Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] QG18DE, P0300, obrotomierz szaleje, auto muli, POMOCY!


Gość mocarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jako że jestem nowy na forum, na wstępie pragnę przywitać wszystkich forumowiczów

 

AUTO: Primera p11.144 końcówka 2001r. QG18DE

 

Mój problem polega na tym, że od kilku miesiecy wyskakuje błąd P0300 którego sprawcy nie mogę namierzyć. Ostatnio zaczął mi skakać obrotomierz: po odpaleniu auta skacze od 700 do 1000 naprzemian, po nagrzaniu auta obroty na jałowym stoją jak powinny, jednakże przy przygazowaniu do 2,5 skacza co 500RPM, 3,5 skaczą, 4 tys stoją jak powinny, 4,5 skaczą. Skoki co 500RPM-sam obrotomierz skacze a silnik pracuje normalnie. na chłopski rozum obrotomierz bierze sygnał z jakiegoś czujnika który nie działa prawidłowo i może byc także przyczyną błędu wypadania zapłonów P0300. Średnio co dobę zapala się check.

Ponadto auto łapie "zawieszki" i potrafi losowo przymulić na jakiś czas przy zakresie 2-3,5 tys RPM. Występują też lekkie szarpnięcia w tym zakresie obrotów (podobnie jak by się kończyło paliwo). Powyżej 4 tyś RPM auto ciągnie dobrze, jak przed usterką.

 

Sprawdzone:

- fajko-świece,

- podciśnienia

- wymienione świece na nowe NGK dedykowane do tego auta,

- nowy filtr paliwa

- nowy filtr powietrza

- czyszczony przepływomierz izopropanolem (do czyszczenia elementów elektronicznych), wg. LIVE SENSOR DATA i serwisówki nissana pomiary zasysanego powietrza w normie

 

Nie sprawdzone:

- Pompa paliwa

- regulator ciśnienia wtrysku

- czujnik położenia wału

- inne

 

 

Prosze kolegów z forum o pomoc:)

 

 

Pozdrawiam.

mocarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na głowicy z lewej strony jak stoisz przed autem, jest czujnik sprawdź go czy nie jest mokry i nie ma przebicia, ostatnio słyszałem, że przeczyszczenie tego pomogło na podobną dolegliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na głowicy z lewej strony jak stoisz przed autem, jest czujnik sprawdź go czy nie jest mokry i nie ma przebicia, ostatnio słyszałem, że przeczyszczenie tego pomogło na podobną dolegliwość

 

 

kolego DINO czy mógłbyś bardziej precycyjnie okreslić połezenie tego czujnika? Chodzi Ci o ten przy kolektorze ssącym po lewej stronie przy łańcuchu rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego DINO czy mógłbyś bardziej precycyjnie okreslić połezenie tego czujnika? Chodzi Ci o ten przy kolektorze ssącym po lewej stronie przy łańcuchu rozrządu?

 

 

z lewej nad paskami, czyli patrząc od strony koła to powinieneś go widzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam dla ciebie dobrej wiadomosci. Jakis rok temu zaczely sie u mnie te same problemy. Poniewaz nie jest to jakies uciazliwe to podeszłem do tematu spokojnie. Niestety po kilku miesiacach P0300 zamienił sie na P0335. Pojechałem posprawdzac czujniki wału i wałka.Po wyminie na nowe nic sie nie zmieniło wiec były ok. Przy okazji wyszło ze przepływomierz lekko niedomaga. To znaczy zle pokazuje napeicie. Wg manuala przy 4000 obr powinien pokazywac okolo 4V a pokazuje max 2.3V. Po czyszczeniu troszke lepiej bo 3V. Wiadomo ze jeszcze wymienie przepływomierz ale wszystko wskazuje na łancuch. Te silniki podobno tak maja.

Wiec sprawdz sobie jeszcze przepływomierz bo u mnnie tez pomiar zasysanego powietrza w normie.

 

To co Dino pisze to chyba czujnik połozenia wałka. Nie zabardzo wiem z czego do czyścic ale zawsze mozna sprobowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Jako że jestem nowy na forum, na wstępie pragnę przywitać wszystkich forumowiczów

 

AUTO: Primera p11.144 końcówka 2001r. QG18DE

 

Mój problem polega na tym, że od kilku miesiecy wyskakuje błąd P0300 którego sprawcy nie mogę namierzyć. Ostatnio zaczął mi skakać obrotomierz: po odpaleniu auta skacze od 700 do 1000 naprzemian, po nagrzaniu auta obroty na jałowym stoją jak powinny, jednakże przy przygazowaniu do 2,5 skacza co 500RPM, 3,5 skaczą, 4 tys stoją jak powinny, 4,5 skaczą. Skoki co 500RPM-sam obrotomierz skacze a silnik pracuje normalnie. na chłopski rozum obrotomierz bierze sygnał z jakiegoś czujnika który nie działa prawidłowo i może byc także przyczyną błędu wypadania zapłonów P0300. Średnio co dobę zapala się check.

Ponadto auto łapie "zawieszki" i potrafi losowo przymulić na jakiś czas przy zakresie 2-3,5 tys RPM. Występują też lekkie szarpnięcia w tym zakresie obrotów (podobnie jak by się kończyło paliwo). Powyżej 4 tyś RPM auto ciągnie dobrze, jak przed usterką.

