Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napędy 4x4 TI/TII


r_gawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem świeżakiem w temace terrano.

Jak się włącza stały naped na 4 koła(reduktor).

W moim Terrano 2.7TDI 2000r 3d nie ma oznaczeń na drążkach.

 

 

Wiem opcja szukaj nie boli ale nie mogłem znależć prostej odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego!

 

Napisz do mnie na PW podając swój e-mail to wyślę Tobie cały dokładny opis postępowania z tą krótszą wajchą.

 

Wszystkim użytkownikom tego forum życzę miłych, spokojnych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia.

 

Pozdrawiam

Andrzej z grodu Kopernika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie!

 

Nie będę tu umieszczać bo to jest 26 stron, a tak poza tym to za jakiś czas i tak będą się powtarzać te same pytania w tym temacie więc nie ma sensu. Tak naprawdę to już kila razy był poruszany ten temat i wyczerpujące odpowiedzi padły.

Jeśli też nie wiesz jak z tą dźwignią postępować to też podaj swój e-mail na PW to pomogę.

 

Powodzenia

A...Z...M...

 

Już 100 na liczniku.

Koledzy! Już 100 razy w przeciągu tego roku starałem się Wam pomagać, a jeszcze ani razu nie zadałem żadnego pytania i oby tak pozostało.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 stron instrukcji włączania napędu 4x4 w Terrano. Ja chyba śnię....To jakiś obłęd!!!!!!

To ja to zrobię w paru zdaniach.

 

1. Napędu 4x4 NIE WŁĄCZAMY NA PRZYCZEPNYCH NAWIERZCHNIACH!

2. Do obsługi służy "krótka wajcha"

3. Położenie I - napęd tylko na tył: szosa i wszędzie gdzie sam tył wystarczy

Położenie II - napęd 4x4: lekki teren gdy sam tył nie wystarczy

Położenie III - luz: nie jedzie..

Położenie IV - włączony reduktor i napęd 4x4: ciężki teren

4. Dźwigni reduktora (krótkiej) używać gdy auto stoi, wcisnąć sprzęgło.

5. Napęd 4x4 starać się włączyć ZANIM wjedzie się w miejsce które tego wymaga.

6. Aby wyłączyć 4x4 przesunąć dźwignie reduktora w położenie I i ewentualnie

cofnąć auto parę metrów aż zgaśnie zielona kontrolka 4x4.

7. Położenie III i IV dostępne po wciśnięciu dźwigni reduktora.

8. Nie startować ostro po włączeniu 4x4 dopóki nie zapali się kontrolka.

To co wyżej - dotyczy auta z automatycznymi (oryginalnymi) sprzęgiełkami w

przednich kołach.

Cieszę się że pomogłem :]

P.S.

To jest forum publiczne - odpowiedzi więc należy udzielać publicznie.

Udzielenia ich na priv lub odsyłanie do różnych chomików jest nieporozumieniem.

Pozdr

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kolego Hinek !

Proszę mieć pretensje do producenta tej marki, że rozdział poświęcony napędom w instrukcji obsługi ma tyle stron. Widocznie producent przewidział, że nie będzie miał do czynieni tylko z samymi geniuszami do których kolega się niewątpliwie zalicza lecz też ze zwykłymi użytkownikami, którzy mają pierwszy raz w życiu do czynienia z pojazdem napędzanym na cztery koła i ta ilość informacji będzie im niezbędna do prawidłowego użytkowania tego auta.

Nie rozumiem też rozgoryczenia kolegi faktem, że użytkownicy forum korespondują ze sobą wykorzystują opcję prywatnych wiadomości. W końcu do tego ona służy i administrator forum przewidział i udostępnił taką możliwość aby mogli się między sobą komunikować. W końcu nie jest ona zabroniona, a wręcz odwrotnie służy do tego aby zbędnymi informacjami nie zaśmiecać forum. Ja nie widzę w takim komunikowaniu się nic dziwnego. Jeśli kolega tego nie wiedział no to już wie.

Celem forum jest też wymienianie się doświadczeniami i pomoc innym mniej doświadczonym kolegom, a nie zajmowanie się krytykowaniem wypowiedzi innych osób, krytykowanie innych jest bardzo brzydką cechą – to tak na koniec.

