Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Poprawne dzialanie ELM327 ver1,5a


Denver1979
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W jaki sposob mozna sprawdzic czy ELM327 poprawnie działa?

Instaluje wszystko co było dołączone + programy zgrane z neta i nic.

Żadna dioda sie nie świeci na module.

Niechce podłączyć modulu do auto bo jeszcze auto szlak trafi.

 

Proszę o szybką porade.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic czy moduł ELM327 jest sprawny ?

Czy podpiecie uszkodzonego modulu nie narobi usterek w aucie?

Edytowane przez Denver1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w fotorelacji wujka_trzciny to wyczytałem (i proponuję lekturkę tych kilku stron) http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/ , oraz potwierdziło się na dwóch moich ELM327 v1.3a, że prawidłowym zachowaniem jest brak sygnalizacji diodowej przy podpięciu ELM'a na USB pod komputer. Mogłaby się zaświecić dioda zasilania, ale i ona, jak dobrze pamiętam "odzywa" się dopiero, gdy wszystko jest połączone, i wszystko jest OK, bo diody na ELM'ie mają sygnalizować komunikację na złączu. Jak nie jesteś podpięty pod złącze, to nie ma komunikacji, to i diody nie nie mają po co świecić - proste ;) Komunikacja sama się nie pojawi, gdy masz wszystko spięte (auto-ELM-komputer) to Ty ją inicjujesz klikając "connect" w użytkowanym sofcie.

Tak to niestety działa, i aby sprawdzić, czy działa, i jak działa trzeba się podpiąć, i żadnej filozofii tu nie ma, jeśli wszystko masz poinstalowane jak trzeba, to spinasz ELM'a z komputerem, przygotowujesz sobie sofcik, wpinasz się w złącze w aucie, przekręcasz kluczyk w stacyjce, choć komputer auta szybko wstaje, warto odczekać z 10s, i klikasz "connect". Tu uwaga, za pierwszym razem (prz próbie połaczenia), przy ustawionej w sofcie automatyce, spięty układzik może zagadać jak na leży po dłuższej chwili, (więc cierpliwość jest wysoce wskazana) ewentualnie, na wypadek gdyby coś się przywiesiło wystarczy kliknąć "disconnect" i ponownie "connect", przy ustawieniach ręcznych też może zajść potrzeba ręcznego zerwania i nawiązania połączenia. Po ewentualnych bólach pierwszego kontaktu (które wcale nie muszą wystapić), przy nastepnych podpięciach nie powinno być już problemów.

I to by było na tyle. :)

Pozdrawiam

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również zakupiłem ten interface Po podłączeniu do auta zapala sie dioda Power i tylko to udało mi sie sprawdzić zanim nie wyładowała sie bateria w laptopie :( i od tamtej pory jakoś nie miałem okazji ponownie podłączyć sprzętu aby cokolwiek sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również zakupiłem ten interface Po podłączeniu do auta zapala sie dioda Power i tylko to udało mi sie sprawdzić zanim nie wyładowała sie bateria w laptopie :( i od tamtej pory jakoś nie miałem okazji ponownie podłączyć sprzętu aby cokolwiek sprawdzić

A konfigurowałeś, po zainstalowaniu, port COM, i ustawiłeś soft na ten port, ustawiłeś protokół/automatykę wyboru? Przy spiętym układzie "złącze-elm-laptop", odpalonym sofcie, uruchomionym silniku próbowałeś connect/disconnect? Ja tak popróbowałem, i jak tylko pierwszy interfejs zagadał, to i drugi z od razu odpalił. Jak wspominałem mam wersję 1.3a, nie podejrzewam aby 1.5a, aż tak różniła się "komunikacyjnie", ale wykluczyć tego nie można, bo ponoć potrafi z komputera auta odczytać wszystko. Myślę, że po konfiguracji wg zaleceń otrzymanych od sprzedawcy, oraz "paru minutach" spędzonych nad odpaleniem, podpiecie powinno zakończyć się sukcesem.

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

drodzy forumowicze gdzieś mi wcięło płytkę ze sterami do USB i COM możecie podesłać na miazio@go2.pl dot. ELM 327 1.5a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysyłam z gmail'a, ale jest tego ok 5Mb, nie wiem jak maksymalnie dużą paczkę może odebrać Twoja skrzynka.

Choć mam ELM327 v1.3a, to myślę, że scalak od COM'a, a tym samym drv powinny być te same. Jesli uda się wysyłka i paczki dotrą, to spróbujesz, i się okaże czy dobrze kombinuję. Jak nie to może poratuje Cię ktoś z ver 1.5a.

Pozdrawiam :)

 

Dopisano 04-11-2009 godz.22:07

Za trzecim razem poszło, eh ta polityka bezpieczeństwa poczty....

Jak będziesz zapisywał na dysku, to podmień "ZI_" na "ZIP", wtedy będziesz mógł rozpakować, i pobawić się w instalację.

Powodzonka ;)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem dzis caly dzieb i nic,

kazdy prigram nie moze sie polaczyc,,

tylko Scan Master ELM widzi toyote yaris 2007, czy napewno dzial poprawnie ELM327 ver1,5a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wszystko poprawnie skonfigurowane(?):

- Menadżer urzadzeń - COM na USB ustawiony jako COM1 lub COM2, i prędkość transmisji 38400

- Programay - w konfiguracji połączenia ustawiony port z menadżera urządzeń?

Przy tym minimum zgodności powinno zagadać.

Tak swoją drogą, to w temacie fotorelacji wujka_trzciny pisałem o tych ustawieniach, ale czy ktoś to czyta?!

Jeżeli uda Ci się ożywić interfejs, mógłbyś opisać w czym leżał problem.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wszystko poprawnie skonfigurowane(?):

- Menadżer urzadzeń - COM na USB ustawiony jako COM1 lub COM2, i prędkość transmisji 38400

- Programay - w konfiguracji połączenia ustawiony port z menadżera urządzeń?

Przy tym minimum zgodności powinno zagadać.

Tak swoją drogą, to w temacie fotorelacji wujka_trzciny pisałem o tych ustawieniach, ale czy ktoś to czyta?!

Jeżeli uda Ci się ożywić interfejs, mógłbyś opisać w czym leżał problem.

Powodzenia

 

Tylko nikt nic nie pisze dlaczego Scan MAster działa na innym aucie (toyota yaris 2007) a w Nissanie nie chce.

Wszystkie inne programy tez sie wywalają (digiMoto brak połączenia), wiec chyba to nie wina konfiguracji COM-USB.

Porty sprawdzane - ustawianie w systemi i pod każdym programem i nic zero polaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przenieśmy się na "fotorelację" ( http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/page__view__findpost__p__687120 ), bo lepiej by było aby wszystko siedziało w jednym temacie, a zachowanie ciagłosci fotorelacji wydaje się najwłaściwsze. :)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...