Gość Deeno Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Witam. Kupiłem kiedyś na allegro reflektor do Nissana Micry - na przeglądzie okazało się, że świeci po angielsku. No to kupiłem drugi w sklepie internetowym ale najpierw się upewniłem telefonicznie że znowu nie zakupię bubla. Sklep potwierdził, że będzie ok. Ale wczoraj odebrałem paczkę i po ciemku montowałem reflektor i po zajechaniu na stację diagnostyczną okazało się że znowu po angielsku świeci. Naczytałem się dużo o oznaczeniach i strzałkach w jedną lub drugą stronę (często sprzecznych), ale na moim reflektorze jest jakby podwójne oznaczenie - jedno bez strzałki pod symbolem HC/R co wskazuje że brak strzałki - ruch prawostronny, a pod drugim symbolem jest strzałka wskazująca na ruch lewostronny. Na kloszu patrząc z przodu jest identyczne oznaczenie. Czy ktoś wie jak to interpretować i czy mam zj...ć sklep ? Czy to może ja czegoś nie rozumiem ? Reflektor firmy DEPO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Oznaczenie E4 oznacza homologację wydaną w Holandii a lampa z Wielkiej Brytanii ma oznaczenie E11 . DEPO to ogólnie badziewie , musisz dobrze ustawić światła. Na szybie lampy znajduje się napis "HC/R 25 E1 03A 44697". Kod HC/R mówi o wersji reflektora: H to halogen, C to światło mijania, a R to światło drogowe. Ukośnik "/" pomiędzy C i R oznacza, że świateł mijania i drogowych nie można włączyć jednocześnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Deeno Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Dzięki ale wszystko co napisałeś wygooglałem sobie na 100 innych forach, ale nie o to pytałem. Poza tym oznaczenie Ex nie oznacza na jaki kraj jest homologacja tylko w jakim została wydana a to zasadnicza różnica. Pytanie brzmi - dlaczego na tym reflektorze są dwa zestawy oznaczeń E4 itd. różniących się właściwie tylko strzałką lub jej brakiem pod HC/R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Jak lampa jest tania jak barszcz to na pewno anglik jedyne słuszne rozpoznanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Witam. Kupiłem kiedyś na allegro reflektor do Nissana Micry - na przeglądzie okazało się, że świeci po angielsku. No to kupiłem drugi w sklepie internetowym ale najpierw się upewniłem telefonicznie że znowu nie zakupię bubla. Sklep potwierdził, że będzie ok. Ale wczoraj odebrałem paczkę i po ciemku montowałem reflektor i po zajechaniu na stację diagnostyczną okazało się że znowu po angielsku świeci. Naczytałem się dużo o oznaczeniach i strzałkach w jedną lub drugą stronę (często sprzecznych), ale na moim reflektorze jest jakby podwójne oznaczenie - jedno bez strzałki pod symbolem HC/R co wskazuje że brak strzałki - ruch prawostronny, a pod drugim symbolem jest strzałka wskazująca na ruch lewostronny. Na kloszu patrząc z przodu jest identyczne oznaczenie. Czy ktoś wie jak to interpretować i czy mam zj...ć sklep ? Czy to może ja czegoś nie rozumiem ? Reflektor firmy DEPO Świeci po angielsku czyli ??? To że świeci na lewo to nie znaczy że po angielsku. Konieczna regulacja. Na urządzeniu pomiarowym masz snop światła w kształcie trójkąta, dla ruchu prawostronnego snop światła jest z prawej strony szerszy a dla lewostronnego po lewej. Najprościej porównaj oznaczenia na lampach jeżeli są identyczne łącznie ze strzałkami to odpowiedź jest prosta jeżeli się różnią to na stacji diagnostycznej ktoś ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Deeno Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Świeci po angielsku czyli ??? To że świeci na lewo to nie znaczy że po angielsku. Konieczna regulacja. Na urządzeniu pomiarowym masz snop światła w kształcie trójkąta, dla ruchu prawostronnego snop światła jest z prawej strony szerszy a dla lewostronnego po lewej. Najprościej porównaj oznaczenia na lampach jeżeli są identyczne łącznie ze strzałkami to odpowiedź jest prosta jeżeli się różnią to na stacji diagnostycznej ktoś ........ Tzn. że świeci asymetrycznie nie na tą stronę co potrzeba - czyli na lewą. Sprawdzaliśmy na urządzeniu pomiarowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 W takim wypadku np.: http://allegro.pl/item803340641_nowa_prawa_lampa_nissan_micra_93_98.