Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.7 TDI gaśnie - nie trzyma wolnych obrotów + check - zapala się przy ok 1300RPM


Gość greene
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem jest nastepujący:

Mam Terrano II 1999 2.7 TDI - tydzień. Po przejechaniu ok 700 km zapaliła się kontrolka wody w filtrze paliwa. Usunąłem wodę zgodnie z instrukcją, kontrolka zgasła - wszystko było OK. Dwa dni później, w czasie jazdy wycinąłem sprzęgło aby zmienić bieg - silnik jakby przyspieszył o jakieś 200 obrotów po wciśnięciu sprzęgła następnie zgasł i zaświeciła się kontrolka CHECK. Odpaliłem ponownie i w momencie gwałtownego puszczenia pedału gazu sytuacja się powtórzyła.

Samochód odpala normalnie, kontrolka CHECK czasami gaśnie ( jeżeli silnik podtrzyma wolne obroty) - kolejne spostrzeżenie - w czasie jazdy czasami silnik jakby starał się podtrzymać wolne obroty, gdy spadają w okolicach 1300RPM zapala się na chwilę CHECK i gasnie jeśli silnik podtrzyma obroty. Niestety 90% sytuacji kończy się zgaśnięciem silnika.

Wymieniony filtr paliwa, odpowietrzony zgodnie ze wskazówkami z tego Forum, przepływka wyczyszczona sprężonym powietrzem do elektroniki, po odejściu filtra paliwa "na krótko" nie ma zmiany na lepsze.

Załączam linki do filmików przedstawiających problem.

Nie potrafiłem znaleść nic podobnego na Forum więc pozwoliłem sobie założyć nowy temat.

 

Samochód jest użytkowany w Irlandii, jest mi niezbędny do pracy także niezmiernie będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak szybką odpowiedź, spróbuję jutro zamienić ten element - znajomy ma identyczne auto więc będę w stanie sprawdzić czy to jest problem.

 

Jest jakakolwiek opcja ze pedał gazu się "rozprogramował" ? Można spróbować ustawic go poprawnie w jakikolwiek sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak szybką odpowiedź, spróbuję jutro zamienić ten element - znajomy ma identyczne auto więc będę w stanie sprawdzić czy to jest problem.

 

Jest jakakolwiek opcja ze pedał gazu się "rozprogramował" ? Można spróbować ustawic go poprawnie w jakikolwiek sposób?

Mechaniczna regulacja pedału jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Niestety zbyt wiele mi to nie mowi...

Mam juz intrukcje wklejona bodajze przez uzytkownika Piotr (dziekuje) ale niestety nie bardzo wiem jak to ugrysc.

Przosze o link jesli temat juz byl lub bardziej przyjazny (szczegolowy) opis dzialan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Na początku muszę stwierdzić, że bardzo profesjonalnie przedstawiłeś swój problem. Co do problemu, to oczywiście pedał gazu może być tu kluczem ale spróbuj sprawdzić jakie błędy zarejestrował sterownik silnika. Jak zapala się kontrolka "Check engine" to na pewno problem został zarejestrowany. Może to być również czujnik położenia wału lub wałka rozrządu w zależności od osprzętu Bosch czy Zexel.

 

Pozdrawiam i powodzenia

 

Piotr

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Piotrze za odpowiedz,

Kody bledow to 15 i 18.takze moze to pomoze zaawansowanym uzytkownikom rozwiazac problem.

 

Jeszcze raz serdeczne dzieki za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Milosz

 

Opis kodów podaje za Autotada : 15 = fuel quantity adjuster position sensor - circuit malfuncion --( coś z wtryskiem sterującym????)

18 = tak samo - bez wskazania na rodzaj usterki

 

Przyczyn podanych jest wiele, głównie okablowania także to chciałbym sprawdzic na początku.

Jeśli ktoś w Was ma pojęcie na co szczególnie zwracac uwagę proszę o posta.

 

W rewanżu screen błędów z Autodata wraz z podejrzewaną przyczyną - nie widziałem na forum więz załączam.

 

 

Natomiast błąd pedału gazu to kod 23/43/48 takze nie wiem od czego zacząc.

