Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] 2,0 TD spadek mocy po testach


Gość mrgeo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

 

Jestem po kosztownych testach paliwowych i pojawiły się problemy.

Otóż silnik podczas jazdy po przekroczeniu 2000 obrotów zaczyna słabnąć i zachowywać się jakby miał zatkany filtr paliwa, i włącza się check kod 43.

Wymieniłem i znów to samo. Dodam że po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jest ok check się nie świeci ale po pewnym czasie lub po przygazowaniu na jedynce po przekroczedniu 3000 obrotów zapala się check i znów utrata mocy. Do tego kopci.

Coś mi się wydaje że syf pozostał po tym bioestrze ale nie wiem gdzie.

Czy mogła się pompa zakleić kisielem?

Proszę o poradę bo mnie ten fakt osłabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość emeryt03

W bardzo odległych czasach jeden z moich znajomych zmniejszał zużycie paliwa w trabancie poprzez modyfikacje i wymianę gazników. Tłumaczenia, że dany gaźnik jest projektowany do danego silnika nijak go nie przekonywały. Gaźniki zmieniał, spalanie było coraz mniejsze, aż... silnik uległ zatarciu. Po co to piszę?! Jak widać czasy się zmieniają, samochody też, ale to, że "Polak potrafi" pozostaje constans!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pedał gazu przecież zrypany i dlatego ci ni ciągnie

EH nawet do tabelki się nie chce zajrzeć co oznacza 43

 

To kopcenie to zależy jaki dym i kiedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów.

Znalazłem problem i jeżeli ktokolwiek miał podobny niechaj sprawdzi.

Wężyk paliwowy między pompą a filtrem był uszkodzony i pompa łapała fałszywe powietrze.

Odcinał się elektrozawór i d....pa, koniec jazdy.

Teraz ucięta końcówka wężyka nowy zacisk i.... gra gitara - nysa galopuje znów aż miło.

pozdrawiam wszystkich którym nyska słabnie gdy mocniej wciskają pedał gazu.

Jako ciekawostkę napiszę że wpadłem na rozwiązanie problemu bo miałem kiedyś podobny w "maluchu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe bardzo ciekawe biggrin.gif

Co ma piernik do wiatraka. Kolego skąd ty takie bajki wymyślasz. Jak przewód jest uszkodzony to się w najlepszym przypadku poci i zapowietrza się układ paliwowy . Lewe powietrze to może łapać kolektor, a elektrozawór jest odłączany przy braku zapłonu i sygnału z czujnika położenia wału, a nie zapowietrzenia układu paliwowego czy tam lewego powietrza. Kod 43 to tak jak napisałem wyżej uszkodzenie potencjometru na pedale gazu, i nie ma on nic wspólnego z samą instalacją paliwową bezpośrednio. Z potencjometru podawany jest sygnał na nastawnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce być źle zrozumiany, ale w ASO tak właśnie działają - świeci kod pedału gazu to go wymieniają, świeci kod nastawnika to go wymieniają, świeci cokolwiek to wymieniają w całości cokolwiek. Często bywa tak, że błąd w danym miejscu powoduje usterka w innym miejscu. Powiedziałbym nawet, że to norma. Nie ma na każdym module czujnika, z którego można odczytywać błędy a tym bardziej nie ma go na wężyku. Często np. przerwany wąż na interkoolerze albo turbinie pokazuje przecież błędy całkiem gdzie indziej bo reszta silnika i elektroniki ma inne odczyty niż powinna, komputer wtedy kasuje mieszankę powietrza i paliwa na całkiem inną i nieprawidłową i mamy wtedy błąd przepływki, błąd wtrysku, błąd pompy bo komp uważa, że skoro parametry tam nie są w normie to jest błąd a parametry nie są w normie bo np. na wejściu do pompy jest bajzel.

 

Nie czepiam się pedału gazu, ale jeśli koledze zniknął błąd po wymienianie wężyka

 

Błędy mówią nam zamiennie raz o przyczynach raz o skutkach danej awarii

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę to w zupełnie inny sposób

Robiąc płuczkę pompy silnik zasilam z butelki 5 l do której wrzucam przewody igelitowe podłączone do przelewu i zasilenia pompy, po czym uruchamiam silnik. Na początku, zanim paliwo dojdzie do silnika trzeba długo pokręcić rozrusznikiem. Paliwo po jakimś czasie pracy silnika jest silnie spienione w butelce, a przy samej końcówce cyklu płukania wielokrotnie jest zassane powietrze. Podczas całego cyklu trwającego około 15 minut silnik nie gaśnie i obroty nie falują pomimo obecności powietrza w spienionym paliwie. Dopiero jak wąż zassie powietrze widoczne jako pęcherz w przewodzie to silnik szarpnie. Nie ma żadnego falowania obrotów checków i dymienia i elektrozawór się nie zamyka z powodu braku paliwa bo pompa ciągnie je razem z powietrzem na początku

 

Kolega pisze że mu nie ciągnie w zakresie pewnych obrotów a do tego wywala kod 43 co właśnie ewidentnie wskazywałoby na uszkodzenie potencjometru,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bzyku888

'and_pec' napisał:

Ciekawe bardzo ciekawe biggrin.gif

Co ma piernik do wiatraka.

 

 

Tyle samo liter kolego hehe :):P

Edytowane przez bzyku888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dokładnie jak to ma się ten piernik do wiatraka, ale...

Gdy robiłem testy z butelką to też było ok. Błąd nigdy nie wskakiwał na obrotach bez obciążenia (gdy auto nie jechało).

Dopiero podczas jazdy gdy motor potrzebował większej dawki paliwa i podciśnienie na pompie było zwiększone wtedy zapalał się check i wskakiwał błąd.

Auto zachowywało się wtedy jakby nie dostawało paliwa, identyczne objawy jak przy zamarzniętym filtrze w zimie(wiem bo mi zamarzł).

Brak mocy, kopcenie gaśnięcie silnika.

Poważnie po wymianie zacisku na "naprawionym" wężu Problemy zginęły i nic nie robiłem przy pedale gazu.

Tak że jak widać "diabeł tkwi w szczegółach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...