Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Podłoga bagażnika QQ+2 w wersji N1


wujek abdi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Bardzo interesuje mnie jak wygląda podłoga bagażnika QQ+2 w wersji N1 (w poliftowym, jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie w tym wypadku).

Czy po usunięciu 3. rzędu siedzeń wstawiają tam coś, żeby podłoga dalej była płaska czy też zostaje po prostu zagłębienie po fotelach i podłoga nie jest płaska?

 

Może mógłby ktoś wrzucić jakąś fotę jak to wygląda?

 

Druga sprawa to czy po zamontowaniu kratki pozostaje nadal możliwość złożenia 2. rzędu siedzeń, żeby przewieźć coś dłuższego?

 

Dzięki, pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Bardzo interesuje mnie jak wygląda podłoga bagażnika QQ+2 w wersji N1 (w poliftowym, jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie w tym wypadku).

Czy po usunięciu 3. rzędu siedzeń wstawiają tam coś, żeby podłoga dalej była płaska czy też zostaje po prostu zagłębienie po fotelach i podłoga nie jest płaska?

 

Może mógłby ktoś wrzucić jakąś fotę jak to wygląda?

 

Druga sprawa to czy po zamontowaniu kratki pozostaje nadal możliwość złożenia 2. rzędu siedzeń, żeby przewieźć coś dłuższego?

 

- podłoga jest równa, bo wstawiają tam jeszcze jakąś "dyktę" obitą materiałem. W związku z tym, że nie masz foteli podłoga bagażnika się obniży przez co masz większą pojemność bagażnika. Aby podnieść tą dyktę i dostać się np: do dojazdówki musisz niestety wsunąć rękę pomiędzy dyktę i blachy, żeby ją podnieść - po prostu nie ma żadnej rączki czy dziury żeby można to było podnieść jak trzeba. Za homologację N1 to wiEdzą jak ściągnąć kasę, ale żeby to wykonać porządnie i funkcjonalnie to już nie :>

 

- po zamontowaniu kraty, fotele możesz złożyć, ale krata i "dykta" pod kratą jest na stałe i tego nie złożysz. Tak więc, wersja ciężarowa ma gorszą funkcjonalność niż osobowa - taka tam logika urzędasów :D

 

- plus kratki jest taki, że objętość bagażnika się się powiększa bo pojemność jest chyba podawana do zasuwanej rolety. Krata dodatkowo zabezpieczenie Cię przed ładunkiem :)

Edytowane przez cosmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź :)

 

Płaska podłoga bardzo mnie cieszy, natomiast sprawa dykty już trochę mniej...

Nie da się jej jakoś zdemontować, żeby został sam "szkielet" kratki? Mam na myśli możliwość demontażu bez demolki, czyli po prostu odkręcania jej i przykręcania z powrotem, np. na czas przeglądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź :)

 

Płaska podłoga bardzo mnie cieszy, natomiast sprawa dykty już trochę mniej...

Nie da się jej jakoś zdemontować, żeby został sam "szkielet" kratki? Mam na myśli możliwość demontażu bez demolki, czyli po prostu odkręcania jej i przykręcania z powrotem, np. na czas przeglądu?

 

nie wiem czy da się ją niezależnie od kratki zdemontować. Nie sprawdzałem, jak nie zapomnę -> to dziś zerknę do samochodu i dam znać jak to jest zamontowane. Ogólnie to lipa z tą kratką - ale przepisy to przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytę z kraty można zdemontować :devil: , ale bez powtórnego montażu. Do demontażu flex lub piła, do montazu spawarka :rolleyes2:

Podłoga w QQ+2 w wersji N1 to płyta ze sklejki obita materiałem podobnym do tapicerki bagażnika. Ja przy zamawianiu zwróciłem uwagę, aby zamontowali jakiś pasek, bo palce nie wchodzą pomiędzy płytę a blachy. Jak auto dostarczono to juz miał wycięty otwór na palce.

Boczne trókąty podłogi (chyba wam to dali) za nadkolami tworzą stopień do płyty podłogi i jest szczelina ok 10cm, gdzie widać narzędzia.

Ja kupiłem wykładzinę gumową do QQ+2 to wchodzi do N1, ale przy fotelach trzeba ją trochę zgiąć, a z tyłu "uszy" są wygięte, bo opierają się o powyższy "stopień", ale przez to mogę coś tam wsadzić małego i nie lata po całym bagażniku. Zdjecie było robione w zupełnie innym celu, więc nic nie powie o demontażu.

post-27817-1273065417,9175_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Panowie, za wyczerpujące odpowiedzi i za fotę - pytałem m.in. właśnie w kontekście zakupu maty (odbiór mam co prawda dopiero pod koniec maja, ale już rozkminiam temat różnych dodatków)

 

A co do dykty - no cóż, przyjdzie się przyzwyczaić, że ciężarówką przewiozę mniej niż osobówką B) .

