Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rdza


Maciek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Sam jestem zdziwiony to co dziś zobaczyłem w swoim tino, otóż zauważyłem że pojawiła się rdza na spawach progów i najbardziej tam gdzie się go podnosi i na dodatek zatkał się ten duży otwór którym spływa woda i wokół niej też ruda, a po za tym to całą długością spawu leci ruda,Od razu wszystko wypłukałem i zakonserwowałem, Stąd moje pytanie czy u was też tak jest?

Dodam że samochód bezwypadkowy i mam go od 6lat i dopiero teraz wyszła

Rocznik 2000

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progi mam czyste i suchutki (tez rocznik 2000). Po zakupie tylko miejsca gdzie w powoziu odleciala lub nie dali konserwacji byly slady rudej ale to niewiele i zabezpieczylem trwale (czyszczenie, podklad, konserwacja).

MOj niepokoj dotyczy tylnej klay (okolice czesci spodniej od wewnatrz oraz miejsce klamki tejże klapy.

POza tym mam ślady rydej w drzwiach a sa to miejsca styku drzwi z gumowa uszczelką ale troszke podczyszczone i zabezpieczone bruno-epoxem nie rzuca sie w oczy a wytrwa spokojnie nastepnych 10lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość skoczekx

Dziś przeżyłem szok, gdy po zimie po raz pierwszy porządnie umyłem mojego Dino, a przy okazji po raz pierwszy podłączyłem myjkę ciśnieniową, którą dostałem pod choinkę :rolleyes2: Moim oczom ukazał się niezbyt miły widok przedniej maski porysowanej w kilku miejscach po zimowej jeździe na "autostradach".

Edytowane przez skoczekx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiadomo ze na wiosne pojawiają sie kwiatki :P Raczej to chyba tego nie zabezpieczysz jedynie mozesz to wyleczyc oddajac auto do lakiernika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zaglądałeś jak tam z progami? bo ja pisałem że mi wyszła ruda ale odrazu zabezpieczyłem, polecam Rust stop 4in1 można kupić w castoramie bardzo skuteczne,zawiera 4 składniki 1.Podklad 2.Farba 3.środek antykorozyjny 4.warstwa ochronna.

wystarczy lekko zetrzeć osad i pomalować cos podobnego do baranka, i wystepuje w paru kolorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakos niespecjalnie dobrze kojarza mi sie srdoki w stylu "wszysstko w jednym" np popularna fabra Hammerite (totalna kicha).

Wg mnie solidny lakiernik i kolejno kladzione skladniki na oczyszczona blache to podstawa.

Ja zabezpieczylem swoj po sprowadzeniu solidna konserwacja (naprawde bylo to drogie i dlugie -bo dwa dni przedsiebziecie).

Ale i tak mam slady na tylnej klapie oraz blotnika od wsiadania przez dziecko, ale spod i progi sa niemal jak nowe.

 

aha - czesc gdzie pojawila mi sie ruda (np tylna klapa) posmarowalem zachwalanym srodkiem Bruno-Epoxy ale nie sadze zeby to byl rewelacyjny srodek -aczkolwiek co najwyzej dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakos niespecjalnie dobrze kojarza mi sie srdoki w stylu "wszysstko w jednym" np popularna fabra Hammerite (totalna kicha).

Wg mnie solidny lakiernik i kolejno kladzione skladniki na oczyszczona blache to podstawa.

Ja zabezpieczylem swoj po sprowadzeniu solidna konserwacja (naprawde bylo to drogie i dlugie -bo dwa dni przedsiebziecie).

Ale i tak mam slady na tylnej klapie oraz blotnika od wsiadania przez dziecko, ale spod i progi sa niemal jak nowe.

 

aha - czesc gdzie pojawila mi sie ruda (np tylna klapa) posmarowalem zachwalanym srodkiem Bruno-Epoxy ale nie sadze zeby to byl rewelacyjny srodek -aczkolwiek co najwyzej dobry.

