Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Problem z Odpowietrzeniem Sprzęgła p12 1.9dCI


Gość lukaszz110

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukaszz110

witam jestem nowym użytkownikiem tego forum i do tej pory nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi na mój problem

czytałem wszystkie tematy dotyczące sprzęgieł ale w żaden mi nie pomógł

a mianowicie po wymianie pompy sprzęgła, wysprzęglika, i kompletnego docisku sprzęgła okazał sie ze dalej jest problem ze sprzęgłem - odpowietrzeniem

podczas wciśnięcia pedału do połowy po chwili pedał zaczyna wciągać do podłogi - czyli to oznaka zapowietrzenie układu sprzęgłowego lub nie sprawnej pompy sprzęgła

pompa jest już nowa a podczas diagnozy w serwisie Nissana serwisant mówią mi ze pompa znowu do wymiany

dodam jeszcze ze jak wrzucę 1 bieg to po 5 sekundach na wciśniętym pedale samochód ciągnie a wsteczny to juz całkiem z dużym gazem cofam i na luz bo nie da rady wyrwać biegu i gasze stacyjką

 

czy zna ktoś metode odpowietrzenia tego układu bo to co jest przy wysprzęgliku <odpowietrznik> nic nie daje

znajomy mechanik robiący pompy w ciągnikach siodłowych mówi mi żeby spróbować nie zasysać tego płynu tylko przez ten <odpowietrznik> popchać płyn i wszystko co jest w układzie wyjdzie w zbiorniczku :) czy tak można zrobić??

 

może ktoś zna metodę odpowietrzania jak robi to serwis Nissana

 

jeszcze jedna sprawa zdemontowałem pompę sprzęgła starą i od spodu jest zbiorniczek jakby zakuwany uformowany do kształtu ręki

ciężko było go odkręcić ale poszło i teraz pytanie do was użytkownicy czy ten zbiorniczek podczas montażu pompy na być zalany płynem i dopiero podłączony do przewodów??

 

bardzo prosze o jakieś odpowiedzi bo <dużo> kasy mnie już wyniosły te spekulacje (fachowców) na temat tego sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy założone są nowe uszczelnienia na łaczeniu przewodu z wysprzęglikiem, trzeba zwrócić na to uwage bo czasami lubią cię podwinąć i zasysać sobie powietrze

Odpowietrzanie manualne przebiega w następującym cyklu:

1. wcisnąć pedał sprzęgła

2. poluzować odpowietrznik

3. przytrzymać pedał wciśnięty - nie zwalniać

nacisku!

4. dokręcić odpowietrznik w nissanie się nie dokręca tylko dociska przewód

5. powoli zwolnić nacisk na pedał sprzęgła czasami trzeba ręcznie go podniwść

Powyższy cykl należy powtórzyć 20 – 25

razy, aby zapewnić całkowite odpowietrzenie.

Pomiędzy cyklami uzupełniać

stan zbiorniczka z płynem. Stan płynu

w zbiorniczku nie może spaść poniżej

poziomu minimalnego!

Problemy z odpowietrzeniem pojawiają

się najczęściej w systemach z odpowietrznikami

na przewodach hydraulicznych.

zaleca się odpowietrzać takie systemy

wyłącznie manualnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszz110

michal801 dzięki za pierwszą odpowiedz

właśnie chodziło mi o to jak to robić bo w warsztacie samochodowym podłączyli jakiś przewód z zbiorniczkiem i pracownik wcisnął pedał 3 pary i odpowietrzył raz potem drugi raz i powiedział ze odpowietrzony

mi od razu się to nie podobało bo w ciągnikach rolniczych odpowietrzając układ hamulcowy trzeba pompować aż do bólu nogi dopiero mam pewność ze coś zdziałałem

ale prosze o więcej odpowiedzi na ten temat i dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zanim weźmiecie się za odpowietrzanie przygotujcie sobie dwa oringi gumowe 6mmx1,5mm (6mm - średnica wewnętrzna, 1,5mm - grubość). Dopiero po ich wymianie odpowietrzenie się udało. wcześniejsze próby wyglądały na udane, ale jak samochód postał dzień to trzeba było "podpompować" pedałem, żeby raczył pracować jak należy. Wyjęte oringi wyglądają OK, a mimo to musiały dopuszczać do jakiejś mikroszczeliny. Koszt 2x20gr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A te o-ringi są na odpowietrzniku? Czy gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...