 

W razie potrzeby mogę sprawdzic potrzebne dane tego modelu w programie Autodata 2005, posiadam legalną licencjonowaną wersję.ScreenShot002.bmp

Edytowane przez greene
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam obstawiam wtrysk sterujący. Miałem podobną przypadłość auto co prawda nie gasło lecz strasznie muliło i brakowało mu mocy, wymiana ( dość droga ) wtrysku sterującego pomogła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie. Tylko mam nadzieje ze jednak to jakies mniej kosztowne ustrojstwo. Auto zbiera sie rewelacyjnie, nie muli, jeździłem takim samym osobowym kolegi i nawet wydaje mi sie ze moje lepiej przyspiesza. Moze dlatego ze to van, mniej tapicerki. Kolego Piotr jesli mozesz coś podpowiedzieć na temat okablowania wtrysku sterującego, widziałem ze przerabiales temat, bede wdzięczny. Wszystkim dziękuje za zainteresowaniei pomoc.

Miłosz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

 

po pierwsze jaka masz pompe zexel <kostki płaskie> czy bosch <kostka czarna okragła> bo róznica jest znaczna we wtryskach jesli bosch umiesz go pomierzyć jeśli zexel<no>

 

pozdro

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie. Tylko mam nadzieje ze jednak to jakies mniej kosztowne ustrojstwo. Auto zbiera sie rewelacyjnie, nie muli, jeździłem takim samym osobowym kolegi i nawet wydaje mi sie ze moje lepiej przyspiesza. Moze dlatego ze to van, mniej tapicerki. Kolego Piotr jesli mozesz coś podpowiedzieć na temat okablowania wtrysku sterującego, widziałem ze przerabiales temat, bede wdzięczny. Wszystkim dziękuje za zainteresowaniei pomoc.

Miłosz.

 

Witam,

 

 

Jeżeli chodzi o te kody błędów to też mam identyczną wersję AutoDaty i to samo znalazłem. Jakoś mało precyzyjna wskazówka. Wydaje mi się jednak, obym się mylił, że może to być problem z nastawnikiem dawki paliwa (lub jego czujnikiem) w pompie wtryskowej. Może wymaga on tylko wyczyszczenia, ale to tylko moje przypuszczenia. Kolega Mirek "mir-e" jest wydaje mi się biegły w tym temacie. O kody błędów komputera z kolei można się popytać jeszcze kolegi "tarpan 2".

 

Co do wtryskiwacza sterującego to zajrzyj koniecznie do działu "Zrób sam" i pobierz poradnik który kiedyś przy okazji stworzyłem. Znajdziesz tam komplet informacji o sprawdzeniu jego stanu. Dotyczy to niestety instalacji Bosch nie Zexel, czyli takiej która ma okrągłe główne złącze pompy wtryskowej w komorze silnikowej.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 5891michal

Witam, to co napisze jest banalne w porównaniu do wcześniejszych Waszych pomysłów ale w moim benzyniaku od kilku dni miałem identyczny problem jak na filmikach. W moim przypadku po długich zastanowieniach wyszło że filtr powietrza był zapchany i wymiana pomogła.

 

P.s. wiem że silnik i generacja nie ta co mojego ale może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz. Sprawdziłem tą opcje dwa dni temu, z całkowicie dołączonym deklem od pokrywy filtra jest to.samo.

Za to dzisiaj zauważyłem ze jesli zgaśnie w czasie jazdy i odpali na biegu ponownie check gaśnie i jest na klika km ok.

Druga sprawa - przy dynamicznej jeździe, do ok 3200 rpm na każdym biegu problem sie nie pojawia. Tylko w mieście, w korkach jest ciężko, gaśnie cho chwilę.

 

Kolego Tarpan - wersję kostki czyli rozstrzygnięcie wersji Bosh - Zexel podam tak szybko jak mozliwe. Dziekuję serdecznie za pomoc, koszty autoryzowanego serwisu sa tutaj wysokie i ciężko o doswiadczonych specjalistów od diesla.

Niestety z Naszymi Rodakami - mechanikami też różnie bywa.

Pozdrawiam

Miłosz

 

Kolego Piotrze dzięki za namiary na Forumowiczów z doświadczeniem w podobnych problemach, chętnie również skorzystam z poradnika jeśli moja wersja będzie Bosh-owska.

