listek9 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Witam serdecznie mam takie pytanie właśnie jestem nowym użytkownikiem Qashqaia zauważyłem że w bagażniku brak jest gniazda 12v (które miałem w poprzednim modelu)czy jest jakiś sposób żeby takie gniazdo zamontować.Dzięki za pomoc!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Głowy nie dam, ale zdaje się, że producent nie przewidział drugiego gniazdka. Musiałbyś sam położyć przewód i zamontować sobie gniazdko. Jeśli tak zrobisz, opisz to na forum, może komuś się przyda :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robko30 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Głowy nie dam, ale zdaje się, że producent nie przewidział drugiego gniazdka. Musiałbyś sam położyć przewód i zamontować sobie gniazdko. Jeśli tak zrobisz, opisz to na forum, może komuś się przyda :-) Przed wyjazdem na wakacje poprosilem znajomego elektryka, żeby mi takie gniazdo zrobil. Przewiercił się przez sciankę dzielącą komorę silnika od kabiny pasażerskiej, zapiął się bezpośrednio do akumulatora ( wazne - można używać gniazda nawet jak kluczyk jest wyłączony - lodówka na sycylii pracowala ;-) i przeciągneliśmy kabel prosto do bagaznika. działa bez zarzutów, sprawdza się w użytkowaniu ;-) pozdrawiam Robko30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Przed wyjazdem na wakacje poprosilem znajomego elektryka, żeby mi takie gniazdo zrobil. Przewiercił się przez sciankę dzielącą komorę silnika od kabiny pasażerskiej, zapiął się bezpośrednio do akumulatora ( wazne - można używać gniazda nawet jak kluczyk jest wyłączony - lodówka na sycylii pracowala ;-) i przeciągneliśmy kabel prosto do bagaznika. działa bez zarzutów, sprawdza się w użytkowaniu ;-) pozdrawiam Robko30 Wykonywałem takie podłączenie w swojej Kaśce w serwisie Japan Motors Kraków wg własnego pomysłu. 1.Instalacja ma za zadanie przenieśc duży prąd do zasilania lodówki 120 Wat w zwiazku z powyższym użyłem kabla o przekroju 2,5mm2 2.Instalacji z duzym poborem pradu nie nalezy puszczac przez stacyjkę / no chyba że przez przekażnik/. 3.nie ma potrzeby wiercić otworów .Elektryk znający się na QQ puścił kabel bezpośrednia od akumulatora zakladając bezpiecznik 15 A ,wzłuz podszybia w komorze silnika na stronę prawą samochodu , a następnie istniejącym otworem przez schowek worowadził pod listwy progowe - jest tam wolny kanał specjalnie przewidziany do tego celu, a nastepnie wszedł pod wykładzina bagażnika do jego komory a potem otworem na zewnątrz. 4.Odradzam samodzielny montaż aczkolwiek to prosta robota , ale chłoaki z serwisu znają przejścia i nie uszkadzają plastików , spinek itp . cała robota trwała około 1,5 godziny przy koszcie z kablem długosci prawie 6 metrów 180 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Wykonywałem takie podłączenie w swojej Kaśce w serwisie Japan Motors Kraków wg własnego pomysłu. 1.Instalacja ma za zadanie przenieśc duży prąd do zasilania lodówki 120 Wat w zwiazku z powyższym użyłem kabla o przekroju 2,5mm2 2.Instalacji z duzym poborem pradu nie nalezy puszczac przez stacyjkę / no chyba że przez przekażnik/. 3.nie ma potrzeby wiercić otworów .Elektryk znający się na QQ puścił kabel bezpośrednia od akumulatora zakladając bezpiecznik 15 A ,wzłuz podszybia w komorze silnika na stronę prawą samochodu , a następnie istniejącym otworem przez schowek worowadził pod listwy progowe - jest tam wolny kanał specjalnie przewidziany do tego celu, a nastepnie wszedł pod wykładzina bagażnika do jego komory a potem otworem na zewnątrz. 4.Odradzam samodzielny montaż aczkolwiek to prosta robota , ale chłoaki z serwisu znają przejścia i nie uszkadzają plastików , spinek itp . cała robota trwała około 1,5 godziny przy koszcie z kablem długosci prawie 6 metrów 180 zł. Dobry, dooobry pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +2qq_komar Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Nie widzę jakim qq kolega listek jeździ ale jeżeli nie ma gniazda 12V w bagażniku to nie jest to qq+2. Przymądralkujkę ... hehe ... i powiem tylko, że +2 ma 12V w podłokietniku kanapy pasażerskiej drugiego rzędu siedzeń . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ddiakon Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Mam podstawową wersją QQ+2 model`2010 i u mnie także jest w podłokietniku drugie gniazdo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Mam podstawową wersją QQ+2 model`2010 i u mnie także jest w podłokietniku drugie gniazdo... W moim QQ są w podłokietniku 2 gniazda... ale na kubki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek9 Opublikowano 15 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 ha ha mam tą mniejszą wersję!!! a gniazdo lepiej przydałoby się w bagażniku a nie między siedzeniami !