Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] sterownik pompy wtryskowej


Gość mrgeo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pojechałem w końcu z powodu ciężkiego zapalania na ciepłym motorze, do BOSCH SERVICE w Bydgoszczy.

Tam po diagnostyce, panowie powiedzieli krótko, skacze wartość dawki paliwa na kompie i trzeba wyczyścić sterownik pompy.

Stwierdzili że pompa jest marki BOSCH, a koszt wyjęcia pompy sprawdzenia ciśnienia na "stole" i czyszczenie sterownika wynieść ma 1100zł.

Jednak po tej operacji może się okazać że jeszcze głowica pompy może być do regeneracji a to dodatkowy koszt 800zł.

Czy jest możliwość wyczyścić ten sterownik taniej? Może wręcz sposobem domowym?

Jestem zwolennikiem kolejnych wykluczeń problemów a nie od razu wykosztowywania się.

Auto ma 180 000 km nie kopci nie pali za dużo ma przyspieszenie jak trzeba, nie bierze oleju.

Z wszelkie rady - spasiba balszoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz temat co cię interesuje http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59518-p11-td-ganie-silnik-gdy-szybko-zdejmuje-noge-z-gazu/ a teraz takie pytanie czy zapala ci się kontrolka "check" jak tak to zacznij od "autodiagnostyki" a panom z serwisu to podziękuj bo cię na koszta naciągną, poszukaj troche na forum bo chyba takie tematy były ciężkiego palenia na ciepłym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie żaden check sie nie pali, na kompie w serwisie też nie wykazało błędów.

dzięki za link!

 

Po przeczytaniu tematu podanego w linku wnioskuję że czyszczenie suwaka powinno mi się udać choć przyznam boję się trochę to ruszać.

Padło w temacie pytanie"czy po przekręceniu kluczyka zapala się check?" otóż się zapala , ale po uruchomieniu silnika natychmiast gaśnie i w czasie jazdy sie nie zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również przeczytałem link .Czytałem cały temat.

Dla mnie bomba.

Jest temat opisany BARDZO szczegółowo!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo i mogę podać Ci kilka rzeczy, które potencjalnie mogą być nie tak:

1. Przestawiony kąta wtrysku lub rozrząd (od tych dwóch rzeczy bym zaczął) - objawia się najczęściej ciężkim odpalaniem samochodu na ciepłym silniku oraz białym dymem śmierdzącym niedopaloną ropą. Statyczny kąt wtrysku ustawia się czujnikiem zegarowym, więc jak ktoś Ci wciska kit że ustawił to komputerem to nawet z nim nie gadaj. Jeżeli wymieniałeś ostatnio rozrząd to bardzo prawdopodobne ktoś mógł coś tam schrzanić ;) Cenna uwaga to taka, że nie udaje się wyregulować kąta wtrysku w momencie kiedy przestawiony jest rozrząd. Koszt regulacji nie powinien przekroczyć 50-100PLN.

2. Czujnik temperatury silnika - jeżeli podaje złe wartości, to ECU może ustawiać nieprawidłową wartość dawki paliwa. Można samemu sprawdzić rezystancję czujnika omomierzem na zimnym silniku i porównać z charakterystyką z instrukcji serwisowej. Koszt nowego czujnika nie powinien przekroczyć 50PLN

3. Zabrudzenia (opiłki) w nastawniku dawki paliwa (sterownik pompy) - można regenerować sam nastawnik - koszt jakieś 300-400PLN (lub próbować renimować go samemu wg opisów na forum). Najczęściej objawia się to zbyt niskimi lub wysokimi obrotami biegu jałowego, gaśnięciem na biegu jałowym (lub przy hamowaniu silnikiem) lub falowaniem obrotów. Najczęściej kończy się zapaleniem lampki check engine.

4. Uszkodzenie pompy wtryskowej i konieczność jej regenerowania. Koszt regeneracji w Gdyni 1000-1200PLN, koszt sprawdzenia na stole probierczym 300PLN. Trzeba pompę przywieźć w rękach bo ich nie wyciągają ;)

 

