Gość Fajka Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 "Wolność Tomku w swoim domku..." Każdy ma prawo postępować jak uważa. Jeżeli ktoś chce wymieniać filtr kabinowy co 2 lata i odgrzybianie przeprowadza co 3 to jego broszka. Ja osobiście wymieniam filtr przynajmniej raz w roku a czasami co pół i raz w roku odgrzybiam. I jest mi z tym dobrze. :-) Sorry za zwłokę. W 100% się z Tobą zgadzam. Każdy robi wg. własnego uznania. Chciałbym tylko dodać iż zgodnie z Książeczką Gwarancyjną QQ 1.6 str. 4 przy Normalnych Warunkach Eksploatacji ( takie właśnie mam ja w mieście ok 10 tys. ludności + roczne przebiegi max. 11 tys. km ) filtr klimatyzacji należy wymienić po 12 m-cach ale tylko pod warunkiem limitu przebiegu 30 tys. km. Trudne Warunki Eksploatacji m.in.: długotrwała jazda miejska + długotrwała praca na biegu jałowym ( czyli w mieście zdecydowanie powyżej 10 tys. mieszkańców ;-)) przypuszczam że producent miał na myśli min. 1 mln mieszkańców ;-)) są określone na str. 5 Książeczki Gwarancyjnej gdzie filtr kabinowy należy wymienić po 12 m-cach z limitem 15 tys. km. Ja cieszę się że mam znajomego kier. serwisu który nie naciąga mnie na dodatkowe wydatki nawet mimo moich usilnych nalegań. Z jego ust usłyszałem podczas przeglądu: "Pana filtr kabinowy i powietrza wyglądają jak nowe, klima działa jak należy, o odgrzybianiu czy ozonowaniu może Pan zapomnieć do następnęgo przeglądu". Podusmowując dodam jeszcze raz iż każdy użytkownik robi wg. swojego uznania ja profilkatycznie również wymieniłbym wspomniane filtry ale całe szczęście że trafiłem na kier. serwisu który potrafi profesjonalnie doradzić co należy zrobić w danym aucie przy przeglądzie i nie tylko. Pozdro dla wszystkich zainteresowanych tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 (edytowane) albo zwyczajnie nie chce im się wymieniać głupio usadzonego filtra kabinowego w Astrze II zanim nie wziąłem spraw w swoje ręce chyba nigdy nie był wymieniany, a serwisowałem wyłącznie w ASO dostęp problematyczny z deka , więc olewali Edytowane 10 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fajka Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 albo zwyczajnie nie chce im się wymieniać głupio usadzonego filtra kabinowego w Astrze II zanim nie wziąłem spraw w swoje ręce chyba nigdy nie był wymieniany, a serwisowałem wyłącznie w ASO dostęp problematyczny z deka , więc olewali Fakt dostęp do tego filtra jest utrudniony i może rzeczywiście nie chciało im się go wymieniać. Mimo to zaryzykuję i poczekam z jego wymianą do następnego przeglądu po 2 latach ( pewnie będę miał ok 20 tys. przebiegu ) zgodnie z zaleceniami producenta. Wtedy ich napewno przypilnuję i poproszę o stary filtr do wglądu. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcome Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 (edytowane) Sorry za zwłokę. W 100% się z Tobą zgadzam. Każdy robi wg. własnego uznania. Chciałbym tylko dodać iż zgodnie z Książeczką Gwarancyjną QQ 1.6 str. 4 przy Normalnych Warunkach Eksploatacji ( takie właśnie mam ja w mieście ok 10 tys. ludności + roczne przebiegi max. 11 tys. km ) filtr klimatyzacji należy wymienić po 12 m-cach ale tylko pod warunkiem limitu przebiegu 30 tys. km. Trudne Warunki Eksploatacji m.in.: długotrwała jazda miejska + długotrwała praca na biegu jałowym ( czyli w mieście zdecydowanie powyżej 10 tys. mieszkańców ;-)) przypuszczam że producent miał na myśli min. 1 mln mieszkańców ;-)) są określone na str. 5 Książeczki Gwarancyjnej gdzie