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość +2qq_komar Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 czy mam zamknięty czy nie podłokietnik drugiego rzędu foteli to gniazdo jest dostępne od strony bagażnika. Tak to mądrze przemyśleli w nissanie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 (edytowane) ...Tak to mądrze przemyśleli w nissanie Podobno aż się jasno zrobiło taki wtedy nastąpił błysk inteligencji u konstruktorów. Szkoda tylko, że nie wymyślili choć jednego uchwytu, czy haczyka na reklamówki w bagażniku. Widać szybko się wypalili. Edytowane 17 Września 2010 przez huling 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano78 Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Podobno aż się jasno zrobiło taki wtedy nastąpił błysk inteligencji u konstruktorów. Szkoda tylko, że nie wymyślili choć jednego uchwytu, czy haczyka na reklamówki w bagażniku. Widać szybko się wypalili. Moim zdaniem to nie wina konstruktorów tylko księgowych w Nissanie, bo to pewnie ich wina, że w zwykłym QQ trzeba sobie samemu zrobić gniazdo zapalniczki jak i brak haczyków na reklamówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qbas Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Wykonywałem takie podłączenie w swojej Kaśce w serwisie Japan Motors Kraków wg własnego pomysłu. 1.Instalacja ma za zadanie przenieśc duży prąd do zasilania lodówki 120 Wat w zwiazku z powyższym użyłem kabla o przekroju 2,5mm2 2.Instalacji z duzym poborem pradu nie nalezy puszczac przez stacyjkę / no chyba że przez przekażnik/. 3.nie ma potrzeby wiercić otworów .Elektryk znający się na QQ puścił kabel bezpośrednia od akumulatora zakladając bezpiecznik 15 A ,wzłuz podszybia w komorze silnika na stronę prawą samochodu , a następnie istniejącym otworem przez schowek worowadził pod listwy progowe - jest tam wolny kanał specjalnie przewidziany do tego celu, a nastepnie wszedł pod wykładzina bagażnika do jego komory a potem otworem na zewnątrz. 4.Odradzam samodzielny montaż aczkolwiek to prosta robota , ale chłoaki z serwisu znają przejścia i nie uszkadzają plastików , spinek itp . cała robota trwała około 1,5 godziny przy koszcie z kablem długosci prawie 6 metrów 180 zł. Czy gniazdo zapalniczki jest jakoś zamontowane w bagażniku, czy wisi luźno na kablu? Bo sam się zastanawiam nad dodatkowym gniazdem, przydałoby się głównie do podłączenia lodówki Może podesłał byś jakąś fotkę. Pozdrawiam Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qq_user Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Pożyczyłem lodówkę 12V jutro wyjazd na wakacje no i niezłe zdziwienie - w bagażniku QQ brak gniazdka a długość kabla z lodówki nie przewiduje aby ją podłączyć z przodu. Naprawdę w tym punkcie nie rozumiem polityki nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Pożyczyłem lodówkę 12V jutro wyjazd na wakacje no i niezłe zdziwienie - w bagażniku QQ brak gniazdka a długość kabla z lodówki nie przewiduje aby ją podłączyć z przodu. Naprawdę w tym punkcie nie rozumiem polityki nissana. A wiesz, że przy braku kluczyka w stacyjce gniazdo nie działa? Lodówka będzie działać tylko podczas jazdy, albo w pozycji kluczyka w nastepnej pozycji po wsadzeniu. Przynajmniej tak jest przed FL. O ładowaniu komórki, czy nawigacji można zapomnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuba25 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Witam. Otóż wytłumaczenie braków w wyposażeniu, w stosunku do aut innego segmentu, jest proste. Qashqai został zaprojektowany jako SUV i wg zamysłu konstruktorów powinno skutkować tym,że nie będzie dodatkowych schowków, haczyków czy gniazd zasilania.W jeździe terenowej nic nie powinno przeszkadzać w kierowaniu a tym bardziej powodować rany, skaleczenia. Tak to odczytuję. Mnie też brakuje kilku schowków w zasięgu rąk kierowcy czy dodatkowego gniazda zasilania 12 V. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 No muszę powiedzieć, że dawno się tak nie ubawiłem. Ja po mojej wyprawie off-roadowej wszystkim opowiadałem że byłem sprawdzić czy Nissan nie kłamie co do właściwości terenowych Qashqaia. Otóż prawda jest tak że Nissan nie kłamie. Qashqai nie ma właściwości terenowych. Nikt ich nie obiecuje i ich praktycznie nie ma. Jest opcja jazdy w odrobinę głębszych koleinach, i na trochę bardziej śliskiej nawierzchni i to wszystko. Do jazdy terenowej to jeszcze baaaardzo daleko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Bez przesady, jak na kompakta ma fantastyczne "własności terenowe".... Chcecie mi powiedzieć, że również X-trail się nie nadaje? Tego nie wiem bo nie próbowałem ale sądzę że jest dużo lepszy chociażby ze względu na ukształtowanie przedniego zderzaka. X-Trailu kąt natarcia to 28 stopni, w QQ Nissan nawet tego nie podaje. Każda próba podjazdu pod coś bardziej stromego kończy się zapchaniem dolnego grila ziemią Trzeba przyznać, że zderzak jest na prawdę mocny bo w odróżnieniu od dolnych osłon nie popękał. A gniazdo 12V w bagażniku oczywiście bardzo się przydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 W sumie racja, ja zawsze uważałem, że wąskim gardłem dla Qashqai'a jest przedni kąt natarcia, gdzieś dotarłem kiedyś do wiadomości, że jest to chyba 19stopni. Tylny kąt jest dużo lepszy. Natomiast i tak uważam, że 4x4 w QQ jest bardzo ważne i przydatne, poprawia komfort i bezpieczeństwo na zaśnieżonej drodze, ułatwia wyjazd z zaśnieżonego miejsca parkingowego... itd itp. Amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luxs Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Na szybkiego w 1 godzinę włącznie z zakupem (jeśli zdarzysz wystartować przed popołudniowymi korkami) można zrobić sobie przedłużacz (nie spotkałem się jeszcze nigdy wcześniej z taka myślą) większość z nas jest w stanie wykonać sobie taką instalacje samemu korzystając nawet z nowych elementów koszt nie powinien przekroczyć 30-50 zł. Pomijam dodatkowe okablowanie jak mus to mus. Powered by Nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Przymierzam się do montażu gniazdka 12v w bagażniku. Gniazdo ma być stale zasilane - niezależnie od stacyjki, bezpośrenio z akumulatora. Mam pytanie, po której stronie (patrząc stojąc za samochodem) macie założone gniazdko? Jeżeli po prawej stronie, to którędy jest przeprowadzony przewód w kolorze silnika? Jak robiłem dziś rozeznanie, to bezpieczniej jest przejść od strony kierowcy bezpośrednio do aku, bo w ten sposób można uniknąć ewentualnego kontaktu przewodu z gorącymi elementami silnka. Mile widziane fotki. Ułatwią mi pracę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Odkręć filtr powietrza i przepchnij przewód przez gródź w miejscu głównej wiązki ,trochę gimnastyki ale jak spryskasz końcówkę WD40 albo innym smarowidłem będzie łatwiej . Robiłem to 2 tyg temu ,ale zdjęć nie wykonałem (miałem łatwiej bo mam RHD wersję więc wyszedł kabel za schowkiem ) Miłej zabawy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emeren Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 U mnie jest od strony kierowcy, montowane w salonie na zyczenie przed odbiorem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Odkręć filtr powietrza i przepchnij przewód przez gródź w miejscu głównej wiązki ,trochę gimnastyki ale jak spryskasz końcówkę WD40 albo innym smarowidłem będzie łatwiej . Robiłem to 2 tyg temu ,ale zdjęć nie wykonałem (miałem łatwiej bo mam RHD wersję więc wyszedł kabel za schowkiem ) Miłej zabawy. Właśnie jak robiłem rozpoznanie, to to przejście brałem pod uwagę. Jest dość gruba guma i wydaje mi się, że powinienem przepchnąć pilota (takiego do przeprowadzania kabli np. w peszlach) przez nią. Będę próbował od strony kabiny do silnika i może obędzie się bez demontażu filtra. Jak temperatura będzie w miarę przyzwoita, to zabiorę się za to w nadchodzącym tygodniu. Postaram się zrobić fotki dla następców Dzięki Emeren za zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Może usunięcie filtra to za dużo powiedziane , ja zdjąłem "trąbę" dochodzącą do skrzynki filtra ,a samą obudowę odsunąłem "na bok" robiąc trochę miejsca . Może za kolumną kierowniczą jest więcej miejsca na manewry ,w moim przypadku od strony kabiny nie miałem możliwości ruchu ,jest schowek pasażera i dosłownie 3-4 cm pomiędzy tylną ścianką schowka a grodzią i jedyna opcja to było przepchnięcie od strony silnika. Dolot do filtra i tak musisz zdjąć żeby ładnie podwiązać kabel trytkami do wiązki(estetyka) Ciągnąc instalację przez kabinę możesz wpiąć wyłącznik ,żeby w gnieździe nie było stale napięcia tylko gdy potrzebujesz. Bezpiecznik zakładasz przy aku. czy przy gnieździe i jaki max 10A ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.