witekpierwszy Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam, W niedzielę zakupiłem ślicznego nissanka WP11.144. I mam pierwszy problem Jeśli silnik jest zimny to obroty mu troszkę falują co kilkanacie sek., ale generalnie jest OK. Natomiast jak już się rozgrzeje to gaśnie. Po ponownym odpaleniu gaśnie każdorazowo po 30 sek. Jeśli problem był już wcześniej opisany, to przepraszam admina; starałem się szukać... Edytowane 24 Sierpnia 2010 przez witekpierwszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon GDMechnik z nissana Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 z mojego doswiadczenia to w mikrze miałem to samo kilka razy...Diagnoza uszkodzony moduł położenia walka korbowego który znajduje sie w aparacie zapłonowym najlepeij kupić caly aparat zapłonowy i myśle ze bedzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 z mojego doswiadczenia to w mikrze miałem to samo kilka razy...Diagnoza uszkodzony moduł położenia walka korbowego który znajduje sie w aparacie zapłonowym najlepeij kupić caly aparat zapłonowy i myśle ze bedzie ok Dzięki za szybka odpowiedź. Jak się upewnić, że to na pewno wina aparatu? Wolałbym wiedzieć, bo na Allegro używka kosztuje ok. 200 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Dzięki za szybka odpowiedź. Jak się upewnić, że to na pewno wina aparatu? Wolałbym wiedzieć, bo na Allegro używka kosztuje ok. 200 zł. Czesc. Cociaz ja mam diesla to TY jesli masz zlacze diagnostyczne prostokatne(14 pinowe) to zwierasz ostatni i przedostatni pin w lewym rogu w dolnym rzedzie , a jesli masz trapezowe (16 pinowe ) to zwierasz skrajne piny w gornym rzedzie .Jesli Ci wyskoczy blad nr 11 to jest jakis czujnik polozenia walu korbowego w aparacie . Zwierasz spinaczem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Czesc. Cociaz ja mam diesla to TY jesli masz zlacze diagnostyczne prostokatne(14 pinowe) to zwierasz ostatni i przedostatni pin w lewym rogu w dolnym rzedzie , a jesli masz trapezowe (16 pinowe ) to zwierasz skrajne piny w gornym rzedzie .Jesli Ci wyskoczy blad nr 11 to jest jakis czujnik polozenia walu korbowego w aparacie . Zwierasz spinaczem . Dzięki, sprawdzę, jak wrócę do domu. A jeśli mam prostokątne, to gdzie jest góra a gdzie dół? Pytanie może trochę głupawe, ale nigdy nie miałem auta z komputerem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 (edytowane) Dzięki, sprawdzę, jak wrócę do domu. A jeśli mam prostokątne, to gdzie jest góra a gdzie dół? Pytanie może trochę głupawe, ale nigdy nie miałem auta z komputerem Faktycznie troche. Tak zeby bylo prosto.Jak znajdziesz zlacze (pewnie bedzie w poblizu kierownicy) na zlaczu bedziesz mial dwa rzedy pinow rownoleglych do siebie. Ten od podlogi to jest dolny . Ten wyzej to gorny. .Gorny ma 7 pinow i dolny ma 7pinow. Teraz jesli siadziesz do samochodu to liczenie zaczynasz od gornego rzedu od lewej strony (czyli pierwszy gorny lewy to jest 1 a gorny prawy skrajny to jest nr 7. Teraz dolny rzad. Dolny skrajny lewy to jest pin nr 8 a dolny skrajny prawy to pin nr 14.Jak zobzaczysz zlacze to sie sam bedziesz z tego smial. Ty bedziesz wkladal spinacz do pinu nr8 i nr9. Mysle ze dokladnie Ci to wytlumaczylem. Edytowane 25 Sierpnia 2010 przez krzysiek1958 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Faktycznie troche. Tak zeby bylo prosto.Jak znajdziesz zlacze (pewnie bedzie w poblizu kierownicy) na zlaczu bedziesz mial dwa rzedy pinow rownoleglych do siebie. Ten od podlogi to jest dolny . Ten wyzej to gorny. .Gorny ma 7 pinow i