Gość lauriene Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Witam! W mojej P12 1,6 benzyna umarł akumulator. Proszę o rady jaki akumulator zakupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 google twoim przyjacielem Ja osobiście mam FUTURE Centry od dwóch lat i kręci traktorem stojącym pod chmurką bez zająknięcia Centra katalog http://outcat-cs3.tecdoc.net/ows/pl/E325225C524A13339D4D99452EA5AA08.srv;jsessionid=E325225C524A13339D4D99452EA5AA08?view=VIndexFramesetJsp Varta http://www.varta-automotive.pl/index.php?id=255&L=15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Po pierwsze primo - padły akumulator Twoim przyjacielem, zwłaszcza jeśli (sprawował się wzorcowo) można odczytać parametry, Po drugie primo - and_pec ma rację, google Twoim przyjacielem (i podane linki) Po trzecie primo - telefon Twoim przjacielm, dzwoń do ASO, pytaj o Ah i prąd rozruchu Recepturka: Jeżeli pierwszy warunek jest spełniony, to nie pozostaje nic innego jak kupno "świeżaka-bliźniaka". Jeżeli jednak nie, to pozostaje zweryfikować informacje od przyjaciół z warunków 2-go i 3-go, następnie dokonujesz trafnego wyboru. Dla przykładu, na przełomie wiosny-lata br dałem ciała w warunkach 1 (nie sprawdziłem parametrów) i 3 (nie zapytałem o prąd rozruchu), w efekcie kupiłem Centrę Futurę 45Ah (ASO wskazało 47Ah). Małżonka jeździła na starym aku, i po wymianie, odrazu wskazała, że kręci bezproblemowo, ale jakby słabiej-dłużej, teraz przyszły niskie temperatury, też na razie nie ma problemu z odpaleniem, ale widzę, że kręci słabiej niż latem - wychodzi że kupiłem nieco słaby aku. Fakt ten potwierdził kolega, który zadzwonił do ASO i dostał info, że Ah powinno wynosić max ok 52, a prąd rozruchu 600A. Centra przewiduje dla Tino Futurę o parametrach 62Ah/640A. Zestawiając wskazania ASO i Centry wypośrodkowałbym się i kupiłbym Futurę 55Ah/600A - i jeśli w zimę pojawiłyby się problemy z odpaleniem, to tak zrobię. Tak bym to widział na swój prosty chłopski rozum. Edytowane 17 Grudnia 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tommyg Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Po pierwsze primo - padły akumulator Twoim przyjacielem, zwłaszcza jeśli (sprawował się wzorcowo) można odczytać parametry, Po drugie primo - and_pec ma rację, google Twoim przyjacielem (i podane linki) Po trzecie primo - telefon Twoim przjacielm, dzwoń do ASO, pytaj o Ah i prąd rozruchu Recepturka: Jeżeli pierwszy warunek jest spełniony, to nie pozostaje nic innego jak kupno "świeżaka-bliźniaka". Jeżeli jednak nie, to pozostaje zweryfikować informacje od przyjaciół z warunków 2-go i 3-go, następnie dokonujesz trafnego wyboru. Dla przykładu, na przełomie wiosny-lata br dałem ciała w warunkach 1 (nie sprawdziłem parametrów) i 3 (nie zapytałem o prąd rozruchu), w efekcie kupiłem Centrę Futurę 45Ah (ASO wskazało 47Ah). Małżonka jeździła na starym aku, i po wymianie, odrazu wskazała, że kręci bezproblemowo, ale jakby słabiej-dłużej, teraz przyszły niskie temperatury, też na razie nie ma problemu z odpaleniem, ale widzę, że kręci słabiej niż latem - wychodzi że kupiłem nieco słaby aku. Fakt ten potwierdził kolega, który zadzwonił do ASO i dostał info, że Ah powinno wynosić max ok 52, a prąd rozruchu 600A. Centra przewiduje dla Tino Futurę o parametrach 62Ah/640A. Zestawiając wskazania ASO i Centry wypośrodkowałbym się i kupiłbym Futurę 55Ah/600A - i jeśli w zimę pojawiłyby się problemy z odpaleniem, to tak zrobię. Tak bym to widział na swój prosty chłopski rozum. ja w 1.8 oryginał miałem 47ah, 420 prąd rozruchowy. Wymieniłem na bosha 53ah, 480 prąd rozruchowy. Na razie jest git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 a jaki powinien byc akumulator w wp12 1,9 dci bo ja nie mam tam zadnej naklejki a w pon mam kupic nowy aku tak wiec prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 70 Ah albo 75 Ah ( wczoraj patrzylem w tabelce boscha ) na 2.2dci - do 1.9 moze byc podobnie wazny jest prad rozruchowy - wybrac jak nawiekszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 mi napisal ktos tak - odnosnie 1.9 dci napiecie 12 pojemnosci [Ah] 70 prąd rozruchu 760 polozenie bieguna 0 rodzaj bieguna 1 wykonanie strefy podlogowej B13 dł [mm] 278 szer 175mm wys 190mm hmm w katalogach podaja prad rozruchowy 640 , jeszcze 1 pytanie czy wyciagajac akumulator na noc w celu doladowania go