snowak1 Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Uporałem się z problemem niedziałającego hamulca ręcznego - przy okazji przeczyściłem i przesmarowałem cały zacisk - działa jak nówka sztuka. Jako że problem pojawia się od czasu do czasu na forum, postanowiłem udokumentować cały zabieg, do ściągnięcia tutaj: http://members.upcpoczta.pl/s.nowak13/ReanimacjaZaciskuTyl_Primera.pdf Mam nadzieję że będzie pomocny :-) 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 może dać to do działu zrób to sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 może dać to do działu zrób to sam No, pewnie dobrze by to było położyć to gdzieś indziej, bo na razie rzuciłem na moje konto w UPC - a nie wiem ile u nich jeszcze będę :-) Ale niech chwile tu poleży - może będą jakieś uwagi to ewentualnie poprawię/uzupełnię, i wtedy można gdzieś wrzucić.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Snowak1- profesjonalne podejście do sprawy -szacunek się należy za ten opis (już dawno na tym forum nie widziałem tak dobrze opisanego tematu z foto relacją ) Jaki koszt kompletnych uszczelek i gdzie kupiłeś .Ja mam zacisk w dobrym stanie na podmianę ale stary spróbuje zregenerować dzięki twojemu opisowi . Dino możesz ten temat dodać do N16 maja taki sam typ zacisku za pozwoleniem SNOWAK1 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Snowak1- profesjonalne podejście do sprawy -szacunek się należy za ten opis (już dawno na tym forum nie widziałem tak dobrze opisanego tematu z foto relacją ) Jaki koszt kompletnych uszczelek i gdzie kupiłeś .Ja mam zacisk w dobrym stanie na podmianę ale stary spróbuje zregenerować dzięki twojemu opisowi . Dino możesz ten temat dodać do N16 maja taki sam typ zacisku za pozwoleniem SNOWAK1 . Zestaw naprawczy powinieneś dostać w każdym motoryzacyjnym, bo jest po prostu w ofercie InterCars więc bez problemu to zamówią - ważne jest podać średnice tłoczka - w moim przypadku to było 34 mm - w primerach p11/p11.144 zdaje się tylko takie były (był jeszcze jeden model zacisków tylnych ale nierozbieralnych więc i zestawów naprawczych nie ma). Tak więc dostałem zestaw firmy Ert (na pudełku było napisane że pasuje jeszcze do jakichś hyundai), a dokładnie ten zestaw: http://www.ertcompany.com/en/productos/productos3.asp?Id=143512&IdGrp=No za 29 pln, z tym że to nie jest najtańszy sklep. W zestawie są wszystkie uszczelki które występują wewnątrz zacisku, plus osłony na prowadnice zacisku i kapturek na odpowietrznik :-) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 snowak1 Szacun stary Wcześniej mój mechanik sobie z tymi hamulcami nie poradził (w sumie to nawet nie chciał rozbierać zacisków) a teraz to sam spróbuję to naprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 no full Profeska koledzy klikać koledze w plusika ,,, narazie przykleiłem ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomus75 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 nie mogę otworzyć tego pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajpo Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 U mnie na chomiku można to pobrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 I jak, udało się komuś zreanimować zaciski? Dajcie znać proszę, bo jeśli to działa i nie naopowiadałem bzdur, to możnaby to do działu 'zrób to sam wrzucić, i mógłbym to wyrzucić ze swojego konta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Wszystko działa zaciski zreanimowane - chodzą jak złoto, opis super, jedna mała uwaga, mi łatwiej było zdjąć i założyć pierścień segera długimi i bardzo cienkimi wkrętakami niż szczypcami segera ale jak kto woli;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 (edytowane) plik nie jest już dostępny pod linkiem umieszczonym w pierwszym poście - musiałem go usunąć gdyż potrzebuję miejsce na inne dokumenty (czas na zabawe nową zabawką t.j. Yamaha Fazer ). Jeśli będzie potrzeba udostępnić go gdzieś na potrzeby wrzucenia do działu 'zrób to sam' dajcie znać - wyślę go mailem. sn Edytowane 28 Września 2010 przez snowak1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marko99999 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 plik nie jest