Polecam polski niedrogi środek nazywa się pol-rust.Usuwasz delikatnie luźną rdzę jeżeli takowa występuje,trochę przeczyścić (delikatnie)i nanieść kropelkę preparatu.Jest to preparat wodnorozpuszczalny.Schnie 24 godziny.Nakłada się go bezpośrednio na rdzę.Po wyschnięciu rdza robi się czarna a pod palcem wyczuwa się delikatną jakby silikonową powłokę.Następnie pozostaje tylko zrobić zaprawkę lakierem.Wypróbowałem nie na tino ale na astrze i przez rok nie zauważyłem żeby nawet milimetr rdza się powiększyła.Naprawdę byłem w szoku.Tanie a dobre,cudze chwalicie a swego nie znacie.Mała puszeczka około 5 zł.Większa do większych elementów np. podwozia około 12 zł.

Edytowane przez tomecki34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!!!

tydzień temu zaobserwowałem dziwne zmiany na lakierze prawa i lewa strona na drzwiach ponizej listyw.

bardzo podobne do plam króte umieścił na jpg właściciel Nissana Qashqaia.

I jestem tym faktem zaniepokojony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Nissan Almera i Almera Tino rdzewieja to prawda. Posprawdzajcie w komorze silnikowej...... tam dosłownie każdy element jest podrdzewiały. Metalowe podstawki np pod aku, pod pojemniki z płynami. Rury metalowe z płynami itd Rdza dosłownie wszedzie!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAŻDY japoniec który ma ponad 10 lat zaczynia rdzewieć

nie tylko japoniec z resztą

u mnie były już konserwowane brzegi drzwi i tylnej klapy

przyuważyłem, że zaczyna brać też nadkola

w czerwcu idzie na tydzień do lakiernika - będzie obróbka progów i podwozia, nadkola pewnie zrobię sam

o autko trzeba dbać, ja swoim 'traktorem' chcę pojeździć jeszcze ze 4 lata, bo gładko przeżył przesiadkę na syntetyczny olej i teraz pali jeszcze mniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wam powiem to zacząłem wszystkie auta smarować chlorokauczukiem podkład bardzo ładnie sie wgryza w rdzę jak i siada na fabryczne konserwacje baranki itp ,,,co prawda czasy schnięcia są długie ale lakier jest odporny na działania atmosferyczne ,,,,a potem nawierzchniowy można kupić i malować do upadu i tak chce zrobić ,,i nowej starej P11 15 latek ma troszkę pogryzione progi reszta ok ,,,wydaje mi sie że lepsze rozwiązanie od bitexów itp ..

 

bo uzyskujemy śliską powierzchnię twardą i pod kolor jaki sobie damy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

moja Tinka już jest w szykowana do piaskowania podwozia, do tego dojdzie wspawka z przodu prawego progu, potem antykorozyjny i lakier.

wnętrze będę robił sam, małe foto z "wybebesznia" - o dziwo bardzo łatwo wszystko się demontuje:

ng3jnk.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj widać ze tylko te blachy wzmacniające gniazda amorków masz do przeczyszczenia. Najwidoczniej inna blacha i nie zabezpieczona. U mnie jeszcze są świecące - rudawka nie bierze.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miałem jak zrobić zdjęć podwozia - tam jest już dość rudo, a jeden próg wymaga wspawania wstawki

od wewnątrz poza wzmocnieniami gniazd jest jeszcze kilka miejsc przy spawach pod bagażnikiem i w miejscu, gdzie koło zapasowe dotyka powierzchni podłogi (tam gromadziła się wilgoć), ale to już ogarnę we własnym zakresie, bo to dopiero zalążki, a nic poważnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie progi jak i komora silnika, jeszcze są ok. Pisano natomiast o rdzewieniu przedniej belki w nissankach. U mnie to nastąpiło, więc się za to wziąłem.

https://picasaweb.google.com/112115303120821761314/TinoBelka?authkey=Gv1sRgCOzlzsur8OTUJg#

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz co trzeba było dać znać to bym podjechał moją - bo mam tak samo. Kurcze dużo jest rozkręcania? Jakieś trudne zatrzaski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak odchodzi bez problemu i jeśli delikatnie zdemontujesz spinki, to problemu nie będzie - pamiętaj o odłączeniu halogenów jeśli posiadasz.

Jednak aby zdemontować osłonę silnika, to musisz zdjąć koła, gdyż osłona pod silnikiem przechodzi w osłonę pionową przy amorach i jest to jednolity element /już gdzieś na forum dawałem fotki osłon/

 

Ooooo !!! Znalazłem, więc będzie Ci łatwiej. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/79923-oslona-silnika/?do=findComment&comment=826832

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość stepik1973

Witam wszystkich użytkowników Almerki Tino. Przymierzam się do zakupu egzemplarza z 2005 roku 1,8 benzynka. Kilka pytań mam:

- Czy w tych rocznikach już może gdzieś się pojawiać rdza, np podłóżnice, progi, nadkola itp.

