Gość mirekwodzinski Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Na początek chciałbym powitać wszystkich użytkowników gdyż jestem tu nowy . Przeszukałem już forum ale nic na temat podświetlania wskazówek w zegarach nie znalazłem . Mój problem polega na tym że po zmianie standardowych żarówek w zegarach na diody LED koloru niebieskiego wskazówki prędkościomierza i obrotomierza są bardzo słabo widoczne zwłaszcza wieczorem i nocą .I tu nie wiem czy przegapiłem jakieś żarówki które są za to odpowiedzialne za to czy to niebieska barwa światła daje taki słaby efekt ( wszak wskazówki są czerwone ).Może ktoś ma podobne odczucie i jakoś to rozwiązał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remik_p12 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Jakiej żarówki byś nie wsadził i tak byś miał ten sam kolor co oryginalnie (no może troszkę inny) ponieważ tarcza daje własny kolor i ma naklejoną barwną folię. Może pomogłoby wyczyszczenie tarczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekwodzinski Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Może inaczej to opiszę . Nie chodzi mi o kolor całej tarczy bo niebieskie podświetlenie daje bardzo ładny efekt . Chodzi mi o same wskazówki zegarów które stały się niewidoczne . Jeżdziłem różnymi samochodami które miały niebieskie zegary ale tam wskazówki miały jasną czerwoną barwę jakby miały własne podświetlenie .I tu jest pytanie czy za podświetlenie wskazówki odpowiada któraś z żarówek w liczniku ? czy po prostu wskazówka pobiera światło z podświetlenia tarczy i i to niebieskie światło z LED-ów tak tłumi czerwoną barwę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jummbo76 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Może inaczej to opiszę . Nie chodzi mi o kolor całej tarczy bo niebieskie podświetlenie daje bardzo ładny efekt . Chodzi mi o same wskazówki zegarów które stały się niewidoczne . Jeżdziłem różnymi samochodami które miały niebieskie zegary ale tam wskazówki miały jasną czerwoną barwę jakby miały własne podświetlenie .I tu jest pytanie czy za podświetlenie wskazówki odpowiada któraś z żarówek w liczniku ? czy po prostu wskazówka pobiera światło z podświetlenia tarczy i i to niebieskie światło z LED-ów tak tłumi czerwoną barwę . mam ten sam problem wstawiłem na chwile czerwone diody i wskazówki były super widoczne wieć za podświetlenie wskazówek odpowiadaja chyba te same diody (żarówki) co podświetlenie tarczy. U mnie też są teraz niebieskie i wskazówki hm ... no słabo widoczne ale zegary widać ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 chyba tak jak piszesz że swiatło tłumi wskazówki.Ja wstawiłem też diody ale nie zwróciłem uwagi na mniejszy kolor czerwony wskazówek.Wstawiłem 3 diody duże jak żarówki od pozycji i podoba mi sie niebieski kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 niebieski + czerwony = fioletowy a ten na tle czarnej tarczy i niebieskich liczb jest mało widoczny. ja założyłem białe diody i wszystko elegancko widać, w dodatku ładnie się komponuje z radiem SONY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekhirsz Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam. Myślę też że to zależy na jaki kąt te Wasze diody świecą. Bo jeśli kupiliście takie: http://moto.allegro.pl/zarowki-postojowki-led-w5w-super-moc-postojowe-hit-i1187677806.html No to one raczej lipnie świecić będą ze względu, że centrum świecenia jest na środku. Jeśli jednak trochę kaski wyłożycie na te diody: http://moto.allegro.pl/postojowki-led-w5w-t10-5-smd-wysokiej-mocy-plcc6-i1191294116.html To myślę że efekt będzie taki jak chcecie żeby - świeciły mocno. Jednak przestrzegam, że połączenie niebieskiej diody z czerwoną wskazówką będzie taki że owa wskazówka zaniknie. I tak jest również na odwrót niebieskie punkty przy czerwonych diodach będą świecić na czerwono Najlepiej zastosować białe zimne światło są najlepsze najładniej wygląda a przy tym czerwona wskazówka będzie świecić ładnie i na czerwono I oczy nie będzie to męczyć lecz cieszyć Przerabiałem już wszystkie kolory diód w zegarach i białe są bez konkurencyjne. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1114c4eb11bf118.html tutaj fotka jak to u mnie w Lanosie jeszcze wyglądało. Czerwone wskazówki nie miały swojego osobnego podświetlenia. Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez Lesio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 tutaj jest link tez do sklepu allegro co kolega mi podal do mojego tematu o zarowki tuningowe.Ciekwaia mnie te żarówki fluxy co swieca na 320 stopni . tylko te fluxy maja chyba 12 albo 14 mm i ciezko zeby weszły w licznik.po ogladamsobie ten sklep .jest mocniejsze swiatlo co zwykle diody.ten sklep tez ciekawy co podałes. osobiscie nie podoba mi sie bialy w zegarach moze inaczej na foto a inaczej gdybym widzial na zywo. http://www.allegro.pl/item1090550114_postojowki_5_led_w5w_t10_super_flux_320_stopni.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekhirsz Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Najlepiej szukaj na SMD bo zwykłe diody święcą najlepiej "przed siebie" a SMD dzięki temu że dioda ta jest cienka świeci wokół siebie. A te co Ci podałem powinno wejść bez problemu. Ja się tym zajmę ale narazie czasu brak. Ale ogólnie ładnie białe podświetlenie wygląda, ale wiadomo jak to woli Ale polecam na diodach SMD Mam taką w bagażniku to zwykła żarówka w5w się przy niej chowa http://moto.allegro.pl/postojowki-led-w5w-t10-9-smd-wysokiej-mocy-plcc6-i1184878570.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Ok.Dzieki za rade i bede mial twoja uwage na uwadze jesli chodzi o te diody. Zawsze sie mozna czegos wiecej dowiedziec. to faktycznie musi dawac dobre swiatło.a cena pewnie odpowiednia to jakosci.czylo dobre. Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekhirsz Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Proszę bardzo. Może te diody SMD są droższe ale będziesz miał efekt taki jaki chcesz. Te diody za max 3 zł to pieniądze w błoto wyrzucone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 ja płaciłem za jedna niebieska diode okolo 5 zeta i w porownaniu co mialem to mam teraz super i ciesze sie z tego. bo stare byly zwykle pozycje i te kondony niebieskie wypalone juz i dawało biale swiatło.a pokretła nawiewu były ciemne jak w d..e u murzyna:))) A teraz elegancko na niebiesko.Moze zdecyduje sie na te drozsze tak z ciekawosci . A to dobra rada dla kolejnych kumpli z forum o zarówkach diodowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekhirsz Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Przerabiałem już mnóstwo tych diód i najlepiej wyglądały SMD. No i rzadziej się przypalają od zwykłych diód. Zresztą jak masz diodę gdzie jest powiedzmy 5 tych diód SMD jedna jak Ci się przypali to świecą jeszcze 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIO74 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Może inaczej to opiszę . Nie chodzi mi o kolor całej tarczy bo niebieskie podświetlenie daje bardzo ładny efekt . Chodzi mi o same wskazówki zegarów które stały się niewidoczne . Jeżdziłem różnymi samochodami które miały niebieskie zegary ale tam wskazówki miały jasną czerwoną barwę jakby miały własne podświetlenie .I tu jest pytanie czy za podświetlenie wskazówki odpowiada któraś z żarówek w liczniku ? czy po prostu wskazówka pobiera światło z podświetlenia tarczy i i to niebieskie światło z LED-ów tak tłumi czerwoną barwę . Właśnie wczoraj i dzisiaj się tym bawiłem, najpierw wsadziłem niebieskie i efekt był taki jak opisałeś , wszystko co czerwone jest niewidoczne. Ale dzisiaj się trochę pobawiłem i dzięki uprzejmości pani ze sklepu, która mi wypożyczyła na chwilę diody białe i niebieskie zrobiłem tak że tylko te małe w czerwonych nakrętkach dałem niebieskie, a resztę 3 duże i dwie małe na górze białe i jest extra. Podświetlenie na biało a wyświetlacze ciekłokrystaliczne na niebiesko. I tu mała uwaga. Instrukcja która jest zamieszczona na forum nic nie wspomina o tych trzech dużych diodach(żarówkach) tylko o małych, a szkoda bo jeden dzień w plecy z tego powodu.Więc są potrzebne 4 małe diody i 3 duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 (edytowane) Jestem teraz po temacie wstawiania diód w zegary w mojej primerze p11. U mnie problem pojawił się gdy chciałem mieć idealnie białe podświetlanie, niestety okazało się że na zegarach jest niebieska folia od wewnętrznej strony (czy tak fabryka robiła? nie wiem). Ponieważ nie chciałem niebieskiego bo od tego zajeżdża VW to zostawiłem te białe diody które w tych zegarach tak naprawdę dają jasne fioletowe świało, jest ono łągodne i nie męczy oczu. Wyświetlacze jedynie mam białe za miejsce 3 dużych wstawiłem 3-chipowe SMD dokładnie z tej aukcji, mogę polecić, dobrze wykonane i do tego gwarancja na nie http://moto.allegro.pl/t10-led-smd-3-chip.html kupiłem też takie 4 ciepłe w postojówki i oświetlenie tablicy za miejsce 2 małych u góry włożyłem 1-chipowe małe SMD (3-chipowe