Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Proszę o poradę w temacie: Dobór łożysk, koła przednie


perkozek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujące pytania (dot. T30, 2.2Diesel, z 2002 roku 114KM):

 

1. Po jakim przebiegu wymieniają łożyska w kołach? wg. serwisów Nissana

2. Jakiej firmy powinienem wybrać jeśli chciałbym, aby wymienił je mechanik, co polecacie i dlaczego?

/znalazłem kilka możliwości różnych producentów klik, ale ceny różne i też nie wiem w co najlepiej zainwestować;)/

 

Dzięki za podzielenie się doświadczeniami!

pozdrawiam inne T30-stki i T31 też

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jankbkak

Cześć wymieniałem łożysko koła przedniego przy przebiegu 160tys padło na łożysko firmy japońskiej NTN (219zł)

wymiary 43x76x43

oznaczenia VKBA 3981SKF

AU0908-2LL NTN

A co do wymiany łożyska wymieniasz go jak przyjdzie na niego czas może to być przy 60tyś 90lub 160 jak to było u mnie ;zależy jak był używany samochód gdzie jeździł jak mocno był eksploatowany itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na łożysku nie warto oszczędzać. Najlepiej kupić jakiejś dobrej firmy np. SKF lub coś ze średniej półki.

Sama wymiana to koszt ok 200 zł więc jak zainwestujesz w lepsze łożysko, to nie będziesz musiał po 30-50 tyś znów płacić za wymianę.

Ale ostateczny wybór pozostawiam tobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Niedawno wymieniałem łożyska w tylnych kołach w firmie RUFUS mają promocję 200zł. oryginalne NTN .(wymiana przy 200,000 km.). Może komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

mam pytanie, czy to lozysko? przy 60 km/h i 80km/h slysze.buczenie z tylu czy to lozysko czy opony? w reszcie przedzialow predkosci cisza. .. stawiam na opony a wy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź opony. Mniej więcej rok temu miałem podobny problem (czy to tylnym dyfer tak wyje? a może skrzynia rozdzielcza?). Po założeniu letnich opon nastała błoga cisza. Tak na marginesie: zakładam, że masz cztery jednakowe opony, zdarza się jednak, że trudno jest zlokalizować miejsce powstawania hałasu. W takiej sytuacji dobrze jest pojechać jako pasażer, i posłuchać, skąd dobiega dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no raczej opony, dziś jechałem w trasę i posłuchałem, więc lekkie buczenie słychać dochodzące z tyłu - przy prędkości 60 k/h i od 90-85 km/h - reszta cisza ...

 

uszkodzone łożysko buczało by od pewnego przedziału w zwyż, a nie cichło i ujawniało się przy 60 km.h i 90-85 km./h - tak mi się wydaje ...

 

dzięki Netoperek :)

 

czy macie inne doświadczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba jednak opony ale:

 

czy jeśli słyszę lekkie buczenie przy prędkości od około 60 km do 55 km/h w dół i zaś cisza i to samo gdy na liczniku jest 80 km/h a potem w każdą stronę czy więcej na budziku czy mniej błoga cisza - czy to łożysko czy raczej opony zimowe z dużym bieżnikiem? chodzi o łożysko z tyłu ...

 

JAKIE SĄ OBJAWY PADAJĄCEGO ŁOŻYSKA Z TYŁU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAKIE SĄ OBJAWY PADAJĄCEGO ŁOŻYSKA Z TYŁU?

U mnie na łukach w lewą było słychać lekkie szuranie i lekkie bicie (prawe tylne łożysko). Weź auto na podnośnik i przy szarpaniu koło "lata" na boki:) Nie wiem jak to dokładnie opisać :) Wyczuwalny luz na samej piaście.

P.S. U mnie padło przy 138tys., wymienione na SKF

Edytowane przez Umberto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na łukach w lewą było słychać lekkie szuranie i lekkie bicie (prawe tylne łożysko). Weź auto na podnośnik i przy szarpaniu koło "lata" na boki:) Nie wiem jak to dokładnie opisać :) Wyczuwalny luz na samej piaście.

P.S. U mnie padło przy 138tys., wymienione na SKF

 

Jak jest juz wyczuwalny luz to łożysko tak wyje ,ze jechac nie idzie.

Najprosciej sprawdzic łozyska majac auto na podnosniku: wystarczy pokrecic wtedy reką koła i od razu bedzie słychac jakie łozysko jest uszkodzone.Uszkodzone łozysko wyraźnie da sie odróznić od dobrego -po prostu slychac jak sie kreci.

Koło z dobrym łozyskiem kręci sie niemal bezszelestnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X-Trailu tak nie sprawdzisz. Chyba, że w 2WD.

 

Mylisz sie Kolego.

Temat sprawdzony z autopsji.W ten sposob juz dwa razy znalazłem łozyska ,ktore były powodem wycia.

X-trail ciagnie tylko przednia oś ,tylnia dołacza sie elektrycznie w razie zmiany predkości ktoregos z kół i to tylko wtedy kiedy jest właczony na desce przycisk 4Wd..A na dodatek nie wszystkie X-traile maja taka opcje-wiele (szczegolnie rodem z polskich salonów)nie maja w ogóle 4wd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musiało być nie w porządku: z obydwoma kołami tej samej osi w górze nawet przy zablokowanym wale napędowym (pomijam kwestię ew. włączenia sprzęgła elektomagnetycznego), koła się obracają. Powód jest prosty: dyfry w X-Trailu nie mają blokady.

Edytowane przez Netoperek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła się obracają, ale wycia łożyska nie sprawdzisz. Kręcisz jednym kołem to obraca się drugie, a wał obraca dwa pozostałe. Huczenia łożyska nie sprawdzisz. A w niektórych T-30 były montowane blokady cierne dyfra(LSD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. u mnie przy ok.80tys padlo prawe lozysko tylne. Buczenie slychac bylo glownie na zakretach, na prostej cisza.

Kilka tygodni temu, przy przebiegu 97tys, slychac bylo podobne buczenie, nasilajace sie przy predkosci powyzej 60-70 km/h. Glosne, ze asz uszy zaczynaly bolec ;-) Powyzej 100km/h dzwiek zaczynal jakby opadac, zmniejszal nasilenie, buczalo ciszej. Na zakretach sie *nie* nasilal. Sugerujac sie informacja, ze w przypadku problemow z lozyskami, nasilenie dzwieku zwieksza sie wraz z predkoscia, obstawialem, ze to opony (akurat nieco wczesniej wymienilem na zimowki). W warsztacie okazalo sie, ze to kolejne lozyska - tym razem dwa lewe. Po wymianie - w kabinie bloga cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Też minie to dziś spotkało , przy przebiegi 171.000km tak jak pisali wcześniej w RUFUSIE  Japońskie NTN 43x76x43  kosztują 95zł.już zmówiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Czeka mnie wymiana łożyska w przednik kole doradźcie proszę czy kupić japońskie
NTN 43x76x43 w RUFUSIE  czy lepiej nie kombinować i zainwestować w SKFa?

 

Cena za SKF praktycznie dwa razy taka jak za NTN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

SKF pakuje łożyska NTN do swoich opakowań. miałem tak teraz z tylnymi do T30. kupiłem SKF a w środku NTN.

Albo ktoś przepakował w hurtowni jak się to powszechnie robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKF czy NTN na pewno będzie lepszy niż fabryka Nissana. Nie wiem co fabrycznie dają do X'a ale do Patka montują łożyska Timkena. Niby super ale sypią się na potęgę. 80tyś km to dla nich max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy producent patrzy by jak najtaniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...