Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Reflektor anglik - rozpoznanie


Gość Deeno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem kiedyś na allegro reflektor do Nissana Micry - na przeglądzie okazało się, że świeci po angielsku.

No to kupiłem drugi w sklepie internetowym ale najpierw się upewniłem telefonicznie że znowu nie zakupię bubla. Sklep potwierdził, że będzie ok.

Ale wczoraj odebrałem paczkę i po ciemku montowałem reflektor i po zajechaniu na stację diagnostyczną okazało się że znowu po angielsku świeci.

 

Naczytałem się dużo o oznaczeniach i strzałkach w jedną lub drugą stronę (często sprzecznych), ale na moim reflektorze jest jakby podwójne oznaczenie - jedno bez strzałki pod symbolem HC/R co wskazuje że brak strzałki - ruch prawostronny, a pod drugim symbolem jest strzałka wskazująca na ruch lewostronny. Na kloszu patrząc z przodu jest identyczne oznaczenie.

Czy ktoś wie jak to interpretować i czy mam zj...ć sklep ? ;) Czy to może ja czegoś nie rozumiem ?

Reflektor firmy DEPO

depom.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie E4 oznacza homologację wydaną w Holandii a lampa z Wielkiej Brytanii ma oznaczenie E11 .

DEPO to ogólnie badziewie , musisz dobrze ustawić światła.

 

Na szybie lampy znajduje się napis "HC/R 25 E1 03A 44697". Kod HC/R mówi o wersji reflektora: H to halogen, C to światło mijania, a R to światło drogowe. Ukośnik "/" pomiędzy C i R oznacza, że świateł mijania i drogowych nie można włączyć jednocześnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale wszystko co napisałeś wygooglałem sobie na 100 innych forach, ale nie o to pytałem.

Poza tym oznaczenie Ex nie oznacza na jaki kraj jest homologacja tylko w jakim została wydana a to zasadnicza różnica.

 

Pytanie brzmi - dlaczego na tym reflektorze są dwa zestawy oznaczeń E4 itd. różniących się właściwie tylko strzałką lub jej brakiem pod HC/R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kupiłem kiedyś na allegro reflektor do Nissana Micry - na przeglądzie okazało się, że świeci po angielsku.

No to kupiłem drugi w sklepie internetowym ale najpierw się upewniłem telefonicznie że znowu nie zakupię bubla. Sklep potwierdził, że będzie ok.

Ale wczoraj odebrałem paczkę i po ciemku montowałem reflektor i po zajechaniu na stację diagnostyczną okazało się że znowu po angielsku świeci.

 

Naczytałem się dużo o oznaczeniach i strzałkach w jedną lub drugą stronę (często sprzecznych), ale na moim reflektorze jest jakby podwójne oznaczenie - jedno bez strzałki pod symbolem HC/R co wskazuje że brak strzałki - ruch prawostronny, a pod drugim symbolem jest strzałka wskazująca na ruch lewostronny. Na kloszu patrząc z przodu jest identyczne oznaczenie.

Czy ktoś wie jak to interpretować i czy mam zj...ć sklep ? ;) Czy to może ja czegoś nie rozumiem ?

Reflektor firmy DEPO

 

 

Świeci po angielsku czyli ??? :blink:

To że świeci na lewo to nie znaczy że po angielsku. Konieczna regulacja. :shifty:

Na urządzeniu pomiarowym masz snop światła w kształcie trójkąta, dla ruchu prawostronnego snop światła jest z prawej strony szerszy a dla lewostronnego po lewej.:shiftyninja:

Najprościej porównaj oznaczenia na lampach jeżeli są identyczne łącznie ze strzałkami to odpowiedź jest prosta jeżeli się różnią to na stacji diagnostycznej ktoś ........ :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeci po angielsku czyli ??? :blink:

To że świeci na lewo to nie znaczy że po angielsku. Konieczna regulacja. :shifty:

Na urządzeniu pomiarowym masz snop światła w kształcie trójkąta, dla ruchu prawostronnego snop światła jest z prawej strony szerszy a dla lewostronnego po lewej.:shiftyninja:

Najprościej porównaj oznaczenia na lampach jeżeli są identyczne łącznie ze strzałkami to odpowiedź jest prosta jeżeli się różnią to na stacji diagnostycznej ktoś ........ :whistle:

 

Tzn. że świeci asymetrycznie nie na tą stronę co potrzeba - czyli na lewą.

