Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] ABS ciągle ten sam problem;/


Gość mlodykulka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam też przypadek, że ABS świeci po skręcie kół w prawo mam pytanie czy aby wyjąć czujnik z kablem trzeba koło zdjąć?

Gdzie jest wpięty kabel od czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też przypadek, że ABS świeci po skręcie kół w prawo mam pytanie czy aby wyjąć czujnik z kablem trzeba koło zdjąć?

Gdzie jest wpięty kabel od czujnika?

Czujnik tak sobie nie wyjmiesz bo przeważnie jest zapieczony ,więc żeby wymontować czujnik w większości przypadków kończy się uszkodzeniem .

Musisz koło odkręcić żeby mieć dobry dostęp do czujnika . Od komory czujnika do zwrotnicy idzie kabel więc po kablu do celu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem dzisiaj przewody i nic. Przed naprawa oporowosc na prawym kole wynosila 0 a na lewym 2,5 . Po wymianie kabli po obu stronach jest 1,6 . Bezpieczniki dobre, gdzie szukac dalej przyczyny? Kiedys czasami dzialal ale to bylo 2 lata temu, moze za dlugo byl nieuzywany czy cos?

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam was tez mialem problem z ABS ktory mi sie zapalal po skrecie w prawo na pocztku czasami potem coraz czesciej i tak jak ktos wyzej pewnie pisal zrobilem najpierw pojechalem do elektryka stwierdzil lewy czujnik przy czym zaznaczyl ze pewnie kabal i zeby pokombinowal wiec pojechalem do domu zdjalem lewe kolo i troche poruszalem kablem czujnika odkrecic nie moglem bo sie zapiekl wiec pare razy mlotkiem i poluzowalem na tej opasce tutaj najblizej tarczy (czujnika ktora sie znajduje) o jakies 0.5 cm moze 1cm i wszystko jest ok chodzi juz od 2 tygodni n awet raz sie nie zapalil wiec polecam takie rozwiazanie niz kupowanie odrazu czujnika za 350 zl :) DOSLOWNIE 30 MINUT ROBOTY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Kiedys juz pisalem o moim problemie z absem, wymienilem kable z przodu przy czujnikach bo nie bylo oporu teraz po wymianie kabli jest 1,6 kilo oma czyli ok z tylu tez jest 1,6. Dzisiaj chcialem zrobic diagnostyke co jest nie tak i okazuje sie ze diagnostyki nie da sie zrobic. Wlozylem kabel w pin nr 4 polaczylem z masa przekrecilem kluczyk i nic, juz 2 razy probowalem moze wkladam nie w ten pin licze od lewej od gory w tym rzedzie co robi sie diagnostyke silnika. Albo cos z wtyczka albo pompa wogule padla albo jakis kabel ja juz nie wiem, jest jakis sposob na spr. pompy czy zyje? Pomozcie chce wkoncu miec dzialajacy abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys juz pisalem o moim problemie z absem, wymienilem kable z przodu przy czujnikach bo nie bylo oporu teraz po wymianie kabli jest 1,6 kilo oma czyli ok z tylu tez jest 1,6. Dzisiaj chcialem zrobic diagnostyke co jest nie tak i okazuje sie ze diagnostyki nie da sie zrobic. Wlozylem kabel w pin nr 4 polaczylem z masa przekrecilem kluczyk i nic, juz 2 razy probowalem moze wkladam nie w ten pin licze od lewej od gory w tym rzedzie co robi sie diagnostyke silnika. Albo cos z wtyczka albo pompa wogule padla albo jakis kabel ja juz nie wiem, jest jakis sposob na spr. pompy czy zyje? Pomozcie chce wkoncu miec dzialajacy abs.

Nie wiem jaki masz typ złącza bo jeżeli OBD2 to zwierasz 8 pin do masy,z tego co się orientuje to 4 pin zwiera się w starszym 14 pinowym złączu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przed liftem.

 

Diagnostyki nie moge chyba zrobic z powodu zle dzialajacej kontrolki. Check i abs sa jak sklejone zawsze te 2 kontrolki pala sie razem od kad mam to auto. Jak robie diagnostyke silnika to mrygaja obie kontrolki. Jakies zwarcie w liczniku czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek a sprawdzales czy czasami bezpiecznik od ABS nie robi zwarcia?. Moze rowniez spobuj wyciagnac bezpiecznik od kontrolki check i dopiero zrob diagnostyke ABS. Mozliwosci znalezienia 4 pinu masz cztery. Gorny rzad od lewej i prawej, a takze dolny rzad od lewej i od prawej. Zawsze trafisz. Tobie zostalo 3 bo gorny od lewej liczyles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A nic nie spale tymi testami? Z bezpiecznikami nie probowalem, jutro sprobuje, kiedys abs dzialal ale to bylo 3 lata temu co dziwne to chodzil tylko gdy silnik byl zimny, a pozniej juz umarl. Nastepnie doszedlem do tego ze kable przy czujnikach sa rozwalone, teraz opor jest ok na wszystkich 4 czujnikach bezpieczniki ok, nawet odpinalem kostke od pompy i wyczyscilem mase, pierscienie wyczyszczone i nie popekane, to musi byc pompa, ale musze zrobic diagnostyke najpierw o ile sie uda.

