walti Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 (edytowane) Witam serdecznie forumowiczów !!! Ponieważ nie znalazłem nic konkretnego na forum w tym temacie postanowiłem założyć nowy. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem interfejsu nissan conzult wraz z oprogramowaniem w wer. angielskiej. Wpadłem na pomysł, aby inni użytkownicy mogli porównać dane z "fejsu" w swoich nyskach z danymi zczytanymi od innych użytkowników. Ponadto wskazana jest wymiana doświadczeń w zakresie interpretacji odczytów, poszukiwania usterek, poprawiania parametrów pracy itp. Liczę na odzew i obiecuję, że po nowym roku wstawię zrzuty z własnej K11. A na razie życzę Wesołych Świąt. Witam !!! Zgodnie z obietnicą wrzucam zrzuty z mojej nyski. Parametry zczytywałem przy różnych prędkościach obrotowych silnika i różnej temperaturze. W pamięci diadnostycznej nie ma błędów zapisanych ani oczekujących. obd scantech.bmp obdscantech2400.bmp culumsult3300.bmp Poniżej wyniki z ecutalk. ecutalk.bmp Oczywiście spalanie wynosi 99, bo auto stoi w miejscu. Jeszcze wyniki z ddlreader ddlreader.bmp ddlreader214.bmp I tu nasuwa się pierwsze pytanie: co oznacza CMPS-RPM (REF) - drudi pasek od góry?? Pytanie drugie: jaka jest różnica pomiędzy A/F Alpha L a L(SL). Ogólnie A/F to stasunek Air/Fuel, czyli mieszanki. Czy można go zmienić, żeby np. autko paliło mniej? Poniżej zrzut z Culumsult culumsult3300.bmp Ponieważ temat był wielokrotnie wyświetlany, ale nie znalazł się nikt chętny do odpowiedzi jeszcze raz proszę osoby, które mają większe doświadczenie o włączeniu się do dyskusji. Głównie wskazane byłoby wrzucenie tłumaczenia skrótów parametrów wyświetlanych w programach diagnostycznych wraz z ich prawidłowymi wartościami. Jeżeli ktoś wie w jaki sposób przy użyciu Conzulta polepszyć osiągi pojazdu to zapraszam do pisania. LICZĘ NA ODZEW I POZDRAWIAM. Edytowane 31 Maja 2010 przez walti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 No to ja dodam swoje 3 grosze ... Pierwsza rzecz jaka muszę zakomunikować to : NIE MA MOŻLIWOŚCI POLEPSZENIA OSIĄGÓW SILNIKA INTERFEJSEM !!!!! No A teraz pozostale grosze ... Co do "spalania" ktore podaleś to nie jest wartość spalania tylko stosunek A/F czyli Powietrze/Paliwo Jeśli masz powyżej 100% silnik będzie palić więcej niż standardowo - analogicznie poniżej Ustawienie A/F mocy niestety nie doda ... Jedyna możliwość polepszenia osiągów to : - regulacja zaplonu - regulacje czasow wtrysku Ogolnie to zajmuje sie juz troche interfejsami (posiadam w sprzedazy na COM oraz jako jedyny na USB) W fazie projektów jest również moj nowy projekt conzulta , będzie działać bez komputra wyposarzony będzie w LCD 65 tyś kolorów 132x176pix oraz klawiaturkęa całośc wielkości komórki Niedługo będą zdjęcia ... Co do softu który projektowałem do interfejsów nissana - nie jest jeszcze skończony ale myśle się za niego zabrać ... bo za dużo na głowie już od dawna Obecna wersja 1.0A BETA - tylko GUI dla przeglądania bez wbudowanej obsługi (jest w fazie testów) Program wymaga aktualnej wersji Framework'a .NET w wersji 3.5. Link do pobrania : http://komprez.neostrada.pl/NDS.rar PS. Aplikacja oczywiście po POLSKU ! UWAGA: NIE KOMUNIKUJE SIE Z AUTEM !!!! TYLKO WERSJA POGLĄDOWA !