dolny ma 7pinow. Teraz jesli siadziesz do samochodu to liczenie zaczynasz od gornego rzedu od lewej strony (czyli pierwszy gorny lewy to jest 1 a gorny prawy skrajny to jest nr 7. Teraz dolny rzad. Dolny skrajny lewy to jest pin nr 8 a dolny skrajny prawy to pin nr 14.Jak zobzaczysz zlacze to sie sam bedziesz z tego smial. Ty bedziesz wkladal spinacz do pinu nr8 i nr9. Mysle ze dokladnie Ci to wytlumaczylem. Bardzo dokładnie, wielkie dzięki Ostatnie pytanko: najpierw zwieram potem włączam zapłon czy odwrotnie? Czy bez znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Bardzo dokładnie, wielkie dzięki Ostatnie pytanko: najpierw zwieram potem włączam zapłon czy odwrotnie? Czy bez znaczenia? Wprowadzilem Cie w blad. Zwierasz pin nr 6 i 7 w gornym rzedzie. a nie nr8 i nr9. Wyzej w poscie napisalem dobrze. Nie wiem jak w benzynie ale e dieslu przy tym zlaczu najpierw zaplon i pozniej zwierasz. Sprobuj tak zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Wprowadzilem Cie w blad. Zwierasz pin nr 6 i 7 w gornym rzedzie. a nie nr8 i nr9. Wyzej w poscie napisalem dobrze. Nie wiem jak w benzynie ale e dieslu przy tym zlaczu najpierw zaplon i pozniej zwierasz. Sprobuj tak zrobic A tutaj piszą, że jednak trzeba zewrzeć piny 8 i 9 http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf to jak w końcu jest? boję się, że jak zewrę nie te, co potrzeba, to coś popsuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 A tutaj piszą, że jednak trzeba zewrzeć piny 8 i 9 http://www.nissanklub.pl/attachments/081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf to jak w końcu jest? boję się, że jak zewrę nie te, co potrzeba, to coś popsuję Czesc. Wlasnie wrocilem z pracy i jednak mi sie pomieszalo. Zrob tak jak w instrukcji.Pin 6i 7 to jest dla diesla. Czyli Ty zwierasz nr8 i nr9.W sumie nic nie powinno sie stac ale zawsze lepiej od razu zrobic dobrze. Masz zlacze prostokatne ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Czesc. Wlasnie wrocilem z pracy i jednak mi sie pomieszalo. Zrob tak jak w instrukcji.Pin 6i 7 to jest dla diesla. Czyli Ty zwierasz nr8 i nr9.W sumie nic nie powinno sie stac ale zawsze lepiej od razu zrobic dobrze. Masz zlacze prostokatne ?. Mam gniazdo trapezowe. Musiałem zewrzeć dwa dolne, bo jak zwierałem górne, to nie było reakcji. Tylko nie potrafię rozszyfrować kodu: 10 długich, 10 krótkich, 10 krótkich, 10 krótkich. I tak w koło. Co to może oznaczać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Mam gniazdo trapezowe. Musiałem zewrzeć dwa dolne, bo jak zwierałem górne, to nie było reakcji. Tylko nie potrafię rozszyfrować kodu: 10 długich, 10 krótkich, 10 krótkich, 10 krótkich. I tak w koło. Co to może oznaczać? Witek jezeli masz gniazdo diagnostyczne trapezowe to Ty masz zewrzec skrajny lewy i skrajny prawy pin w gornym rzedzie. Ja mam tez u siebie gniazdo trapezowe i do autodiagnostyki zwieram skrajne piny ale w dolnym rzedzie (DIESEL).TY natomiast z tego co widze masz silnik benzynowy i u Ciebie jest gniazdo diagnostyczne obrocone o 180 stopni w stosunku do mojego. U Ciebie szersza czesc zlacza jest na gorze a wezsza na dole. I tak , wezsza czesc to piny od 1 do 8 ,natomiast szersza czecz to piny od 9 do 16. Zwierasz pin nr 9 i pin nr 16. Wczoraj napisalem Ci jak masz zrobic przy zlaczu trapezowym. A tak w ogole to napisz jaki masz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 krzysiek1958, silnik podany ma w podpisie ale silnik gaśnie i nie można uruchomić czy nie trzyma obrotów i gaśnie bo za nisko schodzi