 

Jak narazie jestem w trakcie dlubania i znalazlem przyczyne palenia sie check i abs. Ktos zlutowal te 2 kontrolki ze soba w liczniku, po kiego grzyba to nie wiem odcialem ten drucik i niespodzianek ciag dalszych teraz abs wogule sie nie pali, jak sie okazalo przez to zlutowanie kontrolek ktos uszkodzil sciezke od kontrolki, napiecie do kostki dochodzi i dalej juz nie, planuje od kostki podciagnac jakos na zywo kabelek i jakos przypiac do zaroweczki, aby sie udalo chociaz bledy zczytac. Podejrzewam ze ktos celowo zlutowal te 2 kontrolki zeby gasl abs i ktos myslal ze dzialal i nie szukal przyczyny w zarowce bo przeciez swiecila, ach ci sprzedawcy samochodow, podejrzewam ze i licznik cofniety skoro takie numery wykrecili bo 194 tys to nie wiarygodny przebieg.

 

Ja sie poddaje. Ten abs jest nie do zrobienia. Diagnostyki nie zrobie bo jakis imbecyl uszkodzil sciezke w liczniku i nie daje rady naprawic, musial bym wymianic licznik. Porobilem wszystkie diagnostyki jakie znalazlem w serwisowce i wszystko ok, pozostaje tylko pompa, jak dostane wyplate to ja wymianie a jak po wymianie dalej nie bedzie dzialal to kij mu w oko. A czy pompa abs rozni sie czyms w wersji benzynowej? Mam ta pompe ze sterownikiem 2w1.

 

Wydaje mi sie ze pompa w benzyniaku jest taka sama.

 

Mam kase i zastanawiam sie czy kupic ta pompe, opor sprawdzalem jeszcze na tej duzej kostce i wszystkie opory dochodza do wtyczki i mieszcza sie w granicy, znalazlem juz pompe za 100zl i zamierzam ja kupic w poniedzialem ciekawe czy abs zadziala, ale niby powinien bo skoro jest opor to czujniki sa ok, pierscienie cale, bezpieczniki tez wiec nic tylko pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

dołączam sie do problemu, mianowicie abs mi sie nie pali a jak hamuje na lodzie to abs działa na wszystkie koła tylko nie na prawe(koło pasażera) hamuje jak bez abs-u sunie i dznit aż widać! a kontrolka abs gaśnie normalnie:( tłoczek odbija, hamulce odpowietrzone,pompa i ten prawy czujnik był tydzień temu wymieniany, co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten prawy czujnik wymieniles na nowy czy uzywke? Wedlug mnie nie potrzebnie go wymianiales bo wystarczylo naprawic sam kabel i by dzialal. Moze zrob diagnostyke moze to jest tak jak z diagnostyka silnika ze jest taki blad ze kontrolka sie nie pali i ma go w pamieci. A nie pomyliles ktoregos w przewodow hamulcowych przy skladaniu pompy? Moze cos w kostce nie laczy, wyglada na to jakkby jeden elektrozawor nie dzialal, a moglbys dac pare wskazowek co do wymiany pompy ile to roboty da rade w gora 2 h? I odpowietrza sie przy kolach czy sama pompe jakos sie odpowietrza?

 

Wymienilem pompe, odpowietrzylem na odpietym minusie i d*pa jak nie dzialal tak nie dziala abs, 100zl psu w dupe! Opory sie zgadzaja zdazylem wyczyscic z tylu pierscienie i czujnik z syfow, pierscienie cale czujniki z tylu tez odstep od czujnika do pierscienia ok, jutro biore sie za czyszczenie przodu, tylko jak tam wyczyscic bo nie widze dostepu do czujnika.

 

Zastanawiam sie jeszcze czy nie szwankuje czujnik ten przy hamulcu, podobno ma wysylac do sterownika 12v zeby wiedzial ze hamulce za zalaczone, spr to jutro. A czy abs ma polaczenie z ecu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

WYMIANA POMPY W 2 OSOBY to góra 45 minut! tylko troche płynu ucieknie i tak i tak, póxniej odpowietrzałem na wogóle odłączonym akumulatorze , przy tylnych kołach na 1 pompowało sie po 30 moze razy jak nie wiecej, zeby nowy plyn doszedł, i już, jak wykasować błedy abs-u? skoro tak mówisz to mysle ze najpierw wykasuje bleby, dobrze te koło odpowietrze, i zobaczymy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz pisalem ze wymienilem pompe udalo sie w godzine, z odpowietrzaniem, nie dzialal wraz abs, dzisiaj znalazlem przyczyne. Okazalo sie ze nie bylo masy do sterownika absu, przeciolem kabel i pociagnolem nowa mase i dziala!!! Pierwszy raz po 4 layach abs zadzialal, w porownaniu do tino ten abs tu jest bardzo cichy, wazne ze dziala, tylko co ja teraz zrobie z pompa, bo jednak byla sprawna. U ciebie musi byc cos z jednym elektrozaworem wlasnie od tego kola albo wraz cos nie tak z czujnikiem, pomierz miernikiem opor, najlepiej zrob diagnostyke jak cos nie tak z tym kolem jest to napewno wyjdzie.