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) WITAM SERDECZNIE !!! Kolego, dziękuję za udział w dyskusji !!! Pierwsza rzecz: zaszło chyba małe nieporozumienie. Chodziło mi o zrzut z programu ecutalk i o parametr "Trip l/100 km". Wskazanie spalania na dystansie 100 km wynosi 99,9 litra, bo auto stało w miejscu (ostatni wskaźnik na dole ekranu). Tak czy siak miło, że człowiek z tak dużym doświadczeniem i wiedzą włączył się do tematu. Może przekona to innych, aby nie kryli "wiedzy tajemnej" i równiez podzielili się doświadczeniem. Myślałem (nie bez podstawnie),że przy użyciu Conzulta można wysyłać do ECU dane zmieniające zapisane w nim charakterystyki (tak jak jest to dostępne w fejsie na ELM327 do OBD II). Czekam na dalsze wypowiedzi i dziękuję koledze za zabranie głosu - mam nadzieję, że nie po raz ostatni. POZDRAWIAM! Tak jak napisałem wcześniej, mile widziane wrzucenie do tematu konkretnych danych dotyczących poszczególnych parametrów pracy, np. przy obrotach 1000, temp. 20 stopni napięcie na MAF powinno wynosić tyle a tyle. Pytanie: jak regulować czasy wtrysku i jakie są dopuszczalne (czytaj bezpieczne dla silnika) parametry??? Czekam na odzew. Witam !!! Widzę, że odzew ze strony forumowiczów raczej marniutki.... No trudno... Poniżej wrzucam screenshot z Power Balance Test zrobionego programem nissan scan tech. Generalnie z tego co się orientuję to próba ta ma na celu wykazanie m.in. stanu cylindrów (tzn. czy jest dobry i równomierny stopień sprężania na poszczególnych garkach). Im większy spadek obrotów po wyłączeniu któregoś z cylinrów, tym jest on "szczelniejszy" Jak widać wyniki są zbliżone na posczególnych "garach" więc śmiem twierdzić, że silnik jest ok Wrzucam jeszcze poniżej raport z podobnej próby przeprowadzonej DDLReaderem. Niestety poza tym, że obroty na poszczególnych cylindrach są zbliżone to niewiele jestem w stanie z niej wywnioskować. Jeżeli ktoś mógłby pomóc to będę wdzięczny. ECU 1899-12-30 17:05:53 Get self-diagnoctic data... 5- 5: Normal operation 0 engine starts passed. Manual power balance. Cyl. No.4 : 0 rpm. Automatic power balance test. Cyl. No.1 : 835 rpm. Cyl. No.2 : 828 rpm. Cyl. No.3 : 819 rpm. Cyl. No.4 : 819 rpm. I na koniec jeszcze jedna wrzutka z ecutalk To, co mnie zaniepokoiło to parametr trip L/100km !!! PONAD 12 litrów??? dodatkowo jest podany dystans próby (1,2km) i zużyte całkowicie paliwo. Ostatnio (zimą) zaobserwowałem zwiększone zużycie paliwa, zwłaszcza że autko głównie jeździ po mieście na krótkich trasach. Faktycznie po zatankowaniu 11-12 litrów przejeżdża ok. 100-120km. SZOK!!! takie zużycie w silniczku 1.0?! W związku z licznymi zapytaniami i prośbami kierowanymi do mnie w wiadomościach prywatnych w sprawie oprogramowania do Conzulta podaję link do ściągnięcia programu ecutalk http://www.ecutalk.com/ecutalk.aspx Ponadto pozostałe oprogramowanie, tj. DDLReader, tecu i conzultfree presyłam do kolegi ulisses, który obiecał zamieścić je na serwerze i wrzucić link. P.S. ecutalk i ddlreader nie wymagają instalowania, a po każdym uruchomieniu w folderze w którym się znajdują zapisują wyniki. Witam ponownie !!! Znalazłem przyczynę tak wysokich pomiarów spalania z wykorzystaniem programu ECUTalk !! Otórz w jednej z zakładek tego softu jest parametr (który się ustawia) nazwany Ijector size. W polskiej literaturze to wydajność lub wydatek wtryskiwacza podawany w cc/min. Standardowo ustawiony jest na 250 cc/min. Coś mi tu nie grało...i po wielu poszukiwaniach dotarłem do tego, że zamiennik wtryskiwacza do k11 1.0 firmy bosch ma numer 0280155942, ściągnąłem katalog z danymi producenta i okazało się, że ten typ wtryskiwacza ma wydatek 164 cc/min przy ciśnieniu 3 bar i rezystancję 14,5 ohm. W związku z tym wcześniejsze pomiary spalania można uznać za zafałszowane. Przy odrobinie czasu dokonam kolejnych i wrzucę na forum. Dorzucam też katalog danych wtryskiwaczy f-my bosch bosch injector data.pdf Pozdrawiam walti. Witam !!! Dorzucam