Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak mocy do 2tyś obrotów.


przemas28
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odwiedzilem dzisiaj serwis diesla w celu zrobienia ogólnej diagostyki silnika. Powodem były te dziwne dźwieki opisywane wcześniej(temat regulacja zaworów). Mechanicy jednak nic nie znależli stwierdzili ze wszystko ok. Przy okazji podłączyli pod komputer i tez bez błędów ale nie o tym chciałem pisać.

Skoro juz odwiedzilem fachowców od diesla chciałem sie czegoś więcej dowiedzieć odnośnie braku mocy przy niskich obrotach i poprosiem zeby to też sprawdzili. Okazało się ze powodem tego mulenia jest pompa wtryskowa a konkretnie zacierający sie tłok przestawiacza kąta wtrysku.Podobno w tej pompie BOSCH VP44 jest to bardzo częsty przypadek. Co o tym myślicie? Mechanik powiedział ze trzeba regenerować całość bo samego przestawiacza nie ma sensu i kazał tak jeżdzić. Chyba ze mam za duzo pieniędzy ok 2,5 tyś całość.

-Miał ktos moze doczynienia z czymś takim albo słyszał?

-Nie chce podwazać zdania fachowców ale czy to normalne ze coś w pompie zatarte a samochód śmiga az miło?

Acha, dodam jeszcze ze przed zaprowadzeniem samochodu do mechanika zdemontowałem zwężke z przepływki zeby 'wiochy' nie było hihi.

Edytowane przez przemas28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odwiedzilem dzisiaj serwis diesla w celu zrobienia ogólnej diagostyki silnika. Powodem były te dziwne dźwieki opisywane wcześniej(temat regulacja zaworów). Mechanicy jednak nic nie znależli stwierdzili ze wszystko ok. Przy okazji podłączyli pod komputer i tez bez błędów ale nie o tym chciałem pisać.

Skoro juz odwiedzilem fachowców od diesla chciałem sie czegoś więcej dowiedzieć odnośnie braku mocy przy niskich obrotach i poprosiem zeby to też sprawdzili. Okazało się ze powodem tego mulenia jest pompa wtryskowa a konkretnie zacierający sie tłok przestawiacza kąta wtrysku.Podobno w tej pompie BOSCH VP44 jest to bardzo częsty przypadek. Co o tym myślicie? Mechanik powiedział ze trzeba regenerować całość bo samego przestawiacza nie ma sensu i kazał tak jeżdzić. Chyba ze mam za duzo pieniędzy ok 2,5 tyś całość.

-Miał ktos moze doczynienia z czymś takim albo słyszał?

-Nie chce podwazać zdania fachowców ale czy to normalne ze coś w pompie zatarte a samochód śmiga az miło?

Acha, dodam jeszcze ze przed zaprowadzeniem samochodu do mechanika zdemontowałem zwężke z przepływki zeby 'wiochy' nie było hihi.

witam

powiem w skrócie tak

miałem podobny a nawet identyczny przypadek fachowcy stwierdzili podniety sterownik kata wtrysku

tino stało miesiąc w naprawie pompa wybebeszona pojechała gdzies na naprawe po odebraniu auta po 3-4 dniach to samo jeszcze raz do mechaników i powtórka z rozrywki

kosztowało mnie to 2800zł i za przeproszeniem gówno dało fachowcy stwierdzili że ten motor tak ma

jakis czas sie meczyłem ale pewien gosc mi napisał lub tez powiedział nie pamietam juz abym zaslepił taki cienki czarny wezyk idacy z pompy podcisnienia gdzies (nie wiem jak to sie nazywa cis regulator wolnych obrotów ale nie chce strzelac )

zrobiłem to i mam swiety spokój jeżdze juz tak 2 latka i nic sie nie dzieje kolega miał to samo i pomogo

tak ze proponuje Tobie tez to uczynic moze pomoże moze nie

pompe zostaw na sam koniec no chyba ze masz sporo kasy

aha u mnie objawy były taki

od 1000 obr do 1800 skubany nie chciał jechac była taka dziura w obrotach prawi nie reagował na pedał gazu

w miescie trzeba było jechac na 2 lub na 1 bo inaczej sie nie dało

i to tyle mojch wypocin

daj znać czy to Ci pomogło

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Elmark. Temat z wężykiem juz przerabiałem u mnie nie pomogło ale mam zwęzke na przepływce i autko rakieta.