 

Sprawdzone:

- fajko-świece,

- podciśnienia

- wymienione świece na nowe NGK dedykowane do tego auta,

- nowy filtr paliwa

- nowy filtr powietrza

- czyszczony przepływomierz izopropanolem (do czyszczenia elementów elektronicznych), wg. LIVE SENSOR DATA i serwisówki nissana pomiary zasysanego powietrza w normie

 

Nie sprawdzone:

- Pompa paliwa

- regulator ciśnienia wtrysku

- czujnik położenia wału

- inne

 

 

Prosze kolegów z forum o pomoc:)

 

 

Pozdrawiam.

mocarz

witam w moim nissanie P11 QG18 przebieg120tys km są identyczne objawy jakie opisałeś wymieniłem wszystko świece,przepływomierz,cewki,czujniki,wałka,wału sprawdziłem sądy lambda i niestety dalej jest tak samo PO300 zostało nam chyba tylko wymiana łańcucha rozrządu w tym tygodniu biorę się za łańcuch,niestety do tanich rzeczy to nie należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To co Dino pisze to chyba czujnik połozenia wałka. Nie zabardzo wiem z czego do czyścic ale zawsze mozna sprobowac.

 

właśnie był mokry od czegoś i chyba przebijał, nie twierdzę, że to jest powód w tym przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był mokry od oleju?? Jezeli wyciagnołes czujnik wałka to jest to normalne. One pracuja w oleju. Bodzio35 czekam na wisci czy poprawiło sie po zmianie łancucha.Wyminiasz na oryginał czy zamiennik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był mokry od oleju?? Jezeli wyciagnołes czujnik wałka to jest to normalne. One pracuja w oleju. Bodzio35 czekam na wisci czy poprawiło sie po zmianie łancucha.Wyminiasz na oryginał czy zamiennik??

myślę o jakimś dobrym zamienniku ale kolega jest mechanikiem i stwierdził że niekoniecznie jest padnięty łańcuch może być też padnięty napinacz łańcucha w silniku QG się to zdarza, wszystko się okaże jak się dobierzemy do niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę o jakimś dobrym zamienniku ale kolega jest mechanikiem i stwierdził że niekoniecznie jest padnięty łańcuch może być też padnięty napinacz łańcucha w silniku QG się to zdarza, wszystko się okaże jak się dobierzemy do niego

 

czyszczenie czujnika nie pomogło:( może i byc że to rozrząd... co prawda mam 130tyś zobione, przebieg udokumentowany i pewny. jeśli to łańcuch to straszną tandetę nissan skonstruował...

Czym czyścicie przepływki? Płukacie je tylko czy np. myjką ultradzwiękową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był mokry od oleju?? Jezeli wyciagnołes czujnik wałka to jest to normalne. One pracuja w oleju. Bodzio35 czekam na wisci czy poprawiło sie po zmianie łancucha.Wyminiasz na oryginał czy zamiennik??

 

ale nie na zewnątrz,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę o jakimś dobrym zamienniku ale kolega jest mechanikiem i stwierdził że niekoniecznie jest padnięty łańcuch może być też padnięty napinacz łańcucha w silniku QG się to zdarza, wszystko się okaże jak się dobierzemy do niego

 

Też się łudze ze to moze napinacz :D. Napisz jak dokopiesz sie do niego. U mnie Nissan musi troszke poczekac bo narazie fundusze poszły na remont Renault ktory zamienił się w parowóz :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę o jakimś dobrym zamienniku ale kolega jest mechanikiem i stwierdził że niekoniecznie jest padnięty łańcuch może być też padnięty napinacz łańcucha w silniku QG się to zdarza, wszystko się okaże jak się dobierzemy do niego

 

Kolego jakies wieści odnosnie łańcuszka??? wymieniłeś go może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego jakies wieści odnosnie łańcuszka??? wymieniłeś go może?

witam przepraszam że długo się nie odzywałem ale miałem pilny wyjazd a co do łańcuszka to wymieniłem na nowy zamiennik i napinacz łańcucha, autko śmiga jak szwajcarski zegarek,mogłem zrobić to zaraz a nie wymieniać niepotrzebnie części pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lancastrian

witam przepraszam że długo się nie odzywałem ale miałem pilny wyjazd a co do łańcuszka to wymieniłem na nowy zamiennik i napinacz łańcucha, autko śmiga jak szwajcarski zegarek,mogłem zrobić to zaraz a nie wymieniać niepotrzebnie części pozdrawiam

 

 

Witam,czy wymieniłeś tylko łańcuch i napinacz?Ile kosztuj,a takie zamienniki?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz na co wymieniłes. Łancuch Tsubaki??. Napinacz tez zamiennik??. Wymieniałeś też pompe??. Ile cie to kosztowało (czesci,robocizna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napisz na co wymieniłes. Łancuch Tsubaki??. Napinacz tez zamiennik??. Wymieniałeś też pompe??. Ile cie to kosztowało (czesci,robocizna)

witam łancuch zamiennik 200zł,napinacz zamiennik 150zl pompa wody 180zl plus paski 60zł z robotą całość 1000zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jak w temacie, ... oraz co jakiś czas błąd P0335 :| . Primera 1.8  2001r. 150 tyś. km :angry:  wymiana samego łąńcucha i autko śmiga jak ta lala.   :devil:  Łańcuch 360 PLN (nie kupowałem oryginału, bo orginał szmelc ... szybko zdechł), robocizna własna :gun:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...