soft: free_conzult.zip - wersja okrojona free Chciałem jeszcze dać ScanTecha, ale nawet po skompresowaniu jest za duży. Pozdrawiam. I jeszcze DDLreader: DDLReader.zip Nie wymaga instalacji i jest darmowy !!! Edytowane 1 Lutego 2010 przez walti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Drodzy koledzy, ja mam pytanie. Czy kabel można wykonać samemu mając schemat czy należy go kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) Można wykonać samemu, ale czy warto się męczyć..?? Na alledrogo można ustrzelić taki kabelek za 110-150 PLN. Dla leniwych ecutalk: ECUTalk_v1.3.5_beta2.exe.zip Edytowane 14 Maja 2010 przez walti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drago256 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 @Marek_Rz: Opis sposobu wykonania tego interfejsu znajdziesz tutaj : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/12887-budowa-interfejsu-typconsultpotrzebny-elektronik/ Od razu zaznaczę, że gdybyś miał problemy z uruchomieniem to potasuj troszkę kondziorami przy układzie 4060 (są jego różne wersje i sam stwarza duże problemy), ewentualnie wstaw zamiast niego procka (wsad mogę Ci podesłać). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) Niestety przy pracy z ecutalk pojawia się jeden problem: należy ustawić wydatek wtryskiwacza do pomiarów spalania (pisałem o tym wcześniej). I tu niespodzianka: nasze nyski mają wydatek 164 cc/min a program pozwala na ustawienie 148 lub 190 (nie ma wartości pośrednich). Jeżeli chodzi o "cylinder balance test" to wkrótce dorzucę zmierzone manometrem wartości kompresji w mojej K-11, będzie można to porównać z wynikami z komputera. Pozdrawiam. Witam ponownie. Tak jak obiecałem do podanych w na początku tematu wyników "cylinder balance test" dorzucam wyniki pomiarów manometrem "na ciepło" cyl. nr 1 - 13,8 bar (14 kg/cm2) cyl. nr 2 - 13,8 bar (14 kg/cm2) cyl. nr 3 - 14 bar (14,2 kg/cm2) cyl. nr 4 - 14 bar (14,2 kg/cm2) Autko ma silnik 1.0, przejechane 146 tys.km i 1997 rok produkcji. Wynik oceniam na bdb - wg literatury nominalne ciśnienie sprężania to 1,32 MPa, a minimalne to 1,13 MPa. Poniżej wyniki z k-11 mojego kumpla (2000 rocznik, 1,0, 90 tys.km): a to badanie tego samego autka DDLReaderem: ECU 1899-12-30 09:23:30 ECU info: 002006820000003F8000C200000000832E3734423036 ECU 1899-12-30 09:23:30 Get self-diagnoctic data... 5- 5: Normal operation 0 engine starts passed. Automatic power balance test. Cyl. No.1 : 711 rpm. Cyl. No.2 : 717 rpm. Cyl. No.3 : 713 rpm. Cyl. No.4 : 715 rpm. ECU 1899-12-30 09:25:57 Get self-diagnoctic data... 5- 5: Normal operation 0 engine starts passed. Edytowane 14 Maja 2010 przez walti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 (edytowane) Można wykonać samemu, ale czy warto się męczyć..?? Na alledrogo można ustrzelić taki kabelek za 110-150 PLN. Jak tylko zaoszczędzę trochę kasy to warto się pomęczyć. Dzięki za linki Edytowane 15 Maja 2010 przez Marek_Rz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Użytkownicy forum elektroda znajdą tu moje wrzutki - przydarzą się tym, którzy szukają czegoś do obsługi fejsa http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7425616#7425616 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Przeniosłem do działu diagnostyka tam będziemy dyskutować na te tematy. Będzie wszystko w jednym miejscu. Z czasem przeniesiemy tam wszystko co będzie związane z diagnostyką silnika wszystkich modeli. Zapraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Coś temat chyba 'zdechł' Czy nikt z forumowiczów nie bawi się