Zastanawia mnie tylko ta diagnoza serwisu diesla bo jeśli rzeczywiście coś dzieje się w pompie to może w najbliższym czasie zupełnie sie rozlecieć.

Samochód jest w pełni sprawny, u mechanika byłem bo dziwne stuki miałem z silnika i wolałem to sprawdzić(pisałem o tym w innym temacie)ale wszystko ok. tylko ta pompa. Troche mnie nastraszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Elmark. Temat z wężykiem juz przerabiałem u mnie nie pomogło ale mam zwęzke na przepływce i autko rakieta.

Zastanawia mnie tylko ta diagnoza serwisu diesla bo jeśli rzeczywiście coś dzieje się w pompie to może w najbliższym czasie zupełnie sie rozlecieć.

Samochód jest w pełni sprawny, u mechanika byłem bo dziwne stuki miałem z silnika i wolałem to sprawdzić(pisałem o tym w innym temacie)ale wszystko ok. tylko ta pompa. Troche mnie nastraszył.

 

Czy może ktoś z Was pobawić się w artystę i nanieść na poniższych zdjęciach gdzie zamontować zwężkę lub wężyk zaślepić.

Będę wdzięczny, pewnie wiele osób również...

post-18729-1285009383,8524_thumb.jpg

post-18729-1285009402,0534_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś z Was pobawić się w artystę i nanieść na poniższych zdjęciach gdzie zamontować zwężkę lub wężyk zaślepić.

Będę wdzięczny, pewnie wiele osób również...

post-18729-1285009383,8524_thumb.jpg

post-18729-1285009402,0534_thumb.jpg

wazyk tu:

post-20196-1285079365,8429_thumb.jpg

a zwezka nie mam pojęcia

Edytowane przez Elmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe

 

U mnie nie ma żadnego wężyka, a na krućcu z pompy podciśnienia jest fabryczna zaślepka, więc pewnie bez obaw spokojnie można zaślepiać.

 

Na zdjęciu zaznaczyłem przepływomierz, trzeba go odkręcić 4 śruby od obudowy filtra powietrza i opaska od strony turbo.

Przepływka od strony filtra ma siatkę ja na siatce zrobiłem zwężkę na fi 50 i wszystko skręciłem z obudową filtra powietrza.

Można też jak kolega przemas28 wsadzić od drugiej strony rurkę PCV fi 50 tylko trzeba zrobić otwór na czujnik w przepływomierzu bo inaczej nie wejdzie i jakoś to zamocować żeby do turbiny nie poleciało :)

 

PS. Ale masz silniczek czyściutki. Jak z fabryki :)

post-27698-1285086556,49_thumb.jpg

Edytowane przez qlee11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"konkretnie zacierający sie tłok przestawiacza kąta wtrysku.Podobno w tej pompie BOSCH VP44 jest to bardzo częsty przypadek. Co o tym myślicie? Mechanik powiedział ze trzeba regenerować całość bo samego przestawiacza nie ma sensu i kazał tak jeżdzić. Chyba ze mam za duzo pieniędzy ok 2,5 tyś całość."

Koledze po regeneracji pompy za 1800 zeta w Lublinie,muli jak przed regeneracją.Naprawiał pompę bo całkiem padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pudzianblejd

Witam też mam almerkę Tino 2.2Di i mam podobne objawy(muli na niskich obrotach 800rpm-2000rpm) przy sportowej jeździe jest OK. Wymieniłem przepływkę i nic nie pomogło(nówka bosha). Co poradzicie na taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam wszystkich. Rozmawiałem na temat mulenia na ob.1000-1800 w serwisie i powiedział mi znajomy że ten silnik tak ma, ponieważ problem tkwi w turbinie i podawanym powietrzu i nic się serwisowo na to nie poradzi jedynie takie własne przeróbki.

qlee 11 jakiej grubości ta zwężka bo w sklepach można dostać trzy rodzaje opaski do montażu filtra stożkowego i one pasują tylko są różnej grubości.

jeżeli chodzi o dbanie o pompę paliwa to polecam na zbiornik paliwa wlać 100 gram Miksolu bo nie zawsze paliwo tankowane nawet w najlepszej stacji spełnia wymogi żeby smaromać nasze pompeczki jak tak robię od paru miesięcy i jest ok nic sie nie dzieje i nic nie dymi. Szacunek i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wazyk tu:

post-20196-1285079365,8429_thumb.jpg

a zwezka nie mam pojęcia

 

 

Witam

mam taka prośbę niech ktoś napisze konkretnie jak to zrobić

może niech opisze jak to u siebie zrobił

 

mam ten sam problem nie zbiera mi mi się od 1200 do 1800 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie mistrz warsztatu z Górczewskiej też powiedział że 2.2 Di tak mają.