już dostępny pod linkiem umieszczonym w pierwszym poście - musiałem go usunąć gdyż potrzebuję miejsce na inne dokumenty (czas na zabawe nową zabawką t.j. Yamaha Fazer ). Jeśli będzie potrzeba udostępnić go gdzieś na potrzeby wrzucenia do działu 'zrób to sam' dajcie znać - wyślę go mailem. sn gdybyś mógł kolego, podesłałbyś instrukcje na maila, zgóry dziękuje...szału dostaje bo mój mechanik nie umie tego naprawić..pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smolo76 Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Czy jest to gdzieś jeszcze dostępne? Jeśli nie to ja bym też prosił o podesłanie na maila.Mój ręczny na zacisku się prawie nie rusza po wd40 troszkę się polepszyło ,ale bez rozbiórki zacisku się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 6 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Mam nadzieję że wkrótce wyląduje ten manual w 'zrób to sam' - na razie męczę Dino w tym temacie Póki co, jak ktoś potrzebuje to prosze o maila na sebnow@buziaczek.pl - odeśle ten dokument. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smolo76 Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Mam nadzieję że wkrótce wyląduje ten manual w 'zrób to sam' - na razie męczę Dino w tym temacie Póki co, jak ktoś potrzebuje to prosze o maila na sebnow@buziaczek.pl - odeśle ten dokument. Jak byś mógł go wysłać mi na meila to był bym bardzo wdzięczny . Jutro się biorę za rozbiórkę zacisku a że nierobiłem jeszcze tego to chciałbym się troszkę podszkolić i nie rozbierać w ciemno. Dzięki SNOWAK1 za meila. Wczoraj rozbierałem zacisk mając przed sobą twoje wskazówki.Z rozbiórką zacisku nie było problemu, krok po kroku według zdjęć i twojego opisu. Ale ze złorzeniem to był kłopot.Napisałeś że "wkładamy pierścień na swoje miejsce wystarczy go ścisnąć i wsunąć we wpust na dnie"więc myśle że albo już to robiłeś albo miałeś cholerne szczęście że udało ci się założyć pierścień po kilku próbach. Mając do dyspozycji identyczne marketowe szczypce segera (zmodyfikowane według zdjęć)założenie pierścienia zajeło mi 2 i pół godziny.Całość od podniesienia do opuszczenia auta 5 GODZ.Zaznaczam że robiłem to pierwszy raz i sam bez żadnej pomocy.Mimo to jestem zadowolony z siebie i uważam że każdy mający troche chęci i nerwów poradzi sobie z tym. Co do uwag (z doświadczenia) radze przed naprawą zaopatrzyc się w dobre szczypce segera długie i chude te marketowe po tuningu u mnie nie zdały rezultatu (po ściśnięciu wyginały się).Myśle że dziś całość zajeła by mi około 2 i pół godz. Opis SNOWAKA1 jest rewelka bez niego było by dużo trudniej.Pozdrawiam !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Mam nadzieję że wkrótce wyląduje ten manual w 'zrób to sam' - na razie męczę Dino w tym temacie Póki co, jak ktoś potrzebuje to prosze o maila na sebnow@buziaczek.pl - odeśle ten dokument. Próbowaliśmy go tam dzisiaj dodać, ale dokument jest zbyt ciężki (12MB) i skrypt się wysypuje. Wieczorem spróbuję go skompresować i dodać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
columbijczyk Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Uporałem się z problemem niedziałającego hamulca ręcznego - przy okazji przeczyściłem i przesmarowałem cały zacisk - działa jak nówka sztuka. Jako że problem pojawia się od czasu do czasu na forum, postanowiłem udokumentować cały zabieg, do ściągnięcia tutaj: http://members.upcpoczta.pl/s.nowak13/ReanimacjaZaciskuTyl_Primera.pdf Mam nadzieję że będzie pomocny :-) Witam! Dzięki wielkie SNOWAK1 za ta instrukcje reanimacji tylnego zacisku!W mojej jeszcze wszystko pracuje ale przed zimą to grzebne dla świętego spokoju a jutro atakujemy brata 1.6 '98r. bo już mu tył nie trzyma.W Inter carsie dostępne sa reperaturki na przód jak i tył,firmy AUTOFREN (tył:D4-411,przód:D4-232) po niecałe 30zł w detalu. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Udało się - instrukcja (w mniejszym rozmiarze) jest dostępna do pobrania w dziale Zrób to sam: http://nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/36-nissan-primera-p11/131-reanimacja-zacisku-tylnego-primera-p11144-i-inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 na koniec założyłem sprężyny rozporowe od resoru z roweru na koniec linki. znalazłem kiedyś takie info na forum. szukałem potem tego info, ale już nie znalazłem. sprawa jest genialna. sprężyny są bardzo mocne, ale w obsłudze lewarka w ogóle tego nie czuć. pasują długością idealnie na odległość koniec pancerza linki zaczep na zacisku. no.... sa dłuższe chyba ok. 1,5 cm. nie pamiętam już. żeby je założyć na linkę trzeba ścisnąć je w imadle i zacisnąć opaską jak do przewodów elektrycznych. sprężyna wygina się w łuk, przeciągamy linkę i mamy możliwość zahaczenia jej na zacisku. potem tylko opaskę odcinamy. fakt, że zakładałem ten patent na popuszczonej regulacji linki przy lewarku w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweł79 Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Witam. Pierwszy raz pisze na tym forum chociaż czytam go od jakiegoś czasu. W kwestii reanimacji zacisku to: 1) posiadam primke p11.144 1.6+LPG QG16DE grudzień 2001r 2) zacisk tylny od p12 - średnica tłoczka 38mm 3) zestaw naprawczy firmy AUTOFREN symbol D4612 przy śr. tłoczka 38mm 4) instrukcja ilustrowana bardzo przydatna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gooral Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Witam Panowie i Panie. Mam almere 1.8 '01 z niemal identycznym zaciskiem niestety mam problem ze zlozeniem go do kupy: 1 mam wrazenie, ze w srodku zacisku mam 1 segera za duzo (jest zaraz za podkladka z bolcem) i nie wiem czy on tam ma byc czy nie (wiem, ze to brzmi glupio, ale rozebralem zacisk 2 tygodnie temu i poprostu zapomnialem) + w tloczku mam segera zamiast tej powyginanej uszczelki z drutu moje objawy: po ruszeniu dzwignia od recznego wczesniej tloczek wyjezdzal i zostawal w pozycji (czyli ruszajac dzwignia kilka razy mozna go bylo wyjac) a teraz wraca do pozycji w jakiej byl przed pociagnieciem dzwigni. wiec u mnie w zacisku sa: podkladka,seger,podkladka,sprezyna,koszyk,seger a w tloczku jak w instrukcji. Im wiecej o tym mysle tym bardziej mnie zastanawia mnie ten seger po podkladce z bolcem - czy on tam musi byc czy wrecz przeciwnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Witam Panowie i Panie. Mam almere 1.8 '01 z niemal identycznym zaciskiem niestety mam problem ze zlozeniem go do kupy: 1 mam wrazenie, ze w srodku zacisku mam 1 segera za duzo (jest zaraz za podkladka z bolcem) i nie wiem czy on tam ma byc czy nie (wiem, ze to brzmi glupio, ale rozebralem zacisk 2 tygodnie temu i poprostu zapomnialem) + w tloczku mam segera zamiast tej powyginanej uszczelki z drutu moje objawy: po ruszeniu dzwignia od recznego wczesniej tloczek wyjezdzal i zostawal w pozycji (czyli ruszajac dzwignia kilka razy mozna go bylo wyjac) a teraz wraca do pozycji w jakiej byl przed pociagnieciem dzwigni. wiec u mnie w zacisku sa: podkladka,seger,podkladka,sprezyna,koszyk,seger a w tloczku jak w instrukcji. Im wiecej o tym mysle tym bardziej mnie zastanawia mnie ten seger po podkladce z bolcem - czy on tam musi byc czy wrecz przeciwnie? Almera może mieć inaczej skonstruowany zacisk niż primera ale czy nie masz w zacisku zbyt dużo części to możesz sprawdzić mierząc grubości podkładek (i segerów) i mierząc w zacisku czy jest miejsce na te elementy. Po prostu zmierz ile milimetrów od dna zacisku jest kanałek na pierścień segera i ile milimetrów mają podkładki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Mam pytanie. Czy mogę delikatnie odchylić tą uszczelkę od dźwigni hamulca w celu przesmarowania jakimś WD? Chodzi mi o to czy nie rozszczelnię układu. Podejrzewam że ta uszczelka ma za zadanie tylko chronić przed syfem. Płyn hamulcowy raczej nie pocieknie ..... W moim przypadku dźwignia chodzi ale trochę ciężkawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal17781 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Witam Panowie, Też mnie czeka reanimacja zacisku. Tylko podpowieddzcie mi już z własnego doswiadczenia. Jak długie mają być te szczypce do segera. Chciałem zapkupć takie jak na zdjęciach,i dokonać małej ich modernizacji, ale nigdzie ich nie moge zlokalizowac. A czy macie jakieś inne patenty aby sobie poradzić z tym segerem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.