Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[wp11] zawory w 2.0TD


Gość pawelek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.od sierpnia zeszlego roku jestem posiadaczem primerki 2.0TD 98r.mam pytanie.czy reguluje sie tam luz na zaworach czy nie trzeba.auto ma 160tys.km.przynajmniej tyle na liczniku.nie jest powycierane w srodku wiec moze oryginalny przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory są regulowane płytkami. Był tu temat o tym, ale nie mogę znależć. Opis jest w serwisówce. Osobiscie nie czepiałbym sie tego, bez wymiany wałka rozrządu.. Uszczelkę pokrywy zaworów trzeba po zabiegu przelecieć konicznie kitem do misek lub sylikonem bo będzie na 100% ciekła pomimo tego że jest nowa. Nawet manual mówi o tym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory są regulowane płytkami. Był tu temat o tym, ale nie mogę znależć. Opis jest w serwisówce. Osobiscie nie czepiałbym sie tego, bez wymiany wałka rozrządu.. Uszczelkę pokrywy zaworów trzeba po zabiegu przelecieć konicznie kitem do misek lub sylikonem bo będzie na 100% ciekła pomimo tego że jest nowa. Nawet manual mówi o tym.

 

Zawory są regulowane płytkami. Był tu temat o tym, ale nie mogę znależć. Opis jest w serwisówce. Osobiscie nie czepiałbym sie tego, bez wymiany wałka rozrządu.. Uszczelkę pokrywy zaworów trzeba po zabiegu przelecieć konicznie kitem do misek lub sylikonem bo będzie na 100% ciekła pomimo tego że jest nowa. Nawet manual mówi o tym.

 

dzięki.a co ile km się reguluje te zawory?i wymieniać jeszcze wałek rozrządu?dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacek_178

Witam wszystkich.od sierpnia zeszlego roku jestem posiadaczem primerki 2.0TD 98r.mam pytanie.czy reguluje sie tam luz na zaworach czy nie trzeba.auto ma 160tys.km.przynajmniej tyle na liczniku.nie jest powycierane w srodku wiec moze oryginalny przebieg.

 

 

NIC SIE NIE REGULUJE!!!!!!!!!! i nic nie wymienia!!!!

lejesz i jezdzisz!!!!

w dieselach cd20 sa hydrauliczne popychacze zaworow plytki sa w benzyniakach

 

and szanowny Panie and_pec skad Ty takie rewelacje bierzesz???

Edytowane przez jacek_178
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek_178 Takie samo pytanie mogę zadać tobie. Wystarczy zajrzeć do "komiksu" w plik em sekcja CD20T temat cylinder head gdzie masz wyraźnie podane luzy zaworowe i sposób ich regulacji. Zawory mają popychacze szklankowe a nie hydrauliczne i luzy się same nie kasują tak jak w SR20DE (benzyna 2,0 ) Jednostki QG też mają popychacze szklankowe

Wiem że kilka osób tu na forum juz twierdziła że są hydrauliczne, ale nikt nie podał sensownej odpowiedzi jak te zawory są tam zbudowane. Moja teoria (a sądzę że nawet fakt ) została też poparta przez kilku dociekliwych użytkowników traktora.

Jeśli uważasz inaczej to daj mi tego dowody.Najbardziej interesuje mnie to w jaki sposób są kasowane luzy w CD20 smile.gif, gdzie znajduje się regulator. CD20 de facto jest nie uturbioną wersją CD20T

AUTO data też podaje wartości luzów zaworowych Po co,skoro niby kasują się same. Może myślisz że SR20DE to diesel (końcówkę DE traktujesz jako diesel), bo dla tego jedynego silnika akurat nie znajdziesz nigdzie wartości luzów z racji popychaczy hydraulicznych

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek_178 Takie samo pytanie mogę zadać tobie. Wystarczy zajrzeć do "komiksu" w plik em sekcja CD20T temat cylinder head gdzie masz wyraźnie podane luzy zaworowe i sposób ich regulacji. Zawory mają popychacze szklankowe a nie hydrauliczne i luzy się same nie kasują tak jak w SR20DE (benzyna 2,0 ) Jednostki QG też mają popychacze szklankowe

Wiem że kilka osób tu na forum juz twierdziła że są hydrauliczne, ale nikt nie podał sensownej odpowiedzi jak te zawory są tam zbudowane. Moja teoria (a sądzę że nawet fakt ) została też poparta przez kilku dociekliwych użytkowników traktora.

Jeśli uważasz inaczej to daj mi tego dowody.Najbardziej interesuje mnie to w jaki sposób są kasowane luzy w CD20 smile.gif, gdzie znajduje się regulator. CD20 de facto jest nie uturbioną wersją CD20T

AUTO data też podaje wartości luzów zaworowych Po co,skoro niby kasują się same. Może myślisz że SR20DE to diesel (końcówkę DE traktujesz jako diesel), bo dla tego jedynego silnika akurat nie znajdziesz nigdzie wartości luzów z racji popychaczy hydraulicznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem ze jednak sie reguluje.a co ile km?i po co wymieniać wałek rozrządu?kolego and_pec jesteś z lublina?a nie wiesz czy w okolicach puław jest jakiś dobry mechanik do niego?słyszałem ze w skrobowie koło lubartowa jest dobry fachowiec do diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

A czy szklanka zaworu to nie to samo co popychacz hydrauliczny? Zawsze tak to rozumiałem. Przecież jej budowa na to właśnie wskazuje - płyn (olej) wewnątrz pomiędzy membranami i jego właściwości sprężyste przenosza siły z krzywki wałka na zawór.

