Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/WP11.144] Spadające obroty


Gość Bakus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Opiszę sytuację od początku. Do niedawna miałem problem z wyciem silnika i muleniem po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Okazało się że przyczyną jest usunięty rezonator powietrza. W puszce filtr była nie osłonięta niczym dziura a obok niej mocno rozgrzany parowniki od LPG, siłą rzeczy przez dziurę zaciągane było gorące powietrze i przepływomierz szalał. Po zaślepieniu owej dziury przepływka trzyma pożądane parametry a silnik odżył. Sprawdzone przy okazji zostały sondy, cewki, przepustnica (pod względem elektronicznym). Jednak szczęście nie trwało zbyt długo. Po dwóch dniach pojawił się dziwny objaw. Po rozgrzaniu silnika, jadąc na dowolnym biegu po wysprzęgleniu obroty spadają poniżej 500 po czym samoczynnie wracają na 700-750. Nie występuje to zawsze ale nie ma też jakiejś sprecyzowanej sytuacji w której się tak dzieje. Co może być przyczyną takiego zachowania ? Nie wiem czy ma to związek z opisaną wyżej sytuacją czy to tylko zbieg okoliczności ? Silnik krokowy był sprawdzany i czyszczony około rok temu, czy to on może być przyczyną ? Od razu zaznaczę, przejrzałem wszystkie tematy/posty które pokazała mi szukajka, nie znalazłem nic podobnego.

Edytowane przez Bakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer dostaje nowe parametry przez to jest gwałtowny spadek obrotów po czym idą w górę , na moje oko musiał byś go nauczyć na nowo biegu jałowego

 

z tym spadkiem to chodzi mi po wysprzęgleniu

i napisz jaki silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w podpisie QG18DE. Czyli reset kompa i trzymanie na wolnych do włączenia wiatraków ? Żeby komputer się zresetował trzeba aku odpiąć na 24h czy krócej ?

 

EDIT: Po dzisiejszej rozmowie mechanik stwierdził to samo, komputer dostaje inne parametry i szaleje. Trzeba zrobić reset do ustawień fabrycznych.

Edytowane przez Bakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w podpisie QG18DE. Czyli reset kompa i trzymanie na wolnych do włączenia wiatraków ? Żeby komputer się zresetował trzeba aku odpiąć na 24h czy krócej ?

 

EDIT: Po dzisiejszej rozmowie mechanik stwierdził to samo, komputer dostaje inne parametry i szaleje. Trzeba zrobić reset do ustawień fabrycznych.

Taki reset jedynie w starszych autach idzie zastosować , aku możesz odpinać i nic nie da, tak samo tyczy się Check Engine

 

Naukę obrotów może nauczyć serwis , osoba mająca Consult II , albo samemu poprzez wykonanie paru czynności

 

w serwisówce ec_qg16&18 : strona 33-35

 

Tutaj Gdzie jest X Without Consult-II (możesz samemu nauczyć)

procedura2.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli żebym dobrze zrozumiał. Przed przystąpieniem do "operacji" silnik musi być ciepły (70-99 stopni), wszystko co pobiera prąd ma być wyłączone, koła wyprostowane. I teraz po kolei:

- kluczyk w pozycji ON przez 1 sekundę

- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund

- odpalić silnik i poczekać aż załączą się wentylatory czy tylko aż wskazówka temp. będzie w pozycji pionowej ?

- kluczyk w pozycji OFF przez 9 sekund

- odpalić silnik na co najmniej 28 sekund

- odpiąć TPS i ponownie podłączyć w ciągu 5 sekund

- poczekać 20 sekund

- odpalić silnik 2-3 razy i upewnić się że wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarianPOL

Witam

Posiadam Nissana Primera 2.0 SLX 1991 rok.

Mam pewny problem, wszystko ładnie działa gdy dojedzam do swiateł w wciskam sprzegło obroty zaczynaja szaleć ( spadają po czym wracają do odpowiedniej pozyzji i znowu spadają i do póki samochod nie dostanie gazu cały czas to jest) i z rury wydaje sie dym który smierdzi siarką. Niedawno wymieniane były wszystkie kable kabelki w samochodzie.. dało to tyle ze robi sie to żadziej niż robiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

NAUKA WOLNYCH OBROTÓW w PRIMERA P12 1,8 (bez użycia komputera)

Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio)

Koła wyprostowane.

1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy

2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek.

3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek.

4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy

5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać.

6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe.

7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu.

8.Włączyć silnik

9.Odczekać 20sek.

10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy.

 

Zastosowałem tę procedurę po czyszczeniu przepustnicy.

Obroty ciężko schodziły w zakresie 1500-1000 obr/min i zostawały na poziomie około 1000

Po nauce wszystko jest ok i mam książkowe obroty.

 

Dokładny opis jest w serwisówce w dziale EC na stronie 55.

Może komuś się przyda.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Bumcyk
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam

 

Panowie a jak si eto robi z komputerem, widzę na tym *.jpg że tam jest to opisane ale nie od początku.

Skąd wziąć tą sewisówkę??

Pierwszy temat w dziale Primera

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62764-primera-instrukcje/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czy na silniku CD20T 2.0td rowniez mozna w ten sam sposob nauczyc primerke biegu jalowego?

 

wyczytalem na forum ze po wcisnieciu sprzegla obroty powinny spadac do 1000-1100 u mnie spadaja do 450-500 po calkowitym zatrzymaniu wracaja do normy czyli 750

 

prosze o jakies wskazuwki

 

dziekuje za odpowiedz <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w cd20t nie nauczysz wolnych obbrotow. PO wcisnieciu sprzegla obroty maja byc takie jakie sa obroty jalowe. . Jesli CI obroty spadaja do 450-500 to bedziesz mial najprawdopodobniej niesprawny zawor EGR. Poczytaj na forum o tym zaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do tej pory bylo ok i teraz sie to zaczelo dziac z tymi obrotami czy kupiles to autko i dzialo sie tak od poczatku. Jesli sie dzialo od poczatku to moze byc dawka paliwa za mala ustawiona na nastawniku ze tak Ci obroty spadaja . Prosze najpierw sprawdzic dawke. Jesli to nie pomoze to bedziemy dalej szukac. Prosze rowniez uruchomic zawor egr bo przy zaslepionym zaworze nie ustawi dobrze dawki paliwa bo przeplywomierz bedzie oszukiwal .

 

Zrob jeszcze autodiagnostyke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie samochod zakupilem i problem od poczatku wystepuje diagnostyke robilem i byska mi 55 czyli brak bledow gdzie znajduje sie ten nastawnik? i czy da sie to wyregulowac samemu?

NAstawnik znajduje sie na pompie wtryskowej i samemu nie wyregulujesz. Nawet sie sam za to nie bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...