perkozek Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 (edytowane) Witam, mam następujące pytania (dot. T30, 2.2Diesel, z 2002 roku 114KM): 1. Po jakim przebiegu wymieniają łożyska w kołach? wg. serwisów Nissana 2. Jakiej firmy powinienem wybrać jeśli chciałbym, aby wymienił je mechanik, co polecacie i dlaczego? /znalazłem kilka możliwości różnych producentów klik, ale ceny różne i też nie wiem w co najlepiej zainwestować;)/ Dzięki za podzielenie się doświadczeniami! pozdrawiam inne T30-stki i T31 też Edytowane 9 Grudnia 2009 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jankbkak Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Cześć wymieniałem łożysko koła przedniego przy przebiegu 160tys padło na łożysko firmy japońskiej NTN (219zł) wymiary 43x76x43 oznaczenia VKBA 3981SKF AU0908-2LL NTN A co do wymiany łożyska wymieniasz go jak przyjdzie na niego czas może to być przy 60tyś 90lub 160 jak to było u mnie ;zależy jak był używany samochód gdzie jeździł jak mocno był eksploatowany itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikam Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam Na łożysku nie warto oszczędzać. Najlepiej kupić jakiejś dobrej firmy np. SKF lub coś ze średniej półki. Sama wymiana to koszt ok 200 zł więc jak zainwestujesz w lepsze łożysko, to nie będziesz musiał po 30-50 tyś znów płacić za wymianę. Ale ostateczny wybór pozostawiam tobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Niedawno wymieniałem łożyska w tylnych kołach w firmie RUFUS mają promocję 200zł. oryginalne NTN .(wymiana przy 200,000 km.). Może komuś się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 mam pytanie, czy to lozysko? przy 60 km/h i 80km/h slysze.buczenie z tylu czy to lozysko czy opony? w reszcie przedzialow predkosci cisza. .. stawiam na opony a wy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Sprawdź opony. Mniej więcej rok temu miałem podobny problem (czy to tylnym dyfer tak wyje? a może skrzynia rozdzielcza?). Po założeniu letnich opon nastała błoga cisza. Tak na marginesie: zakładam, że masz cztery jednakowe opony, zdarza się jednak, że trudno jest zlokalizować miejsce powstawania hałasu. W takiej sytuacji dobrze jest pojechać jako pasażer, i posłuchać, skąd dobiega dźwięk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 no raczej opony, dziś jechałem w trasę i posłuchałem, więc lekkie buczenie słychać dochodzące z tyłu - przy prędkości 60 k/h i od 90-85 km/h - reszta cisza ... uszkodzone łożysko buczało by od pewnego przedziału w zwyż, a nie cichło i ujawniało się przy 60 km.h i 90-85 km./h - tak mi się wydaje ... dzięki Netoperek czy macie inne doświadczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Mam podobnie tylko od 100 km/h. 99 % opony. Łożyska najbardziej wyje na zakrętach i łukach drogi. Sprzwdz czy w zależności od nawierzchni buczenie się zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 no chyba jednak opony ale: czy jeśli słyszę lekkie buczenie przy prędkości od około 60 km do 55 km/h w dół i zaś cisza i to samo gdy na liczniku jest 80 km/h a potem w każdą stronę czy więcej na budziku czy mniej błoga cisza - czy to łożysko czy raczej opony zimowe z dużym bieżnikiem? chodzi o łożysko z tyłu ... JAKIE SĄ OBJAWY PADAJĄCEGO ŁOŻYSKA Z TYŁU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 (edytowane) JAKIE SĄ OBJAWY PADAJĄCEGO ŁOŻYSKA Z TYŁU? U mnie na łukach w lewą było słychać lekkie szuranie i lekkie bicie (prawe tylne łożysko). Weź auto na podnośnik i przy szarpaniu koło "lata" na boki:) Nie wiem jak to dokładnie opisać Wyczuwalny luz na samej piaście. P.S. U mnie padło przy 138tys., wymienione na SKF Edytowane 3 Stycznia 2012 przez Umberto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 U mnie na łukach w lewą było słychać lekkie szuranie i lekkie bicie (prawe tylne łożysko). Weź auto na podnośnik i przy szarpaniu koło "lata" na boki:) Nie wiem jak to dokładnie opisać Wyczuwalny luz na samej piaście. P.S. U mnie padło przy 138tys., wymienione na SKF Jak jest juz wyczuwalny