 

 

sz_zaw.jpg

Edytowane przez jurgenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacek_178

Jacek_178 Takie samo pytanie mogę zadać tobie. Wystarczy zajrzeć do "komiksu" w plik em sekcja CD20T temat cylinder head gdzie masz wyraźnie podane luzy zaworowe i sposób ich regulacji. Zawory mają popychacze szklankowe a nie hydrauliczne i luzy się same nie kasują tak jak w SR20DE (benzyna 2,0 ) Jednostki QG też mają popychacze szklankowe

Wiem że kilka osób tu na forum juz twierdziła że są hydrauliczne, ale nikt nie podał sensownej odpowiedzi jak te zawory są tam zbudowane. Moja teoria (a sądzę że nawet fakt ) została też poparta przez kilku dociekliwych użytkowników traktora.

Jeśli uważasz inaczej to daj mi tego dowody.Najbardziej interesuje mnie to w jaki sposób są kasowane luzy w CD20 smile.gif, gdzie znajduje się regulator. CD20 de facto jest nie uturbioną wersją CD20T

AUTO data też podaje wartości luzów zaworowych Po co,skoro niby kasują się same. Może myślisz że SR20DE to diesel (końcówkę DE traktujesz jako diesel), bo dla tego jedynego silnika akurat nie znajdziesz nigdzie wartości luzów z racji popychaczy hydraulicznych

 

and_pec bo ja mam cd20 i wiem ze w nich sie nic nie ustawia i nie wymienia

po uruchomieniu silnika po dlugim postoju zawory Ci zagraja i za chwile cisnienie oleju momentalnie kasuje i ustawia luzy na takie jakie maja byc

 

ps kolega jurgenik widac wie w czym rzecz i takich glupot nie pisze:)))

 

Może myślisz że SR20DE to diesel (końcówkę DE traktujesz jako diesel), bo dla tego jedynego silnika akurat nie znajdziesz nigdzie wartości luzów z racji popychaczy hydraulicznych

 

sr20 ma hydrauliczna regulacje luzu zaworowego tak samo jak diesle cd20

to ze nie podaja wartosci luzow to nie znaczy ze ich nie ma

zaden silnik nie bedzie chodzil bez luzow zaworowych

sr20 tez ma odpowiednie wartosci luzu zaworowego tylko pewnie nissan nie podal w danych i stad nie maja w autodata

 

 

z ksiazki etzholda czy jak mu tam:

 

"Silnik wysokopreny 2,0 dm3 jak równie

silnik GTi 1,6 dm3 maja popychacze hydrauliczne,

które kompensuja samoczynnie luzy

zaworów. W tych silnikach luzów zaworów nie

reguluje sie. W razie nienormalnych odgłosów

pracy napedu rozrzadu, naley sprawdzic popychacz

hydrauliczny (praca do wykonania w

warsztacie).

W silniku benzynowym 2,0 dm3 hydrauliczne

kompensatory wyrównuja luzy zaworów. Miedzy

dzwignia i trzonkiem zaworu znajduje sie

dodatkowo podkładka regulacyjna, która musi

byc dopasowana, jesli zostały wymienione zawory,

głowica cylindrów, os dzwigni lub gniazda

zaworów."

 

co prawda to z ksiazki o sunnym ale moge sie zalozyc ze w primie napewno jest tak samo

Edytowane przez jacek_178
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie ja już zgłupiałem smile.gif

Też na początku uważałem że są hydrauliczne i nie ma potrzeby regulować, a jedynie wymieniać całą szklankę jeśli zawór zaczyna kłapać. Parę osób wytknęło mi to, że skoro są szklanki to trzeba regulować. W zasadzie to mieli trochę racje. Bo w zwykłych szklankach to faktycznie należy ustawiać luzy co 10-20tys. Tak na mnie siedli że zacząłem twierdzić, że jednak mają rację ale.....

Te nasze popychacze są zbudowane zupełnie inaczej jak zwykłe szklanki. Posiadają ten rowek obwodowy i kulowy zaworek zwrotny, po to aby dzięki niemu i komorze podwyższonego ciśnienia kasować luzy.

W tej chwili jestem przekonany i pewny że zaworów się nie reguluje w traktorach a luzy podane są jedynie po to aby ustawić je jedynie w przypadku wymiany popychaczy

 

Tyle odemnie w tej kwestii. Obecnie będę głosił wszem i wobec że zaworów się w traktorze nie reguluje. Jedynie ustawia luz przy wymianie popychaczy

 

Co do silnika 1,6 to Haynes (poradnik dla P11) opisuje procedurę regulacji luzów dla tego silnika,ale dotyczy to gaźnikowego GA16DS i z jednopunktem GA16DE

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...