Gość Bakus Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 (edytowane) Opiszę sytuację od początku. Do niedawna miałem problem z wyciem silnika i muleniem po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Okazało się że przyczyną jest usunięty rezonator powietrza. W puszce filtr była nie osłonięta niczym dziura a obok niej mocno rozgrzany parowniki od LPG, siłą rzeczy przez dziurę zaciągane było gorące powietrze i przepływomierz szalał. Po zaślepieniu owej dziury przepływka trzyma pożądane parametry a silnik odżył. Sprawdzone przy okazji zostały sondy, cewki, przepustnica (pod względem elektronicznym). Jednak szczęście nie trwało zbyt długo. Po dwóch dniach pojawił się dziwny objaw. Po rozgrzaniu silnika, jadąc na dowolnym biegu po wysprzęgleniu obroty spadają poniżej 500 po czym samoczynnie wracają na 700-750. Nie występuje to zawsze ale nie ma też jakiejś sprecyzowanej sytuacji w której się tak dzieje. Co może być przyczyną takiego zachowania ? Nie wiem czy ma to związek z opisaną wyżej sytuacją czy to tylko zbieg okoliczności ? Silnik krokowy był sprawdzany i czyszczony około rok temu, czy to on może być przyczyną ? Od razu zaznaczę, przejrzałem wszystkie tematy/posty które pokazała mi szukajka, nie znalazłem nic podobnego. Edytowane 23 Czerwca 2010 przez Bakus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Komputer dostaje nowe parametry przez to jest gwałtowny spadek obrotów po czym idą w górę , na moje oko musiał byś go nauczyć na nowo biegu jałowego z tym spadkiem to chodzi mi po wysprzęgleniu i napisz jaki silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 (edytowane) Jak w podpisie QG18DE. Czyli reset kompa i trzymanie na wolnych do włączenia wiatraków ? Żeby komputer się zresetował trzeba aku odpiąć na 24h czy krócej ? EDIT: Po dzisiejszej rozmowie mechanik stwierdził to samo, komputer dostaje inne parametry i szaleje. Trzeba zrobić reset do ustawień fabrycznych. Edytowane 24 Czerwca 2010 przez Bakus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Jak w podpisie QG18DE. Czyli reset kompa i trzymanie na wolnych do włączenia wiatraków ? Żeby komputer się zresetował trzeba aku odpiąć na 24h czy krócej ? EDIT: Po dzisiejszej rozmowie mechanik stwierdził to samo, komputer dostaje inne parametry i szaleje. Trzeba zrobić reset do ustawień fabrycznych. Taki reset jedynie w starszych autach idzie zastosować , aku możesz odpinać i nic nie da, tak samo tyczy się Check Engine Naukę obrotów może nauczyć serwis , osoba mająca Consult II , albo samemu poprzez wykonanie paru czynności w serwisówce ec_qg16&18 : strona 33-35 Tutaj Gdzie jest X Without Consult-II (możesz samemu nauczyć) Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Ok, czyli żebym dobrze zrozumiał. Przed przystąpieniem do "operacji" silnik musi być ciepły (70-99 stopni), wszystko co pobiera prąd ma być wyłączone, koła wyprostowane. I teraz po kolei: - kluczyk w pozycji ON przez 1 sekundę - kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund - odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ? - kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund - odpalić silnik na co najmniej 28 sekund - odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund - poczekać 20 sekund - odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Brawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Brawo - odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ? A co z tym ? Bo jak mniemam to jest ważne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 zrób jak silnik będzie rozgrzany bez wentylatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3cK Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Co to jest TPS i gdzie go znajdę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bakus Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Czujnik położenia przepustnicy, znajduję się na przepustnicy z tyłu, bliżej ściany grodziowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3cK Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Aha, czyli ta wtyczka przy przepustnicy, kapuję, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarianPOL Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Witam Posiadam Nissana Primera 2.0 SLX 1991 rok. Mam pewny problem, wszystko ładnie działa gdy dojedzam do swiateł w wciskam sprzegło obroty zaczynaja szaleć ( spadają po czym wracają do odpowiedniej pozyzji i znowu spadają i do póki samochod nie dostanie gazu cały czas to jest) i z rury wydaje sie dym który smierdzi siarką. Niedawno wymieniane były wszystkie kable kabelki w samochodzie.. dało to tyle ze robi sie to żadziej niż robiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bumcyk Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 (edytowane) NAUKA WOLNYCH OBROTÓW w PRIMERA P12 1,8 (bez użycia komputera) Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio) Koła wyprostowane. 