Sprawdzaliśmy na urządzeniu pomiarowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale ja nie potrzebuję żeby mi ktoś szukał reflektora bo po allegro umiem klikać - chodzi mi o odpowiedź na moje pytanie.

 

Poza tym nie ten rocznik. Dodatkowo info że homologacja europejska nic nie znaczy konkretnego. Asymetryczne w lewą stronę też mają homologację europejską Ex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy ktoś wie jak to interpretować i czy mam zj...ć sklep ? wink.gif Czy to może ja czegoś nie rozumiem ?

Reflektor firmy DEPO

depom.jpg

tak tak, wiem, że archiwum i geologia, ale wątek ma dobry tytuł (można go wyszukać, czego właśnie ktoś dokonał), a jednocześnie nie padła w nim ostateczna odpowiedź.

 

dlatego odpowiem: te strzałki określają czy reflektor jest przeznaczony dla ruchu lewo czy prawostronnego (LHD czy RHD). a mianowicie: strzałki dla migaczy i pozycji określają bliższą zewnętrzną krawędź auta (żeby ktoś lewego migacza nie przykręcił po prawej stronie), a strzałki dla świateł mijania oznaczają środek drogi. jest to trochę złożone i często mylone.

 

niemniej jednak w skrócie: w naszym reflektorze lewym (kierowcy) wszystkie strzałki będą w jedną stronę. w naszym reflektorze prawym (pasażera) strzałki będą w różne strony (jak na foto powyżej).

 

a u anglika - odwrotnie.

 

dlatego - jeżeli na powyższym foto jest lampa prawa, to jest nasza, a jak lewa, to to jest anglik.

 

a chyba jest właśnie lewa (foto zrobiono od tyłu?). czyli anglik.

 

 

jeszcze jedna uwaga: na analizę strzałek jesteśmy skazani przy reflektorach typu "żyrandol" czy FF (free-form). natomiast przy reflektorach projekcyjnych (soczewkowych) najlepiej jest zdjąć tylny dekiel, wyjąć żarówkę i obejrzeć przesłonę. jej kształt ostatecznie pokazuje, czy jest to LHD czy RHD.

 

poniżej przykład reflektora soczewkowego (do almery N16 po lifcie) z przysłoną (to ta blacha) - tutaj LHD (= Left Hand Driver), czyli nasz:

(i tylko ta przysłona różni ten sam reflektor w wersji angielskiej)

 

almera_n16_socz_03.jpg

 

 

Kod HC/R mówi o wersji reflektora: H to halogen, C to światło mijania, a R to światło drogowe. Ukośnik "/" pomiędzy C i R oznacza, że świateł mijania i drogowych nie można włączyć jednocześnie

tak, wszystko się zgadza poza tym, że ukośnik "/" mówi tylko o tym, że światła mijania (C = city) i drogowe (R = road) są w jednym układzie optycznym (w jednej lampie, np. takiej z żarówką H4). nie mówi to nic o włączaniu, choć jasne, że wiadomo, że z H4 lepiej nie włączać obu lamp jednocześnie.

 

jeszcze jedna uwaga: symbol "H" mówi o tym, że w reflektorze można zastosować tylko żarówki halogenowe. dla żarówek xenonowych byłby symbol "D" (od gas-discharge). dlatego właśnie włożenie "xenona z allegro" do lampy z oznaczeniem HC/R (lub HC/HR) jest całkowicie nielegalne. ale są też reflektory (choć rzadkie) przystosowane i do jednego i do drugiego źródła, wtedy będą nosić oznaczenia też z literką "D" np. H/DC/HR. wtedy włożenie do nich xenona jest legalne i żadne spryskiwacze czy samopoziomowanie nie ma tu nic do rzeczy (bo nie my jesteśmy producentem auta).

 

 

Poza tym oznaczenie Ex nie oznacza na jaki kraj jest homologacja tylko w jakim została wydana a to zasadnicza różnica.

dokładnie.

każdy producent robi homologacje gdzie mu bardziej pasuje i gdzie ma taniej i to określa symbol w kółku (Ex).

 

 

Pytanie brzmi - dlaczego na tym reflektorze są dwa zestawy oznaczeń E4 itd. różniących się właściwie tylko strzałką lub jej brakiem pod HC/R

DEPO to nie jest zbyt renomowany producent lamp - zapewne chcieli zaoszczędzić także na formie i mają jedną formę dla lamp RHD i LHD - potem tylko - już po odlaniu i obłamaniu plastiku - usuwają jedną strzałkę i są kryci. oczywiście zakładając, że kiedyś się nie pomylą z tymi strzałkami. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...