Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Szarpanie silnika podczas przyśpieszania.2.2di


Gość g4l4nt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jak w temacie. Podczas próby przyśpieszania następuje spadek mocy silnika, co objawia się szarpaniem. Na zimnym i ciepłym jest tak samo. Szarpanie jest nieregularne(czasem szarpie a czasem jest ok), występuje w dolnym zakresie pracy silnika to jest od 1.5-3 tyś obrotów. Przy próbie "przegazowania" obroty rosną nieregularnie z oporem. Po przekroczeniu poziomu 3 tyś obrotów silnik pracuje normalnie. Auto odpala bez problemu, wolne obroty są w normie. Olej i filtr powietrza jest nowy. Komputer nie zgłasza żadnych błędów.

 

 

 

Nie mam pojęcia co może być przyczyną, proszę was o pomoc.

 

Problem występuje w Primerze P12 2,2 Di 2002r.

 

 

 

 

 

 

Problem rozwiązany,

 

niesprawny okazał się filtr paliwa. Stracił przepustowość przy przebiegu 15 tyś. km

 

 

Po wymianie wszystko wróciło do normy. :D

 

Jako ciekawostkę dodam tylko, że zawsze tankuje na stacji statoil lub shellu :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wystarczyło odwodnic filtr paliwa. miałem podobne problemy dwa razy, po zatankowaniu V-power. pewnie coś się działo z wodą bo po odwodnieniu filtra problem znikal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariollos

hmm..

 

 

Po wymianie filtra i przejechaniu 500km problem powrócił.

 

Czy ktoś wie, jak się odwadnia filtr paliwa w P12 2.2?

 

 

 

 

ODWADNIANIE FILTRA

Silnik YD22DDTi

Jeżeli przy pracującym silniki włączy się kontrolka (czerwona) oznacza to, że w filtrze paliwa znajduje się woda, którą należy pilnie usunąć w następujący sposób:

1. Pod filtrem paliwa umieścić pojemnik (1).

2. Poluzować śrubę spustową (2), odkręcając ją o 4 - 5 obrotów, aby woda mogła wypłynąć. Nie odkręcać więcej - można spowodować wypadnięcie śruby. Jeśli woda nie spływa swobodnie należy kilkakrotnie nacisnąć pompkę (3) ruchem w dół i w górę.

3. Po całkowitym usunięciu wody należy dokładnie zakręcić śrubę spustową (2).

4. Sprawdzić i ewentualnie odpowietrzyć układ

post-18031-1261228753,1664_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze wazne - jak zakreci srube spustowa - dopompowac paliwo pompka

ja tak mialem, po spuszczeniu wody, ze nie chcial zapalic - po dopompowaniu zapalil od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...