Gość winsurfingradom Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Panowie może ktoś ma patent jak wyregulować czujnik wychylenia łopatek turbiny w 2,7td czym się sugerować? Druga sprawa zaczoł kopcić na czarno jak troszkę mocniej przycisnę wydaje mi się że jest to powiązane, ktoś mi sprawdzał czy ten czujnik działa i coś pokręcił wzrosło spalanie i zostawia za sobą czarną chmurę nie ale nie jest ona wielka Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Panowie może ktoś ma patent jak wyregulować czujnik wychylenia łopatek turbiny w 2,7td czym się sugerować? Druga sprawa zaczoł kopcić na czarno jak troszkę mocniej przycisnę wydaje mi się że jest to powiązane, ktoś mi sprawdzał czy ten czujnik działa i coś pokręcił wzrosło spalanie i zostawia za sobą czarną chmurę nie ale nie jest ona wielka Pozdrawiam Witam, Nie jestem ekspertem w tym temacie a tym bardziej w wersji silnika 2.7 TD ale czy na pewno jest u Ciebie czujnik wychylenia łopatek turbosprężarki, czyli tzw. kierownica? Może to tylko zawór ciśnienia doładowania? Jeśli tak to można samemu wszystko posprawdzać i wyregulować. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam, Nie jestem ekspertem w tym temacie a tym bardziej w wersji silnika 2.7 TD ale czy na pewno jest u Ciebie czujnik wychylenia łopatek turbosprężarki, czyli tzw. kierownica? Może to tylko zawór ciśnienia doładowania? Jeśli tak to można samemu wszystko posprawdzać i wyregulować. Pozdrawiam Piotr Kolego kierownica masz racje, masz jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) Witam, Jeżeli trzeba sprawdzić czy turbina tłoczy (lub w ogóle działa) to można to sprawdzić bardzo prosto, ściągając wężyk z zaworu regulującego ciśnienie maksymalne turbiny. Tam powinno pojawić się ciśnienie do maksymalnie (prawdopodobnie) 0,1MPa przy maksymalnej wydajności turbosprężarki. Ciśnienie zmierzyć można czymkolwiek, byle tylko zakres wskazań miał zapas i połączenie było szczelne. Zawór ten reguluje ciśnienie doładowania (regulacja poprzez wydłużanie lub skracanie cięgna z nakrętką, nakrętka powinna być zabezpieczona przed samowolnym odkręceniem, np poprzez zamalowanie farbą) turbosprężarki. Jeżeli turbina jest nieszczelna i przepuszcza olej to też w ten sposób da się to wykryć, będzie widoczne zaolejenie. Jeżeli chcesz się upewnić, że turbosprężarka na pewno przepuszcza olej na stronie tłocznej to (prawdopodobnie nie masz intercoolera) zdejmij rurę doprowadzającą sprężone powietrze do kolektora ssącego i zobacz czy nie ma wewnątrz oleju. Zajrzyj również do kolektora ssącego. Nieszczelności po stronie gorącej nie da się stwierdzić prosto, bez demontażu, pozostają spekulacje po kolorze spalin. Zabarwienie spalin na czarno może mieć wiele przyczyn. Ja u siebie miałem kolor niebiesko-ciemny. Nigdy nie miałem koloru czarnego. Może to być niespalone paliwo albo olej w spalinach lub to i to. Zrobić można wiele. Ja zregenerowałem turbosprężarkę, wymieniłem końcówki wtryskiwaczy i naprawiłem wtryskiwacz sterujący. To są rzeczy które niekoniecznie musisz zrobić. Na pewno możesz sprawdzić działanie i przecieki turbosprężarki oraz wtryskiwacz sterujący (jeżeli go masz), jeżeli chodzi o resztę (układ paliwowy) to może podjedź do mechanika od silnika Diesla. Nie musi to być ekspert od Nissana, wystarczy zwykły mechanik co robi już parę lat w tym temacie, lejące wtryski powinien od razu zdiagnozować. Zakładam, że moc silnika pozostała na poprzednim poziomie, tzn nie zauważyłeś konkretnej różnicy, poza tym jak nie szarpie i nie przerywa to też jest cenna wskazówka. Może zapowietrza się tylko przez filtr paliwa? To też trzeba sprawdzić. Pozdrawiam Piotr Edytowane 16 Maja 2010 przez piotr323f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam, Jeżeli trzeba sprawdzić czy turbina