Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bosch czy Zexel? Jaki wtryskiwacz? 2.0TD


szoferro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

posiadam 2.0TD z 2002 roku i mam problem z błędem 34. Chcę wymienić wtryskiwacz sterujący. Jak sprawdzić, czy u mnie jest Bosch czy Zexel? W tym roczniku to już Bosch?

Czy wtrysk od P11 z 1998 roku będzie pasował?

Rozumiem, że po wymianie wtrysku nie musze go kodować w żaden sposób?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

posiadam 2.0TD z 2002 roku i mam problem z błędem 34. Chcę wymienić wtryskiwacz sterujący. Jak sprawdzić, czy u mnie jest Bosch czy Zexel? W tym roczniku to już Bosch?

Czy wtrysk od P11 z 1998 roku będzie pasował?

Rozumiem, że po wymianie wtrysku nie musze go kodować w żaden sposób?

 

Pozdrawiam.

Pewnie bedzie Bosch bo to w Anglii skladane. Najprosciej to zobacz jaki masz przeplywomierz. Jesli ma 5 przewodow to masz osprzet Bosch. Dlatego tez musisz szukac najprawdopodobniej Boscha. Czy z 98 roku bedzie pasowal. Mysle ze bedzie Bosch. Ziec mojego brata ma z 99roku i to juz jest Bosch.Dlatego spojrz na przeplywke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 5 kabli na przepływce.

W Primerze 98 jest Zexel. Lipa. :/

 

Pozdr.

czyli masz Bosch. Proponuje Ci jeszcze zebys sprawdzil omomierzem opor na wtryskiwaczu. Rozlacz wtyczke od wtryskiwacza i (powiem szczerze nigdy nie sprawdzalem) podlacz np. do dwoch pinow, albo masa 1 pin i masa 2 pin. Jesli nie pokaze jakiegokolwiek oporu tzn. ze walniety. Gdzies przeczytalem na forum ze ma miec ok 100ohmow. Proponuje Ci sprawdzac na wiekszych zakresach Zakresy mozesz potem zmniejszac. Wtedy bedziesz pewien czy to na pewno wtryskiwacz. Jeszcze jedno. Kolega and pec pisal na forum ze wielu po wymianie wtryskiwacza sterujacego pozbywalo sie bledu 21. wiec jak to mowil pewien pan -do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedzialem, ze moge tak sprawdzic wtryskiwacz. W manualu tego nie ma. Dzieki wielkie!

Dzis dziwna sytuacja. Napuscilem w ciagu dnia wd-40 do wtyczki od tego czujnika i wieczorem rozpialem i spialem jeszcze raz, bo chcialem koledze pokazac jak to wyglada. Odpalilem i check zniknal, nie dymi itd. Przejechalem sie i zbiera sie tak jak powinno. Po pewnym czasie zasiwecil sie znow check, ale auto dalej jezdzilo prawidlowo. Za chwile check znikl.

 

Zatem albo cos mi nie laczy tak jak powinno, albo moze paliwo lipne? Zatankuje jutro i wleje plynu do czyszczenia wtryskow - a nuz pomoze. :)

Fajnie by bylo, bo ponad 400zl za uzywany wtrysk, to troche boli...

 

Pozdrawiam.

 

Aha, ten opor na wtryskiwaczu to mam sprawdzic na wlaczonym zaplonie? I we wtyczce, czy w gniezdzie przy wtrysku, do ktorego wchodzi wtyczka?

Edytowane przez szoferro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wykrec go sobie i zobacz jaki masz.Powinno byc znaczek boscha jesli takowy masz i spisz sobie zaraz numery na wtryskiwaczy jakie tam sa .bedziesz miał lżej jak beda chciali jak bedziesz dzwonił o inny.wtryskiwacz Boscha jest chyba łaczony przewodami gumowymi a ZEXEl chyba jest listwa.Jak bys wykrecił to bedziesz wiedział.

A co do używki to ja osobiscie bym takiej nie kupował bo możesz dostać taka sama jak masz albo jeszcze gorsza.Kazdy ci powie że jest ok i super chodził na nim silnik.A okaże sie w praniu jak kupisz.A to rzecz elektroniczna i mało kto daje gwarancje na takie coś.

