Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Jak naprawić luzy lewarka zmiany biegów Primera TD


RAAAD
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawiłem sobie te luzy w moim dieslu p11 i chciałbym sie podzielic rada jak to zrobic .

I moje pytanie jest takie czy opisać tytaj w tym temacie czy wysłac na maila opis cały i ktos wklei ta rade w" zrob to sam"? Nie robiłem żadnych fotek bo nie miałem czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisz nie żałuj klawiatury Interesi mnie twój patent bo u mnie też wibrator w podłodze biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może opracuje i wsadzimy do Zrób Sam wtedy nie będzie trzeba szukać za każdym razem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wymienił mechanior, podebrał sprężynę "na oko" - nieco ciężej lewarek chodził ale po czasie albo sie przyzwyczaiłem albo się sprężyna nieco naciągnęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

esli to sprężyna to najmniejszy problem, mi oryginalna pekła to poszedłem do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i dobrałem o podobnej średnicy i długości. Śmiga jak nowa. Koszt 1 zł i pół godziny roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem na mysli luzy na gumach przy skrzyni biegów.

Ja swoje zlikwidowałem i jest oki.

Opisałem temat do działu zrób to sam i mysle że tam to wstawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś likwidowałem te luzy na gumach tak, że z puszki po piwie wyciąłem blaszkę, zwinąłem w rulon i taką tulejkę w gumę przy śrubie wetknąłem. luzy zniknęły i był powód żeby piwo wypić.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie podobnie zrobiłem z ta blaszką.Tylko ze tam są 3 śruby,a 2 drążki i na kazdej cos zrobiłem i teraz to nie ta gałka.Jest o niebo sztywniejsza po naprawie.i nie lata a na biegach lewo prawo jest minimalny luzik:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto steruje tym forum, ale to już było opisywane przeze mnie i innych kolegów co najmniej rok temu. Z drugiej strony mam też świadomość, że wyszukiwarka na tym forum działa mniej niż średnio.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na forum o tych luzach i pewnie kilka osób juz zakładało tematy z naprawy luzów przy gałce biegów i osobny temat na gumach przy skrzyni biegów.

Mi cieżko wchodziły biegi wszczegolnosci wsteczny i postanowiłem zajrzec pod auto juz kiedys sie za to zabierałem ale czasu nie było.Teraz już wsteczny wchodził coraz cieżej i musiałem cos z tym zrobić.I jak pisałem póżniej w temacie wstawiłem kawałek blaszki na te tuleje można wstaic naklejając tasme izolacyjna na te tuleje plastikowe.Ale blacha wiadomo mocniejsza.Sa tam jeszcze dwie śruby co też cos z nimi zrobiłem,bo były wylatane w tych miejscach.Póżniej jeszcze minimalnie podciągnałem śrube regulacyjną przy pedale sprzegła żeby ten nieszczesny wsteczny lepiej wchodził.Teraz juz jest oki i nie mam luzów i wszystkie biegi bardzo dobrze wchodza.No i gałka nie lata tak jak wczesniej.

Jak sie tutaj na forum dowiedziałem to do p12 te drążki sa bardzo drogie,jesli są takie same ,chyba ktos mówił,że kolo 500zeta (jak dobrze pamietam)tylko w serwisie wołaja za to bo cieżko to dostać.I chyba nic złego nie jest że ktoś zakłada nowy temat podobny co był rok wczesniej założony.Czym wiecej rad tym lepiej dla forum nissana i dla Nas użytkowników.Takie jest moje zdanie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na forum o tych luzach i pewnie kilka osób juz zakładało tematy z naprawy luzów przy gałce biegów i osobny temat na gumach przy skrzyni biegów.

Mi cieżko wchodziły biegi wszczegolnosci wsteczny i postanowiłem zajrzec pod auto juz kiedys sie za to zabierałem ale czasu nie było.Teraz już wsteczny wchodził coraz cieżej i musiałem cos z tym zrobić.I jak pisałem póżniej w temacie wstawiłem kawałek blaszki na te tuleje można wstaic naklejając tasme izolacyjna na te tuleje plastikowe.Ale blacha wiadomo mocniejsza.Sa tam jeszcze dwie śruby co też cos z nimi zrobiłem,bo były wylatane w tych miejscach.Póżniej jeszcze minimalnie podciągnałem śrube regulacyjną przy pedale sprzegła żeby ten nieszczesny wsteczny lepiej wchodził.Teraz juz jest oki i nie mam luzów i wszystkie biegi bardzo dobrze wchodza.No i gałka nie lata tak jak wczesniej.

