Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd P0420


Dombek100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie. 1 Kwietnia stałem się posiadaczem Nissana Primery P11.144 z 2000 r. Mam nadzieje ze będzie mi służył długo i niezawodnie. Niestety dosyć szybko pojawił się pierwszy problem, a mianowicie błąd P0420, który z tego co zdążyłem się zorientować oznacza nieprawidłowy odczyt na drugiej sondzie za katalizatorem – innymi słowy zużyty katalizator. O ile dobrze wiem to ten błąd nie jest krytyczny i mogę bezpiecznie poruszać się moim samochodem (wyprowadźcie mnie z błędu, jeżeli się mylę).

Moje pytanie brzmi:

Czy błąd P0420 może oznaczać coś innego niż uszkodzony katalizator? Np. zużyte świece? Jeżeli to jest jednak katalizator, to czy możecie mi powiedziec/polecic gdzie można kupić to ustrojstwo po w miarę przystępnej cenie (czy w ogóle opłaca się kupować używany?)

Pozdrawiam

 

Jeszcze jedno pytanie, na tym forum znalazłem że może to być problem z przepływką - że trzeba ją wyczyścić? Co to takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli to jest błąd 2 sondy i katalizatora to może byc spowodowane jakimś kiepskim paliwem, miałem to samo, po wykasowaniu jest spokój, przepływomierz waży powietrze mieści się pomiędzy filtem a kolektorem, tam gdzie w ten wąż wchodzi wtyczka, poszukaj było o czyszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej kwestia kiepskiego paliwa to nie jest tankuje tylko na markowych stacjach, co więcej usuwałem ten błąd i po jakichś 2 tyg. znowu się pojawił.

Ok. czyli w pierwszej kolejności sprawdzić przepływomierz i szczelność układu, a dopiero na koniec brać się za wymianę kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten błąd oznaczał koniec katalizatora, kupiłem używkę za 400 zł i jest OK od ponad roku, nowy jak mnie pamięć niemyli to koszt ok 3000 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten błąd oznaczał koniec katalizatora, kupiłem używkę za 400 zł i jest OK od ponad roku, nowy jak mnie pamięć niemyli to koszt ok 3000 zł

Wielkie dzieki za odpowiedzi. Nowy raczej nie wchodzi w gre ze względu wlasnie na cene (chociaż wydaje mi sie ze cena 3 tPLN to chyba w ASO Nissana. Mimo wszystko nawet jeżeli cena będzie 1,5 tPLN to wole kupić używkę. Czy macie jakieś pewne miejsce (sklep z czesciami lub inne) które oferuje używane katalizatory np z gwarancja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej kwestia kiepskiego paliwa to nie jest tankuje tylko na markowych stacjach,

 

tak odnośnie markowych stacji

Koszalin

tankowanie na BP i na SHELLU, różnica w przejechanych kilometrach ponad 60 na korzyść SHELLA, ORLENA wogóle nie rozpatruję bo nigdy nie udało mi się doścignąć nawet zużycia z BP

Płońsk

ORLEN przy rondzie trasa na Toruń, tankowanie do pełna i spalanie wzrosło z 9.5 na ponad 11L/100km, też markowa.

LIPNO

STATOIL

kiedyś bez problemu jechane 400km na zbiorniku ( mozna więcej ale mi bardziej zależy na czasie niż litrze paliwa) ostatnio problem z przełączaniem zaczynał się już przy 350km

ZAMOŚĆ

STATOIL kiedyś bez problemu przejechane tyle co zawsze, ostatnio spadek o ponad 50km

PIASKI

trasa Piaski-> Lublin BP bardzo dobre paliwo nigdy nie zszedłem poniżej normy jaką mam

 

to tylko parę przykładów na markowe stacje.

Ja też tankuję na markowych, nie u pana za płotem za 2.05 tylko za 2.20zł np. i niby przepłacone pieniądze na stacji markowej ale w realu więcej przejechanych kilometrów.

 

 

w trasie staram się szukać shella i tam tankować, jak dla mnie najmniejsze prawdopodobieństwo wpadki, ale to tylko moja opinia :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...