Ja sam szukałem wtryskiwacza sterujacego do mojej nyski p11 99 przed liftem.Nie wiedziałem jaki mam B... czy Z... .W koncu do dzwoniłem sie do goscia ktory mnie zapewniewał ze wszysto ok z nim . I nie wspominał czy Z czy B .az słodko rozm.A okazało sie że to był Zexel a ja mam Boscha.A do tego wszystkiego to po 1 kabelki były lutowane!!!

po 2 malej srubki jednej nie było druga obrobiona

I wychodzi na to że wtryskiwacz był po dużych przejsciach!!!!!!!!!!!!!!!!!

naszczescie wysłałem go spowrotem i facet oddał kase ,straciłem tylko na przesyłke.

I w koncu nazbierałem kase i kupiłem nowy za niecałe 900zeta,a to bolało kieszen .Ale jak chce jezdzic to trzeba kupic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wykrece.

Jezdzilem przed chwila troche autem - kontrolka caly czas swieci i auto zmulone. Wiec juz glupieje, bo raz jest dobrze, a raz zle.

Musze sie jakos dostac do komputer i zmierze jutro wg manuala czy mam sprawny ten czujnik przy wtryskiwaczu.

 

Poradzi ktos jak uzyskac dostep do ECM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wtrysk Boscha da się sprawdzić omomierzem. Ja mam co prawda Zexela (o tym później) ale myśląc że mój jest walnięty zamówiłem na wymianę używany. No i dostałem ale Boscha. Od razu jak dostałem go w ręce pomierzyłem go omomierzem i rezystancja była ok (około 100 omów). Jak zajrzeliśmy pod maskę okazało się że Zexela i Boscha nie są zamienne i nijak nie da się go wcisnąć u mnie więc wtrysk oddałem za zwrotem kasy.

Później kupiłem używany wtrysk Zexela i jak go pomierzyłem omomierzem to tak jakby nie było przejścia. Wkurzyłem się nieco że kupiłem bubla, ale po wymianie nie było żadnych szaleństw samochodu. Wszystko działa ok. Wg mnie wtrysk Zexela jest chyba inną konstrukcją i zawiera elementy piezoelektryczne, których nijak nie da się pomierzyć. Zasada działania jest podobna, tylko położenie iglicy ustalane jest przez inny element:

- w boshu to zwykła cewka

- w zexelu piezoelektryk

Takie są moje hipotezy na ten temat, jeżeli ktoś ma bardziej szczegółowe dane to będą mile widziane ;)

Edytowane przez pako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki pomocy pako udalo mi sie zmierzyc i mam 101,6 ohma.

Czy z tego wynika, ze problem jest miedzy ECU a wtyczka, czy tez moge miec padniety wtrysk (zapchany, usyfiony itd?) ?

Przypominam, ze swieci check i mam blad 34. Jak czasami check zgasnie to auto odzywa.

 

Sprawdziłem też wszystkie połączenia między ecu a wtryskiem, zgodnie z manualem. Wszystko niby ok.

Zatem chyba sa 2 opcje:

1 - ktoras zlaczka raz laczy, a raz nie

2 - wtrysk jest zasyfiony

 

Napsikalem penetratora, zaleje srodek do czyszczenia wtryskow, a takze wyciagne sam wtrysk, ale poki co mecze sie z kluczem.

 

Macie jakies pomysly?

 

Jeszcze jedno - kazdy wtrysk ma 2 krocce i na te krocce sa zalozone wezyki, ktorymi wtryski sa polaczone. Przy ostatnim wtrysku jeden krociec jest polaczony z pompa.

Natomiast przy pierwszym wtrysku, jeden z kroccow ma zalozony wezyk, zaslepiony na koncu. Czy tak ma byc, czy cos jest u mnie kombinowane i ten wezyk nalezy gdzies podpiac?

Edytowane przez szoferro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zdiagnozowalem - mam padniety ten czujnik przy wtrysku sterujacym. Raz laczy, a raz nie. Pech chcial, ze jak mierzylem opor, to akurat kabelek sie tak ulozyl, ze laczyl.

