Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] kod usterki P0420


Gość pawel7777

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowym użytkownikiem forum.kupilem p11 2001r. 103 KW rok temu. wszystko byłó ok .jakis miesiac temu zaswiecil mi sie chek engine. do tego w czasie jazdy gdy wcisnąłem mocniej pedal gazu gwaltownie szarpal az musialem wcisnac sprzeglo.mechanik co sprawdzal auto(kod usterki p0420) powiedzial ze najpewniej to bedzie sonda lambda.A teraz to juz zupelnie katastrofa ... auto przy wcisnieciu gazu szarpie tylko raz i od razu gasnie(na biegu jalowym nie ma tego problemu).wymienilem sonde i.... to samo. zeby odpalic trzeba poczekac.akumulator takiej jazdy zbyt dlugo nie wytrzymuje. jestem załamany !pomózcie!czy to katalizator czy to komputer? ja juz sie boje o koszta naprawy.pozdrawiam pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka, w ściągawce stoi "Tabela 4 - Kody usterek dla modeli Primera 1.6/1.8/2.0(od 2001 roku): 0420 - Wysokie zużycie katalizatora '1'" - to na razie tyle, popatrzymy na inne ściagawki.

 

Dopisane nieco później

Druga ściągawka (otrzymana z interfejsem) wg normy J 2012, też mówi o katalizatorze:

P0420,"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu "

 

No ale z czym to się "jje", to ja już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle to ja wiem ale w tabeli przyczyn jest duzo .kataliz. to ostatecznosc. mam nadzieje ze po opisaniu objawow jak sie zachowuje auto ktos potrafi mi cos napisac.dziwi mnie ze teraz przy wcisnieciu gazy gwaltownie gdy auta szarpnie to komp.silnik wylacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tego ze ten kod to tylko błąd tymczasowy. Skasuj ten błąd i jak się zapali ponownie kontrolka to z czytaj kod błedu. Jak zacznie ci szarpać ponownie odepnij przepływkę jak bedzie lepiej to masz swój problem.

Ten błąd jest związany z kilkoma rzeczami :

1) Nieszczelny układ wydechowy na odcinku od silnika do drugiej sondy.

2) Uszkodzona sonda - ale to rzadkość zazwyczaj wywala błędem sondy

3) Uszkodzona przepływka. Tu najlepiej ją wyjąć i zobaczyć czy nie jest brudna. Wyczyść i zobacz czy będzie lepiej.

 

Ja walczyłem z tą kontrolką od katalizatora dość długo, przestała się całkiem zapalać po wyczyszczeniu przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kody błędów do sondy są inne a po drugie P0420 jest to błąd który świadczy o uszkodzeniu katalizatora tak na 99.9% , Szarpanie i gaśnięcie może być spowodowane rozsypaniem sie kata i zatkaniem wydechu - brak dobrego przepływu spalin i silnik się dusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kody błędów do sondy są inne a po drugie P0420 jest to błąd który świadczy o uszkodzeniu katalizatora tak na 99.9% , Szarpanie i gaśnięcie może być spowodowane rozsypaniem sie kata i zatkaniem wydechu - brak dobrego przepływu spalin i silnik się dusi.

 

Błąd mówi nie o uszkodzeniu a jedynie o małej wydajności kata. Taki błąd może pojawić się również z powodu złego składu mieszanki, nieszczelności w układzie i tp. Walczyłem z tą kontrolką spory czas a kat jest czysty bo specjalnie go wyciągałem.

 

oki. a jak wyczyscic przeplywke zeby jej nie uszkodzic?

 

Ja czyściłem sprayem STP do mycia gaźników. Mogę wieczorem zobaczyć dokładnie jak to sie nazywa bo mam jeszcze w garażu. Wyciągasz przepływkę i psikasz sprayem z dość dużej odległości zmywając brud. Zostawiasz na chwile i powtarzasz czynność. Jak będzie czysty montujesz i odpalasz. Skasuj najpierw błędy. Odpalasz i zostawiasz go do rozgrzania i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kody błędów do sondy są inne a po drugie P0420 jest to błąd który świadczy o uszkodzeniu katalizatora tak na 99.9% , Szarpanie i gaśnięcie może być spowodowane rozsypaniem sie kata i zatkaniem wydechu - brak dobrego przepływu spalin i silnik się dusi.

 

 

gdyby to byl katalizator zapchany to na luzie mialby takie same objawy chyba?

 

Po pierwsze kody błędów do sondy są inne a po drugie P0420 jest to błąd który świadczy o uszkodzeniu katalizatora tak na 99.9% , Szarpanie i gaśnięcie może być spowodowane rozsypaniem sie kata i zatkaniem wydechu - brak dobrego przepływu spalin i silnik się dusi.

 

 

gdyby to byl katalizator zapchany to na luzie mialby takie same objawy chyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie napisałem że katalizator jest zapchany tylko że mógł się rozlecieć czyli wykuszyć, a P0420 zapali się nawet jak kat się nie rozlaciał a częściowo wypalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...