Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Nissan Consult


walti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów !!!

Ponieważ nie znalazłem nic konkretnego na forum w tym temacie postanowiłem założyć nowy.

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem interfejsu nissan conzult wraz z oprogramowaniem w wer. angielskiej.

Wpadłem na pomysł, aby inni użytkownicy mogli porównać dane z "fejsu" w swoich nyskach z danymi zczytanymi od innych użytkowników.

Ponadto wskazana jest wymiana doświadczeń w zakresie interpretacji odczytów, poszukiwania usterek, poprawiania parametrów pracy itp.

Liczę na odzew i obiecuję, że po nowym roku wstawię zrzuty z własnej K11.

A na razie życzę Wesołych Świąt. :devil:

 

Witam !!!

Zgodnie z obietnicą wrzucam zrzuty z mojej nyski. Parametry zczytywałem przy różnych prędkościach obrotowych silnika i różnej temperaturze.

W pamięci diadnostycznej nie ma błędów zapisanych ani oczekujących.

obd scantech.bmp

obdscantech2400.bmp

 

culumsult3300.bmp

Poniżej wyniki z ecutalk.

ecutalk.bmp

 

Oczywiście spalanie wynosi 99, bo auto stoi w miejscu.

 

Jeszcze wyniki z ddlreader

ddlreader.bmp

ddlreader214.bmp

I tu nasuwa się pierwsze pytanie: co oznacza CMPS-RPM (REF) - drudi pasek od góry??

Pytanie drugie: jaka jest różnica pomiędzy A/F Alpha L a L(SL). Ogólnie A/F to stasunek Air/Fuel, czyli mieszanki.

Czy można go zmienić, żeby np. autko paliło mniej?

 

Poniżej zrzut z Culumsult

culumsult3300.bmp

 

Ponieważ temat był wielokrotnie wyświetlany, ale nie znalazł się nikt chętny do odpowiedzi jeszcze raz proszę osoby, które mają większe doświadczenie o włączeniu się do dyskusji.

 

Głównie wskazane byłoby wrzucenie tłumaczenia skrótów parametrów wyświetlanych w programach diagnostycznych wraz z ich prawidłowymi wartościami.

 

Jeżeli ktoś wie w jaki sposób przy użyciu Conzulta polepszyć osiągi pojazdu to zapraszam do pisania.

 

LICZĘ NA ODZEW I POZDRAWIAM.

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja dodam swoje 3 grosze ... :)

 

Pierwsza rzecz jaka muszę zakomunikować to :

 

NIE MA MOŻLIWOŚCI POLEPSZENIA OSIĄGÓW SILNIKA INTERFEJSEM !!!!!

 

No :) A teraz pozostale grosze ...

 

Co do "spalania" ktore podaleś to nie jest wartość spalania tylko stosunek A/F czyli Powietrze/Paliwo

Jeśli masz powyżej 100% silnik będzie palić więcej niż standardowo - analogicznie poniżej

 

Ustawienie A/F mocy niestety nie doda ...

 

Jedyna możliwość polepszenia osiągów to :

- regulacja zaplonu

- regulacje czasow wtrysku

 

 

Ogolnie to zajmuje sie juz troche interfejsami (posiadam w sprzedazy na COM oraz jako jedyny na USB)

W fazie projektów jest również moj nowy projekt conzulta , będzie działać bez komputra

wyposarzony będzie w LCD 65 tyś kolorów 132x176pix oraz klawiaturkęa całośc wielkości komórki :)

Niedługo będą zdjęcia ...

 

Co do softu który projektowałem do interfejsów nissana - nie jest jeszcze skończony

ale myśle się za niego zabrać ... bo za dużo na głowie już od dawna :)

 

Obecna wersja 1.0A BETA

- tylko GUI dla przeglądania bez wbudowanej obsługi (jest w fazie testów)

 

Program wymaga aktualnej wersji Framework'a .NET w wersji 3.5.

 

Link do pobrania : http://komprez.neostrada.pl/NDS.rar

 

PS. Aplikacja oczywiście po POLSKU !