W mojej nysie objaw był taki jak u Ciebie. Na mrozach przy -15 stopniach paliła na dotyk a przy rozgrzaniu silnika lub upałach był problem z zapłonem. Ponadto samochód gasł na biegu jałowym. Nigdy nie zapalił sie check engine podczas pracy silnika. Wszystkie moje perypetie możesz przeczytać na forum. Po wielu męczarniach i szukaniu mechaników którzy powiedzą co mu dolega pojechałem do ASO. Tam wiedzieli niewiele więcej i podsumowali tak: "jest problem z pompą wtryskową bo sygnały które wchodzą na pompę są OK a to co z niej wychodzi to kaszana". ASO się na niczym nie zna. Ma tylko ten plus, że posiada Consult'a i jest w stanie sprawdzić parametry pracy silnika. Zapytałem czy oni by mi mogli wymienić pompę i wyregulować kąt wtrysku (oczywiście nigdy nie zamierzałem tego tam robić ;) ) to powiedzieli że nie maja sprzętu! Znalazłem serwis w Gdyni który regeneruje pompy ale musiałbym sam ją wymontować i im dostarczyć. Więc pozostała tylko opcja kupienia używki z gwarancją rozruchową (dałem 600PLN ale może być nawet 1300PLN). Furę i pompę wtryskową oddałem do mechaników (obskórny, niepozorny warsztat), którzy mi ją przeszczepili za 200PLN i ustawili kąt wtrysku. Samochód pali na ciepło jak złoto i póki co nie narzekam ;) W razie czego zostawiłem sobie starą pompą, że jakby co w razie czego to można ją już oddać do regeneracji i wtedy autko jak nówka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerny opis.

Zacznę od czyszczenia suwaka. Potem sprawdzę ten czujnik temperatury. Jak odłączę ten czujnik to świeczki się dużo dłużej grzeją i auto pali na dotyk. Może jeszcze świeczki warto sprawdzić?

Kąt wyprzedzenia jest raczej dobry. Poprzednio ustawiony był w niemieckim aso, a teraz sam se ten rozrząd wymieniłem i znaki zostały na swoich miejscach. Zresztą na kilku kompach w kilku miejscach zostało to potwierdzone.

Jeszcze raz dzięki.

Aha, a jak sprawdzę tą rezystancję na czujniku temperatury? Cienki jestem z elektroniki :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od czyszczenia suwaka.

Może to zostaw na sam koniec ;)

Jak odłączę ten czujnik to świeczki się dużo dłużej grzeją i auto pali na dotyk. Może jeszcze świeczki warto sprawdzić?

Możesz, ale jak auto pali dobrze na zimnym silniku tzn. że ze świecami wszystko powinno być ok. Jeżeli mówisz, że po odpięciu czujnika temperatury samochód odpala bez problemu, tzn, że nie mając sygnału z czujnika temp. ECU sam ustawia zaprogramowaną wartość temperatury. Silnik najpewniej działa razem z włączonymi wentylatorami i zapalonym Check Engine.

Kąt wyprzedzenia jest raczej dobry. Poprzednio ustawiony był w niemieckim aso, a teraz sam se ten rozrząd wymieniłem i znaki zostały na swoich miejscach. Zresztą na kilku kompach w kilku miejscach zostało to potwierdzone.

Stwierdzenie "raczej dobry" mnie nie przekonuje. Sprawdź, czy przy odpalaniu samochód Ci puszcza białego bąka śmierdzącego ropą. Poza tym słowo ASO jakoś mnie wcale nie przekonuje. Niemieckie czy Polskie jeden dzwon ;)

Aha, a jak sprawdzę tą rezystancję na czujniku temperatury? Cienki jestem z elektroniki :).

W prosty sposób:

1. Wstajesz rano sprawdzasz jaka temperatura jest na dworze w cieniu.

2. Bierzesz miernik, który ma na tarczy narysowany symbol Omega

3. Ustawiasz zakres na np. 2K (2 Kiloomy)

4. Zdejmujesz wtyczkę z czujnika temperatury

5. Przykładasz jedną sondę (przewód miernika) do jednego bolca czujnika a drugi do drugiego.

6. Odnotowujesz wynik. Jeżeli pojawia się na mierniku 1 tzn że trzeba zwiększyć zakres miernika na wyzszy (to jak z wagą - jak brakuje skali to się dorzuca ciężarek z drugiej strony ;)

7. Zanotowane wartości porównaj z tymi z manuala. W manualu sa podane chyba dla 20 stopni celsjusza i dla 60 stopni celsjusza. Żeby wiedzieć jakie wartości są pomiędzy to ze szkoły średniej trzeba sobie obliczyć równanie prostej przechodzącej przez dwa punkty ;)

Pamiętaj że P11 ma dwa czujniki temperatury - jeden podaje temperaturę na wskaźnik do kabiny a drugi podaje do ECU. Kabinowy ma jeden pin a ten do ECU ma dwa piny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...