Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Resetowanie sterownika airbag


pawello
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukałem na forum ale nie znalazłem nic na ten temat.

A mianowicie jestem posiadaczem Almerki 2.2 Di z 2000r i niedawno w czasie jazdy zaczęła migać mi kontrolka poduszki.

Niestety żaden ze sposobów opisanych za forum na wykasowanie błędu poduszki nie zadziałał wiec dziś byłem w serwisie żeby mi wykasowali błąd.

Niestety ale nie wykasowali błędu (kontrolka miga nadal) i powiedzieli mi że uszkodzony jest sterownik i trzeba go wymienić.

Czy możliwe jest żeby sterownik padł tak bez przyczyny???

Słyszałem że można zresetować sterownik od poduszek tylko nie wiem czy w Almerce da się to zrobić???

I jeżeli się da to czy zna ktoś może jakieś miejsce gdzie można to zrobić w okolicy Warszawy i za jaką kasę???

 

Pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Szukałem na forum ale nie znalazłem nic na ten temat.

A mianowicie jestem posiadaczem Almerki 2.2 Di z 2000r i niedawno w czasie jazdy zaczęła migać mi kontrolka poduszki.

Niestety żaden ze sposobów opisanych za forum na wykasowanie błędu poduszki nie zadziałał wiec dziś byłem w serwisie żeby mi wykasowali błąd.

Niestety ale nie wykasowali błędu (kontrolka miga nadal) i powiedzieli mi że uszkodzony jest sterownik i trzeba go wymienić.

Czy możliwe jest żeby sterownik padł tak bez przyczyny???

Słyszałem że można zresetować sterownik od poduszek tylko nie wiem czy w Almerce da się to zrobić???

I jeżeli się da to czy zna ktoś może jakieś miejsce gdzie można to zrobić w okolicy Warszawy i za jaką kasę???

 

Pozdrawim

 

A jaki błąd Ci wywaliło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przyjrzałeś się dokładnie "kablologii i połączeniom/kostkom" obwodu poduszek?

Bo widzisz, kolega miał ten problem, że przy/po przesunięciu fotela wyskakiwała mu kontrolka poduchy, sprawdził kabelek i kostkę pod fotelem, usztywnił i unieruchomił, i ma spokój kontrolką. Nie twierdzę, że nie poszedł sterownik, ale jest też możliwe, że czasem taka drobnostka jak przerwa obwodu zamkniętego (zaśniedziało, nie łączy na kostce, kabelek się przetarł, albo w części ruchomej się przerwał) będzie skutkować alarmującą kontrolką, a i diagnostyka komputerkiem zostanie wyprowadzona w pole. W takim razie nim zaczniesz coś diagnozować, kasować, wymieniać, upewnij się, że kable i połączenia w obwodzie poduch, są OK.

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zadziałał w n16 kontrolka zaczęła mi migać po najechaniu na wielką dziurę.

sposób ten pochodzi z tematu Primery ale się sprawdza w Almerze

 

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek

 

 

przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,

1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)

2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala

3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie :P )

4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz

5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i

8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i

9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki błąd Ci wywaliło?

 

 

Na początku migało regularnie z odstępami ok. 0,5 – 1 sekunda.

Po wizycie w serwisie zaczęło migać trochę inaczej bo teraz mryga nie regularnie. Z tego co udało mi się ustalić zgodnie z książką serwisową to pokazuje a to błąd przednich poduszek a to bocznych a to napinaczy (ale nie mam pewności czy te kodu dobrze odczytuje). Ale jeżeli tak wygląda to podobnie do wydruku, jaki dali mi z serwisu gdzie powiedzieli ze komp pokazał im błędy poduszek i napinaczy.

 

A przyjrzałeś się dokładnie "kablologii i połączeniom/kostkom" obwodu poduszek?

Bo widzisz, kolega miał ten problem, że przy/po przesunięciu fotela wyskakiwała mu kontrolka poduchy, sprawdził kabelek i kostkę pod fotelem, usztywnił i unieruchomił, i ma spokój kontrolką. Nie twierdzę, że nie poszedł sterownik, ale jest też możliwe, że czasem taka drobnostka jak przerwa obwodu zamkniętego (zaśniedziało, nie łączy na kostce, kabelek się przetarł, albo w części ruchomej się przerwał) będzie skutkować alarmującą kontrolką, a i diagnostyka komputerkiem zostanie wyprowadzona w pole. W takim razie nim zaczniesz coś diagnozować, kasować, wymieniać, upewnij się, że kable i połączenia w obwodzie poduch, są OK.