filtr kabinowy należy wymienić po 12 m-cach z limitem 15 tys. km. Ja cieszę się że mam znajomego kier. serwisu który nie naciąga mnie na dodatkowe wydatki nawet mimo moich usilnych nalegań. Z jego ust usłyszałem podczas przeglądu: "Pana filtr kabinowy i powietrza wyglądają jak nowe, klima działa jak należy, o odgrzybianiu czy ozonowaniu może Pan zapomnieć do następnęgo przeglądu". Podusmowując dodam jeszcze raz iż każdy użytkownik robi wg. swojego uznania ja profilkatycznie również wymieniłbym wspomniane filtry ale całe szczęście że trafiłem na kier. serwisu który potrafi profesjonalnie doradzić co należy zrobić w danym aucie przy przeglądzie i nie tylko. Pozdro dla wszystkich zainteresowanych tematem. Kolego nie wiem gdzie ty jeździsz ale ja z chęcią zrobię wam przy następnej wymianie filtra kabinowego fotę żebyście zobaczyli co ma po 6 -9 miesiącech jeżdzenia fakt że napewno zapylenie i syf w powietrzu jest umnie większy niż u kolegi ale parę postów wyżej jest link dotyczący klimatyzacji (i to niejest naciąganie że ktoś ma robiony przeglad i odgrzybianie co roku moim zdaniem to obowiązek a szczerze nie wierzę że po 11t km filtr jest jak nowy :) kabinówkę to pewnie nawet nie ruszyli edit post 310 Edytowane 12 Lipca 2012 przez marcome Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 No niestety tak to już jest z tymi ASO- różnie różni ppostepują; mnie na przegladzie nawet nie pytali ( a ja też im nie podpowiadałem - miałem mały przebieg ) sami wymontowali filtr kabinowy i mi go pokazali ; rzeczywiście był strasznie zasy.....ny. - zatem teraz wiem że należy go jednak co rok wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 (edytowane) w Katowicach to co pół! częściej wymieniajcie, kupujcie tańszej firmy, np. Jakoparts (Herth&Buss) i voila Edytowane 12 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcome Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Castoro właśnie dlatego trzeba o to samemu dbać bo jak dbamy tak mamy; Peba niestety tak mamy półroku i jest czarny filterek A co do artykułów to ci co nie wiedzą to napiszę żeby wiedzieli że w instalacji klimatyzacji jest też olej który się też starzeje i później będzie "pomocy sprężerka klimy się zepsuła" - w silniku co roku wymieniasz olej a w klimie nie bo po co; zrobi się po 3 latach i będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Castoro właśnie dlatego trzeba o to samemu dbać bo jak dbamy tak mamy; Peba niestety tak mamy półroku i jest czarny filterek A co do artykułów to ci co nie wiedzą to napiszę żeby wiedzieli że w instalacji klimatyzacji jest też olej który się też starzeje i później będzie "pomocy sprężerka klimy się zepsuła" - w silniku co roku wymieniasz olej a w klimie nie bo po co; zrobi się po 3 latach i będzie git Jakis czas temu ktos mnie tu "prostował" na forum że w sprężąrce klimatyzacji w QQ nie ma oleju, że czynnikiem smarującym jest czynnik chłodzący. Jak jest naprawdę??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 olej jest ale wymieszany z czynnikiem i krąży po całym układzie, dlatego ważne żeby używać klimy przynajmniej raz w miesiącu. Dzięki temu układ będzie cały przesmarowany. Jak pójdziesz na uzupełnienie klimy to zobaczysz jak serwisant wraz z czynnikiem wpuszcza trochę oleju do tego samego zaworu.Jeśli ulatnia się czynnik tak samo ulatnia się z nim olej więc uzupełnia się go z nowym czynnikiem, więc nie ma potrzeby wymiany oleju np. raz na rok. Nie mniej jednak, gdy sprawdzamy szczelność klimy lub wymieniamy