Gość Zbyszko Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 WITAM wszystkich forumowiczów. Nie chciałbym odświeżać tematu , ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Przy okazji wymiany klocków zauważyłem że z pod turbo mi chlapie olejem. Ubytków oleju w silniku nie mam , węże są całe, co prawda turbiny nie słychać i przy mniejszych prędkościach specjalnie jej nie czuć, powyżej stówki odczuwa się przyśpieszenie. Latem przy włączonej klimie myślałem że nie ruszę z pod świateł. Teraz PYTANIE; czy mogę na razie tak jeżdzić , czy zbierać kasę na używkę, regenerację czy nową?. Przy wszystkich opcjach koszty wysokie, a może da śię zrobić coś innego. dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 (edytowane) zbyh weź chłopie poczytaj sobie forum. Toż ludzie na okrągło piszą że jak nie czuć pracy turbiny to trzeba się wziąć za EGR a jak auto słabe tak ogólnie to jeszcze przepływomierz trza pomierzyć. A na pewno cieknie Ci z turbinki? tam obok wchodzi do silnika wąż ciśnieniowy od smarowania vacu-pompy i to on najczęściej się poci lub delikatnie puszcza olej. Aha,jeszcze jedno. W podpisie się machnąłeś i masz DETA zamiast turbodiesla Edytowane 20 Września 2010 przez hary7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Kolego Hary7,forum czytałem,i nie znalazłem nic o wycieku a to mnie interesuje bo EGR i przepływkę mam sprawne ,węże też. Mechanik powiedzieł że to turbo. A NA SILNIKU I W DOW. REJ. mam 2,0 dt i myśle że td to to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Jesli masz sprawny zawor EGR to zapewne czytales na forum ze turbosprezarka zalacza sie okolo 2500 obr/min. Jesli piszesz ze weze sprawdziles i masz cale to sciagnij te weze i zobacz czy nie ma w srodku oleju czy mazi. Jesli bedzie olej to poszly uszczelniacze.Poza tym istnieje cos takiego jak przyrzad do mierzenia cisnienia .Przewod podlaczasz do turbosprezarki zegar do kabiny albo w takinm miejscu zebys go widzial i nie na postoju tylko w dluga. Samochod ma byc pod obciazeniem . Okolo 2500 ma sie wlaczyc .Zwiekszasz obroty i obserwujesz cisnienie. Cisnienie doladowania ma sie zawierac w granicach 73 do 101 kPa. Jak ma w innych jednoskach wyskalowany to sobie przeliczy. Jesli tak zrobil i stwierdzil ze to turbina to do wymiany. Niech Twoj mechanik zobaczy czy nie pluje olejem z odmy silnika. Pozdrawiam. Przepraszam ale zapomnialem Ci dopisac ze do sprawdzenia jeszcze ta dzwignia od turbosprezarki. Jak sie turbosprezarka zalacza to dzignie ta ma sie wysuwac coraz wiecej w miare dodawania gazu. To juz sprawdzisz na postoju.Mechanik bedzie wiedzial. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Krzysiek bardzo dziękuje za podpowiedz, na pewno sprawdzę węże. Co do sprężarki załącza mi się ok. 2300 obr. da się to minimalnie wyczuć . CHodziło mi o ten wyciek oleju, i czy może on osłabić działanie turbosprężarki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Wyjasnilismy sobie sprawe ewentualnej wymiany turbosprezarki. Teraz wiesz jak sprawdzic na samochodzie. Jesli masz na wierzchu turbosprezarke to sprawdzasz ja takim samym cisnieniem tylko ze na krociec zakladasz wezyk z zegarem polaczanym z pompka .Pompujesz powietrze i patrzysz przy jakim cisnieniu calkiem wyszla ta dzwignia. Jezeli bys musial kupowac to tak mozesz sprawdzic czy dobra. Obejrzysz czy nie jest zaoliwiona. Ale to wtedy gdy ewentualnie zaszlaby potrzeba kupna. Jesli chodzi teraz o ten wyciek na turbo to ma znaczenie o tyle ze turbo jest smarowane olejem i jak jest duzy wyciek to jest niedobrze. Proponuje Ci abys tam gdzie sa wycieki dobrze umyl-wyczyscil. Wtedy bedziesz widzial skad ewentualnie cieknie. Ja bym sie dokladnie przyjrzal tam gdzie jest przykrecony ten przewod metalowy co doprowadza olej do turba. Moze tam spod uszczelek cieknie z lekka jesli to jest swiezy olej. Ta odme tez mozesz sprawdadzic dla pewnosci chociaz jak Ci oleju nie bierze to powinno byc dobrze tam. Moze to jest jeszcze jakis stary wyciek i turbo jest zaoliwione z wierzchu.Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Na razie zrobie tak jak mówisz, wyczyszczę i będę obserwował. Może nic złego się nie dzieje. Samochód puki co chodzi dość dobrze[11lat] ,tyle że mułowaty na starcie no ale te typy tak mają. Lubię samochody bo spędziłem w nich pół życia . Mam przez to małe zboczenie i zwracam uwagę nie raz na pierdoły. Może powinienem się zastosować do do opinii niektórych użytkowników że samochód jest tylko do jeżdżenia. No cóż !?. Dzięki jeszcze raz za pomoc. POZDRAWIAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Powiem Ci ze ja tez tak mam z jak cos nie gra. Wiadomo ze nasz dieselek to nie benzyna i takiego startu nie bedzie mial. Jesli jest bardzo mulowaty na starcie to sprawdz przeplywomierz moze juz siada zobacz na filtry i zrob autodiagnostyke. Pewnie ze samochod jest do jezdzenia ale nalezy o niego zadbac. To jest tak jak z kobieta Jak nie zadbasz o nia to Ci pojdzie w dluga.Jak zrobic autodiagnostyke to wiesz gdzie szukac. Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Przepływkę sprawdziłem 2,0v. Diagnostyka się nie udała nic nie mruga , mam OBD1 zwarłem dwa krańcowe prawe piny włączyłem zapłon i nic .Chyba że coś pomyliłem może najpierw zapłon potem zwora. jutro spróbuje jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Włączasz Zapłon i zwierasz krańcowe górne prawe piny na stałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Ja chyba też przesadnie dbam o samochód i przejmuje się pierdołami ale inaczej nie potraafię.Lubie mieć w samochodzie wszystko sprawne, czyste i pewne. Chciałbym jeszcze odnieść się do kwestii poruszonej przez kolegów wyżej, jeśli się mylę to prosze mnie poprawić i nie mieszać z błotem. Czy jest coś takiego jak załączenie turbosprężarki przy 2300 czy 2500 obr/min? Turbosprężarka działa już wcześniej przy niższych obrotach, a przy ok. 2200 obrotów osiąga maksymalne doładowanie i dlatego czuć ten moment wyraźniej. Ale wcześniej przed osiągnięciem tych. 2200 obr. turbo również wspomaga silnik. Czy zgadzacie się ze mną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Mi doładowuje już przy 1,7k bo no EGR Turbina napędzana jest spalinami, a ta z kolei napędza sprężarkę. Budowa turbiny Muszę tu opisać trochę budowę samej turbo sprężarki stosowanej w P11 Sprężarka składa się z dwóch części; tzw gorącej- do której doprowadzane są spaliny na turbinę tzw zimnej- która spręża powietrze, a napęd bierze za pośrednictwem ośki z turbiny Stąd też i nazwa turbosprężarka Ciśnienie doładowania Stałe ciśnienie doładowania realizowane jest poprzez zawór upustowy (wastegate), który montowany jest ma części gorącej turba Gdy na dolocie zostanie uzyskana odpowiednie ciśnienie zawór otwiera się i kieruje spaliny na wydech omijając turbinę. Jeśli by się tak nie działo turbina rozpędzała by się do nieskończoności, a sprężarka pompowała bez ograniczenia, co mogłoby doprowadzić do awarii silnika i samej turbosprężarki. Wastegate jest integralną częścią każdej starszej turbosprężarki. W nowych jest zastosowana turbina o zmiennej geometrii łopatek, gdzie przy osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia spaliny opływają turbinę nie napędzając jej Więcej spalin