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Deeno Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 W takim wypadku np.: http://allegro.pl/item803340641_nowa_prawa_lampa_nissan_micra_93_98.html Ale ja nie potrzebuję żeby mi ktoś szukał reflektora bo po allegro umiem klikać - chodzi mi o odpowiedź na moje pytanie. Poza tym nie ten rocznik. Dodatkowo info że homologacja europejska nic nie znaczy konkretnego. Asymetryczne w lewą stronę też mają homologację europejską Ex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mxw Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Czy ktoś wie jak to interpretować i czy mam zj...ć sklep ? Czy to może ja czegoś nie rozumiem ? Reflektor firmy DEPO tak tak, wiem, że archiwum i geologia, ale wątek ma dobry tytuł (można go wyszukać, czego właśnie ktoś dokonał), a jednocześnie nie padła w nim ostateczna odpowiedź. dlatego odpowiem: te strzałki określają czy reflektor jest przeznaczony dla ruchu lewo czy prawostronnego (LHD czy RHD). a mianowicie: strzałki dla migaczy i pozycji określają bliższą zewnętrzną krawędź auta (żeby ktoś lewego migacza nie przykręcił po prawej stronie), a strzałki dla świateł mijania oznaczają środek drogi. jest to trochę złożone i często mylone. niemniej jednak w skrócie: w naszym reflektorze lewym (kierowcy) wszystkie strzałki będą w jedną stronę. w naszym reflektorze prawym (pasażera) strzałki będą w różne strony (jak na foto powyżej). a u anglika - odwrotnie. dlatego - jeżeli na powyższym foto jest lampa prawa, to jest nasza, a jak lewa, to to jest anglik. a chyba jest właśnie lewa (foto zrobiono od tyłu?). czyli anglik. jeszcze jedna uwaga: na analizę strzałek jesteśmy skazani przy reflektorach typu "żyrandol" czy FF (free-form). natomiast przy reflektorach projekcyjnych (soczewkowych) najlepiej jest zdjąć tylny dekiel, wyjąć żarówkę i obejrzeć przesłonę. jej kształt ostatecznie pokazuje, czy jest to LHD czy RHD. poniżej przykład reflektora soczewkowego (do almery N16 po lifcie) z przysłoną (to ta blacha) - tutaj LHD (= Left Hand Driver), czyli nasz: (i tylko ta przysłona różni ten sam reflektor w wersji angielskiej) Kod HC/R mówi o wersji reflektora: H to halogen, C to światło mijania, a R to światło drogowe. Ukośnik "/" pomiędzy C i R oznacza, że świateł mijania i drogowych nie można włączyć jednocześnie tak, wszystko się zgadza poza tym, że ukośnik "/" mówi tylko o tym, że światła mijania (C = city) i drogowe (R = road) są w jednym układzie optycznym (w jednej lampie, np. takiej z żarówką H4). nie mówi to nic o włączaniu, choć jasne, że wiadomo, że z H4 lepiej nie włączać obu lamp jednocześnie. jeszcze jedna uwaga: symbol "H" mówi o tym, że w reflektorze można zastosować tylko żarówki halogenowe. dla żarówek xenonowych byłby symbol "D" (od gas-discharge). dlatego właśnie włożenie "xenona z allegro" do lampy z oznaczeniem HC/R (lub HC/HR) jest całkowicie nielegalne. ale są też reflektory (choć rzadkie) przystosowane i do jednego i do drugiego źródła, wtedy będą nosić oznaczenia też z literką "D" np. H/DC/HR. wtedy włożenie do nich xenona jest legalne i żadne spryskiwacze czy samopoziomowanie nie ma tu nic do rzeczy (bo nie my jesteśmy producentem auta). Poza tym oznaczenie Ex nie oznacza na jaki kraj jest homologacja tylko w jakim została wydana a to zasadnicza różnica. dokładnie. każdy producent robi homologacje gdzie mu bardziej pasuje i gdzie ma taniej i to określa symbol w kółku (Ex). Pytanie brzmi - dlaczego na tym reflektorze są dwa zestawy oznaczeń E4 itd. różniących się właściwie tylko strzałką lub jej brakiem pod HC/R DEPO to nie jest zbyt renomowany producent lamp - zapewne chcieli zaoszczędzić także na formie i mają jedną formę dla lamp RHD i LHD - potem tylko - już po odlaniu i obłamaniu plastiku - usuwają jedną strzałkę i są kryci. oczywiście zakładając, że kiedyś się nie pomylą z tymi strzałkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.