Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] kontrolka smarowania późno gaśnie


paweleknowakowski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. jak w tytule. kupiłem primere, zmieniłem olej i nie wiem o co chodzi. po odpaleniu zimnego motora kontrolka świeci przez jakieś 3sek. tak ma być, czy silnik to padło?

auto to p11 z 98r. 2,0td 90km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. jak w tytule. kupiłem primere, zmieniłem olej i nie wiem o co chodzi. po odpaleniu zimnego motora kontrolka świeci przez jakieś 3sek. tak ma być, czy silnik to padło?

auto to p11 z 98r. 2,0td 90km.

dobry olej i dobry filtr oleju to podstawa.. uwierz mi olej a olej to róźnica którą widać nawet na kontrolce od oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałem mobilem 2000 półsyntetyk i filtr oczywiście nowy dostał.

problem jest taki że nie wiem na jakim oleju jeździł wcześniej a ma ponad 300tyś przelotu, więc nowy nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słowo że nie pamiętam ale był niebieski jeśli to coś podpowie. wydaje mi się że JC czy cuś takiego.

 

dobra wiem. wygłupiłem się. filtr HERTH+BUSS JAKOPARTS

mam kolegę w intercarsie i on mi polecił.

jeszcze raz sory za ten "niebieski filtr" ale strasznie leje a auto mam na podwórku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dłuższy czas gaśnięcia kontrolki u ciebie może być odpowiedzialny filtr oleju.

Przy następnej wymianie oleju zmień na knecht lub mann ( polecane przez klubowiczów)

Edytowane przez nice-wawa
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. dzięki. a olej zostawić ten sam MOBIL 2000 10W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nowak przerabiałem ten temat i ten filtr co założyłeś to badziewie i nie trzyma w nim zawor zwrotny, wymiień go jak najszybciej, możesz założyć nawet filtrona i będzie o niebo lepiej no ale możesz zalożyć i jakiś droższy, ja zalożylem filtrona i jest ok.

Edytowane przez Gawa
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przerabiałem różne filtry i po czasie problem powracał, pytanie czy to niebezpieczne jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, zaraz jadę do sklepu i kupuję inny filtr, a potem podziękuję koledze z intercarsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chmielo

mam to samo lecz lampka pali mi się przez 2-3 sek jak jest zimny silnik . Jak ponownie zapalę , lub na przykład po 1godz. to gaśnie od razu.Do 177tys.miałem pełny syntetyk i filtr był nissana niebieski i tego problem nie było Teraz półsyntetyk 194tys elfa ,wcześniej mobil , filtr raz był filtrona i 2 jakiś niebieski w chińskie znaczki dedykowany do auta.Mam tak już 2rok i wszystko jest ok, no poza pużniej gasnącą lampką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak samo jest u mnie. późno gaśnie tylko na zimnym silniku. we wszystkich autach jakie do tej pory miałem smarowanie gasło od razu po zapaleniu silnika, a czasami przed, jak akurat coś go tąpnęło że musiał pokręcić. miałem z 8 samochodów, ale to pierwszy diesel i dlatego pytam, bo może ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typ tak nie ma. Filtr badziewny.

Potwierdzam Knecht Mann Filtron ewentualnie Bosch Reszta to badziewie z zrypanymi zaworami lub w ogóle bez niego

Ja mam Knechta i jedynie w zimie to do 4-5 sek się paliła z rana przy większych mrozach

 

PS Kolejność jest losowa nie ma to większego znaczenia na jakość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą to chyba norma, bo olej jest gęstszy i faktycznie może koło 3 sek. się świecić kontrolka od smarowania. Jak to się dzieje przy dodatnich temperaturach to dokładnie jak mówią koledzy - lipny filtr. Też tak kiedyś miałem nawet latem i w końcu wymieniłem na bodajże Filtrona i teraz jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj zmieniłem filtr na MANN i chyba jest lepiej.

dzięki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ryś_71

Kontynuując temat czasu palenia się kontrolki - kupując P11 GT `98 z Niemiec z przbiegiem 162 kkm zalana była Mobil 1 10w40 (wg. książki serwisowej zawsze tyko ten)z oryginalnym filtrem nissana. Kontrolka paliła się ok. 0,5 sek.(zima).

W marcu zalałem Castrolem Magnatec 5W40, filtr Mann - kontrolka pali się 1 - 1,5 sek, czasami rano mignie jeszcze raz króciutko... Castrol kupiłem z Niemiec w oryginalnym opakowaniu, filtr w dobrym sklepie. Silnik w początkowych sekundach rozruchu jakby głośniejszy...Wrócę do Mobila.

A co do filtrów - sprzedawca w sklepie twierdzi że Bosch nie robi stuprocentowo własnych filtrów - wewnątrz jest Mann :rolleyes:

Edytowane przez ryś_71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam zalane CASTROLEM MAGNATEC (kupiony w Polsce) filtr FILTRON i kontrolka gasnie po okolo 1 sekundy po odpaleniu a w czasie mozow lubi jeszcze dwa razy po zgasnieciu mrugnac, pozatym w poczatkowej fazie silnik glosniej pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje doświadczenia są takie że najpierw mając jakiś tam filtr oleju kontrolka ciśnienia oleju gasła po 1-2 sekundach. Kupiłem filtr MANN (u mnie 54zł) i nic się nie zmieniło na lepsze,teraz mam znowu jakiś tam filtr (28zł) i kontrolka gaśnie po 1-2 sekundach. Myślę że nie warto przepłacać,zwłaszcza jeśli auto ma duży przebieg (moja 255.000 km) Olej też kupuję najtańszy (10W40) Wcześniej miałem VALVOLINE MAX LIFE 10W40 i też nie zauważyłem żadnych plusów tego oleju. A tak na chłopski rozum to co pomoże zawór zwrotny w filtrze? Przecież olej za filtrem i tak spłynie swoimi kanałami do misy olejowej. A przed filtrem w pierwszej kolejności jest pompa oleju i z niej olej najpierw płynie do filtra.(zawór zabezpiecza tylko przed wypływem oleju z samego filtra) Myślę że na czas gaśnięcia lampki ciśnienia oleju ma wpływ stan pompki oleju i ogólny stan silnika. Większe luzy na panewkach + mniejsza sprawność pompy oleju(z biegiem kolejnych kilometrów) = dłuższy czas łapania odpowiedniego ciśnienia oleju. Moim zdaniem to prawdziwy powód do niepokoju jest dopiero gdy na rozgrzanym silniku podczas jego pracy zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość numerek70

U mnie to samo.Silnik SR20DE najechane 170 tys.Filtr Manna,olej full syntetyk VALVOLINE 5w-40 wymiana co 15 tys.Lampka gaśnie szybko ale potrafi mignąć raz albo dwa zaraz na początku po dłuższym postoju.Ciekawe czy ci co mają taki problem powinni się martwić??

Edytowane przez numerek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje doświadczenia są takie że najpierw mając jakiś tam filtr oleju kontrolka ciśnienia oleju gasła po 1-2 sekundach. Kupiłem filtr MANN (u mnie 54zł) i nic się nie zmieniło na lepsze,teraz mam znowu jakiś tam filtr (28zł) i kontrolka gaśnie po 1-2 sekundach. Myślę że nie warto przepłacać,zwłaszcza jeśli auto ma duży przebieg (moja 255.000 km) Olej też kupuję najtańszy (10W40) Wcześniej miałem VALVOLINE MAX LIFE 10W40 i też nie zauważyłem żadnych plusów tego oleju. A tak na chłopski rozum to co pomoże zawór zwrotny w filtrze? Przecież olej za filtrem i tak spłynie swoimi kanałami do misy olejowej. A przed filtrem w pierwszej kolejności jest pompa oleju i z niej olej najpierw płynie do filtra.(zawór zabezpiecza tylko przed wypływem oleju z samego filtra) Myślę że na czas gaśnięcia lampki ciśnienia oleju ma wpływ stan pompki oleju i ogólny stan silnika. Większe luzy na panewkach + mniejsza sprawność pompy oleju(z biegiem kolejnych kilometrów) = dłuższy czas łapania odpowiedniego ciśnienia oleju. Moim zdaniem to prawdziwy powód do niepokoju jest dopiero gdy na rozgrzanym silniku podczas jego pracy zaczyna się żarzyć kontrolka ciśnienia oleju.

Zawor zwrotny w filtrze oleju zapobiega "cofaniu" sie oleju z kanalow olejowych szczegolnie napinacza lancucha i popychaczy oleju po zgaszeniu silnika. Umozliwia w mozliwie najkrotszym czsie osiagniecie pelnego przeplywu i cisnienia po uruchomieniu silnika.

Edytowane przez kryspin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jakości oleju to się zgodzę z Hary Nie ma sensu lać do "bolidu " super wynalazków a do tego jeszcze przechodzić z gęściejszego na rzadszy olej. Co do pracy silnika na początku to jest to normalka. Silniki posiadają zawory hydrauliczne i zanim dojdzie do popychacza olej to hałasują zawory. Zawór zwrotny w filtrze daje to że jego zawartość nie ścieka do miski, oraz to że nie cofa on się przez niego podczas pracy układu, a nie że silnik jest cały czas pełny olejem. To nie korek w wannie tylko zawór zwrotny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już przestałem się martwić i znalazłem patent na tą kontrolkę z rana.

nie czekam aż zgasną świeczki tylko jak w benzyniaku chwytam od razu za rozrusznik i zanim autko zapali to i kontrolka gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowak Mądrze bardzo mądrzebiggrin.gif Tylko nie pisz za parę miesięcy że ci dziury w tłokach powypalało i zawory podtopiło razem z gniazdami. Nasze silniki to nie common raili czy stare generacje z pompą rzędową o bezpośrednim wtrysku. Jeśli komora wstępna nie jest nagrzana dochodzi to spalania detonacyjnego paliwa co skutkuje uszkodzeniami wewnątrz cylindra. Dlatego trzeba sprawdzać kondycje świec i uruchamiać silnik po zagrzaniu komory wstępnego spalania. Oczywiście sprężone powietrze wytworzy w końcu wysoką temperaturę do uzyskania samozapłonu, ale ilość nagromadzonego nie przepalonego paliwa doprowadzi do wyżej opisanych sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

koledzy wracając do tematu chciałbym potwierdzić moją teorię odnośnie rodzaju filtra i z moich doświadczeń jak narazie polecam tylko i wyłącznie "FILTRONA" a to z tego względu że ostatnio założyłem Mana i długo nie pochodził bo po 1000 km kontrolka oleju zaczęła późno gasnąć i byłem zmuszony wymienić filtr na filtrona. Jak się przyjrzałem temu filtrowi mann to w środku ta tuleja jest plastikowa a filtron ma metalową. Ja polecam FILTRON a kto jak chce niech sobie montuje co chce bo ile charakterów tyle pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...