Gość lukaszz110 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 witam jestem nowym użytkownikiem tego forum i do tej pory nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi na mój problem czytałem wszystkie tematy dotyczące sprzęgieł ale w żaden mi nie pomógł a mianowicie po wymianie pompy sprzęgła, wysprzęglika, i kompletnego docisku sprzęgła okazał sie ze dalej jest problem ze sprzęgłem - odpowietrzeniem podczas wciśnięcia pedału do połowy po chwili pedał zaczyna wciągać do podłogi - czyli to oznaka zapowietrzenie układu sprzęgłowego lub nie sprawnej pompy sprzęgła pompa jest już nowa a podczas diagnozy w serwisie Nissana serwisant mówią mi ze pompa znowu do wymiany dodam jeszcze ze jak wrzucę 1 bieg to po 5 sekundach na wciśniętym pedale samochód ciągnie a wsteczny to juz całkiem z dużym gazem cofam i na luz bo nie da rady wyrwać biegu i gasze stacyjką czy zna ktoś metode odpowietrzenia tego układu bo to co jest przy wysprzęgliku <odpowietrznik> nic nie daje znajomy mechanik robiący pompy w ciągnikach siodłowych mówi mi żeby spróbować nie zasysać tego płynu tylko przez ten <odpowietrznik> popchać płyn i wszystko co jest w układzie wyjdzie w zbiorniczku czy tak można zrobić?? może ktoś zna metodę odpowietrzania jak robi to serwis Nissana jeszcze jedna sprawa zdemontowałem pompę sprzęgła starą i od spodu jest zbiorniczek jakby zakuwany uformowany do kształtu ręki ciężko było go odkręcić ale poszło i teraz pytanie do was użytkownicy czy ten zbiorniczek podczas montażu pompy na być zalany płynem i dopiero podłączony do przewodów?? bardzo prosze o jakieś odpowiedzi bo <dużo> kasy mnie już wyniosły te spekulacje (fachowców) na temat tego sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Pytanie czy założone są nowe uszczelnienia na łaczeniu przewodu z wysprzęglikiem, trzeba zwrócić na to uwage bo czasami lubią cię podwinąć i zasysać sobie powietrze Odpowietrzanie manualne przebiega w następującym cyklu: 1. wcisnąć pedał sprzęgła 2. poluzować odpowietrznik 3. przytrzymać pedał wciśnięty - nie zwalniać nacisku! 4. dokręcić odpowietrznik w nissanie się nie dokręca tylko dociska przewód 5. powoli zwolnić nacisk na pedał sprzęgła czasami trzeba ręcznie go podniwść Powyższy cykl należy powtórzyć 20 – 25 razy, aby zapewnić całkowite odpowietrzenie. Pomiędzy cyklami uzupełniać stan zbiorniczka z płynem. Stan płynu w zbiorniczku nie może spaść poniżej poziomu minimalnego! Problemy z odpowietrzeniem pojawiają się najczęściej w systemach z odpowietrznikami na przewodach hydraulicznych. zaleca się odpowietrzać takie systemy wyłącznie manualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukaszz110 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 michal801 dzięki za pierwszą odpowiedz właśnie chodziło mi o to jak to robić bo w warsztacie samochodowym podłączyli jakiś przewód z zbiorniczkiem i pracownik wcisnął pedał 3 pary i odpowietrzył raz potem drugi raz i powiedział ze odpowietrzony mi od razu się to nie podobało bo w ciągnikach rolniczych odpowietrzając układ hamulcowy trzeba pompować aż do bólu nogi dopiero mam pewność ze coś zdziałałem ale prosze o więcej odpowiedzi na ten temat i dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tym0l Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Zanim weźmiecie się za odpowietrzanie przygotujcie sobie dwa oringi gumowe 6mmx1,5mm (6mm - średnica wewnętrzna, 1,5mm - grubość). Dopiero po ich wymianie odpowietrzenie się udało. wcześniejsze próby wyglądały na udane, ale jak samochód postał dzień to trzeba było "podpompować" pedałem, żeby raczył pracować jak należy. Wyjęte oringi wyglądają OK, a mimo to musiały dopuszczać do jakiejś mikroszczeliny. Koszt 2x20gr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 A te o-ringi są na odpowietrzniku? Czy gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.