luz to łożysko tak wyje ,ze jechac nie idzie. Najprosciej sprawdzic łozyska majac auto na podnosniku: wystarczy pokrecic wtedy reką koła i od razu bedzie słychac jakie łozysko jest uszkodzone.Uszkodzone łozysko wyraźnie da sie odróznić od dobrego -po prostu slychac jak sie kreci. Koło z dobrym łozyskiem kręci sie niemal bezszelestnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 W X-Trailu tak nie sprawdzisz. Chyba, że w 2WD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 W X-Trailu tak nie sprawdzisz. Chyba, że w 2WD. Mylisz sie Kolego. Temat sprawdzony z autopsji.W ten sposob juz dwa razy znalazłem łozyska ,ktore były powodem wycia. X-trail ciagnie tylko przednia oś ,tylnia dołacza sie elektrycznie w razie zmiany predkości ktoregos z kół i to tylko wtedy kiedy jest właczony na desce przycisk 4Wd..A na dodatek nie wszystkie X-traile maja taka opcje-wiele (szczegolnie rodem z polskich salonów)nie maja w ogóle 4wd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Też tak sprawdzałem, nie zakręcisz kołem. Wał stawia zbyt duży opór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 (edytowane) Coś musiało być nie w porządku: z obydwoma kołami tej samej osi w górze nawet przy zablokowanym wale napędowym (pomijam kwestię ew. włączenia sprzęgła elektomagnetycznego), koła się obracają. Powód jest prosty: dyfry w X-Trailu nie mają blokady. Edytowane 6 Stycznia 2012 przez Netoperek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Koła się obracają, ale wycia łożyska nie sprawdzisz. Kręcisz jednym kołem to obraca się drugie, a wał obraca dwa pozostałe. Huczenia łożyska nie sprawdzisz. A w niektórych T-30 były montowane blokady cierne dyfra(LSD). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _goly_ Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Witam. u mnie przy ok.80tys padlo prawe lozysko tylne. Buczenie slychac bylo glownie na zakretach, na prostej cisza. Kilka tygodni temu, przy przebiegu 97tys, slychac bylo podobne buczenie, nasilajace sie przy predkosci powyzej 60-70 km/h. Glosne, ze asz uszy zaczynaly bolec ;-) Powyzej 100km/h dzwiek zaczynal jakby opadac, zmniejszal nasilenie, buczalo ciszej. Na zakretach sie *nie* nasilal. Sugerujac sie informacja, ze w przypadku problemow z lozyskami, nasilenie dzwieku zwieksza sie wraz z predkoscia, obstawialem, ze to opony (akurat nieco wczesniej wymienilem na zimowki). W warsztacie okazalo sie, ze to kolejne lozyska - tym razem dwa lewe. Po wymianie - w kabinie bloga cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komosinskijunior Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Też minie to dziś spotkało , przy przebiegi 171.000km tak jak pisali wcześniej w RUFUSIE Japońskie NTN 43x76x43 kosztują 95zł.już zmówiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kic Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Czeka mnie wymiana łożyska w przednik kole doradźcie proszę czy kupić japońskieNTN 43x76x43 w RUFUSIE czy lepiej nie kombinować i zainwestować w SKFa? Cena za SKF praktycznie dwa razy taka jak za NTN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 SKF pakuje łożyska NTN do swoich opakowań. miałem tak teraz z tylnymi do T30. kupiłem SKF a w środku NTN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 potwierdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 SKF pakuje łożyska NTN do swoich opakowań. miałem tak teraz z tylnymi do T30. kupiłem SKF a w środku NTN. Albo ktoś przepakował w hurtowni jak się to powszechnie robi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Albo ktoś przepakował w hurtowni jak się to powszechnie robi... Intercars chyba nie bawi się w takie coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 SKF czy NTN na pewno będzie lepszy niż fabryka Nissana. Nie wiem co fabrycznie dają do X'a ale do Patka montują łożyska Timkena. Niby super ale sypią się na potęgę. 80tyś km to dla nich max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Każdy producent patrzy by jak najtaniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.