Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik K9K 1.5 dCi (Tiida)


Gość Jark
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Uważając, że użytkownicy Tiidy z silnikiem diesla powinni mieć możliwość wymiany poglądów na temat tego obcego serduszka w ciele japończyka utworzyłem ten temat.

Chciałbym zachęcić Was do prezentowania swoich opinii na ww. temat.

Mnie wstępnie interesuje czy stwierdzacie jakies wycieki z silnika lub osprzętu, chodzi o olej, płyn chłodniczy?

Ja zauważyłem w mojej Tiidzie "pocenie się" (kroplowy wyciek) oleju z przewodu (na złaczu plastikowa rura-wąż gumowy) znajdującego sie w układzie chłodzenia oleju. Ma tak Ktoś ?????

pzdr.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważając, że użytkownicy Tiidy z silnikiem diesla powinni mieć możliwość wymiany poglądów na temat tego obcego serduszka w ciele japończyka utworzyłem ten temat.

Chciałbym zachęcić Was do prezentowania swoich opinii na ww. temat.

Mnie wstępnie interesuje czy stwierdzacie jakies wycieki z silnika lub osprzętu, chodzi o olej, płyn chłodniczy?

Ja zauważyłem w mojej Tiidzie "pocenie się" (kroplowy wyciek) oleju z przewodu (na złaczu plastikowa rura-wąż gumowy) znajdującego sie w układzie chłodzenia oleju. Ma tak Ktoś ?????

pzdr.!

jeśli to jest u góry blisko puszki filtra powietrza,to też mam lekko przypocone(prawie od samego początku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to jest u góry blisko puszki filtra powietrza,to też mam lekko przypocone(prawie od samego początku)

Wiem o czym piszesz, rzeczywiście w Tiidach chyba tam lekko układ odsysania powietrza (odma) jest nieszczelany. Natomiast to co ja sygnalizuje dotyczy innej części tzn w okolicy filtra oleju silnikowego i alternatora.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o czym piszesz, rzeczywiście w Tiidach chyba tam lekko układ odsysania powietrza (odma) jest nieszczelany. Natomiast to co ja sygnalizuje dotyczy innej części tzn w okolicy filtra oleju silnikowego i alternatora.

pzdr.

Sprawdzałem -reszta sucho.Ani śladu jakichkolwiek wycieków,przepoceń i.t.p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Sprawdzałem -reszta sucho.Ani śladu jakichkolwiek wycieków,przepoceń i.t.p.

Witam, chciałbym odgrzać mój stary temat i zapytać ponownie posiadaczy Tiidy z dieslem K9K czy nie mają wycieków oleju na środku przewodów gumowych łączacych turbinę z chłodnią (turbo coolerem) bo ja nie mogę tego wycieku opanować. Sa podejrzenia, że coś się tam zapycha w czesci dolotowej powietrza do silnika. Oczywiście poza wyciekiem nie stwierdzam zadnych problemów z działaniem napędu.

pzdr.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym odgrzać mój stary temat i zapytać ponownie posiadaczy Tiidy z dieslem K9K czy nie mają wycieków oleju na środku przewodów gumowych łączacych turbinę z chłodnią (turbo coolerem) bo ja nie mogę tego wycieku opanować. Sa podejrzenia, że coś się tam zapycha w czesci dolotowej powietrza do silnika. Oczywiście poza wyciekiem nie stwierdzam zadnych problemów z działaniem napędu.

pzdr.,

Ja nie mam i nie miałem wycieków ale przewód mi...rozwaliło(pękł).Wył przy gazie pow.2400rpm jak oszalały(z początku myślałem że to turbo,więc z tym zapychaniem może jest cos na rzeczy?).Wymienili na gwarancji i narazie spokój.Na środku -czyli jak guma lączy się z plastikiem?

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam i nie miałem wycieków ale przewód mi...rozwaliło(pękł).Wył przy gazie pow.2400rpm jak oszalały(z początku myślałem że to turbo,więc z tym zapychaniem może jest cos na rzeczy?).Wymienili na gwarancji i narazie spokój.Na środku -czyli jak guma lączy się z plastikiem?

No właśnie chodzi mi o to połączenie. W` moim samochodzie ta plastikowa rura "swobodnie" połączona jest z gumową tzn. nie jest przykrecone ucho tej plastikowej rury do alternatora, jak to przewidział producent. Tereaz nie wiem czy było tak, czy servis w czasie 1-szej wymiany oleju nie przykrecił tej części. Jak sam dokrecilem to połaczenie to było tylko gorzej, większy wyciek oleju. Jak macie z tym uchem????