UWAGA: NIE KOMUNIKUJE SIE Z AUTEM !!!! TYLKO WERSJA POGLĄDOWA !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

WITAM SERDECZNIE !!!

Kolego, dziękuję za udział w dyskusji !!!

Pierwsza rzecz: zaszło chyba małe nieporozumienie. Chodziło mi o zrzut z programu ecutalk i o parametr "Trip l/100 km".

Wskazanie spalania na dystansie 100 km wynosi 99,9 litra, bo auto stało w miejscu (ostatni wskaźnik na dole ekranu).

Tak czy siak miło, że człowiek z tak dużym doświadczeniem i wiedzą włączył się do tematu. Może przekona to innych, aby nie kryli "wiedzy tajemnej" i równiez podzielili się doświadczeniem.

Myślałem (nie bez podstawnie),że przy użyciu Conzulta można wysyłać do ECU dane zmieniające zapisane w nim charakterystyki (tak jak jest to dostępne w fejsie na ELM327 do OBD II).

Czekam na dalsze wypowiedzi i dziękuję koledze za zabranie głosu - mam nadzieję, że nie po raz ostatni.

POZDRAWIAM!

 

Tak jak napisałem wcześniej, mile widziane wrzucenie do tematu konkretnych danych dotyczących poszczególnych parametrów pracy, np. przy obrotach 1000, temp. 20 stopni napięcie na MAF powinno wynosić tyle a tyle.

 

Pytanie: jak regulować czasy wtrysku i jakie są dopuszczalne (czytaj bezpieczne dla silnika) parametry???

Czekam na odzew.

 

Witam !!!

Widzę, że odzew ze strony forumowiczów raczej marniutki.... :thumbsdown:

No trudno...

Poniżej wrzucam screenshot z Power Balance Test zrobionego programem nissan scan tech.

post-20837-1265052802,3171_thumb.png

Generalnie z tego co się orientuję to próba ta ma na celu wykazanie m.in. stanu cylindrów (tzn. czy jest dobry i równomierny stopień sprężania na poszczególnych garkach).

Im większy spadek obrotów po wyłączeniu któregoś z cylinrów, tym jest on "szczelniejszy"

Jak widać wyniki są zbliżone na posczególnych "garach" więc śmiem twierdzić, że silnik jest ok

Wrzucam jeszcze poniżej raport z podobnej próby przeprowadzonej DDLReaderem.

Niestety poza tym, że obroty na poszczególnych cylindrach są zbliżone to niewiele jestem w stanie z niej wywnioskować. Jeżeli ktoś mógłby pomóc to będę wdzięczny.

 

ECU

1899-12-30 17:05:53

Get self-diagnoctic data...

5- 5: Normal operation 0 engine starts passed.

Manual power balance.

Cyl. No.4 : 0 rpm.

Automatic power balance test.

Cyl. No.1 : 835 rpm.

Cyl. No.2 : 828 rpm.

Cyl. No.3 : 819 rpm.

Cyl. No.4 : 819 rpm.

 

 

I na koniec jeszcze jedna wrzutka z ecutalk

post-20837-1265052368,8511_thumb.png

 

To, co mnie zaniepokoiło to parametr trip L/100km !!! PONAD 12 litrów???

dodatkowo jest podany dystans próby (1,2km) i zużyte całkowicie paliwo.

Ostatnio (zimą) zaobserwowałem zwiększone zużycie paliwa, zwłaszcza że autko głównie jeździ po mieście na krótkich trasach. Faktycznie po zatankowaniu 11-12 litrów przejeżdża ok. 100-120km.

SZOK!!! takie zużycie w silniczku 1.0?!

 

W związku z licznymi zapytaniami i prośbami kierowanymi do mnie w wiadomościach prywatnych w sprawie oprogramowania do Conzulta podaję link do ściągnięcia programu ecutalk http://www.ecutalk.com/ecutalk.aspx

Ponadto pozostałe oprogramowanie, tj. DDLReader, tecu i conzultfree presyłam do kolegi ulisses, który obiecał zamieścić je na serwerze i wrzucić link.

 

P.S. ecutalk i ddlreader nie wymagają instalowania, a po każdym uruchomieniu w folderze w którym się znajdują zapisują wyniki.