W ekstremalnej potrzebie będę na chwilę odkręcał całą kratkę...

 

Pzdr

Edytowane przez Wujek Abdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Panowie, za wyczerpujące odpowiedzi i za fotę - pytałem m.in. właśnie w kontekście zakupu maty (odbiór mam co prawda dopiero pod koniec maja, ale już rozkminiam temat różnych dodatków)

 

ja mam matę od QQ krótkiego ale mata pasuje jak ulał - nic się nie gnie i nie odstaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam matę od QQ krótkiego ale mata pasuje jak ulał - nic się nie gnie i nie odstaje

W QQ bagaznik jest krótszy niż w QQ+2 i mata pasuje po długości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ bagaznik jest krótszy niż w QQ+2 i mata pasuje po długości?

 

QQ jest krótszy roztawem osi o 20cm i bagażnik ma nieco mniejszy. Chodziło mi o to, że moja mata nie zawija się jak koledze na zdjęciu powyżej. Jutro (jak nie zapomnę) zrobię zdjęcia i pokaże jak wygląda to u mnie.

 

Bagażnik i mata 1

Bagażnik i mata 2

Edytowane przez cosmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość taxman

Dzięki, Panowie, za wyczerpujące odpowiedzi i za fotę - pytałem m.in. właśnie w kontekście zakupu maty (odbiór mam co prawda dopiero pod koniec maja, ale już rozkminiam temat różnych dodatków)

 

A co do dykty - no cóż, przyjdzie się przyzwyczaić, że ciężarówką przewiozę mniej niż osobówką B) .

W ekstremalnej potrzebie będę na chwilę odkręcał całą kratkę...

 

Pzdr

 

Z chwilowym odkręcaniem kratki będziesz miał mały problem, poniewaz krata jest przykrecona 12 śrubami, ale wiekszy problem jest z wyciągnięciem kraty z samochodu. Nie zrobisz tego przez otwory drzwiowe. Mozna wyciagnać ja tylko przez bagaznik i to w bardzo problematyczny sposób. Muszą byc conajmniej dwie osoby. Wszystko spasowane jest bardzo dokładnie, na mały wcisk. Całośc operacji utrudniaja bardzo dospawane na dole kraty dwa paliki (stopki), które blokują prawie każdy ruch. Dlatego tez żonglowanie kratą raczej nie wchodzi w gre - albo jest albo nie ma. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chwilowym odkręcaniem kratki będziesz miał mały problem, poniewaz krata jest przykrecona 12 śrubami, ale wiekszy problem jest z wyciągnięciem kraty z samochodu. Nie zrobisz tego przez otwory drzwiowe. Mozna wyciagnać ja tylko przez bagaznik i to w bardzo problematyczny sposób. Muszą byc conajmniej dwie osoby. Wszystko spasowane jest bardzo dokładnie, na mały wcisk. Całośc operacji utrudniaja bardzo dospawane na dole kraty dwa paliki (stopki), które blokują prawie każdy ruch. Dlatego tez żonglowanie kratą raczej nie wchodzi w gre - albo jest albo nie ma. Pozdrawiam

 

Widzę, że się zawzięli... Gdzie te czasy kratek na 4 śrubki na krzyż bez żadnych blach czy dykt...

Kratkę zamierzałem zdejmować tylko w razie dużej potrzeby i tylko na czas przewiezienia czegoś długiego , więc i tak raczej zostawałaby w samochodzie.

 

Tak czy owak, problem na razie jest czysto teoretyczny - po odbiorze sobie jeszcze dokładnie obejrzę, a w razie pilnej potrzeby przewiezienia czegoś długiego będzie się coś kombinować.

A na razie dzięki Wam mam już przynajmniej pełen obraz sytuacji ;)

 

Dzięki, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ddiakon

Witam.

Odkręcenie kratki zajęło mi około 15 minut, wyciągniecie kratki (przez bagażnik), też nie było trudnym zadaniem. Zrobiłem to samodzielnie.

Do demontażu potrzebne są dwie wielkości kluczy - 17-tka i 13-tka. :)

 

Sam chętnie nabyłbym taką rozwieszaną pseudo-kratkę z gumy, na wypadek ewentualnej kontroli drogowej i zbyt gorliwego policjanta...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odkręcenie kratki zajęło mi około 15 minut, wyciągniecie kratki (przez bagażnik), też nie było trudnym zadaniem. Zrobiłem to samodzielnie.

Do demontażu potrzebne są dwie wielkości kluczy - 17-tka i 13-tka. :)

 

Sam chętnie nabyłbym taką rozwieszaną pseudo-kratkę z gumy, na wypadek ewentualnej kontroli drogowej i zbyt gorliwego policjanta...