 

Jedna nowa sugestia - problem występuje w 99,9% przy prędkości obrotowej 1300 czyli tak jakby coś związanego z otwarciem przepustnicy sprężarki jesli nie mylę pojęć. Przerabiałem podobną sytuację z Mercedesem W210 290 TDI z tą różnicą, że wtedy cisnienie nie wchodziło na cylindry i auto nie miało mocy. Winny był zacięty mechanizm przepustnicy. Sprawdzę rano i dam znać.

Edytowane przez greene
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz. Sprawdziłem tą opcje dwa dni temu, z całkowicie dołączonym deklem od pokrywy filtra jest to.samo.

Za to dzisiaj zauważyłem ze jesli zgaśnie w czasie jazdy i odpali na biegu ponownie check gaśnie i jest na klika km ok.

Druga sprawa - przy dynamicznej jeździe, do ok 3200 rpm na każdym biegu problem sie nie pojawia. Tylko w mieście, w korkach jest ciężko, gaśnie cho chwilę.

 

Kolego Tarpan - wersję kostki czyli rozstrzygnięcie wersji Bosh - Zexel podam tak szybko jak mozliwe. Dziekuję serdecznie za pomoc, koszty autoryzowanego serwisu sa tutaj wysokie i ciężko o doswiadczonych specjalistów od diesla.

Niestety z Naszymi Rodakami - mechanikami też różnie bywa.

Pozdrawiam

Miłosz

 

Kolego Piotrze dzięki za namiary na Forumowiczów z doświadczeniem w podobnych problemach, chętnie również skorzystam z poradnika jeśli moja wersja będzie Bosh-owska.

 

Jedna nowa sugestia - problem występuje w 99,9% przy prędkości obrotowej 1300 czyli tak jakby coś związanego z otwarciem przepustnicy sprężarki jesli nie mylę pojęć. Przerabiałem podobną sytuację z Mercedesem  W210 290 TDI z tą różnicą, że wtedy cisnienie nie wchodziło na cylindry i auto nie miało mocy. Winny był zacięty mechanizm przepustnicy. Sprawdzę rano i dam znać.

 

Witam,

 

 

Piszesz coś o przepustnicy, wydaje mi się, że musisz mieć wersję z zaworem EGR. Ja nie posiadam zaworu więc nie posiadam przepustnicy. Jest ona na zewnątrz silnika więc można ją sprawdzić. Jak chcesz to zrób zdjęcie silnika najlepiej lewej jego strony (strona pompy wtryskowej) wtedy każdy z nas już będzie wiedział o jaką wersję osprzętu chodzi. Wersja osprzętu ma przepływomierz Bosch (bardzo tani w sklepie) a wersja Zexel ma przepływomierz Hitachi (bardzo drogi w sklepie).

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69477-p11-brak-mocy-i-gasnie-silnik-prosze-o-rady/page__p__753149__hl__zapala%20si%C4%99%20check%20kopci__fromsearch__1entry753149

 

 

Problem ROZWIĄZANY - powyższy post wyjaśnia powody tego typu objawów oraz błędów o kodach 15, 18.

 

Winny był nastawnik pompy paliwa - mechanik wycyścił element i autko śmiga pięknie. Diagnoza - samochód używany był przez farmera, prawdopodobnie na rolniczym paliwie ogólnie tutaj dostępnym, zalanie go czymś w stylu orlen verva spowodowało wypłukanie smieci z baku a w efekcie wpłynęło na smarowanie nastawnika który zawieszając się podawał błędne dane.

 

Inna sprawa to to że znalezienie warsztatu który się podejmie tak precyzyjnie określonego zlecenia nie było łatwe.

Ale..

Pan mechanik znał sprawę, robił to w osobowych nissanach - rano zostawiłem i na 14 zrobione. Koszt rozsądny (130e) - sprawdzona przy okazji pompa, wtryski i turbo - wszystko ok. sugestia czyszczenia intercoolera ale to opanuję sam.

 

 

Polecam post powyżej - fachowe i celne porady - nawet manual czyszczenia nastawnika pompy ze zdjęciami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...