 

Witam ponownie !!!

Znalazłem przyczynę tak wysokich pomiarów spalania z wykorzystaniem programu ECUTalk !!

Otórz w jednej z zakładek tego softu jest parametr (który się ustawia) nazwany Ijector size. W polskiej literaturze to wydajność lub wydatek wtryskiwacza podawany w cc/min. Standardowo ustawiony jest na 250 cc/min.

Coś mi tu nie grało...i po wielu poszukiwaniach dotarłem do tego, że zamiennik wtryskiwacza do k11 1.0 firmy bosch ma numer 0280155942, ściągnąłem katalog z danymi producenta i okazało się, że ten typ wtryskiwacza ma wydatek 164 cc/min przy ciśnieniu 3 bar i rezystancję 14,5 ohm.

W związku z tym wcześniejsze pomiary spalania można uznać za zafałszowane.

Przy odrobinie czasu dokonam kolejnych i wrzucę na forum.

Dorzucam też katalog danych wtryskiwaczy f-my bosch

 

bosch injector data.pdf

 

Pozdrawiam walti.

 

Witam !!!

Dorzucam soft:

free_conzult.zip - wersja okrojona free

Chciałem jeszcze dać ScanTecha, ale nawet po skompresowaniu jest za duży.

Pozdrawiam.

 

I jeszcze DDLreader:

DDLReader.zip

Nie wymaga instalacji i jest darmowy !!!

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marek_Rz:  Opis sposobu wykonania tego interfejsu znajdziesz tutaj : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/12887-budowa-interfejsu-typconsultpotrzebny-elektronik/

 

Od razu zaznaczę, że gdybyś miał problemy z uruchomieniem to potasuj troszkę kondziorami przy układzie 4060 (są jego różne wersje i sam stwarza duże problemy), ewentualnie wstaw zamiast niego procka (wsad mogę Ci podesłać).

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przy pracy z ecutalk pojawia się jeden problem: należy ustawić wydatek wtryskiwacza do pomiarów spalania (pisałem o tym wcześniej). I tu niespodzianka: nasze nyski mają wydatek 164 cc/min a program pozwala na ustawienie 148 lub 190 (nie ma wartości pośrednich).

:angry:

Jeżeli chodzi o "cylinder balance test" to wkrótce dorzucę zmierzone manometrem wartości kompresji w mojej K-11, będzie można to porównać z wynikami z komputera.

 

Pozdrawiam.

 

Witam ponownie.

Tak jak obiecałem do podanych w na początku tematu wyników "cylinder balance test" dorzucam wyniki pomiarów manometrem "na ciepło"

cyl. nr 1 - 13,8 bar (14 kg/cm2)

cyl. nr 2 - 13,8 bar (14 kg/cm2)

cyl. nr 3 - 14 bar (14,2 kg/cm2)

cyl. nr 4 - 14 bar (14,2 kg/cm2)

Autko ma silnik 1.0, przejechane 146 tys.km i 1997 rok produkcji.

Wynik oceniam na bdb - wg literatury nominalne ciśnienie sprężania to 1,32 MPa, a minimalne to 1,13 MPa.

 

 

Poniżej wyniki z k-11 mojego kumpla (2000 rocznik, 1,0, 90 tys.km):

post-20837-1273851064,8038_thumb.png

 

a to badanie tego samego autka DDLReaderem:

 

ECU

1899-12-30 09:23:30

ECU info: 002006820000003F8000C200000000832E3734423036

ECU

1899-12-30 09:23:30

Get self-diagnoctic data...

5- 5: Normal operation 0 engine starts passed.

Automatic power balance test.

Cyl. No.1 : 711 rpm.

Cyl. No.2 : 717 rpm.

Cyl. No.3 : 713 rpm.

Cyl. No.4 : 715 rpm.

ECU

1899-12-30 09:25:57

Get self-diagnoctic data...

5- 5: Normal operation 0 engine starts passed.

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wykonać samemu, ale czy warto się męczyć..??

Na alledrogo można ustrzelić taki kabelek za 110-150 PLN.