consultem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal87xc Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 http://allegro.pl/show_item.php?item=1438706683 czy te programy z tematu z tym interfejsem by działały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 pod warunkiem że masz złącze RS232 to tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal87xc Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 na forum almery ktoś pisał że mu działa z przejściówką USB, ja RS232 nie mam. Opłaca się to kupić czy lepiej zmontować samemu? bo chętnie bym sobie zmajstrował to ale skąd wziąć taką wtyczke do gniazda w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Ja używam przejściówki i wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal87xc Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 to mam pytanko odnośnie schematu, do czego jest "jumper for xtal selection" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drago256 Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 @ Rafal87xc: Zworka wyboru z którego wyjścia ma być wyprowadzany sygnał. Dla kwarcu 4.9152 MHz przebieg wyprowadzasz z wyjścia Q5, natomiast dla kwarcu 2.4576 MHz przebieg wyprowadzasz z wyjścia Q4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 (edytowane) Trochę odgrzeję 'kotleta'..... Sporo w ostatnim czasie rozrósł się ten dział, ale niestety spowodowało to również niezły bałagan. Forumowicze niemogąc znaleźć w tym gąszczu informacji (i pytań) tego co ich interesuje zakładają nowe tematy lub piszą na priv pytania. Zwracam się więc jescze raz z prośbą, aby W TYM temacie opisywać doświadczenia związane z Consultem i Micrą (po to założyłem). Niedługo sam wrzucę tutaj kolejne screenshoty z balance test mojego Microlota po 1,5 roku jeżdżenia po mieście od ostatniej diagnozy. Pozdrawiam jeszcze raz i z góry dziękuję. Witam ponownie!!! Zgodnie z obietnicą wrzucam Cylinder balance test mojej Nyski, który wykonałem w dniu 20.12.11. Przebieg autka to 156000. Poprzednie badanie robione było na oleju półsyntetycznym, to z dnia 20.12.2011 na pełnym syntetyku 5W40. Jak widać (porównując wyniki z badaniem sprzed 1,5 roku) różnice są niewielkie - można by rzec, że nie ma ich wcale. Minimalne rozbieżności wynikają moim zdaniem z różnych temperatur silnika przy pomiarach. Świadczy to dobrej kondycji silniczka. Sprężanie jest takie samo na oleju 10W i 5W, co oznacza że pierścionki jeszcze trzymają kompresję. W wolnej chwili zrobię cylinder balance test innym softer oraz dokonam pomiaru sprężania manometrem i dorzucę wyniki dla porównania. Pozdro. Edytowane 11 Stycznia 2012 przez walti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toio Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 trochę odkopie. W postach z 14 maja 2010 masz dwa testy - power Balance. Jeden z twojego auta, drugi z kumpla. Patrząc na te cyferki który jest w lepszej kondycji ??? I na które kolumny patrzeć ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 (edytowane) Witam!!! Ważny jest spadek obrotów po wyłączeniu jednego cylindra (AVE.RPM DROP). Im większy, tym lepiej. W moim autku sredni spadak (liczony z 4 cylindrów z maja 2010 roku) to 145 obr/min. U kumpla ta wartość wyniosła 167 obr/min. Świadczy to o lepszej kompresji w jego silniku (no cóż mój miał wtedy przejechane ok. 140 tys.km, a jego 90 tys.). Po ponownym badaniu (przy zmianie oleju na pełny syntetyk i przebiegu 156 tys. km) nadal mój mikrolot trzyma się nieźle (średni spadek obrotów to 150). Co ciekawe średni spadek obrotów wzrósł pomimo zastosowania rzadszego oleju, ale na pomiar ma jeszcze wp ływ temperatura silnika, a ta nie