szybszy start Tak jak już napisałem wcześniej Turbina napędzana jest spalinami wydobywającymi się z kolektora wydechowego. Obok kolektora jest montowany zawór EGR, którego zadaniem jest zawracanie części spalin bezpośrednio na kolektor dolotowy, w celu dopalenia szkodliwych substancji przez silnik. W wyniku tego mniejsza masa spalin trafia na turbinę. Stąd też gdy zaślepimy EGR cała masa spalin trafia na Turbo, a jej załączanie następuje zdecydowanie wcześniej (przy niższych obrotach). UFF W końcu skończyłem Mam nadzieję że dotrwaliście do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Jarek nikt Cie tu nie ma zamiaru mieszac z blotem. Otoz masz racje ze turbosprezarka pracuje caly czas. Ona jest napedzana spalinami ktore wychodza z silnika z kolektora wydechowego(dlatego tam jest przykrecona). Przy malych obrotach silnika wydostaje sie mniej spalim i dlatego predkosc wirnika turbosprezaki jest mala. Dlatego wydaje Ci sie ze silnik jest slaby. Jak bedziesz dodawal gazu to wiecej spalin wydostaje sie z silnika i bedzie wzrastac predkosc wirnika turbosprezarki a co za tym idzie wzrasta ilosc zasysanego powietrza i zwieksza sie ilosc zuzytego paliwa.Dlatego czujesz ze w okolicach 2300-2500 obr/min silnika (przy sprawnym EGR)silnik juz ma moc. To jest wlasnie zalaczanie turbosprezarki. Koledzy na forum pisza ze przy zaslepionym EGR zalacza sie juz w okolicach 1600obr/min. Jeszcze jedno. Przy 2300 do 2500obr/min silnika turbosprezarka nie osiaga maksymalnej wydajnosci Osiaga ja przy wyzszch obrotach , a mianowicie w naszyn silniku 4400 obr/min silnika gdyz przy takich obrotach silnik nasz osiaga maksymalna moc(przy zalozeniu ze jest sprawny).Do twojej wiadomosci .U nas jest turbosprezarka ze stala geometria skrzydel dlatego od malych obrotow do 2300-2500 bedziesz czul tzw. turbodziure. Efektu tego nie ma przy turbo ze zmienna geometria skrzydel, ale tam jak sie skrzydelka zablokuja w pozycji pionowej to rowerzysta wyprzedzi. Mysle ze teraz juz rozwialem Twoje watpliwosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 widzę że powstał fajny temat o działaniu TURBO i bardzo dobrze im więcej informacji ty lepiej. A ja nadal nie mogę odczytać kodów ,bo przy zworce nic nie mruga . robie wszystko zgodnie z instrukcją.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 zbych ale żarówkę w lampce check engine masz działającą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 zbych ale żarówkę w lampce check engine masz działającą? Działa jak zapale silnik gaśnie. Próbowałem z drugiej strony gniazda i też nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Zbyszek masz zlacze diagnostyczne prostokatne (14 pinowe )czyli 7 pinow w gornym rzedzie i 7 pinow w dolnym rzedzie to najpierw przekrecasz kluczyk zeby sie zapalily kontrolki i nie wlaczasz zaplonu. Maja sie swiecic kontrolki tylko. Nastepnie zwierasz spinaczem biurowym przedostatni i ostatni skrajny prawy pin w gornym rzedzie i zczytujesz bledy wedlug instrukcji. Dla przykladu blad 47 to 4 mrugniecia dluzsze i 7 mrugniec szybszych. Poznasz od razu. Jesli nie zczytasz za pierwszym razem to sie nie przejmuj bo one sa powtarzane na okraglo. Mysle ze wkladales spinacz w nie te piny i dlatego Ci nic nie mrugalo. W dolny rzad nic nie wkladsz. Pomysl sobie ze go nie ma. Tak jest wlasnie dla OBD1.Napisz co wyskoczylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Teraz się wyświetla. Przedostatni i ostatni w górnym rzędzie po prawej stronie, a nie dwa skrajne. Wymigał mi kod 12 czyżby przepływomierz ,jak mierzyłem miał 2V , to chyba dobry nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 (edytowane) Zbyhu wybacz ale muszę Ty naprawdę masz aż taki problem z czytaniem ze zrozumieniem. Skoro piszę że krańcowe piny górne z prawej strony, to logiczne jest że będzie to przedostatni i ostatni pin w górnym rzędzie po prawej. Jakoś nie mogę zrozumieć twojego toku myślenia, że dla Ciebie to dwie rozbieżne, oddzielne kombinacje Przepływka ma mieć pomiędzy 1,9-2,3. Jak ma 2 to jest dobra Ten kod może pozostał po poprzednim włascicielu. Wymienił przepływkę a nie wykasował go. Komp będzie pamiętał błędy sprzed lat jeśli nie zostaną usunięte z niego. Lub był włączony zapłon bez podpiętej przepływki i złapało błąd To jest temat o turbo i proszę go nie zaśmiecać problemami odczytu kodów i wynikających z nich problemów and_pec Edytowane 24 Września 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Zbyhu wybacz ale muszę Ty naprawdę masz aż taki problem z czytaniem ze zrozumieniem. Skoro piszę że krańcowe piny górne z prawej strony, to logiczne jest że będzie to przedostatni i ostatni pin w górnym rzędzie po prawej. Jakoś nie mogę zrozumieć twojego toku myślenia, że dla Ciebie to dwie rozbieżne, oddzielne kombinacje Przepływka ma mieć pomiędzy 1,9-2,3. Jak ma 2 to jest dobra Ten kod może pozostał po poprzednim włascicielu. Wymienił przepływkę a nie wykasował go. Komp będzie pamiętał błędy sprzed lat jeśli nie zostaną usunięte z niego. Lub był włączony zapłon bez podpiętej przepływki i złapało błąd Przeważnie nie mam problemów czytania ze zrozumieniem ale tym razem faktycznie nie doczytałem górnych. Sory spróbuje wykasować błąd..Dzięki wszystkim którzy pomogli.Kończę temat.odczytu. To jest temat o turbo i proszę go nie zaśmiecać problemami odczytu kodów i wynikających z nich problemów and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropek Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Witam.Czy może ktoś wskazać precyzyjnie miejsce w turbinie gdzie trzeba podpiąć zegar aby sprawdzić doładowanie? Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 a może ktoś się orientuje przy jakiej prędkości obrotowej silnika jakie powinno być ciśnienie w układzie dolotowym? bo ja zmierzyłem całe 0,5bar przy 5tys więc coś mało.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 The air pressure should be in the range of 73.3 to 101.3kPa (733 to 1,013 mbar, 550 to 760 mmHg, 21.65 to 29.92inHg). Tak pisze w serwisówce przy sprawdzanu zaworu regulującym ciśnienie w turbinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Witam. Byłem dziś u znajomych mechaników. Sprawdzaliśmy działanie turbiny. Okazało się, że cięgno "włączające" turbinę się zapiekło. Przy pomocy kompresora udało nam się rozwiązać ten problem. Napotkaliśmy jednak inny. Chłopaczki twierdzą, że kiedy sprawna turbina pracuje wąż dolotowy robi się na tyle twardy, że nie da się go ścisnąć. U mnie na pełnych obrotach wąż jest mięciutki. Czy tak ma być? Czytałem gdzieś tam, że nasze turbiny ogólnie za dużego ciśnienia nie dają ale czy jest ono aż takie słabe? Zapytam jeszcze, czy dużo jest roboty z wymontowaniem turbiny? po co chcę wymontować? a no po to, żeby ją w miarę możliwości wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 miarą sprawności turbiny nie jest twardość węża tylko ciśnienie jakie podaje przy danej prędkości obrotowej silnika także powiedz lepiej co zmierzyliście i jedyne co możesz wyczyścić to jest zawór egr i kolektor dolotowy. W turbinie nie masz co czyścić, niema tam zmiennej geometrii która się zapieka. i jeszcze jedno, ciśnienie w dolocie mierzysz jadąc, a nie na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.