 

jak trafisz na policjanta służbiste i jeszcze z wiedzą na temat przepisów podatkowych, to Ci może robić problem :) Przepisy pewnie wyraźnie określają że kratka musi być na stałe, musi być pewnie stalowa, etc, etc.

 

Zastanawiam się jeszcze nad jednym: Jeśli jest jakiś zakaz, ograniczenie dla samochodów ciężarowych - to chyba samochody z kratką (z homologacją) też podchodzą pod dany zakaz/ograniczenie*. Specjalnie się tym nie przejmuję, ale dobrze mieć taką świadomość.

 

Kodeks drogowy mówi: samochód ciężarowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą

 

* - zakładam, że policjant zamiast zdrowego rozsądku ma w głowie przepisy :)

Edytowane przez cosmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jak nie mieliśmy układu z Schengen, jadąc ciężarową Fabią :devil: zdarzało mi się być odsyłanym przez straż graniczną na inne przejścia graniczne, na których odprawiane były ciężarówki. Liczyłem na przymykanie oka przez SG, ale często byłem już przy okienku, a SG prosiła o dow. rej. i o zawrócenie i korzystanie z przejść dla samochodów ciężarowych. Co nie znaczyło, że stałem w kolejce tirów, ustawiałem się w kolejce osobówek i byłem odprawiany bez problemów.

Miałem zabawny przypadek na autostradzie, kierowcy wyprzedzanych tirów , którzy wiedzieli, że jadę "ciężarówką" po skończonym wyprzedzniu dawali sygnały światłami, że już ich wyprzedziłem i "naczepa nie nachodzi" :rolleyes2:

W przypadku demontażu kraty lepiej nie ryzykować spotkania z policją. Mają obowiązek kontrolować zgodność z dowodem rejestracyjnym. I zawiadamiają organy podatkowe.

Edytowane przez sceptyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jak nie mieliśmy układu z Schengen, jadąc ciężarową Fabią :devil: zdarzało mi się być odsyłanym przez straż graniczną na inne przejścia graniczne, na których odprawiane były ciężarówki. Liczyłem na przymykanie oka przez SG, ale często byłem już przy okienku, a SG prosiła o dow. rej. i o zawrócenie i korzystanie z przejść dla samochodów ciężarowych. Co nie znaczyło, że stałem w kolejce tirów, ustawiałem się w kolejce osobówek i byłem odprawiany bez problemów.

Miałem zabawny przypadek na autostradzie, kierowcy wyprzedzanych tirów , którzy wiedzieli, że jadę "ciężarówką" po skończonym wyprzedzniu dawali sygnały światłami, że już ich wyprzedziłem i "naczepa nie nachodzi" :rolleyes2:

W przypadku demontażu kraty lepiej nie ryzykować spotkania z policją. Mają obowiązek kontrolować zgodność z dowodem rejestracyjnym. I zawiadamiają organy podatkowe.

 

To skoro już jesteś taki brat z tirowcami, to tylko czekać kiedy będziesz miał pełno światełek, ręczników z gołą babką i tabliczką z imieniem w kabinie :D

 

O tym odprawianiu na granicy to słyszałem, ale wyobraź sobie, że masz ograniczenie prędkości na drodze dla ciężarówek a ty jedziesz swoim QQ więcej. Policja Cie haltuje za przekroczenie prędkości soli mandat, w świetle prawa może - głupie prawo ale prawo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Widzę, że się zawzięli... Gdzie te czasy kratek na 4 śrubki na krzyż bez żadnych blach czy dykt...

Kratkę zamierzałem zdejmować tylko w razie dużej potrzeby i tylko na czas przewiezienia czegoś długiego , więc i tak raczej zostawałaby w samochodzie.

 

Polecam lepszy sposób - są specjalne rolety (niestety dostępne tylko w zagranicznych serwisach i to niezmiernie rzadko) z kratką z siatki stalowej - montujecie pośrodku bagażnika (zostaje tylko "poziomy słupek") i na codzień jeździcie z zaciągniętą w górę roletką ze stalowej siatki, a jak potrzeba to po położeniu siedzeń i zwinięciu roletki jest miejscie i pod pałąkiem i nad nim - można swobodnie coś większego przewieźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam lepszy sposób - są specjalne rolety (niestety dostępne tylko w zagranicznych serwisach i to niezmiernie rzadko) z kratką z siatki stalowej - montujecie pośrodku bagażnika (zostaje tylko "poziomy słupek") i na codzień jeździcie z zaciągniętą w górę roletką ze stalowej siatki, a jak potrzeba to po położeniu siedzeń i zwinięciu roletki jest miejscie i pod pałąkiem i nad nim - można swobodnie coś większego przewieźć.

 

Jeśli możesz to wrzuć linka do takiego cuda...

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...