 

Jak tylko zaoszczędzę trochę kasy to warto się pomęczyć.

 

Dzięki za linki

Edytowane przez Marek_Rz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Przeniosłem do działu diagnostyka tam będziemy dyskutować na te tematy. Będzie wszystko w jednym miejscu. Z czasem przeniesiemy tam wszystko co będzie związane z diagnostyką silnika wszystkich modeli. Zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

na forum almery ktoś pisał że mu działa z przejściówką USB, ja RS232 nie mam. Opłaca się to kupić czy lepiej zmontować samemu? bo chętnie bym sobie zmajstrował to ale skąd wziąć taką wtyczke do gniazda w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Rafal87xc:

 

Zworka wyboru z którego wyjścia ma być wyprowadzany sygnał. Dla kwarcu 4.9152 MHz przebieg wyprowadzasz z wyjścia Q5, natomiast dla kwarcu 2.4576 MHz przebieg wyprowadzasz z wyjścia Q4.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Trochę odgrzeję 'kotleta'.....

Sporo w ostatnim czasie rozrósł się ten dział, ale niestety spowodowało to również niezły bałagan. Forumowicze niemogąc znaleźć w tym gąszczu informacji (i pytań) tego co ich interesuje zakładają nowe tematy lub piszą na priv pytania.

Zwracam się więc jescze raz z prośbą, aby W TYM temacie opisywać doświadczenia związane z Consultem i Micrą (po to założyłem).

Niedługo sam wrzucę tutaj kolejne screenshoty z balance test mojego Microlota po 1,5 roku jeżdżenia po mieście od ostatniej diagnozy.

Pozdrawiam jeszcze raz i z góry dziękuję.

 

Witam ponownie!!!

Zgodnie z obietnicą wrzucam Cylinder balance test mojej Nyski, który wykonałem w dniu 20.12.11.

Przebieg autka to 156000.

Poprzednie badanie robione było na oleju półsyntetycznym, to z dnia 20.12.2011 na pełnym syntetyku 5W40.

post-20837-0-67147100-1326113488_thumb.png

 

Jak widać (porównując wyniki z badaniem sprzed 1,5 roku) różnice są niewielkie - można by rzec, że nie ma ich wcale. Minimalne rozbieżności wynikają moim zdaniem z różnych temperatur silnika przy pomiarach. Świadczy to dobrej kondycji silniczka. Sprężanie jest takie samo na oleju 10W i 5W, co oznacza że pierścionki jeszcze trzymają kompresję. W wolnej chwili zrobię cylinder balance test innym softer oraz dokonam pomiaru sprężania manometrem i dorzucę wyniki dla porównania.

Pozdro.

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

trochę odkopie. W postach z 14 maja 2010 masz dwa testy - power Balance. Jeden z twojego auta, drugi z kumpla. Patrząc na te cyferki który jest w lepszej kondycji ??? I na które kolumny patrzeć ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam!!!

Ważny jest spadek obrotów po wyłączeniu jednego cylindra (AVE.RPM DROP). Im większy, tym lepiej.

W moim autku sredni spadak (liczony z 4 cylindrów z maja 2010 roku) to 145 obr/min.

U kumpla ta wartość wyniosła 167 obr/min. Świadczy to o lepszej kompresji w jego silniku (no cóż mój miał wtedy przejechane ok. 140 tys.km, a jego 90 tys.).

Po ponownym badaniu (przy zmianie oleju na pełny syntetyk i przebiegu 156 tys. km) nadal mój mikrolot trzyma się nieźle (średni spadek obrotów to 150).

Co ciekawe średni spadek obrotów wzrósł pomimo zastosowania rzadszego oleju, ale na pomiar ma jeszcze wp ływ temperatura silnika, a ta nie była jednakowa przy obu badaniach.

Jak znajdę chwilę to dorzucę wyniki z pomiaru manometrem.

Pozdro.

 

Witam !!!

Ciągnąc dalej temat podaję kompresję w moim microlocie.

Pomiar wykonany na silniku ciepłym, przebieg 158.000, olej 10W40 półsyntetyk:

cyl. nr 1 13,4 bar

cyl. nr 2 13,8 bar

cyl. nr 3 13,6 bar

cyl. nr 4 17,7 bar.