była jednakowa przy obu badaniach. Jak znajdę chwilę to dorzucę wyniki z pomiaru manometrem. Pozdro. Witam !!! Ciągnąc dalej temat podaję kompresję w moim microlocie. Pomiar wykonany na silniku ciepłym, przebieg 158.000, olej 10W40 półsyntetyk: cyl. nr 1 13,4 bar cyl. nr 2 13,8 bar cyl. nr 3 13,6 bar cyl. nr 4 17,7 bar. Dorzucę do tego później screenshoty z "power balance test". Pozdro. Ok. Poniżej zrzuty z badania wykonanego na silniku o temp. 81 stopni, czas stabilizacji obrotów silnika 2 s, czas wyłączania poszczególnych cylindrów to 3 s. Pierwszy pomiar: Drugi pomiar: Poniżej badanie za pomocą DDLReader-a: ECU 1899-12-30 19:45:48 ECU info: 002006820000003F8000C200000000822B3155313031 ECU 1899-12-30 19:45:48 Get self-diagnoctic data... 5- 5: Normal operation 0 engine starts passed. Automatic power balance test. Cyl. No.1 : 715 rpm. Cyl. No.2 : 714 rpm. Cyl. No.3 : 698 rpm. Cyl. No.4 : 703 rpm. Jak widać pomiary fejsem pokrywają się z pomiarami wykonanymi manometrem - generalnie 1 garnek ma nieco niższą kompresję od pozostałych, choć i tak jest ona powyżej nominalnej wartości. Niestety po wynikach widać ewidentnie, że użytkowanie auta w mieście na krótkich odcinkach mu nie służy... Mam nadzieję, że na wyniki pomiaru mial też wpływ olej (poprzednio miałem zalany pełny syntetyk). Zobaczymy po wymianie. Witam !!! Ostatnio przeprowadziłem mały test drogowy z użyciem ECUTalk. Wykonałem go dwukrotnie - za pierwszym razem na dystansie ok. 25 km (niestety nie zapisały mi się wyniki, bo laptop padł...), a za drugim 35,4 km. Wyniki okazały się ciekawe, bo mój microlot pali nieco więcej niz fabryka podaje. Ale do rzeczy. Oto screenshot: Przy pierwszym pomiarze spalanie wyszło średnio ok. 5 l/100km. Za drugim razem wynik okazał się gorszy Dodam, że test robiony był przy prędkości 80-90km/h, bez szaleństw. Na screenshocie widać wynik 5,7l/100km. Rzeczywiste spalanie jest większe ponieważ w programie ustawiony był wydatek wtryskiwacza na 148 cc/min (rzeczywisty dla silnika 1.0 to 164 cc/min). Tak więc spalanie można wyliczyć w sposób następujący (przyjmując liniową zależność): 5,7x(164:148)=6,32l/100km !!! (dużo...) Poniżej zamieszam raport z testu zapisany przez program: Gauges:RPM|Timing|Air Flow|O2 Sensor|Injector|Speed kph|Water Temp C|Econ L/100KM|Distance KM|Fuel Used L|Trip L/100KM Logging:RPM|Timing|Air Flow|O2 Sensor|Injector|Speed kph|Water Temp C|Econ L/100KM|Distance KM|Fuel Used L|Trip L/100KM Log:False Port:COM4 AutoConnect:False WorkingArea:False Injector Size:148 Number of Cylinders:4 Background:Black Foreground:White Needle:Red Font:Red Imperial:False MinRefresh:40 FullScreenBounds_L|T|R|B:0|0|0|0 TimingOffset:0 Priority:2 Distance:35,504811934277 Fuel:2,03229571454341 TripLFuel:2,04227925976501 TripLDist:0,355125968560428 TripMFuel:0 TripMDist:0 FlushWait:100 MinFontSize:6 FontIncrement:50 ECUID:EF Godne uwagi jest również prawidłowe działanie termostatu (wymieniałem go 2 tyg. temu ). Podczas jazdy przy obecnej pogodzie cały czas temperatura silnika wynosiła 82-83 stopnie Celcjusza - tyle, ile wynosi rozpoczęczie jego otwarcia. Pozdro. Edytowane 2 Grudnia 2012 przez walti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario156 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 witam mam pytanie czy ten interface bedzie wspólpracował z micra 1.0 16v 65km k11 http://viaken.pl/pl/interfejs-diagnostyczny-nissan-consult-1989-2000.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Micra k11 1.0 65 KM??? Co to za silnik..? Jeżeli masz CG10DE to będzie gadał... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.