 

 

Wczoraj przejrzałem raz jeszcze wiązki i kostki pod fotelami i te w fotelach (pod tapicerką) oraz kostkę poduszki pasażera, ale tam wygląda wszystko ok.

Dostałem się też do głównego sterownika (pod konsolą środkową) ale tam nic niepokojącego nie zobaczyłem. Nie rozbierałem tylko poduchy kierowcy.

Nie dotarłem tylko do tych wiązek, które są głębiej ukryte a pozostałe wyglądają ok.

 

U mnie zadziałał w n16 kontrolka zaczęła mi migać po najechaniu na wielką dziurę.

sposób ten pochodzi z tematu Primery ale się sprawdza w Almerze

 

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek

 

 

przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,

1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)

2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala

3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie :P )

4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz

5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i

8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i

9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśni

 

 

Niestety ale u mnie nie zadziałało :(((

 

Może macie jeszcze jakieś pomysły???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może trzeba by w końcu podłączyć do kompa i zdiagnozować co się dzieje? Jak kasujesz i nie znika kontrolka znaczy to że błąd jest ciągły i coś masz uwalone. Dobry warsztat albo aso to miejsce gdzie powinieneś się udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może trzeba by w końcu podłączyć do kompa i zdiagnozować co się dzieje? Jak kasujesz i nie znika kontrolka znaczy to że błąd jest ciągły i coś masz uwalone. Dobry warsztat albo aso to miejsce gdzie powinieneś się udać.

 

Już byłem w serwisie Nissana jak pisałem wyżej i kazali mi kupić nowy moduł albo znaleźć kogoś, kto mi go zresetuje (usunie crash date czy coś takiego).

Dlatego pytałem tez czy może zna ktos jakis dobry warsztat gdzie można zresetować moduł SRS (airbag).

Ja podzwoniłem trochę i znalazłem jakiś, ale z Kalisza a może ktoś wie o jakimś bliżej Warszawy???

A może ktoś z forumowiczów już robił taki reset u siebie w autku??

 

Witam wszystkich.

I wszystko jasne okazało sie ze walniety jest sterowwnik od poduszek.

Może ma ktoś na zbyciu taki sterowwnik: Bosch 98820, 5M302, 0 285 001 318???

Edytowane przez pawello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielki dzieki Docent3w

pol roku mi to mrugalo i tez mi kazali placic za sterownik AirBaga

Jak byś był w okolicy szczecinka masz u mnie duzego browara!

Popay, jak chcesz to mam manuala do N16 - moge sie podzielic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie juz szlag trafia z poducha , co wjade w jakas dziure ewentualnie jakis spiacy policjant to mi sie zapale jasio , wyl sposobem z forum i pierwsza chopa i mryg mryg , powiedzcie mi gdzie jest to zlacze co traci kontakt - czy pod fotelem kierowcy ?? tam wychodzi jakis przewod chyba to wszystko posklejam na sztywno bo mnie szlag trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie juz szlag trafia z poducha , co wjade w jakas dziure ewentualnie jakis spiacy policjant to mi sie zapale jasio , wyl sposobem z forum i pierwsza chopa i mryg mryg , powiedzcie mi gdzie jest to zlacze co traci kontakt - czy pod fotelem kierowcy ?? tam wychodzi jakis przewod chyba to wszystko posklejam na sztywno bo mnie szlag trafi.

 

 

Jeżeli masz 4 poduchy to jest to tak: przy siedzeniach masz po dwie kostki, jedna jest pod siedzeniam (jak siedzisz i włożysz rękę pod fotel to powinna być wyczuwalna zaraz na początku fotela mniej więcej na środku) a druga jest w oparciu (jak rozsuniesz suwak z tyłu oparcia fotela i odsuniesz tapicerkę to ja zobaczysz) .

Od strony pasażera kostka jest schowana nad schowkiem (trzeba wyjąć schowek i zdjąć taką osłonę). Jest jeszcze w kierownicy tam jest jakaś taśma (ale ja tam jeszcze nie zaglądałem).

 

Witam,

 

PILNIE poszukuje sterownika Bosch 0 285 001 318, 98820 5M302, oznaczony literą H.

 

Bede wdzieczny za namiary!!

Pzdr.T

 

 

Witam,

 

Czy nadal poszukujesz tego sterownika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 4 poduchy to jest to tak: przy siedzeniach masz po dwie kostki, jedna jest pod siedzeniam (jak siedzisz i włożysz rękę pod fotel to powinna być wyczuwalna zaraz na początku fotela mniej więcej na środku) a druga jest w oparciu (jak rozsuniesz suwak z tyłu oparcia fotela i odsuniesz tapicerkę to ja zobaczysz) .