- Jakie są najczęstsze naprawy w Tino?

- Jak zawieszenie Tino znosi polskie drogi?

- Czy do takiego silniczka można zamontować sekwencyjny gaz?

- I na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie?

 

Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.\

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czy w tych rocznikach już może gdzieś się pojawiać rdza, np podłóżnice, progi, nadkola itp.ADNYCH OZNAK RDZY W TYCH MIEJSCACH JEŚLI JEST TO AUTO BEZWYPADKOWE

- Jakie są najczęstsze naprawy w Tino? SILNICZEK WYCIERACZEK, PRZEPŁWYOMIERZ, SONDA LAMBDA, NAPRAWY SILNIKA W ZWIĄZKU Z DUZYM POBOREM OLEJU, ŁOŻYSKA W SKRZYNI-ALE NIE MARTW SIĘ, RACZEJ NIKŁE SZANSE ŻE WSZYSTKIE TE PRZYPADŁOŚCI DOPADNĄ TWOJĄ TINKĘ

- Jak zawieszenie Tino znosi polskie drogi? OGÓLNIE BARDZO DOBRZE, RZADKO COŚ ULEGA USZKODZENIU

- Czy do takiego silniczka można zamontować sekwencyjny gaz? OJ WARTO-JA JEŻDŻĘ OD SAMEGO POCZATKU JAK KUPIŁEM I NAWET CHWILI SIĘ NIE ZASTANAWIAJ TYLKO MONTUJ. CHYBA, ŻE JEŹDZIESZ BARDZO MAŁO.

- I na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie? JEDŹ NAJ;EPIEJ DO DOBREGO WARSZTATU NA SPRAWDZENIE OGÓLNE. POLECAM SPRAWDZIĆ ROCZNIK SZYB, JAKOŚĆ SKÓRY NA KIEROWNICY - CZY JEST ADEKWATNA DO PRZEBIEGU, ZDEJMIJ OSŁONĘ PROGÓW I ZOBACZ CZY NIE SĄ ZARDZEWIAŁE, ITD.

 

A TAK SWOJĄ DROGĄ TO MOŻE CHCESZ KUPIĆ 2003 ROCZNIK? ZASTANAWIAM SIĘ NAD SPRZEDAŻ MOJEJ TNKI, BO BĘDĘ ZMUSZONY KUPIĆ DOSTAWCZAKA. Z RADOMIA DO SKIERNIEWIC MASZ NIEDALEKO, WIĘC JAKBY CO ZAPRASZAM. NOWY AKUMULATOR, TEGOROCZNY ZESTAW ZIMÓWEK GOODYEAR, REGENEROWANY SILNICZEK WYCIERACZEK, ZERO RDZY. OGŁOSZENIA ŻADNEGO NIE WYSTAWIAŁEM JESZCZE, BO CIĘZKO BĘDZIE MI SIE ROZSTAĆ Z TYM SAMOCHODEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

 

Burning mam pytanie, długo szukałem foto takiego jak wrzuciłeś. przy nadkolach, na spawach jest wyraźnie jaśniejszy klej/impregnat lun coś w tym stylu. Czy to jest oryginalne?  wiem, pytanie może głupie, ale blacharka to dla mnie czarna magia, z góry dzięki za odp.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burning mam pytanie, długo szukałem foto takiego jak wrzuciłeś. przy nadkolach, na spawach jest wyraźnie jaśniejszy klej/impregnat lun coś w tym stylu. Czy to jest oryginalne?  wiem, pytanie może głupie, ale blacharka to dla mnie czarna magia, z góry dzięki za odp.

 

Ja odpowiem w imieniu kolegi.

Tak - jest to orginalna/fabryczna masa.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowiem w imieniu kolegi.

Tak - jest to orginalna/fabryczna masa.

Dzięki wielkie za odpowiedź! Pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki mirku za potwierdzenie - to oryginalna masa.

Proszę o " + " przy zdjęciu ;)

 

Załatwione :spoko:  . Brzydko to wcześniej wyglądało. ładna fotka informacyjna a ktoś Ci dał taki brzydki znaczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...