tłoczy (lub w ogóle działa) to można to sprawdzić bardzo prosto, ściągając wężyk z zaworu regulującego ciśnienie maksymalne turbiny. Tam powinno pojawić się ciśnienie do maksymalnie (prawdopodobnie) 0,1MPa przy maksymalnej wydajności turbosprężarki. Ciśnienie zmierzyć można czymkolwiek, byle tylko zakres wskazań miał zapas i połączenie było szczelne. Zawór ten reguluje ciśnienie doładowania (regulacja poprzez wydłużanie lub skracanie cięgna z nakrętką, nakrętka powinna być zabezpieczona przed samowolnym odkręceniem, np poprzez zamalowanie farbą) turbosprężarki. Jeżeli turbina jest nieszczelna i przepuszcza olej to też w ten sposób da się to wykryć, będzie widoczne zaolejenie. Jeżeli chcesz się upewnić, że turbosprężarka na pewno przepuszcza olej na stronie tłocznej to (prawdopodobnie nie masz intercoolera) zdejmij rurę doprowadzającą sprężone powietrze do kolektora ssącego i zobacz czy nie ma wewnątrz oleju. Zajrzyj również do kolektora ssącego. Nieszczelności po stronie gorącej nie da się stwierdzić prosto, bez demontażu, pozostają spekulacje po kolorze spalin. Zabarwienie spalin na czarno może mieć wiele przyczyn. Ja u siebie miałem kolor niebiesko-ciemny. Nigdy nie miałem koloru czarnego. Może to być niespalone paliwo albo olej w spalinach lub to i to. Zrobić można wiele. Ja zregenerowałem turbosprężarkę, wymieniłem końcówki wtryskiwaczy i naprawiłem wtryskiwacz sterujący. To są rzeczy które niekoniecznie musisz zrobić. Na pewno możesz sprawdzić działanie i przecieki turbosprężarki oraz wtryskiwacz sterujący (jeżeli go masz), jeżeli chodzi o resztę (układ paliwowy) to może podjedź do mechanika od silnika Diesla. Nie musi to być ekspert od Nissana, wystarczy zwykły mechanik co robi już parę lat w tym temacie, lejące wtryski powinien od razu zdiagnozować. Zakładam, że moc silnika pozostała na poprzednim poziomie, tzn nie zauważyłeś konkretnej różnicy, poza tym jak nie szarpie i nie przerywa to też jest cenna wskazówka. Może zapowietrza się tylko przez filtr paliwa? To też trzeba sprawdzić. Pozdrawiam Piotr nie szarpie nie przerywa i nie stracił mocy wymieniałem filtr paliwa jakis czas temu ale nie pamiętam żebym go odpowietrzał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam ponownie, Mogliśmy jeszcze na początku ustalić to, że dymienie pojawia się kiedy, kiedy silnik bez obciążenia wchodzi na obroty czy z obciążeniem podczas jazdy? Czy zarówno średnio rozgrzany jak i rozgrzany całkowicie tak samo się zachowuje? Czy ten problem występuje zawsze przy określonej prędkości obrotowej a później znika, czy dymi od rozruchu do końca przez cały czas do momentu wyłączenia? Jeżeli po wymianie filtra paliwa wszystko było w porządku, to znaczy, że sam się odpowietrzył i jest ok. Ja miałem na myśli to, że nieraz jest nieszczelna pompka do odpowietrzania która jest zabudowana na filtrze lub zaworki w niej. Ja zauważyłem również, że na trzpieniu do spuszczania wody z filtra, na którym są dwie uszczelki, mała i duża, to ta mniejsza ma naderwaną krawędź. Uszczelkę już dokupiłem a starą zregenerowałem w ten sposób, że po odtłuszczeniu skleiłem ją super-glue i założyłem odwrotnie - góra-dół. Na razie trzyma, ale i tak wymienię. Jeżeli silnik ma moc, nie szarpie, płynnie wchodzi na obroty, z filtrami jest ok, nie ma nieszczelności na zasilaniu paliwem (zobacz czy nie masz podciśnienia jak otwierasz korek wlewu paliwa do zbiornika, można go odkręcić trochę i potestować) tylko dymi to myślę trzeba podjechać do mechanika od Diesla, może to końcówki wtrysków są do wymiany. Końcówki, przynajmniej Bosch'a są bardzo tanie, w allegro 28zł więc żaden stres. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sloneczny Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Panowie może ktoś ma patent jak wyregulować czujnik wychylenia łopatek turbiny w 2,7td czym się sugerować? Druga sprawa zaczoł kopcić na czarno jak troszkę mocniej przycisnę wydaje mi się że jest to powiązane, ktoś mi sprawdzał czy ten czujnik działa i coś pokręcił wzrosło spalanie i zostawia za sobą czarną chmurę nie ale nie jest ona wielka Pozdrawiam Witam Kolegę. Ktoś kręcił przy zaworze ciśnieniowym otwarcia turbiny i więcej pali i dymi. A przyśpieszenie tzn. moc się zmieniła? Jeśli turbo zostało "opóźnione" to będzie bardziej mułowaty i przykopci na czarno przy przyśpieszaniu. Jeśli "wyostrzone" - wykop będzie większy. W 2,7 td jest na pompie wtryskowej taki kielich aluminiowy z dokręcanym deklem. Na deklu śruba regulacyjna. Wewnątrz membrana. Nadciśnienie z kolektora przez membranę zwiększa dawkę paliwa gdy włączy się turbo. Tu mogą pojawić się rozbieżności między ustawieniem na turbinie i na pompie. Nie dotyczy, jeśli masz pompę podobną jak tdi czyli sterowaną procesorem! Zależy który masz model td. Pozdrawiam P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) Panowie wygląda to tak w trakcie dodania gazu czy zimny czy gorący bez obciążenia wali dym jak jadę i przycisnę też, ale jak dodam więcej gazu i trzymam to się zmniejsza dymienie na wolnych nic nie dymi. Co do kierowniczki na turbinie ktoś to oglądał i sprawdzał a się nie znał na tym, sprawdzaliśmy na postoju czy działa i próbowaliśmy ustawić a ona nie pracuje bez obciążenia Tak tłumaczył ,ale jak coś zmienię na śrubie regulacyjnej to odczuwam zmiany. Zacznę od regulacji śruby może macie jakis pomysł jak ustawić za co zwrócić uwagę? a co do śruby na pompie to podajcie więcej danych jak regulować na co zwracać uwagę i czy dobierać się do tego. Podajcie linka do tych końcówek na allegro. Może łatwiej było by porozmawiać telefonicznie podam swój numer jak któryś z was mógł by mi w ten sposób pomóc to ja oddzwonie 793079792 Edytowane 16 Maja 2010 przez winsurfingradom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Panowie wygląda to tak w trakcie dodania gazu czy zimny czy gorący bez obciążenia wali dym jak jadę i przycisnę też, ale jak dodam więcej gazu i trzymam to się zmniejsza dymienie na wolnych nic nie dymi. Co do kierowniczki na turbinie ktoś to oglądał i sprawdzał a się nie znał na tym, sprawdzaliśmy na postoju czy działa i próbowaliśmy ustawić a ona nie pracuje bez obciążenia Tak tłumaczył ,ale jak coś zmienię na śrubie regulacyjnej to odczuwam zmiany. Zacznę od regulacji śruby może macie jakis pomysł jak ustawić za co zwrócić uwagę? a co do śruby na pompie to podajcie więcej danych jak regulować na co zwracać uwagę i czy dobierać się do tego. Podajcie linka do tych końcówek na allegro. Może łatwiej było by porozmawiać telefonicznie podam swój numer jak któryś z was mógł by mi w ten sposób pomóc to ja oddzwonie 793079792 Witam, Wygląda na to, że masz inną i pompę i turbosprężarkę niż ja. Sprawdzenie i regulacja ciśnienia polega na pomiarze tej wartości na wężyku doprowadzajacym sprężone już przez nią powietrze do zaworu upustowego, który steruje ciśnieniem gazów spalinowych. Możesz zmierzyć to ciśnienie dowolnym manometrem, ciśnienie maksymalne to prawdopodobnie 0,1MPa max. Zawór wcale nie musi pracować (czyli cięgno poruszać się tam i z powrotem), jeżeli turbosprężarka nie tłoczy do takich wartości. Z waszego opisu wydaje mi się, że jesteś w tak komfortowej sytuacji, że możesz sam regulować dawkę paliwa. Ja teraz teoretyzuję bo nie widziałem akurat twojego silnika i rozwiązania. Generalnie silniki Diesla pracują przy nadmiarze powietrza, więc bez zwiększenia dawki paliwa i tak nie otrzymamy większej mocy z samego tylko zwiększenia ciśnienia doładowania, bo moc z powietrza się nie bierze. Czyli jeżeli jest to ta regulacja to na twoim miejscu nie grzebał bym