masz P11.144 czyli OBDII, łączy się bez problemu z ELMEM za 80zł na allego, możesz wtedy kasować i czytać błędy, a chek się nie świeci?? może pomierz przepływomierz czy ma dobre wartości, zazwyczaj jak zaczyna padać to błędów nie ma ale już napięcia są na granicy i może przekłamywać. OK już widzę, opis nie aktualny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Witek jezeli masz gniazdo diagnostyczne trapezowe to Ty masz zewrzec skrajny lewy i skrajny prawy pin w gornym rzedzie. Ja mam tez u siebie gniazdo trapezowe i do autodiagnostyki zwieram skrajne piny ale w dolnym rzedzie (DIESEL).TY natomiast z tego co widze masz silnik benzynowy i u Ciebie jest gniazdo diagnostyczne obrocone o 180 stopni w stosunku do mojego. U Ciebie szersza czesc zlacza jest na gorze a wezsza na dole. I tak , wezsza czesc to piny od 1 do 8 ,natomiast szersza czecz to piny od 9 do 16. Zwierasz pin nr 9 i pin nr 16. Wczoraj napisalem Ci jak masz zrobic przy zlaczu trapezowym. A tak w ogole to napisz jaki masz silnik. Mam złącze trapezowe, ale szersza część złącza jest na dole. W takim razie chyba dobre piny zwarłem: 9 i 16. Tylko ten kod coś nie teges... Silnik SR20DE. krzysiek1958, silnik podany ma w podpisie ale silnik gaśnie i nie można uruchomić czy nie trzyma obrotów i gaśnie bo za nisko schodzi masz P11.144 czyli OBDII, łączy się bez problemu z ELMEM za 80zł na allego, możesz wtedy kasować i czytać błędy, a chek się nie świeci?? może pomierz przepływomierz czy ma dobre wartości, zazwyczaj jak zaczyna padać to błędów nie ma ale już napięcia są na granicy i może przekłamywać. Generalnie wygląda to tak, że jak już silnik się rozgrzeje, to co jakiś czas (ok pół minuty) obroty na chwilę spadają, potem wracają do normy. W końcu po którymś razie spadają tak bardzo, że silnik gaśnie. Kontrolka żadna podczas pracy silnika się nie świeci. A ta wtyczka to taka może być? http://allegro.pl/elm-327-euroscan-2009-can-usb-wersja-v1-3a-fv-i1205979930.html OK już widzę, opis nie aktualny A opis nieaktualny, bo tymczasowo mam dwie Primerki: P10 i P11.144. Problem dotyczy tej drugiej. może pomierz przepływomierz czy ma dobre wartości, zazwyczaj jak zaczyna padać to błędów nie ma ale już napięcia są na granicy i może przekłamywać. DINO , masz może pod ręką linka do tego, jak się mierzy ten przepływomierz? Bo jakoś nie mogę znaleźć.. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 zerknij TU podobnego ELMA używam i jest gitt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Zainteresowal mnie twoj przypadek wiec napisz czy juz rozwiazales problem.Czy juz pomierzyles przeplywomierz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 (edytowane) Zainteresowal mnie twoj przypadek wiec napisz czy juz rozwiazales problem.Czy juz pomierzyles przeplywomierz? Jeszcze nie. Nie mogę zdjąć tej wtyczki, jest tam jakieś zielone zabezpieczenie i boję się, że coś urwę. Poza tym zastanawiam się, jak mam to pomierzyć. DINO napisał w swoim poście, żeby nie odpalać silnika ze zdjętą wtyczką. W takim razie rozumiem, że mam sobie wyprowadzić na zewnątrz jakiś kabelek w celu dokonania pomiaru? PS. Zastanawiające jest dla mnie to, że za każdym razem silnik gaśnie równiutko po 30 sek. Zmierzyłem zegarkiem i za każdym razem jest to dokładnie 30 sek. Edytowane 29 Sierpnia 2010 przez witekpierwszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Jeszcze nie. Nie mogę zdjąć tej wtyczki, jest tam jakieś zielone zabezpieczenie i boję się, że coś urwę. Poza tym zastanawiam się, jak mam to pomierzyć. DINO