andrzej6411 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 jakie macie średnie zużycie oleju silnikowego w swoich zetkach,interesują mnie wszystkie roczniki, a szczególnie 06 z silnikiem 300Km? I co nikt nie powie jakie ma zużycie oleju w swojej zetce, czy np robi dolewki miedzy przegladami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 rocznik 2008,silnik HR,19 tyś,nie bierze nic oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Prawie 70 osób odwiedziło post i tylko 1 osoba odpowiedziała mimo,ze każdy odwiedzający może coś napisać w tym temacie, szkoda gadać. Dla potwierdzenia problemu zwłaszcza w silnikach 300Km dla zainteresowanych link z forom USA http://www.350z-tech.com/forums/123-maintenance-repairs/50059-2006-350z-oil-consumption-problems.html Powoli zniechęcam się do pisanie tutaj na forum,jak w takiej prostej opisanej wyżej sprawie nikt nie chce nic napisać.Typowa polska mentalność, dla siebie tak ale od siebie to już trudniej. Ps.ZdzPoz Fajny samochód ,był bardzo mało uszkodzony, wszycy zainteresowani bili się o niego jak tylko był wystawony na Allegro, jak jak zazwyczaj się spóżniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 (edytowane) A dziękuję,kupiłem przez Allegro też,ale przyznam się że nie pamiętam oddechu konkurencji na plecach.Jesteś pewien że to chodzi o moje auto? :-) Wiem że nie był rzeczywiście mocno pogryziony,do tej pory jak obserwuję aukcje to nie znalazłem lepszej okazji w tej specyfikacji.Jak kupowałem w listopadzie to miał 12 700 km i jeszcze pachniał nowością lekko :-) Cena też przyzwoita. tutaj więcej fotek: http://img200.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=97719363.jpg sory za OT. Edytowane 27 Kwietnia 2010 przez ZdzPoz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 ZdzPoz masz bardzo ładny egzemplarz Co do oleju to mój 04' przez około rok zjadł małą butelkę (1l) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Kolego powiedz trochę o tym aucie. Czy bierze od momentu zakupu, jaki olej lejesz, jaki filtr oleju stosujesz, jaki masz przebieg, robione były jakieś modyfikacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Olej Texaco 5W30, przebieg 85k, bez modyfikacji 3 tyg temu zmieniłem na castrol 5W40 zobaczymy jak sobie ten poradzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Prawie 70 osób odwiedziło post i tylko 1 osoba odpowiedziała mimo,ze każdy odwiedzający może coś napisać w tym temacie, szkoda gadać. Dla potwierdzenia problemu zwłaszcza w silnikach 300Km dla zainteresowanych link z forom USA http://www.350z-tech.com/forums/123-maintenance-repairs/50059-2006-350z-oil-consumption-problems.html Powoli zniechęcam się do pisanie tutaj na forum,jak w takiej prostej opisanej wyżej sprawie nikt nie chce nic napisać.Typowa polska mentalność, dla siebie tak ale od siebie to już trudniej. Witam Nie zniechęcaj sie andrzej6411 ja jeszcze liczę na to, że w nie dalekiej przyszłości uda nam się zrobić może jakieś spotkanie mały zlot właśnie z naszymi pięknymi Zetkami może w centralnej Polsce żeby każdy miał po drodze To by było coś Co do samego pytania nie wiem czy ci sie przyda rocznik 03 przejeździłem prawie rok robiąc ok 15 tyś dolewając mniej więcej 1,5 litra wtedy jeszcze 5W30 shel natomiast,jestem po wymianie wiosennej i zrobiłem ok. 1700km już na oleju 15W50 Motul sprawdziłem jeszcze przed chwilą poziom na razie w granicy, czyli jeszcze ok Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Nie zniechęcaj sie andrzej6411 ja jeszcze liczę na to, że w nie dalekiej przyszłości uda nam się zrobić może jakieś spotkanie mały zlot właśnie z naszymi pięknymi Zetkami może w centralnej Polsce żeby każdy miał po drodze To by było coś Dokładnie Co do samego pytania nie wiem czy ci sie przyda rocznik 03 przejeździłem prawie rok robiąc ok 15 tyś dolewając mniej więcej 1,5 litra wtedy jeszcze 5W30 shel natomiast,jestem po wymianie wiosennej i zrobiłem ok. 1700km już na oleju 15W50 Motul sprawdziłem