nic przy pompie. Sprawdź tylko ewentualnie jakie ciśnienie dostarcza turbosprężarka i podjedź do kogoś kto ma o tym pojęcie. Regulacja pompy to za poważne zadanie aby tam grzebać. Ja niestety w tym temacie to tylko i wyłącznie teoria. Może jeszcze ktoś tu zajrzy i się wypowie. Co do końcówek wtryskiwaczy to masz tutaj aukcję --> http://www.allegro.pl/item1028799189_koncowka_wtryskiwacza_lublin_dnosd_256_okazja.html i to po 18zł. Tylko uwaga. Ja u siebie mam Bosch DN 0 SD 252, tu jest aukcja dla typu 256, jeżeli chcesz je kupić popytaj się mechanika od Diesla czy mogą być. Ja po 28zł namierzyłem od jakiegoś Peugeota dokładnie typu 252. Nie szukałem długo na allegro, na aukcji tutaj też są --> http://www.allegro.pl/item1028188282_wtryskiwacze_rozpylacze_koncowki_wtryskow_nowe.html, poza tym można zadać pytanie sprzedającemu o typ 252 czy ma do nich dostęp. To są bardzo popularne konstrukcje, mój mechanik nie musiał nic zamawiać mial je na półce jako często stosowane, łącznie z podkładką termiczną (koniecznie do wymiany) kosztowały mnie 60zł za sztukę plus demontaż, montaż i regulacja ciśnienia otwarcia. Ale to tylko tak piszę na marginesie, najpierw musisz zdiagnozować u siebie usterkę. Jeżeli to sprawa pompy to szukaj mechanika. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Panowie więc wygląda to tak Rozkręciłem śrubę na cięgnie tak aby była na styk z początkiem pracy kierowniczki i przestał dymić jak przycisnę w obroty albo bardzo mało bo nie widzę,ale jak jadę i depnę to coś zakopci no ale to chyba nic dziwnego ,a co do mocy to wydaje mi się że ma więcej z miejsca siły więc chyba pomogło.Jutro jadę do mechaniora na oględziny ma mi to posprawdzać i może doreguluje Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie moim problemem jak coś się dowiem to może pomogę komuś w przyszłości a na razie to mój pierwszy diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 (edytowane) Panowie więc wygląda to tak Rozkręciłem śrubę na cięgnie tak aby była na styk z początkiem pracy kierowniczki i przestał dymić jak przycisnę w obroty albo bardzo mało bo nie widzę,ale jak jadę i depnę to coś zakopci no ale to chyba nic dziwnego ,a co do mocy to wydaje mi się że ma więcej z miejsca siły więc chyba pomogło.Jutro jadę do mechaniora na oględziny ma mi to posprawdzać i może doreguluje Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie moim problemem jak coś się dowiem to może pomogę komuś w przyszłości a na razie to mój pierwszy diesel Witam, Jak będziesz u mechanika to popytaj się o te końcówki wtryskiwacza w rozmiarze 256 zamiast 252, może coś podpowie. Za te pieniądze to okazja. Dla turbosprężarki też nie dobrze jak za bardzo jej zwiększyłeś ciśnienie na turbinie. Dobry pomysł z kontrolą tych ustawień u mechanika. Pamietaj, że jak będziesz tak ostro przegazowywał na postoju to nie wyłączaj od razu silnika. Nasze turbosprężarki wirują na średnich obrotach tak +/- 120 000rpm, są smarowane bezpośrednio z filtru oleju i chłodzone płynem z układu chłodzenia silnika. Są ulożyskowane na łożyskach ślizgowych więc pracują na tzw. "filmie olejowym" więc jak nagle odetniesz takiej rozpędzonej turbinie ciśnienie oleju z silnika to skutek w przyszłości może być poważny. Poza tym jak nie jest schłodzona to olej się zwęgla na łożyskach. Tak, że po testach daj jej chwile dojść do siebie.Tak sobie pomyślałem, że czarny dym z wydechu ewidentnie świadczy o niecałkowitym spalaniu paliwa, więc dlatego regulacja sprężarki daje poprawę. Sprawdź filtr powietrza i jego drożność. Możesz też na chwilę odłączyć rurę całkowicie od puszki filtra powietrza i spróbować bez filtra i bez podłączania do puszki filtra. Pozdrawiam Piotr Edytowane 17 Maja 2010 przez piotr323f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.