czynnik, odsysamy go razem z olejem przy użyciu pompy próżniowej więc układ jest czysty od oleju i czynnika, wtedy dodaje się nowy olej, starego po prostu się nie używa:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maper Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Nie tak do końca. Fachowcy serwisujący klimatyzację urządzeniami typu kombajn (większość serwisów tak robi, bo jest taniej i prościej) do obsługi klimatyzacji używają też odessanego czynnika chłodniczego i oleju. Przed startem podaje się markę samochodu, typ, pojemność silnika itp., A potem zawartość układu klimatyzacji jest odessana i przez urządzenie filtrowane, dodawany jest nowy czynnik i olej do wartości wymaganych i maszyna nabija układ klimatyzacji. Oczywiście przy okazji urządzenie sprawdza szczelność układu na zasadzie wytworzenia podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarektg Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Pierwszy przegląd po roku - 1.6 benzyna. Wykonany w Zielonej Górze, koszt UWAGA - 255 zł. Oczywiście mój olej (Millers Oils XF LONGLIFE C2 5w30), filtry Knechta (łącznie z powietrza) zakupione w Intercars. Samochód wyczyszczony, wykonano wszystko z procedurami. Polecam. Pozdrawiam wszystkich!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 przyjemna cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomCio? Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Witajcie wszyscy. Nowy tu jestem, choć QQ zakupiłem już z 9 miesięcy temu, mam więc co nadrabiać Cena zaiste przyjemna, ale jakbym z Suwałk miał tam pedałować, to mi chyba się nie opłaci i przyjdzie Ełk odwiedzić albo Białystok. W sumie tan sam właściciel, ale może jest jakaś różnica. Mój QQ dojrzewa do pierwszego przeglądu i szczerze mówiąc koszt jest nadal jak widzę wielką niewiadomą. Zastanawiam się nad kupnem niektórych rzeczy, ale czy rzeczywiście warto wozić swoje do serwisu? Myślę o filtrach przede wszystkim, bo olej kupię na bank. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 (edytowane) filtr oleju to niekoniecznie (chyba, że kupisz zamiennik Knecht/Bosch/Mann, masz w kieszeni z 20zł), ale filtr kabiny i olej zdecydowanie tak, bo kabinówkę kupisz równie dobrą do 50-60zł (w ASO nawet 150zł), olej zalejesz lepszy niż w ASO leją i też znacznie taniej Edytowane 17 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbodzio Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Wykonałem 1 przegląd w CM Krzemionki w Krakowie. ASO dołożył: Robocizna- 340,96 Przegląd stanu nadwozia- 49 Uszczelka korka- 6,05 Filtr oleju- 42,48 Razem----------------438,49 Olej mój, jak na razie mam dobre zdanie o tym serwisie, obsługa, punktualność itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schabek6 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Nissan SIGNELLA w Warszawie Przegląd po I roku koszt 612,00zł, W cenie filtr oleju, olej Castrol 5W30, uszczelka filtra, kontrola akumulatora, oczyszczono i nasmarowano klemy, poprawiono niedociągnięcia z lini montażowej np w mocowaniu rury chłodnicy, normalny przegląd auta. Całość trwała ok 1.5 godziny Polecam, miło szybko i sympatycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr Horhe Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 PROMOTOR GDAŃSK PIERWSZY PRZEGLĄD PO 12M-CACH 334,47(1,5godziny) Zakupione przeze mnie olej elf exellium 5w40 -129 filtr oleju norauto -22,90 filtr kabinowy blue print -40,29 Razem- 526,66 Dostałem rabat mikołajkowy na robocizne 30% i żniżke klubową 10%. Polecam