napisał w swoim poście, żeby nie odpalać silnika ze zdjętą wtyczką. W takim razie rozumiem, że mam sobie wyprowadzić na zewnątrz jakiś kabelek w celu dokonania pomiaru? to zielone wciskasz, tak jakbyś chciał wepchnąćwe wtyczkę, aż wtyczka odskoczy, to takie nissmowe zabezpieczenie przed rozłączeniem, a odnośnie pomiarów to można zastosować szpilkę i przebić przewód, zazwyczaj tak się to robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Mam pytanie do Ciebie. Czy Ty masz manual do P11.144? . W pilku ec sr20 masz podane jak pomierzyc ten przeplywomierz i jeszcze tam widze jakis czujnik temperatury powietrza. Tez sie mierzy opor tego czujnika . Co prawda jest po angielsku ale dasz rade. .Jesli nie dasz to zawolasz jakiegos elektryka samochodowego i on Ci pomierzy . Bedzie mial z czego patrzec.Jesli nie masz tego manuala to daj adres e-mail to Ci go wysle. Dzisiaj mam dobre serce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 to zielone wciskasz, tak jakbyś chciał wepchnąćwe wtyczkę, aż wtyczka odskoczy, to takie nissmowe zabezpieczenie przed rozłączeniem w P10 takich nie mam, więc miałem prawo nie wiedzieć a odnośnie pomiarów to można zastosować szpilkę i przebić przewód, zazwyczaj tak się to robi pin nr 2: 12V pin nr 4: 5,2V pin nr 5: 1,55V na wolnych obrotach; 1,85V przy 2500 obr. rozumiem, że jest ok? Mam pytanie do Ciebie. Czy Ty masz manual do P11.144? . W pilku ec sr20 masz podane jak pomierzyc ten przeplywomierz i jeszcze tam widze jakis czujnik temperatury powietrza. Tez sie mierzy opor tego czujnika . Co prawda jest po angielsku ale dasz rade. .Jesli nie dasz to zawolasz jakiegos elektryka samochodowego i on Ci pomierzy . Bedzie mial z czego patrzec.Jesli nie masz tego manuala to daj adres e-mail to Ci go wysle. Dzisiaj mam dobre serce. Mam tylko instrukcję obsługi. Rozumiem, że to nie to. W takim razie poproszę na witekpierwszy@gmail.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 trochę mało, dolny zakres, może wskazywać na konieczność wymiany na nową, ile zrobione km ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 trochę mało, dolny zakres, może wskazywać na konieczność wymiany na nową, ile zrobione km ?? ciężko powiedzieć, ile km, bo mam to auto dopiero od tygodnia. jeśli wierzyć licznikowi i papierom to 170k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 najlepiej by było kogoś złapać z okolic i podmienić na próbę, przepływka to takie dziadostwo, że na kompie nie wykaże błędu, chyba, że całkowicie padnie i nie będzie napięcia na niej. U mnie też latało tak raz na jakiś czas, powymieniali mi wszystko i wreszcie został przepływomierz, po wymianie jak ręką odjął, a na kompie bez błedów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witekpierwszy Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 najlepiej by było kogoś złapać z okolic i podmienić na próbę, przepływka to takie dziadostwo, że na kompie nie wykaże błędu, chyba, że całkowicie padnie i nie będzie napięcia na niej. U mnie też latało tak raz na jakiś czas, powymieniali mi wszystko i wreszcie został przepływomierz, po wymianie jak ręką odjął, a na kompie bez błedów Istnieje jakaś lista zamienników czy może być pierwszy lepszy od takiego samego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 spisz numer z przepływki i poszukaj, ja płąciłem 820złocisz, ale gdzieś na forum było, że prawdopodobnie pasuje od almery, w końcu odkręcenie z obudowy 2 śrubek nie jest problemem a koszt duużo mniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.