jeszcze przed chwilą poziom na razie w granicy, czyli jeszcze ok No to wychodzi tyle samo bo ja zrobiłem około 10 tyś i dolałem 1l Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 No mnie to się zdaje kolego że to jest w normie jak na taki silniczek i autko stworzone do wysokich obrotów. I też w dzisiejszych czasach zależy od marki oleju, ale tego jest już dużo w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 No to Was zabije 1l oliwy na 1kkm. Ale moja Nissunia wykorzystuje wszystkie koniki i ganiana jest bardzo. Zmienie niedlugo olej na 10w60... powinna brac mniej. Zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Mój jakoś strasznie mało bierze, wręcz niezauważalną ilość ale to pewnie przez to ze latam na 5w30 Castrol Edge Co do jakiegoś spota to ja bardzo chętnie bym się pisał. Proponuje WWA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Co do jakiegoś spota to ja bardzo chętnie bym się pisał. Proponuje WWA Do WWy spory kawałek mam i lepiej pasowałby mi Gdańsk ale to jest wszystko kwestia ustalenia... Proponuje założyć nowy temat odnośnie spota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrCD Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Dla potwierdzenia problemu zwłaszcza w silnikach 300Km dla zainteresowanych link z forom USA http://www.350z-tech.com/forums/123-maintenance-repairs/50059-2006-350z-oil-consumption-problems.html Znajomy miał ten sam problem. Mechanicy próbowali wszystkiego, a skończyło się na wymianie silnika w ramach gwarancji. Powoli zniechęcam się do pisanie tutaj na forum,jak w takiej prostej opisanej wyżej sprawie nikt nie chce nic napisać.Typowa polska mentalność, dla siebie tak ale od siebie to już trudniej. Podobne odczucia mamy. Wcześniej pisałem na innym forum i... było zupełnie inaczej niż tu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kowalkris Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 a moja pomiedzy zmianami oleju pol miarki wezmie... zmiana co 10 000 km nie wiem ile to pol stanu miedzy min a max, ale tyle znika... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gucio15 Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Witam, Nawiązując do tematu testowania silników: Po ok 2 tys. km na silniku który ma 32k mil, z ponoć feralnego (wg forum z USA) rocznika 2006 po tuningu, mój egzemplarz nie bierze oleju. Na miarce nie ubyło kompletnie nic. Zalany jest AGIPem 5w30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 (edytowane) Witam wszystkich bo jestem nowy Ja mam zetke z 2003 roku. Zrobilem nia 35000 km, wiec moge sie cos na ten temat wypowiedziec. aktualnie ma 85000 km przebiegu. Wymieniam olej co 7500 km. Z doswiadczenia na innych duzo bardziej wyzylowanych silnikach (chodzi o motocykle scigacze gdzie z 1 litra ma sie prawie 200 koni) wiem ze warto czesciej wymieniac niz serwis kaze bo mialem remont silnika (na szczescie na gwarancji). poniewaz olej sie szybko wyklepuje jak sie lubi przycisnac. Jak kupilem nissana to byl swiezo po wymianie oleju na mobil1 0W40. spalil do kolejnej wymiany 0,5 litra. stwierdzilem ze zaleje gestrzy ze wzgledu na dbalosc o silnik. wlalem castrol edge sport 5W40. to byl blad, bo olej dziadowski. od razu widac bylo po wskazniku cisnienia oleju ze jak sie nagrzeje to ma nizsze cisnenie od mobila. olej sie robil za zadki. do kolejnej wymiany musialem dolac prawie 1 litr. pozniej przeszedlem i jezdze do dzisiaj na oleju shell helix Ultra Racing 10W60 (podobno serwis do ferrarek taki leje). po rozgrzaniu cisnienie trzyma super. od wymiany do wymiany moze maksymalnie ubywa 1 milimetry na bagnecie. czyli jakies na prawde niewielkie ilosci. olej przewaznie zaczyna ubywac jak sie zrobi wyklepany. wiec jak bieze olej to nie od razu znaczy ze z silnikiem cos nie tak tylko moze to byc wina slabego a za razem czesto przereklamowanego oleju pozdrawiam Edytowane 13 Stycznia 2011 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Witam wszystkich bo jestem