Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Pomarańczowa kontrolka się świeci cały czas, katalizator


Gość Kuba 25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Nissana Primere P11 99 rok 1,8 benzyna i mam taki problem że swieci się cały czas pomarańczowa kontrolka.Byłem w serwisie samochód był podlączany do komputera i powiedzieli mi że do wymiany jest katalizator.Postanowiłem go wymienić.Przy demontażu starego okazało się że jest pękniety kolektor,więc został naprawiony.Po wymianie kata i naprawie kolektora udałem się znowu do serwisu by wykasować błąd.Błąd został skasowany,lecz gdy wyjechałem z serwisu to po przejechaniu kilku km kontolka znowu się zapaliła.Czy miał ktoś podobny problem lub wie co jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Nissana Primere P11 99 rok 1,8 benzyna i mam taki problem że swieci się cały czas pomarańczowa kontrolka.Byłem w serwisie samochód był podlączany do komputera i powiedzieli mi że do wymiany jest katalizator.Postanowiłem go wymienić.Przy demontażu starego okazało się że jest pękniety kolektor,więc został naprawiony.Po wymianie kata i naprawie kolektora udałem się znowu do serwisu by wykasować błąd.Błąd został skasowany,lecz gdy wyjechałem z serwisu to po przejechaniu kilku km kontolka znowu się zapaliła.Czy miał ktoś podobny problem lub wie co jest przyczyną.

Wracaj do serwisu i reklamuj.

Jesli na komputerze wyszedl blad katalizatora, nalezy zaczac od sprawdzenia:

- czy kolektor i "dolot" do katalizatora sa szczelne

- czy za katalizatorem na odcinku katalizator - 2 sonda tez nie ma rozszczelnienia

- czy 2 sonda jest sprawna

 

Jesli wszystko sprawne, wowczas mozna sie brac za najdrozsza z mozliwych w tym przypadku usterek - walniety kat.

 

Mi sie kiedys tez blad katalizatora zaswiecil. Kazdy obstawial walnieta 2 sonde. Okazalo sie, ze jak ja wymienilem, blad byl dalej. Sam zajrzalem pod auto i okazalo sie ze opaska zaciskajaca rury miedzy katem a 2 sonda jest kompletnie luzna. Zmienilem opaske, zacisnalem lączenie rur i bledu kasowac nie musialem - sam zgasl.

 

Mnie sie wydaje ze Cie naciagneli niestety na koszty. BTW Ile masz nalatane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracaj do serwisu i reklamuj.

Jesli na komputerze wyszedl blad katalizatora, nalezy zaczac od sprawdzenia:

- czy kolektor i "dolot" do katalizatora sa szczelne

- czy za katalizatorem na odcinku katalizator - 2 sonda tez nie ma rozszczelnienia

- czy 2 sonda jest sprawna

 

Jesli wszystko sprawne, wowczas mozna sie brac za najdrozsza z mozliwych w tym przypadku usterek - walniety kat.

 

Mi sie kiedys tez blad katalizatora zaswiecil. Kazdy obstawial walnieta 2 sonde. Okazalo sie, ze jak ja wymienilem, blad byl dalej. Sam zajrzalem pod auto i okazalo sie ze opaska zaciskajaca rury miedzy katem a 2 sonda jest kompletnie luzna. Zmienilem opaske, zacisnalem lączenie rur i bledu kasowac nie musialem - sam zgasl.

 

Mnie sie wydaje ze Cie naciagneli niestety na koszty. BTW Ile masz nalatane?

Tylko że w mojej Primeerce jest jedna sonda która jest podłączona jest do kolektora a samochód ma przejechane 190tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że w mojej Primeerce jest jedna sonda która jest podłączona jest do kolektora a samochód ma przejechane 190tyś

Hmmm. No to skad sie wzial blad katalizatora? Jesli jest jedna sonda, to co wskazuje blad? Jak na moj gust fachowcy do d*py.