A wracając do tych zwężeń przy wlocie powietrza na czujnik przepływki. Rozmieniłem już kiedyś temat w dziale Almera ale zapytam też tutaj, czy takie modyfikacje nie wpływają na szybsze zużycie innych elementów (silnik, przeniesienie napędu pompa paliwa)?

Przecież robiąc takie zwężenie oszukujemy jakby ECU, które myśli, że dawka powietrza jest większa, przez co zwiększa też dawkę ON (jest więcej mocy), które w skutek oszustwa nie zostaje do końca przepalone a silnik czy inne elementy jest poddawany większym obciążeniom? Moje rozważania są czysto teoretyczne, więc jeżeli się mylę proszę poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witaj Elmark. Temat z wężykiem juz przerabiałem u mnie nie pomogło ale mam zwęzke na przepływce i autko rakieta.

Zastanawia mnie tylko ta diagnoza serwisu diesla bo jeśli rzeczywiście coś dzieje się w pompie to może w najbliższym czasie zupełnie sie rozlecieć.

Samochód jest w pełni sprawny, u mechanika byłem bo dziwne stuki miałem z silnika i wolałem to sprawdzić(pisałem o tym w innym temacie)ale wszystko ok. tylko ta pompa. Troche mnie nastraszył.

Witam!!!!!

Kolego mógłbyś konkretnie napiać i o co chodzi z tą " zwęzką ". jak to się montuje lub co się z tym robi co by autko śmigało tak jak trzeba?????

zgóry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam forumowiczów!

Jest to mój pierwszy post na forum, i mam takie pytanie czy ktoś próbował założyć przepływomierz od 1,8 b do 2,2DI

Słyszałem że tak robili w ASO dla zmniejszenia turbo dziury 800-200.

Osobiście jest to mój 4-ty nissan sanny, primera P10, almera n14 a teraz

tino 2001r 2,2 DI

150kkm(:)

srebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ tak ma, że do 1800obr. niewiele się dzieje

ale przy jeździe zakresem 1800-3000 pali 6 w trasie, więc się nie przejmuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ludzie przecież problem występuje tylko na I biegu. Po rozgrzaniu silnika ciągnijcie go do 3200 na wszystkich biegach to następny zaczniecie od 2200 i omijacie turbo dziurę! Tym bardziej że moim zdaniem ten silnik najlepiej się czuje właśnie w takim zakresie obrotów.

 

Robiąc jakieś zwody z zasłanianiem sitka na przepływce czy wstawianiu przepływki od benzyny oszukujecie tylko ECM które ogłupiałe każe lać pompie więcej ON niż potrzeba do efektywnej spalenia mieszanki. Gdzie sens?. Z drugiej strony Wasze fury z waszym sprzęgłem, pompą paliwa, rozrządem, przegubami, skrzynią.

 

Fajnie jest dodać do auta ze 20 koni więcej, ale co innego podkręcać procesor w PC które mechaniczne ma tylko wiatraczki i twarde dyski/napędy a co innego podkręcać komputer w samochodzie od którego zależy żywotność niemalże całej mechaniki pojazdu a także bezpieczeństwo podróżujących danym pojazdem ja i innych uczestników ruchu drogowego.

Edytowane przez jasio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram jasio!

szczególnie, że w silniku z pompą VP jest mechaniczna turbina bez zmiennej geometrii łopatek, zatem nie można jej przeprogramować :)

zatem softem nie zmniejszymy turbodziury

 

co do wniosku, że problem jest tylko na 1-nce... na 1-nce i tak idzie i tak idzie, bo to mocny silnik i krótkie przełożenie.

ergo - problem jest, ale zaniedbywalny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem softem nie zmniejszymy turbodziury

co do wniosku, że problem jest tylko na 1-nce... na 1-nce i tak idzie i tak idzie, bo to mocny silnik i krótkie przełożenie.