Od strony pasażera kostka jest schowana nad schowkiem (trzeba wyjąć schowek i zdjąć taką osłonę). Jest jeszcze w kierownicy tam jest jakaś taśma (ale ja tam jeszcze nie zaglądałem).

 

 

 

 

Witam,

 

Czy nadal poszukujesz tego sterownika??

 

 

Tak, nadal szukam....

pzdr.t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 4 poduchy to jest to tak: przy siedzeniach masz po dwie kostki, jedna jest pod siedzeniam (jak siedzisz i włożysz rękę pod fotel to powinna być wyczuwalna zaraz na początku fotela mniej więcej na środku) a druga jest w oparciu (jak rozsuniesz suwak z tyłu oparcia fotela i odsuniesz tapicerkę to ja zobaczysz) .

Od strony pasażera kostka jest schowana nad schowkiem (trzeba wyjąć schowek i zdjąć taką osłonę). Jest jeszcze w kierownicy tam jest jakaś taśma (ale ja tam jeszcze nie zaglądałem).

 

OKI dzieki te dwie z przodu fotela juz namacalem narazie poduchy wyl. sposobem z forum i mama spokoj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

2 lata temu w Łodzi za zresetowanie sterownika po wystrzale płaciłem 150 PLN, zainteresowanym podam namiar na PW,

 

po podłączeniu poduszek siedzeń, mrugała się kontrolka, to pomyślałem, że źle naprawiony sterownik, wiec pojechałem na komputer do serwisu (zapłaciłem coś ok 160PLN), stwierdzili, że nie podpiąłem dobrze jednej wiązki, więc poprawili i wykasowali błąd i już jest ok.

 

PS. miesiąc temu wsunąłem coś pod fotel i widocznie poruszyłem wtyczką i znów się zaczęła mrugać od poduch kontrolka, znów - komputer i 50 PLN w plecy i się nie świeci.

 

Ciekaw jestem czy metoda kasowania mrugania opisana przez kolegę powyżej zadziałałaby w P11, niestety nie czytałem forum - a za to się płaci ;)

 

Więc taki morał by uważać na te wtyczki pod fotelami :)

A poduszek (sterownika) jeszcze nie testowałem po naprawie, sam jestem ciekawy czy jak będzie awaryjna sytuacja, to czy system poduszek powietrznych zadziała, bo nie wstawiałem oporników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

u mnie coś poszło nie tak, bo po wykonaniu tej operacji nadal miga z tym że z inną częstotliwością :(

 

zapala się na około 2s, gaśnie na ok. 1s, znów się zapala na ok. 2s, gaśnie na 1s i zapala się dość szybko dwókrotnie.

i tak w kółko :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może te 3s nie potrafię policzyć :D

nie wiem na ile precyzyjnym trzeba być, żeby to zadziałało ;)

 

-EDIT-

 

okazało się, że procedura nie zawiodła.

podczas jazdy pomacałem pod siedzeniem i wyczułem kostkę.

wcisnąłem ją mocniej w gniazdo i kontrolka zaczęła migać tak jak w opisie.

zatrzymałem się, wyłączyłem silnik, poczekałem 5s, włączyłem, kontrolka się zapaliła na 7s i zgasła na dobre :)

Edytowane przez Sinnerslayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

podepnę się pod temat, ale troszkę z innej beczki. Jeżeli ktoś z was orientuje się jakki zastosować opornik by oszukać komputer od poduszek (jedna będzie nieobecna) proszę o pomoc już któryś dzień męczę fujka google ale nic nie znalazłem. Od razu mówię nie szykuje strupa na handel tylko potrzebuję zmienić oryginalną uszkodzona kierownicę na inną - czytaj lepszą (moim zdaniem oczywiście). Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

P12 2.0 zadzialalo za 2 razem wielkie dzieki a swoja droga pamietajcie o delikatnym przesuwaniu fotela pasazera .Najlepiej wzmocnic polaczenie tasma izolujaca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie zadziałał w n16 kontrolka zaczęła mi migać po najechaniu na wielką dziurę.

sposób ten pochodzi z tematu Primery ale się sprawdza w Almerze

 

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek

 

 

przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,

1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)

2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala

3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie tongue.gif )

4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz

5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i

8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i

9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśni

dzięki Docent3w - u mnie w Almerze 1,5 90KM 2003 rok wszystko pięknie według procedury udało się kontrolkę zgasić za 1 podejściem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...