 

Dorzucę do tego później screenshoty z "power balance test".

Pozdro.

 

Ok.

Poniżej zrzuty z badania wykonanego na silniku o temp. 81 stopni, czas stabilizacji obrotów silnika 2 s, czas wyłączania poszczególnych cylindrów to 3 s.

Pierwszy pomiar:

post-20837-0-25097200-1353601984_thumb.png

 

Drugi pomiar:

 

post-20837-0-80647300-1353602034_thumb.png

 

Poniżej badanie za pomocą DDLReader-a:

 

ECU

1899-12-30 19:45:48

ECU info: 002006820000003F8000C200000000822B3155313031

ECU

1899-12-30 19:45:48

Get self-diagnoctic data...

5- 5: Normal operation 0 engine starts passed.

Automatic power balance test.

Cyl. No.1 : 715 rpm.

Cyl. No.2 : 714 rpm.

Cyl. No.3 : 698 rpm.

Cyl. No.4 : 703 rpm.

 

Jak widać pomiary fejsem pokrywają się z pomiarami wykonanymi manometrem - generalnie 1 garnek ma nieco niższą kompresję od pozostałych, choć i tak jest ona powyżej nominalnej wartości. Niestety po wynikach widać ewidentnie, że użytkowanie auta w mieście na krótkich odcinkach mu nie służy... :(

Mam nadzieję, że na wyniki pomiaru mial też wpływ olej (poprzednio miałem zalany pełny syntetyk). Zobaczymy po wymianie.

 

Witam !!!

Ostatnio przeprowadziłem mały test drogowy z użyciem ECUTalk.

Wykonałem go dwukrotnie - za pierwszym razem na dystansie ok. 25 km (niestety nie zapisały mi się wyniki, bo laptop padł...), a za drugim 35,4 km.

Wyniki okazały się ciekawe, bo mój microlot pali nieco więcej niz fabryka podaje.

Ale do rzeczy.

Oto screenshot:

post-20837-0-42922200-1354311004_thumb.png

Przy pierwszym pomiarze spalanie wyszło średnio ok. 5 l/100km.

Za drugim razem wynik okazał się gorszy :thumbsdown:

Dodam, że test robiony był przy prędkości 80-90km/h, bez szaleństw.

Na screenshocie widać wynik 5,7l/100km. Rzeczywiste spalanie jest większe ponieważ w programie ustawiony był wydatek wtryskiwacza na 148 cc/min (rzeczywisty dla silnika 1.0 to 164 cc/min).

Tak więc spalanie można wyliczyć w sposób następujący (przyjmując liniową zależność):

5,7x(164:148)=6,32l/100km !!! (dużo...)

Poniżej zamieszam raport z testu zapisany przez program:

Gauges:RPM|Timing|Air Flow|O2 Sensor|Injector|Speed kph|Water Temp C|Econ L/100KM|Distance KM|Fuel Used L|Trip L/100KM

Logging:RPM|Timing|Air Flow|O2 Sensor|Injector|Speed kph|Water Temp C|Econ L/100KM|Distance KM|Fuel Used L|Trip L/100KM

Log:False

Port:COM4

AutoConnect:False

WorkingArea:False

Injector Size:148

Number of Cylinders:4

Background:Black

Foreground:White

Needle:Red

Font:Red

Imperial:False

MinRefresh:40

FullScreenBounds_L|T|R|B:0|0|0|0

TimingOffset:0

Priority:2

Distance:35,504811934277

Fuel:2,03229571454341

TripLFuel:2,04227925976501

TripLDist:0,355125968560428

TripMFuel:0

TripMDist:0

FlushWait:100

MinFontSize:6

FontIncrement:50

ECUID:EF

Godne uwagi jest również prawidłowe działanie termostatu (wymieniałem go 2 tyg. temu :whistle: ). Podczas jazdy przy obecnej pogodzie cały czas temperatura silnika wynosiła 82-83 stopnie Celcjusza - tyle, ile wynosi rozpoczęczie jego otwarcia.

Pozdro.

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...