Jak sie tutaj na forum dowiedziałem to do p12 te drążki sa bardzo drogie,jesli są takie same ,chyba ktos mówił,że kolo 500zeta (jak dobrze pamietam)tylko w serwisie wołaja za to bo cieżko to dostać.I chyba nic złego nie jest że ktoś zakłada nowy temat podobny co był rok wczesniej założony.Czym wiecej rad tym lepiej dla forum nissana i dla Nas użytkowników.Takie jest moje zdanie.

Pozdrawiam.

Czy to się znajduje od razu przy skrzyni ?? bo przy skrzyni mam luz na wym wodziku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak przy skrzyni znajduje sie ten luz.Są tam 3 śruby. Jedna jest poziomo przykrecana na 12 klucz,druga zaraz blisko pionowo na 13 klucz i trzecia przy drugim drążku na 14 klucz.Takie są przynajmniej śruby u mnie nie wiem jak u innych jeśli ktoś ma zmienione śruby.

 

.....................................................................................................

Postanowiłem odnowic temat moze komus sie przyda i naprawi sobie luzy.

Opisze dokładnie temat taj jak trzeba od A do Z.

Miałem temat wysłany do zrób to sam na maila.I nie wiem czy zły adres był czy moze coś zle zrobiłem wysyłając.

 

 

 

 

Moja rada to jak zlikwidować luzy przy skrzyni biegów w Primerce P11 2.0

TD przed liftem.Nie wiem jak jest w benzynach albo po lifcie.Naprawa jest

domowym sposobem i tanim kosztem bez kupowania tulei.

 

Potrzebne narzedzia:

-lewarek

-klucze płasko-oczkowe 2*12;2*13;1*14

-nożyce do blachy

-tasma izolacyjna

-dwa młotki

-blacha cienka typu od pepsi lub podobna

-nożyk do tapet

 

 

 

 

 

Mając samochód u góry odkreciłem śrube pozioma na 12 klucz przelotową

przy skrzyni biegów co są drążki przykrecane od zmiany

biegów.Odkreciłem ją i bedą dwie tuleje plastikowe .Na śrubę

nakłożyłem taśme izolacyjna w takim stopniu żeby nie była za ciasna

wchodząc w te tuleje.A na zew stronę dorobiłem blachę tą cienką w

takiej szerokosci co jest osłona tych tulei.Można na te tuleje

plastikowe dorobić takie paski na każdą z osobna.Zresztą będzie widac

gdzie te plastiki maja luzy.Blachy musza być prostna na rantach.Należy je

podklepac przy rantach jeśli sie wykrzywiły od ciecia nożycami.

 

Druga śruba jest pionowa na klucze dwie 13 przed tą poziomą.Na tą

śrubę nałożyłem taśmę izolacyjna żeby też wchodziła lużno tzn

nie wkładajac jej na siłe,bo tasma się pomarszczy i wogóle nie

wejdzie.Nakładając na każdą śrube to trzeba przykleić na tym odcinku

co nie ma gwintu.A tam co jest gwint to ucinałem nożykiem do tapet,bo

powstawało zgrubienie niż jest na prostym odcinku i śruba cieżko

wchodziła.A mając tylko na tym odcinku prostym to likwidowanie luzów

było ok tzn że było wystarczająco tej taśmy nie majac na gwincie.

 

Jest jeszcze jedna śruba na 14 klucz,obok tych 12 i 13.Odkrecając ją to

wyszła mi śruba i tuleja metalowa.Na śrube nałożyłem jak na inne

śruby taśmę.A na tą tuleje metalową co mi wyszła rownież

nałożyłem taśmę dosć gruba,bo wchodzi w gumę to się wciśnie i

będzie sztywniej.A guma zawsze się podda żeby ja wcisnąć.