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi mi o to połączenie. W` moim samochodzie ta plastikowa rura "swobodnie" połączona jest z gumową tzn. nie jest przykrecone ucho tej plastikowej rury do alternatora, jak to przewidział producent. Tereaz nie wiem czy było tak, czy servis w czasie 1-szej wymiany oleju nie przykrecił tej części. Jak sam dokrecilem to połaczenie to było tylko gorzej, większy wyciek oleju. Jak macie z tym uchem????

pzdr.

U mnie jest przykręcone na sztywno do alternatora,w przewodach zero oleju.Coś masz nie halo,i to na bank. Skąd ten olej u Ciebie? Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest przykręcone na sztywno do alternatora,w przewodach zero oleju.Coś masz nie halo,i to na bank. Skąd ten olej u Ciebie?

Witam, znajomy mechanik mnie oświecił, że w tych rurach to olej może być (chyba z układu odpowierzenia skrzyni korbowej?), ale nie powinien z nich wyciekać. Ot co.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, znajomy mechanik mnie oświecił, że w tych rurach to olej może być (chyba z układu odpowierzenia skrzyni korbowej?), ale nie powinien z nich wyciekać. Ot co.

pzdr.

Olej niszczy gumę,więc jeśli może być to czemu przewody są w części gumowe.Ja miałem peknięty ten przewód i gdy dało się po garach to powietrze pod dużym ciśnieniem wydostawalo się na zewnątrz(wyło okrutnie),więc gdyby był tam olej to by go wywalało,a nawet nie było śladu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej niszczy gumę,więc jeśli może być to czemu przewody są w części gumowe.Ja miałem peknięty ten przewód i gdy dało się po garach to powietrze pod dużym ciśnieniem wydostawalo się na zewnątrz(wyło okrutnie),więc gdyby był tam olej to by go wywalało,a nawet nie było śladu.

No nie wiem, opieram się tylko na wiedzy znajomego mecha. Mój servis przeczyścił cały układ, umył wylany olej i tereaz mam ok, jak długo? to się okaże. Ucha rury nie przykręconao do alternatora!!!

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, opieram się tylko na wiedzy znajomego mecha. Mój servis przeczyścił cały układ, umył wylany olej i tereaz mam ok, jak długo? to się okaże. Ucha rury nie przykręconao do alternatora!!!

pzdr.

Poczytałem i rzeczywiście,choć nie powinno ,to prawie norma że niewielkie ilości oleju tam są.Oto przykład

http://www.elektroda...opic974511.html

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

No nie wiem, opieram się tylko na wiedzy znajomego mecha. Mój servis przeczyścił cały układ, umył wylany olej i tereaz mam ok, jak długo? to się okaże. Ucha rury nie przykręconao do alternatora!!!

pzdr.

Hi powracam do tematu wycieku z K9K. PO ingerencji serwisu sucho było ok. 3 miesięcy... i wyciek powrócił. Dlatego ponownie pofatygowałem się do serwisu. Tereaz podjeto decyzję, że wymienić trzeba plastikową rurę, która doprowadza schłodzone i doładowane powietrze do kolektora dolotowego. I chyba to było to, bo jest sucho. Ja podejrzewam, że ucho którym mocuje się rurę do alternatora traci szczelność w swojej podstawie, gdzie połączenie wykonano metodą zgrzewania plastiku. Dalej mam wątpliwość dlaczego ta rura od początku nie była przymocowana do alternatora, czyżby dealer mi ją wymienił z jakiejś poprzedniej "cieknącej" tiidy????? To tak pod rozwagę gdyby komuś coś takoego się pojawiło. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,mam pytanie.Sprowadziłem tiidę z Austrii z przebiegiem 145 000 km i nie wiem czy wymieniać rozrząd(według papierów przy 118 000tyś był robiony)Dodam że przebiegu jestem pewien.

Edytowane przez hydros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam pytanie.Sprowadziłem tiidę z Austrii z przebiegiem 145 000 km i nie wiem czy wymieniać rozrząd(według papierów przy 118 000tyś był robiony)Dodam że przebiegu jestem pewien.

Jeśli jestes pewien na 100% że i przebieg i wpis w "papierach" jest autentyczny ,to oczywiście że nie musisz.Sprawdź czy pompa wody też była wymieniona!
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...