prostownikiem , moze sie cos poprzestawiac , wyzerowac ? radio itd? zlyszalem ze sa rozne cyrki??? np nierowna praca silnika czy cos w tym rodzaju , wyciagniecie akumulatora z p212 jest calkowicie bezpieczne?? czy sobie darowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darrex Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Wyzeruje Ci się tylko zegar i radio. Nic więcej nie powinno się dziać. Akumulator ładuje się przy odłączonych klemach samochodu. Co do tych parametrów (strefy, długość, bieguny itp.) - akumulatory są juz wystandaryzowane więc najwazniejszy jest prąd rozruchowy i pojemność, tak jak napisano powyżej. Ja kupiłem latem akumulator Bosch S4, samochód cały czas stoi na dworzu. Przy -20 zakręcił silnikiem bez najmniejszego problemu, a jeszcze nie zdążyłem go podładować na zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 (edytowane) no ale prad rozruchu 760 a 640 tj roznica katalog podaje 640 a inny z kolei 760 wiec jaki? btw wyzeruje sie radio - tzn stacje tak? nie bede musial aktywowac go jakims kodem chodzi o wczesniej zapisane czestotliwosci radiowe? przed wyciagnieciem akumulatora sprawdzilem czy da sie zamknac drzwi z kluczyka hmm dziwne zjawisko ale auto z podlaczonym aku otwarte , przekrecam kluczyk pyk zamykaja sie tylko drzwi kierowcy reszta otwarta??? wtf co sie dzieje w koncu skonczyly mi sie pomysly na mrozie zamknalem auto z pilota i dopiero wyciagnalem akumulator. jutro otworze z klucza wsadze akumulator i zobacze cz pojedzie bez jakis dziwnych zachowan o ile odpali ale teraz mam zonka bo co zrobic jak by pilot lub centralny nawalil ??? wydaje mi sie ze poprostu auta nie zamkne bo niby jak ??? w srodku nie ma tych cyckow zeby zamknac manualnie wszystko zakryte to jak to zamknac?? skoro po przekreceniu zamka otwieraja i zamykaja sie tylko drzwi kierowcy?? a reszta jest otwarta?? Edytowane 5 Stycznia 2010 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darrex Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 (edytowane) Co do prądu rozruchowego dla diesla to im większy tym lepiej. Większy prąd nie spowoduje uszkodzenia jakiegokolwiek podzespołu. Natomiast 640 jest wystarczający i nie ma potrzeby przepłacać na mocniejszy. Ja mam 74Ah, 680A i kręci tak jak wyżej opisałem. Natomiast ważne jest aby w zakładzie, w którym kupisz i wymienią Ci akumulator dokonali pomiaru napięcia ładowania, tętnienia, zdolności rozruchowej i regulatora napięcia przed gwarancją z wydrukiem. W punktach Boscha robią to chyba standardowo, nie wiem jak w innych zakładach. Co do wątpliwości z odłączeniem to bez obawy, nic się nie stanie. Żadnego kodu radia, tylko programowanie stacji od nowa. Już kilka razy rozłączałem swój akumulator na co najmniej kilka, kilkanaście godzin. Zgadza się, że mechanicznie kluczykiem otwierają i zamykają się tylko przednie drzwi, więc samochód trzeba zamknąć pilotem, otworzyć mechanicznie, wyjąć akumulator i zamknąć mechanicznie. To normalna i logiczna operacja. Pilot Ci nie nawali, bo ma własne zasilanie, a centralka systemu NATS ma długotrwałą pamięć, która pamięta kod Twojego kluczyka. W razie problemów zaprogramować kluczyk z powrotem to minuta (poszukaj na forum). Aha, jeszcze jedna ważna rzecz. Dowiedziałem się od starych elektryków i przetestowałem - działa. Podczas mrozów, przed startem silnika warto na minutę włączyć odbiorniki typu światła, nadmuch aby "ożywić" akumulator - poprzez obciążenie spowodować ruch i obieg czynnika wewnątrz baterii. Potem start silnika - akumulator kręci swobodniej, lżej, bo czynnik (elektrolit) zaczął się już grzać. Edytowane 5 Stycznia 2010 przez darrex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 dzieki za podpowiedz ale z tym zaykaniem auta to przegiecie a co zrobic jak centralny nawali jak zamknac auto tj kazde drzwi jest jakis hax?? zeby je pozamykac od srodka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaw1205 Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 (edytowane) Temat odgrzebany ale informację mogą pomóc. Każde z drzwi mają takie małe kółeczko gdzie po przekręceniu o ok 15 stopni zamek w danych drzwiach się zamyka bez akumulatora. Aby odnaleźć trzeba otworzyć drzwi - znajduje się to koło zamka. Czasem może być zasłonięte gumową zaślepką. Edytowane 21 Października 2012 przez The Slav Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.