 

 

 

 

 

To by było wszystko co do luzów przy skrzyni biegów nie rozbierałem

przy gałce z dołu co są biegi.Ale robiąc te moje luzy biegi wchodzą

SUPER!!! I nie ma luzów takich jak wcześniej miałem.A jak są właczone

obojetnie jakie biegi np 1 czy 3 ruszając gałką lewo-prawo jest

minimalny luz ale to jest normalny że jakis musi być.

Chyba opisałem naprawę dla każdego bardzo prosto i nie bedzie to trudne

w naprawie.A zadowolenie napewno bedzie,bo mi cieżko teraz sie

przyzwyczaić że galka jest bardziej sztywna.Mi naprawa trwała ponad godz

.

 

Życze miłej pracy i jazdy bez luzów :) .

POZDRAWIAM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

u mnie luzy sa takie :

, jutro biore sie za to wedlug instrukcji RAADA I czy to tez normalne ze lewarek cofnal sie do przodu i tlucze o plastiki na biegach 1,3,5? Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy w jakim stopniu są luzy na tych tulejach.

Byś musial sprawdzic .

Może sprubuj naprawić tanim kosztem te luzy i pózniej zobacz dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie pozbylem sie luzow :D . Biegi chodza jak po masle zadnych drgan itp, i wreszcie wsteczny zaczal chodzic. Wogule teraz drazek chodzi tak sztywno czuc ze nie ma luzy, tylko mam problem ze galka zmiany biegow wraz dotyka o plastiki na 1,3,5 tak jak na zdjeciu. Co z tym zrobic? Moze lewarek ugiety mam, a da sie do naprostowac bez sciagania, niczego nie uszkodze?

post-22531-0-49069100-1296819304_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprubuj może zdjąć ten czarny mieszek z biegów .

Powinien byc na wcisk i zobaczysz czy jest coś krzywe i może dlaczego ci tam opiera na 1,3,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz przestal dotykac, bo zdjalem tasme z drazka (nakleilem ja kiedys bo wkurzalo mnie tluczenie drazka o plastik i wibrator :P ). Teraz na 1,3,5 odstep od plastiku wynosi 2-3mm, wazne ze nie tlucze o plastik i nie drzy, a u was jakie sa odstepy? bo mi sie wydaje ze odstep powinien byc wiekszy. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest na luzie to jest gdzieś po środku, więc napewno masz przestawiony w przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakis sposob zeby nastawic lewarek na wlasciwe miejsce, bo on i tak czasami obija o plastik. W mieszku mam juz dziure, lewarek nie ma zadnych luzow a on wraz jest w zlym miejscu, a czy mozna nadciac lewarek i wygiac do tylu i ewentualnie zaspawac? Drazek od dolu nie wyglada zeby byl udezony i gdziekolwiek zgiety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz może z dołu przy tłumiku .

I może uda ci sie wymontować cały mechanizm z gałka od biegów. Odkrecajac oczywiscie śruby przy skrzyni czy przy drążku .

Ja bym może sprubował wkrecić w imadło i naciagnać go do dyły żeby stał bardziej na środku hak powinien. I chyba lepiej go naciagnac niż spawać.

Pewnie ktoś musiał zgiąć że ci tak napiera na ten plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby byl idealnie na srodku brakuje 1,5 cm wykombinuje cos, moze podczas wypadku drazek sie ugial cos na niego polecialo przy hamowaniu, wiem ze kiedys byl bity w blotnik kierowcy.

 

dzisiaj probowalem ga troche odgiac, od dolu go zaparlem i zalozylem na drazek rure i wyginalem do tylu, efekt mizerny 2mm, moze dalo by sie wiecej ale mam watpliwosci czy lewarek nie peknie, slyszalem ze jest jakis wzmacniany. Wyglada jakkby caly wybierak byl zle zamocowany moze na odwrot nie wiem, nie usmiecha mi sie rozbierac go od dolu bo dopiero robilem wydech i znowu bede sie bawil z uszczelka, 2 zdjecia przedstawiaja lewarek na luzie a to zdjecie jak lewarek jest bardzo blisko plastiku to jest na 1.

post-22531-0-57596000-1297455823_thumb.jpg

post-22531-0-24380900-1297456002_thumb.jpg

post-22531-0-54005900-1297456126_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Minęło prawie dwa lata i sprawdzałem luzy co robiłem i są znowu do zlikwidowania , bo zaczeły znowu plastiki mocniej trzeszczeć :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...