firmakortel Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Witam Wszystkich, a w szczególności DINO z grupy Moderatorzy. Jestem nowym uczestnikiem, być może jeszcze nie wiem jak poruszać się po forum. Źle działją mi wycieraczki w primerze p11 na biegu przerywanej pracy z czasowym regulatorem. Po przełączeniu włącznikiem pod kierownicą w położenie pracy czasowej z regulacją nie żadnej zmiany. Wycieraczki się w ogóle nie włączają. Ponadto jak przyciągam do siebie włącznik w celu spryskania szyb, to oczywiście spryskiwacz daiała ale wycieraczki stoją w miejscu, a powinny się na chwilę załączyć. Jeśli chodzi o silnik wycieraczek i styki to wyczyszczenie ze smaru nic nie zmieniło, dlatego dalej drążę temat. Myślę, że musi być jakiś układ elektroniczny który za tę pracę czasową i włączenie jej odpowiada. Może jakiś przekaźnik ? Ale który ? i gdzie on się znajduje ? Bardzo proszę o wskazówki, może ktoś już spotkał sie z taką systuacją ? Pozdrawiam I Bardzo proszę o Pomoc. Moderatorów proszę o wyrozumiałość w drązeniu tematu i o nie zamykanie post'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 zrobiłeś to co jest wskazywane jako rozwiązanie problemu i nie pomogło, to można szukać dalej odnośnie włączania się wycieraczek podczas spryskiwania szyby, to trzeba chwilkę przytrzymać, wtedy zaskakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
firmakortel Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 zrobiłeś to co jest wskazywane jako rozwiązanie problemu i nie pomogło, to można szukać dalej odnośnie włączania się wycieraczek podczas spryskiwania szyby, to trzeba chwilkę przytrzymać, wtedy zaskakuje Też tak robiłem. Trzymałem długo spryskiwacz i nic nie pomogło. Wycieraczki się nie ruszyły. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Posprawdzaj przewody przy silniczku Może któryś jest przetarty. Gdzieś kiedyś opisywałem swój problem z tym. Poszukaj na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jajo2908 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Też tak robiłem. Trzymałem długo spryskiwacz i nic nie pomogło. Wycieraczki się nie ruszyły. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi Tak jak pisałeś wcześniej odpowiedzialny jest za to stycznik. W pudełku pod maską po lewej stronie w takiej puszce. Pierwszy od przodu ale nie pamiętam czy lewy czy prawy...miałem to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Nie stycznik a przekażnik Umiejscowiony jest jako pierwszy po prawej (stojąc przodem do maski) Trzeci po prawej to z kolei od tylnych W razie niejasności zamieszczam rysunek i schemat wycieraczek przednich Poprawa fotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariuszp1979 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Witam Podłączę się do tematu. U mnie jest trochę lepiej. Przednie wycieraczki włączają się, ale nie robią pełnego cyklu (nie kładą się z powrotem na maskę) tylko skaczą do połowy szyby, przerwa, potem lecą dalej, "odbijają się" od słupka i znów stają w połowie szyby, przerwa i znów lecą, "odbicie od maski" i tak w kółko. Żeby leżały na masce, biorę dźwignie wycieraczek w górę Co może być nie tak ? Pozdrawiam Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Może trzeba rozebrac silniczek i ustawic w pozycji na dole. I może sprubuj odkrecic pióra wycieraczek wlacz niech stana jak stana odkrec pióra i na dol ustaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Nie pióra a ramiona Przyczyną mogą być nie tyle styki w silniczku ile zatarte tuleje w mechanizmie wycieraczek. Po czyszczeniu silniczka pamiętaj aby przed założeniem ramion włączyć mechanizm na przynajmniej jeden cykl, aby sworznie ustawiły się w pozycji wyjściowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sloikk Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Odświeżę trochę temat, aby nowego nie zakładać, a z racji, że minęło trochę czasu, może poda mi ktoś rozwiązanie Mam ten sam problem, który opisał Mariusz. Ustawiałem ostatnio ramiona ale to nic nie dało. Oprócz tego problemu, o którym pisał jest jeszcze jeden (zapewne u niego też występował) - gdy podniosę dźwignię wycieraczek do góry teoretycznie powinny zrobić jeden pełny obieg, a u mnie zatrzymują się w momencie, gdy ją puszczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Jeśli to na czasówce to czyść silniczek i tuleje a będzie wszystko hulać jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaackoo Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Witam Mam podobny problem ale czyszczenie silniczka nic nie dało:( przy biegu 3-5 sec wycieraczki zatrzymują się w połowie jak podniosę dzwignie wycieraczek to zamiast zrobić pełny obrót zatrzymują się momentalnie po puszczeniu:( Zamieszczam filmik z działania: g Króre to są tuleje? dodam też że na zwykłych bigach wszystko działa poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Witam, W silniczku a właściwie już za nim masz jeszcze tarcze na której przesuwają się dwie szczotki, one odpowiadają za to żeby wycieraczki wróciły do odpowiedniej pozycji. Niestety czasem się wypalają lub przegrzewają co powoduje właśnie takie efekty jak u Ciebie. Jeśli chcesz się bawić to musisz roznitować ten mechanizm i sprawdzić czy nie wypaliły się szczotki albo szyny po których te szczotki śmigają mi udało się naprawić musiałem nadlać troszkę plastiku i wyrównać, potem oczyścić drobnym papierem i przesmarować. Od naprawy minął rok i na razie wszystko OK. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaackoo Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Witam a jak się tam dostać? załączam zdjęcia rozkręconego silniczk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Podgiąłeś te styczniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaackoo Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 (edytowane) styki odgięte, wyczyszczony smar i papierem ściernym lekko oczyćciłem miedź styki dochodzą bo skręcając mam opór sprawdziłem też odgięte blaszki z pinami z kostki miernikiem więc kabelki eż całe Witam Wymieniłem dziś silniczek ale niestety nadal bez zmian, co może być jeszcze odpowiedzialne za taką pracę wycieraczek? Czy przyczyna może tkwić w tym szarym co wydaje odgłosy na filmiku? co to jest? (filmik jest przy włączonych wycieraczkach czasowych przy podniesieniu dźwigni w górę działają ale wyłączają się zaraz jak puszczę dźwignię - na zwykłych biegach działają poprawnie ale zawsze ręcznie podnosząc dźwignię do góry muszę przytrzymać tak by wycieraczki wróciły na dół szyby) \może jakieś z przekaźników? ale nie mogę znaleźć odpowiedniego Edytowane 24 Października 2012 przez jaackoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Tarcza wygląda ok, to w takim razie ten siwy przekaźnik cosik daje ciała. Z tego co słyszę to najprawdopodobniej siedzi tam bimetal który ma za zadanie zabezpieczyć mechanizm przed jakimś niespodziewanym zatrzymaniem mechanizmu wycieraczek i rozłącza prąd jak się nagrzeje bimetal. Masz kogoś w okolicy kto mógł by na chwilę pożyczyć to ustrojstwo to podmienisz i sprawdzisz jak nie masz to jedź na jakiś szrot i poszukaj dużo nie wezmą za jeden przekaźnik. Sprawdź jeszcze dla pewności czy ramiona wycieraczek luźno pracują, zdejmij z silniczka popychacz i poruszaj za wycieraczkę jak będzie strasznie ciężko się przesuwała to przesmaruj oba trzpienie wycieraczek, może się zapiekły i ciężko pracują dla tego bimetal może rozłączać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 u Ciebie jak masz mocowanie amortyzatora tego po stronie akumulatora masz na 99% przekaźnik i on prawdopodobnie szwankuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaackoo Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Witam Dzięki wszystkim za pomoc - ostatecznym rozwiązaniem było polutowanie styków tego szarego przekaźnika. Myślę czy nie włożyć jakiejś gumowej podkładki by zniwelować troszkę drgania od amortyzatora. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej M Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Wiam co do tematu, to mam troszkę inny problem. przepala się bezpiecznik od wycieraczek po każdym ich uruchomieniu. silniczek rozebrany, wszystko sprawdzone, poprawione, przekaźnik sprawdzony i ciągle to samo. moze ktoś z Was tez miał taki problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Hmm kolego"mjm7" mam pomysł odepnij wtyczke od silniczka wsadź wtedy nowy bezpiecznik i włącz wycieraczki oczywiście one sie nie włącza ale sprawdź potem czy bezpiecznik cały jak tak to zwarcie na wirniku w silniczku wycieraczek lecz jeśli sie spali bezpiecznik bez podpiętego silniczka to znaczy zwarcie na przewodach albo za słaby bezpiecznik zależy jaki masz włożony bodajże ma być 20A ale dokładnie nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slec Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85900-wp11-silniczek-wycieraczek/ miałem to samo po mojej walce z wycieraczkami. u mnie działa do tej pory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Wznawiam temat,po dzisiejszym czyszczeniu tych sworzni ,nasmarowaniu i skreceniu do kupy ,okazało sie że przestały działac wycieraczki tak jakby umarly,silniczek nie dziala.Wspomne ze przed rozkreceniem wszystko hulało.Bespieczniki sprawdzone ok. teraz doczytałem ze przekaznik moze byc padniety, wiec jak to sprawdzic.Dodam ze rozpiąłem wtyczke i podpiołem silniczek z micry ale nie zadzialał pomimo tych samych numerów a jest dobry.Jak sprawdzic czy z wypietej wtyczki od silniczka jest prad moze to jest przyczyna ,moze ktos ma jakis pomysł bo szkoda kupowac silniczek jak moze gdzie indziej jest problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Pod maską w puszce powinien być bezpiecznik 10A Wash, sprawdź go, być może coś przyciężko złożyłeś i silnik nie mógł ruszyć mechanizmu i spalił bezpiecznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 sęk w tym że bezpieczniki sa ok. sprawdzałem te w kabinie i pod maska, moze to byc ten przekaznik co jest po lewej stronie ,ale nie wiem jak sprawdzic czy jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.