 

są podobno chiptuningi które zmniejszają turbodziurę ale tam jest przeprowadzana kompleksowa modyfikacja oprogramowania sterującego VP-44, jest modyfikowana jakaś mapa wtrysku czy czegoś tam a nie naklejana taśma zasłaniająca kawałek powierzchni przepływomierza.

co do pierwszego biegu to podzielam Twoją opinię, jedynka jest zbyt krótka żeby na niej występował problem turbodziury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, że wiekszość ludzi "czipuje" bo "nie zbiera mje siem silnik", zamiast najpierw doprowadzić motor do stanu conajmniej fabrycznego (świeży i wysokiej jakości olej, czysty układ dolotowy, sprawna pompa, wytryskiwacze i przewody paliwowo-wtryskowe, turbina bez luzów, czysty katalizator lub dobrej jakości decat, sprawna przepływka, sprawny lub usunięty EGR), a dopiero potem szukac dodatkowych KM i Nm :)

na zadbanym silniku mocy nie braknie, a turbodziura jest zaniedbywalna.. a byc musi, bo z jednej strony wydech jest lekko przytkany katalizatorem, a ze strony dolotu trzeba jeszcze 'napełnić' intercooler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

pod plastykową osłoną silnika po lewej stronie jest mały elektrozaworek sterujący podciśnieniem. Ja odłączyłem wytczkę i o dziwo samochód ożył w zakresie 1200-2000 obrotów. Wyższe wartości nie uległy zmianie. Ten zaworek pracuje w takim właśnie zakresie. Spalanie nie uległo zmianie oraz z odpaleniem nie ma problemu. Nie wyskakuje również żaden błąd silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod plastykową osłoną silnika po lewej stronie jest mały elektrozaworek sterujący podciśnieniem. Ja odłączyłem wytczkę i o dziwo samochód ożył w zakresie 1200-2000 obrotów. Wyższe wartości nie uległy zmianie. Ten zaworek pracuje w takim właśnie zakresie. Spalanie nie uległo zmianie oraz z odpaleniem nie ma problemu. Nie wyskakuje również żaden błąd silnika

Pod ta glowna gorna plastikowa oslona ? Mozesz opisac dokladniej gdzie znajduje sie ten elektrozawor? Tam gdzies przy wtryskach po lewej stronie?

Edytowane przez mario632
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie pod tą dużą na wierzchu silnika. Po odkręceniu plastyku poprzecznie do silnika biegną 2 metalowe przewody. Od prawej jeden jest przypięty do gumowego przewodu z pompy próżniowej a drugi do takiego samego z rury dolotowej powietrza. Po drugiej stronie tych metalowych rurek są również gumowe przewody i one przychodzą do owego elektrozaworu. Wystarczy odpiąć wtyczkę elektryczną. U mnie działa idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marek701

huraaaa!!!!wkońcu pozbyłem sie turbo dziury.Między przepływomierzem a filtrem powietrza założyłem uszczelkę o średnicy fi 50mm.Skróciłem mu dopływ powietrza do filtra o ok. 1cm na obwodzie. Efekt: to nie to samo auto , zrywny i elastyczny naciskam gaz i jade!!!!!!!!!! uf jaka ulga gdy nie muszę go trzymać na obrotach aby uciec ze skrzyżowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huraaaa!!!!wkońcu pozbyłem sie turbo dziury.Między przepływomierzem a filtrem powietrza założyłem uszczelkę o średnicy fi 50mm.Skróciłem mu dopływ powietrza do filtra o ok. 1cm na obwodzie. Efekt: to nie to samo auto , zrywny i elastyczny naciskam gaz i jade!!!!!!!!!! uf jaka ulga gdy nie muszę go trzymać na obrotach aby uciec ze skrzyżowania

Ja zrobilem redukcje poprzez naklejenie tasmy na siatke przeplywki.

"Skróciłem mu dopływ powietrza do filtra o ok. 1cm na obwodzie" Mozesz jasniej napisac co to akurat mialo na celu? Bo z tego co zrozumialem to przy wejsciu powietrza zrobiles redukcje zeby mniej powietrza wpadalo???

Edytowane przez mario632
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...