeli posiadacie pasek, na którym nie są naniesione znaki, to radzę wcześniej je sobie zrobić używając do tego np. białego korektora biurowego. Znaki robimy w następujący sposób. Korektorem rysujemy kreskę nad zębem paska i liczymy od 0 do 44. Na 44 zębie ponownie rysujemy kreskę nad zębem. Identycznie postępujemy z paskiem pompy wtryskowej, z tą różnicą że liczymy od 0 do 30.(dla pewności dobrze jest liczenie zębów powtórzyć) 6. Mając już znaki na paskach możemy przystąpić do ich zakładania. 7. Przykręcamy nową rolkę prowadzącą i napinającą. Rolkę napinającą naciągamy i blokujemy poprzez dokręcenie śruby. 8. Zakładamy pasek na małe koło rozrządu na wale korbowym tak aby znak na pasku pokrył się ze znakiem na tym kole (wycięcie na jego krawędzi) 9. Wkładamy koło na wał pilnując zęby nie przesunęły nam się zęby 10. Pasek zakładamy w stronę przeciwna do ruchu wskazówek zegara, utrzymując go w ciągłym napięciu. Drugi znak na pasku powinien pokryć się ze znakiem na na kole wałka rozrządu. Może zajść konieczność lekkiego obrócenie koła wałka rozrządu. Należy pamiętać że wałkiem rozrządu kręcimy za pomocą klucza nasadowego z grzechotką tylko i wyłącznie od strony koła pasowego i zgodnie z ruchem wskazówek zegara. 11.Sprawdzamy czy tłok 1-go cylindra znajduje się w GMP, jeżeli tak to 12. Popuszczamy śrubę od rolki napinającej i wykonujemy dwa pełne obroty wału korbowego, zgodnie z ruchem wskazówek zegara 13. Dokręcamy rolkę napinającą. 14. Bierzemy się za wymianę paska od pompy. 15. Odkręcamy vacum pompę, rolkę napinająca i zdejmujemy pasek. 16. Zakładamy nową rolkę napinająca, napinamy ja i dokręcamy. 17. Zakładamy pasek tak aby pierwszy znak na pasku pokrył się ze znakiem na kole wałka rozrządu , drugi na kole pompy wtryskowej ( na kole pompy rozrządu w są dwa znaki jeden jako kreska, drugi jako kropka). Jeżeli nikt nie grzebał przy pompie i nie ściągał z niej koła to znak na pasku powinien pokryć się ze znakiem kreski na kole pompy.Znak na pompie powinien wskazywać na 2 godzinę. 18. Zakładamy i przykręcamy vacum pompę. 19. Popuszczamy rolkę napinającą i wykonujemy dwa pełne obroty wałem korbowym zgodnie z ruchem wskazówek zegara. 20. Dokręcamy rolkę napinająca. 21. Sprawdzamy GMP 1-go cylindra. Jeżeli znak na kole wałka rozrządy wskazuje godzinę 12 a na kole pompy godzinę 2, to wykonaliśmy kawał solidnej i nikomu niepotrzebnej roboty. 22. Bierzemy się za składanie tego co porozkręcaliśmy i zdemontowali zęby założyć te nieszczęsne paski Życzę miłej zabawy Edytowane 20 Stycznia 2010 przez nightstalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Bardzo dobry i rzeczowy opis . Od siebie moge dodać że jak wymieniałem to nie wykręcałem świec bo troche więcej jest roboty, żeby się nie siłować ze śrubą od koła pasowego na wale korbowym to należy założyć na śrube mocny klucz nasadowy z kawałkiem przedłużki np. rurka, zapieramy o podłoże i przy pomocy drugiej osoby i rozrusznuka śruba się odkręca. Należy odłączyć zasilanie pompy aby silnik nie zaskoczył. Przed dokręceniem rolki napinającej należy lekko przytrzymać wał korbowy w prawą strone aby się nie cofną i pasek się nie zluzował od strony rolki prowadzącej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiKi Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Witam Wymieniał ktoś rozrząd w 2.0 TD w Warszawie lub najbliższej okolicy i czy może polecić warsztat, w którym odbyło się to bez problemów ? Czy ten warsztat ma doświadczenie w tych silnikach ? No i cena jaką zapłaciliście ? Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiosilny Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.