nowy Ja mam zetke z 2003 roku. Zrobilem nia 35000 km, wiec moge sie cos na ten temat wypowiedziec. aktualnie ma 85000 km przebiegu. Wymieniam olej co 7500 km. Z doswiadczenia na innych duzo bardziej wyzylowanych silnikach (chodzi o motocykle scigacze gdzie z 1 litra ma sie prawie 200 koni) wiem ze warto czesciej wymieniac niz serwis kaze bo mialem remont silnika (na szczescie na gwarancji). poniewaz olej sie szybko wyklepuje jak sie lubi przycisnac. Jak kupilem to byl swiezo po wymianie oleju na mobil 1 0W40. spalil do kolejnej wymiany 0,5 litra. stwierdzilem ze zaleje gestrzy ze wzgledu na dbalosc o silnik. wlalem castrol edge sport 5W40. to byl blad, bo olej dziadowski. od razu widac bylo po wskazniku cisnienia oleju ze jak sie nagrzeje to ma nizsze cisnenie od mobila. olej sie robil za zadki. do kolejnej wymiany musialem dolac prawie 1 litr. pozniej przeszedlem i jezdze do dzisiaj na oleju shell helix sport 10W60 (podobno taki serwis do ferrarek leje). po rozgrzaniu cisnienie trzyma super. od wymiany do wymiany moze maksymalnie ubywa 1 milimetr na bagnecie. czyli jakies na prawde niewielkie ilosci. wiec jak bieze olej to nie od razu znaczy ze z silnikiem cos nie tak tylko moze to byc wina slabego a za razem czesto przereklamowanego oleju pozdrawiam cześć nowy ja wymieniam co 15 tys km, ale może faktycznie masz rację. Z tego co słyszałem to w Evo się wymienia co 7500. W motocyklu też wymieniałem co 7 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Dobrze Koledzy, że odgrzaliście temat. Jestem właśnie przed wymianą. w sumie jak kupiłem Z-etkę w lipcu zeszłego roku to przejechałem 8kkm i nawet w bagnet nie zaglądałem. Co zabawniejsze mam takie zaufanie do marki, że kiedy w wrzesniu wybrałem się moim Nismo do Grecji, nawet nie pomyslałem, żeby zajrzeć pod maskę - a przejechałem 3500km. Poprzedni właściciel zalał Mobilem 5W50, widzę, że jest mieści się w normie, a przejechał na nim ze 12kkm. Możliwe, że pozostane przy obecnym, a może zmienię na 5w60 z Shell'a. W każdym razie będę korzysał z dobrodziejstwa tego tematu. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 ten sam silnik choć buda inna - raczej spokojna miastowa jazda + niekiedy kickdown dla zabawy - dolewam 1 l. na 8000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Dobrzy koledzy jestem świeżutkim właścicielem Z-etki, powiedzcie mi jakie powinno być wskazanie ciśnienie oleju na zegarze na postoju a jakie podczas jazdy? Bo w mojej Mazdzie jest cały czas takie samo po odpaleniu a w Zetce pokazuje mi w zależności czy mam gaz wciśnięty czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Dobrzy koledzy jestem świeżutkim właścicielem Z-etki, powiedzcie mi jakie powinno być wskazanie ciśnienie oleju na zegarze na postoju a jakie podczas jazdy? Bo w mojej Mazdzie jest cały czas takie samo po odpaleniu a w Zetce pokazuje mi w zależności czy mam gaz wciśnięty czy nie. Bardzo dobrze Ci pokazuje. Po odpaleniu na zimnym silniku powinno wskoczyć na 120, ale po kilku sekundach opada, ale nie mniej niż 60 (70). Jak jest zdecudowanie poniżej 60 to musisz dolać oliwy, lub umówić się na konsultacje w warsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Dokładnie ,kiedy silnik pracuje z dużą predkoscia obrotowa ,cisnienie oleju jest takze duze i analogicznie na odwrót ,jesli natomiast wskazówka nie rusza sie wraz ze zmianą obrotów wówczas cos jest nie tak Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Dzięki. W takim razie wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Bardzo dobrze Ci pokazuje. Po odpaleniu na zimnym silniku powinno wskoczyć na 120, ale po kilku sekundach opada, ale nie mniej niż 60 (70). Jak jest zdecudowanie poniżej 60 to musisz dolać oliwy, lub umówić się na konsultacje w warsztacie Po odpaleniu na zimnym powinien wskazywać około 90, na ciepłym około 30 W zeszłym roku wymieniałem czujnik bo mi padł, odczyt wychodził poza skale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.