SMD dawały za mocno jak na taki mały obszar), te akurat miałem i sam lutowałem, a dwie małe pod wyświetlaczami też 3-chipowe SMD, tylko je trzeba przynajmniej u mnie przechylić pod kątem w dół bo na prosto dawały zielone/żółte światło. nie polecam brać na allegro diód od tego użytkownika http://moto.allegro.pl/zarowka-r5-t5-3xsuper.html kupiłem takie 4 potrójne i w ciągu miesiąca 3 się upaliły a na jednej zrobiła się dyskoteka, diody te to chiński badziew. Kupiłem te diody osobiście tu w Olsztnie, gościu nie chciał mi ich wymienić. Unikajcie zakupu u niego, szkoda kasy. Jak ktoś będzie chciał zobaczyć jak to wygląda to wieczorem zrobię zdjęcia i pokaże. Edytowane 27 Sierpnia 2010 przez lukasz11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszekhirsz Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 To pokaż Też myślę o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Jak obudowy nie są przystosowane do diod Led to nie ma sensu ich tam pakować. Pierwszą podstawową sprawą jest to, że żarówka ma kąt świecenia ok 300st. Diody świecą mają dużo mniejszy kąt, chyba, że mamy dyfrakcyjne, ale to nadal nie to samo. Sprawa białych ledów. Biały led to nie jest nic innego jak zwykły niebieski tylko, że z warstwą luminoforem. Teraz w zależności od ilości tego luminoforu mamy biały ciepły oraz biały zimny - trupioniebieski jak to zwykłem mawiać. Moja rada jest taka, aby w desce do podświetlania zostawić żarówki, natomiast na kontrolki jak najbardziej ledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Mi akurat pasują niebiekie diody.Bo to co miałem w zegarach to nawet nie było podświetlenie tylko jedna wielka kicha.Jakies jasne światło i w 5 ni w 9. Zdemontowałem licznik żeby policzyc żarówki i jakie były przepalone.Kupiłem diody i jestem zadowolony.A na pokrętłach ogrzewania miałem ciemno bo żarowki były wszystkie przepalone.Tam też założyłem niebieskie diody i mi pasuje ten kolor ,rzecz gustu. Mam zwykłe diody i nawet świeca jak na mój gust.Nie wiem czy te diody SMD na 3 diody w jednej żarówce nie beda za mocne jak sie wstawi 3 żarówki te duże.Bym musiał sprubować to sie przekonam.Kupowałem w sklepie niedaleko siebie i może maj te żarówki SMD jesli to tuningowy sklep auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zrobiłem dziś zdjęcie moich zegarów, na zdjęciu widać ciemne miejsca, nie wiem czym one są spowodowane (może z upływem czasu coś się zużyło), na żarówkach też są widoczne. W rzeczywistości te ciemne miejsca nie są tak ciemne i podświetlenie spełnia swoją funkcję. Nie chcę już się zagłębiać w rozbieranie tego licznika bo wtedy to już można by było wstawić tam paski SMD w kolorach RGB co teoretycznie dawało by każdy kolor podświetlenia. Oczywiście u mnie jest jeszcze ten problem niebieskiej "foli" od spodu zegarów, nie wiem czy to wszystkie primery tak miały, ale musiało to jakoś współgrać z niebieskimi kondomikami że dawało białe światło. I tak ta niebieska "folia" w połaczeniu z białymi zimnymi SMD dała taki efekt (na żywo trochę bardziej pod fiolet podchodzi): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EzE Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Witam odświeżam temacik,nie aktualizowany dawno. Spaliła mi sie żaróweczka dioda podświetlenia zegarów, która odpowiada za godzine temperature i date - porażka - jest to niezbędne... jest jakiś temat jak moge to rozebrać wymienić ? jak to wygląda czasowo ? Od czego trzeba zacząć by dostac się do tych diód. Pozdrawiam czekam na info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 zaczął bym od tego http://www.nissanklub.pl/zrob-to-sam/13-primera-p11/45-nissan-primera-wymiana-zarowek-podswietlenia-zegarow.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EzE Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 zaczął bym od tego http://www.nissanklub.pl/zrob-to-sam/13-primera-p11/45-nissan-primera-wymiana-zarowek-podswietlenia-zegarow.html Tego szukałem , niech ci Bozia w dzieciach ........ Dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Tego szukałem , niech ci Bozia w dzieciach ........ Dziękuje tu masz takie coś jeszcze http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65165-p11144-jakie-zarowki-podswietlajace-zegary/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Tego szukałem , niech ci Bozia w dzieciach ........ Dziękuje a minusika dostałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 a minusika dostałem masz ode mnie + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.