 

Blad katalizatora moze byc zgloszony wowczas, gdy sonda 1 (ta w kolektorze) i sonda 2 (za katem) wskazuja podobne poziomy tlenkow (tzn katalizator ich nie dopala). Jesli nie ma 2 sondy, nie mam pojecia na jakiej zasadzie mozna (automatycznie) zdiagnozowac padniety kat. Niech mnie ktos wyprostuje, jesli sie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. No to skad sie wzial blad katalizatora? Jesli jest jedna sonda, to co wskazuje blad? Jak na moj gust fachowcy do d*py.

 

Blad katalizatora moze byc zgloszony wowczas, gdy sonda 1 (ta w kolektorze) i sonda 2 (za katem) wskazuja podobne poziomy tlenkow (tzn katalizator ich nie dopala). Jesli nie ma 2 sondy, nie mam pojecia na jakiej zasadzie mozna (automatycznie) zdiagnozowac padniety kat. Niech mnie ktos wyprostuje, jesli sie myle.

 

Zgadza się. Mamy czasami to samo w Micrze. Zapala się check i po odczytaniu wychodzi błąd sprawności katalizatora. Z tego co wiem to się świeci jeżeli stosunek napięcia na drugiej sondzie do napięcia na pierwszej jest mniejszy niż jakaś tam wartość. Komputer jest w stanie to zarejestrować tylko jeżeli pomiar trwa jakiś czas i wartość ta przez dłuższy czas się utrzymuje. Błąd może się też sam wykasować jeżeli analogicznie zmierzy dobrą wartość przez określony czas. Średnio wiem co z tym robić ale będę się musiał kolektorowi dolotowemu przyjrzeć bliżej.

Pozdrawiam.

Bart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mógłbyś powiedzieć co trzeba zrobic. zdjęcie kolektora moge wysłać.Ja jeszcze obstawiam uszczelke między kolektorem a katalizatorem może przepuszcza tam spaliny

Po pierwsze ustalmy: czy Twoj samochod jest w stanie zgłosic blad katalizatora. Jesli tak, to na moj prosty i nieskomplikowany łeb musisz miec 2 sondy. Zanurkuj z łaski swojej pod auto i sprawdz, czy zaraz za plecionka gdzies tak pod polosia nie sterczy jakas sonda do gory od strony silnika. Sonde 2 mozna tez przyuważyć przez komore silnika stojac po stronie pasazera gdzies na wysokosci grodzi komory silnika. Jesli jej tam nie ma - no to nie ma bata - trzeba do mechanika sczytac ten blad. Jak dla mnie to nie kat. Tu sa wszystkie dotyczace katalizatora dla EOBD:

P0420,"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "
P0421,"Nagrzany katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu"
P0422,"Główny katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu"
P0423,"Grzany katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu "
P0424,"Grzany katalizator (Bank 1) - temperatura poniżej progu"
P0430,"System katalizatora (Bank 2) - wydajność poniżej progu "
P0431,"Nagrzany katalizator (Bank 2) - wydajność poniżej progu"
P0432,"Główny katalizator (Bank 2) - wydajność poniżej progu"
P0433,"Grzany katalizator (Bank 2) - wydajność poniżej progu"
P0434,"Grzany katalizator (Bank 2) - temperatura poniżej progu"

Nie wiem co poza 2 sonda moze zanalizowac sprawnosc katalizatora. Ale mechanikiem nie jestem.

Zreszta - pojechales do zakladu, stwierdzili ze to wadliwy katalizator, wymienili, powinno hulac malinowo. A tak nie jest. Zglaszaj reklamacje bo sie chlopie wykosztowales a check jak sie swiecil tak sie swieci. Jesli natomiast postawili zla diagnoze - czemu masz za to placic. Jak lekarz cos sp***doli to go zaraz po sadach ganiaja.

 

Ok, wystarczylo poszukac: qg18 ile sond?

 

A tych mechanikow opierdolic od gory do dolu. Teraz jak juz wiesz o co chodzi, masz pewnosc ze Cie naciagneli. Trzeba bylo zaczac od szczelnosci wydechu no i sprawnosci 2 sondy (ew wymiana na bosch - 75PLN)

Edytowane przez woro_woro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam,

 

Znacie kogoś takiego kto mógłby mi to naprawić we Wrocławiu ? Najlepiej nie za miliony monet??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...