 

Bledy sie kasuja podobno same, ale mi chodzilo o to ze moze byc jakis blad a niekoniecznie musi sie swiecic kontrolka, tak jak jest z niektorymi bledami silnika, ale tak jak pisalem sprawdz miernikiem ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

koledzy! nie wiem co jest ale na oblodzonej drodze jak jechałem można powiedzieć że lodzie normalnym to właśnie te prawe koło szwankowałonormalnie sie blokowało!ajak przydusiłem na suchym asfalcie to nie wiem juz sam ale wydawalo mi sie ze te prawe koło działa!tzn abs działa na suchym asfalcie na te rpawe koło, to możliwe? albo ja już do reszty zgłupiąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na ta tabelke, napewno bedzie przydatna : http://imageshack.us/photo/my-images/52/beztytuugfm.png/

 

I sprawdz opor tego czujnika, jak kupiles uzywany to niewiele zdzialales bo to wada primer ze przewody od czujnikow sie zalamuja, rozepnij kostke i sprawdz opor miedzy pinami. U mnie czasami byly kosmiczne wartosci , wymienilem kable i po obu stronach jest 1,6 k oma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz zmierzyc albo na kostce przy pompie, (jak znasz piny) albo poprostu odepnij ta kostke przy amortyzatorze pod maska i zmierz opor miedzy tymi pinami. Lepiej sie mierzy w tej malej kostce przy amortyzatorze, norma to chyba 1,4-1,8k oma sprawdz, ale jak mowisz ze teraz dziala to chyba wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

nie no właśnie nie działa , ze 100km/h zahamowałem awaryjnie bo mnie to juz denerwuje i abs działa i słychać tylko pisk i sznit z prawego przedniego koła i po dopiero po jakimś długim czasie odpuściło, nie wiem co to:( tak jakby zapowietrzone te koło było albo ten elektrozawór:( dodam tylko ze jak tą używana pompe abs-u wymieniałem i trzymałem ją w ręku to zrobiłem straszna głupote bo dmuchnełem sprężarka ww dziurki tam gdzie wchodza przewody, myslalem ze ja tak poczyszcze ze starego plynu ale pozniej sie dowiedzialem ze tak nie mozna robic:( nie wiem co robic:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no właśnie nie działa , ze 100km/h zahamowałem awaryjnie bo mnie to juz denerwuje i abs działa i słychać tylko pisk i sznit z prawego przedniego koła i po dopiero po jakimś długim czasie odpuściło, nie wiem co to:( tak jakby zapowietrzone te koło było albo ten elektrozawór:( dodam tylko ze jak tą używana pompe abs-u wymieniałem i trzymałem ją w ręku to zrobiłem straszna głupote bo dmuchnełem sprężarka ww dziurki tam gdzie wchodza przewody, myslalem ze ja tak poczyszcze ze starego plynu ale pozniej sie dowiedzialem ze tak nie mozna robic:( nie wiem co robic:(

Raczej od przedmuchania sprezonym powietrzem nic sie nie moglo stac, tam sa cisnienia do 18atm wiec raczej nic nie mogles tym uszkodzic, sprawdz ten czujnik, a kupiles czujnik nowy czy uzywany?

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

uzywany! wiem ze sprezonym powietrzem nie moglem tam nic zrobić ale może jak tam dmuchałem to powietrze gdzieś mogło zostać, o to mi chodzi! a swoją pompe stara abs-u rozebrałem i zobaczylem jak ona jest zbudowana:) hmm... jutro zmierze opór i zobaczyny co z tego wyjdzie, a koledzy jak by tak unieść wszystkie 4 koła, zakrecić przednim tym i musnąć pedał hamulca i zobaczyc czy bedzie przerywac, bo wiem ze w audi 80 i roverach jest tak ze jak jest na wlaczonym zaplonie i kreci sie za piaste to cyka tak jak by dzialal abs! moze tak spradze. wiecie o co mi chodzi?

 

mierzyłem oba czujniki przednie! oba czujniki mają po 1,48! a czujnik kupilem uzywany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to opor ok, moze jednak jeden elektrozawor nie dziala, zrob ta diagnostyke, moze byc blad a kontrolka sie nie pali, jak bedzie cos nie tam z elektro zaworem to wyjdzie w diagnostyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...