 

Wszystkim użytkownikom forum zadowolonym z moich wypowiedzi życzę wszelkiej pomyślności.

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

4. Dźwigni reduktora (krótkiej) używać gdy auto stoi, wcisnąć sprzęgło.

 

A co w przypadku auta z automatyczna skrzynia biegow? Czy mozna zmianiac polozenie "malej dzwigni" podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w przypadku auta z automatyczna skrzynia biegow? Czy mozna zmianiac polozenie "malej dzwigni" podczas jazdy?

Zasada jest taka że nie należy tego robić w czasie jazdy. Rodzaj skrzyni biegów nie ma znaczenia.

Pozdr

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka że nie należy tego robić w czasie jazdy.

Można zapinać 4H a nawet 4L, oczywiście przy rozsądnej prędkości - było o tym na forum. Zmianę na stopie stosuję tylko przy srogich mrozach i nierozgrzanych przekładniach no i oczywiście gdy sytuacja pozwala.

Edytowane przez 74jarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest napisane w instrukcji z 2000 roku.

 

Cytuję:

"Przesuwanie dźwigni reduktora z pozycji „2H" do „4H" podczas jazdy musi odbywać się zdecydowanie, bez zatrzymania w pozycji pośredniej. Niepełne przesunięcie dźwigni lub włączenie blokady tylko jednej piasty może powodować hałaśliwą pracę drugiej piasty. Kontynuowanie jazdy w takiej sytuacji może doprowadzić do uszkodzenia automatu blokady piasty, a nawet całej piasty koła.

Aby usunąć powstały hałas i prawidłowo włączyć napęd na 4 koła należy wycofać dźwignię do pozycji „2H" i ponownie podczas powolnej jazdy (do 30 km/h) lub postoju przesunąć dźwignię do pozycji „4H".Jeżeli przy niskich temperaturach pojawiają się trudności z przełączeniem do pozycji „4H" należy samochód zatrzymać."

 

O "4L" nie ma wzmianki, ale to przełożenie przecież znacznie zmniejsza szybkość samochodu na poszczególnych biegach więc niech każdy sobie to sam przemyśli czy warto tak zmieniać, a zwłaszcza przy jakiej szybkości. Jeśli już ktoś to robił i ma w tym już pewne doświadczenie to raczej nie ma przeszkód aby tego nie robił nadal. W końcu każdy sam odpowiada za swój samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkluzja: nie zapinać 4L w trakcie jazdy dla samej idei.

Przećwiczyłem manewr zmiany na 4L w ruchu ale było to wynikiem tego, że nie przewidziałem że na 4L mogę nie dać rady

. Tak właśnie zdobywa się doświadczenie :shiftyninja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Odgrzebuje troche temat bo zanipokoil mnie ostatnio sposob, w jaki przelacza sie u mnie

dzwignie z 2H na 4H/N/4L. Mam T1 z 89 roku. Czy zmiana ustawien na poszczegolne tryby jest w jakis

sposob rozpoznawalna? Czy sa to charakterystyczne, wyczuwalne stopnie w dzwigni?

U mnie szczerze powiedziwszy nie wyczuwam zadnych stopni przy przelaczaniu.

Jedyna oznaka to zapalenie sie kontrolki. Mam wrazenie, jakbym przelaczal tylko z 2H na 4H, bez stopnie neutralnego...

Nie wyglada mi to na normalne zachowanie - podejrzewam, ze cos jets nie halo...

 

Dziekuje z gory za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelaczal tylko z 2H na 4H, bez stopnie neutralnego...

Nie wyglada mi to na normalne zachowanie - podejrzewam, ze cos jets nie halo...

Dziekuje z gory za sugestie.

Neutralne położenie (luz) jest w reduktorze tylko między 4H i 4L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie w tym problem, ze tego luzu po drodze nie ma.

Mam tylko wyczuwalne 2 stopnie, gora i dol, 2H i 4H (mam nadzieje,ze jest to 4H - zalacza 4 kola).

Czyli musze podjechac do mechaniaka....

Edytowane przez jrock7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak dla potomnych (wersja prawie obrazkowa)

 

 

2H

|

4H

(wciskamy drążek)

N

|

4L

 

No i tyle w tym temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...