Na moje nieszczescie nie laczy przy samym wtrysku, wiec nie ma mowy o ucieciu przewodu i dolutowani nowego.

 

Tak wiec szukam wtrysku sterujacego Bosch.

 

Ktos z Was orientuje sie jaki jest jego Boschowski numer, albo od jakiego innego silnika bedzie pasowac?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam numer tylko w jutro moze poszukam .Bo wymieniałem na nowy. To pózniej napisze.Tylko widze że ty masz po lifcie a ja mam przed 99r 2.0 td.I nie wiem czy to to samo chyba tak tylko buda ładniejsza w twoim.Ale nie jestem pewny co do silników.

Oj ja mam dużo podzwonione po całej polsce i za niby dobra używke facet chciał kolo 500 zeta.I na to wszystko to bardzo mało jest na allegro nie wiem jak inne podobne portale.Szukałem czesto i gesto na allegro czasmi sie cos pojawiało ,szukaj moze czesci z głowicy jesli chcesz koniecznie używke moze beda mieli na zbyciu.Ofiarowałem i kupiłem nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie . W dziale zrob to sam po kliknieciu na TERRANOII jest link dotyczacy regeneracji wtryskiwacza sterujacego. Moze komus sie to przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem link.

W teranno jest silnik 2.7 a w prierach 2.0 .I jest tez różnica w cisnieniu w teranno jest 130 bar a w pri merach 150 bar chyba nie pamietam na wtryskiwaczu jest napisane. a co do regenaracji to chyba trzeba bybylo jechac do dobrego pompiarze zeby sprawdzic czy jest szansa naprawić.Jak miałem problem ze swoim to pompiarz mi mowił jakies fachowe definicje co ja byłem zielony z tego.To może kolega co ma problem z tym podjedzie do pompiarza jesli jest jakis dobry w okolicy i sie spyta.Tylko żeby czasmi na kase nie naciagał.Bedzie sprawdzał powie ze jest szansa na naprawe ,a po naprawie powie że to złosliwosc rzeczy martwych i cos w środku sie zepsuło i trzeba nowy kupić.Bo takich AMIGO duzo jak sie słyszy po znajomych.

 

A wiec mam i napisze ci jak obiecałem ten numer.

Napisze to co jest na wtrysku napisane ,chociaz ty bedziesz potrzebował tylko jeden numer ale wiecej zawsze mozesz podac jak bedziesz szukac.

 

 

GERMANY 150bar 960 znaczek nissan 2J600 znaczek bosch 043221709

 

 

To by było na tyle co do numeru. Mam nadzieje ze dobrze spisałem numer.A dla pewnosci odkrec swoj i spisz swoje numery dla pewnosci.Wiadomo przezorny zawsze ubezpieczony:whistle:.Bo silniki sa te same to i numer tez ten sam.

A ten numer wiekszymi literami bedzie potrzebny.Mam go na pudełku od nowego wtrysku.

Tel i adres tez ci podac gdzie kupowałem?

Tylko nie wiem czy warsztat prowadzi sprzedaż wysyłkowa.To jest warsztat mechanika pojazdowa Bosch.Zajmuja sie diagnostyka też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze kolego ze podales ten numer. Bedzie jak znalazl. Do kolegi szoferro prosba zeby podal jak pomierzyl ten opor na wtryskiwaczu sterujacym. Tez sie przyda na przyszlosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile kosztował ,jeśli mozna spytac?pewnie w granicach 400 zeta albo wiecej.Chyba że miałeś promocje:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przerabiałem w tym tygodniu temat. W trasie zapalił się check i prima straciła moc. Wywaliło błąd 34 - nie mogłem go skasować. Zrobiłem ok. 600 km do domu. Za 450 zł z wymianą (ok. 15 min. roboty) mam wtrysk ster. po przebiegu 170 tyś km. Nowy jest dostępny za 930 zł. Po wymianie powrót do starych parametrów

 

 

A ile kosztował ,jeśli mozna spytac?pewnie w granicach 400 zeta albo wiecej.Chyba że miałeś promocje:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...