1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy 2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek. 3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek. 4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy 5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać. 6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe. 7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu. 8.Włączyć silnik 9.Odczekać 20sek. 10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy. Zastosowałem tę procedurę po czyszczeniu przepustnicy. Obroty ciężko schodziły w zakresie 1500-1000 obr/min i zostawały na poziomie około 1000 Po nauce wszystko jest ok i mam książkowe obroty. Dokładny opis jest w serwisówce w dziale EC na stronie 55. Może komuś się przyda. Pozdrawiam. Edytowane 9 Września 2010 przez Bumcyk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuszov Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Mam takie pytanko czy miałbyś radę dla mnie mam nissana micre k11 '95r lpg i obroty na pb super trzyma a na lpg spadają poniżej 500 :/ POMOCY!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość salwa_87 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Koledzy ja mam takie pytanko.. o ten TPS.. bo u mnie na przepustnicy z tyłu mam dwie wtyczki.. jedna nad dróga... sr20de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Koledzy ja mam takie pytanko.. o ten TPS.. bo u mnie na przepustnicy z tyłu mam dwie wtyczki.. jedna nad dróga... sr20de Jedna jest od automatycznej skrzyni biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Keszus Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Witam Panowie a jak si eto robi z komputerem, widzę na tym *.jpg że tam jest to opisane ale nie od początku. Skąd wziąć tą sewisówkę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Witam Panowie a jak si eto robi z komputerem, widzę na tym *.jpg że tam jest to opisane ale nie od początku. Skąd wziąć tą sewisówkę?? Pierwszy temat w dziale Primera http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62764-primera-instrukcje/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiruwa Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 witam czy na silniku CD20T 2.0td rowniez mozna w ten sam sposob nauczyc primerke biegu jalowego? wyczytalem na forum ze po wcisnieciu sprzegla obroty powinny spadac do 1000-1100 u mnie spadaja do 450-500 po calkowitym zatrzymaniu wracaja do normy czyli 750 prosze o jakies wskazuwki dziekuje za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Kolego w cd20t nie nauczysz wolnych obbrotow. PO wcisnieciu sprzegla obroty maja byc takie jakie sa obroty jalowe. . Jesli CI obroty spadaja do 450-500 to bedziesz mial najprawdopodobniej niesprawny zawor EGR. Poczytaj na forum o tym zaworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiruwa Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 zawor egr juz zatkalem i nic to nie dalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 A do tej pory bylo ok i teraz sie to zaczelo dziac z tymi obrotami czy kupiles to autko i dzialo sie tak od poczatku. Jesli sie dzialo od poczatku to moze byc dawka paliwa za mala ustawiona na nastawniku ze tak Ci obroty spadaja . Prosze najpierw sprawdzic dawke. Jesli to nie pomoze to bedziemy dalej szukac. Prosze rowniez uruchomic zawor egr bo przy zaslepionym zaworze nie ustawi dobrze dawki paliwa bo przeplywomierz bedzie oszukiwal . Zrob jeszcze autodiagnostyke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiruwa Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 zgadza sie samochod zakupilem i problem od poczatku wystepuje diagnostyke robilem i byska mi 55 czyli brak bledow gdzie znajduje sie ten nastawnik? i czy da sie to wyregulowac samemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Keszus Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Kolego "Sznurek", powiedz mi i pokaż gdzie ty widzisz manual do p11.144. Tam nic nie ma w tym linku co podałeś!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 zgadza sie samochod zakupilem i problem od poczatku wystepuje diagnostyke robilem i byska mi 55 czyli brak bledow gdzie znajduje sie ten nastawnik? i czy da sie to wyregulowac samemu? NAstawnik znajduje sie na pompie wtryskowej i samemu nie wyregulujesz. Nawet sie sam za to nie bierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.