Promotora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 filtru oleju Norauto - co to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr Horhe Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zamiennik filtra oleju produkowany dla Norauto. Zamiennik filtra oleju produkowany dla Norauto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witeks1978 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Nissan Polody Poznań Przegląd 200 zł x 2h - 400 zł Filtr klimatyzacij 98,52 Filtr Oleju 96,21 Olej Shell Helix 5W30 70,33 x 6,3 litra (???????) 443,08 - czy w dieslach faktycznie wchodzi tyle oleju ?? Płyn 33,30 ( do dzis nie wiem jaki) - podobno hamulcowy ale czy ten plyn wymienia sie po roku?? Podkladka uszczelniajaca 3,08 Razem z rabatem 1074,19 Auto opłukane, nieodkurzone czas trwania 4,5h Nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcome Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Nissan Polody Poznań Przegląd 200 zł x 2h - 400 zł Filtr klimatyzacij 98,52 Filtr Oleju 96,21 Olej Shell Helix 5W30 70,33 x 6,3 litra (???????) 443,08 - czy w dieslach faktycznie wchodzi tyle oleju ?? Płyn 33,30 ( do dzis nie wiem jaki) - podobno hamulcowy ale czy ten plyn wymienia sie po roku?? Podkladka uszczelniajaca 3,08 Razem z rabatem 1074,19 Auto opłukane, nieodkurzone czas trwania 4,5h Nie polecam u mnie w SpeedOil 5 l shell helix 5w30 kosztuje niecałe 100 zł więc nie rozumie czemu nie kupujecie i z swoim olejem nie jedziecie??? 300zł oszczędności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Co do ilośc oleju: do 1.6 dCi wchodzi 5,5 litra oleju. Dwa razy wymieniałem i dwa razy tyle weszło. Ceny oleju w ASO Nissana to jest rozbój. Ja do swojego leję Motula i jest to koszt ok. 200-210 za 6 litrów na wolnym rynku. Żeby mieć porównanie cenowe : wczoraj robiłem przegląd 1.6 dCi po 30 tys. Koszt całkowity: 670,00 zł brutto w tym filtr oleju 106,90 filtr powietrza 108,39 robocizna (wg faktury przegląd, linia diagnostyczna, test akumulatora) 406,58. Reszta to jakieś środki smarne itd, itp. ASO Impwar, Rzeszotary k/ Legnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krez Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 CMK Krzemionki Kraków Pierwszy przegląd QQ 1.6 benzyna w dniu 08-03-2013 - olej Millers 5w30 C2 - 183 pln (własny - autoryzowany dystrybutor) - filtr kabinowy Knecht LA396 - 45,37 pln (własny - Intercars) - filtr oleju - 40,36 pln (ASO) - uszczelka korka mała - 5,74 pln (ASO) - przegląd stanu nadwozia i podwozia (lakierniczy) - 49 pln - przegląd okresowy (30k km lub 12mcy) - 320,50 pln - dezynfekcja klimatyzacji - 99 pln Samochód umyty, częściowo odkurzony, banieczka z resztką Millersa w bagażniku. Nasmarowana przelotka kierownicy i gumowe tuleje zawieszenia oraz wykonane uszczelnienie silnika pastą uszczelniającą Suma: 742,97 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) "Samochód umyty, częściowo odkurzony, banieczka z resztką Millersa w bagażniku. Nasmarowana przelotka kierownicy i gumowe tuleje zawieszenia oraz wykonane uszczelnienie silnika pastą uszczelniającą" A jaką nieszczelność miał silnik? Edytowane 10 Marca 2013 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NISSUŚ Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Witam, jestem tu pierwszy raz, choć od dawna korzystam z Waszego doświadczenia i porad. Czeka mnie w najbliższym czasie pierwszy przegląd i mam pytanie, o co chodzi z tą 10% zniżką klubowicza - jak ją uzyskać i czy wszystkie ASO ją honorują. Będę wdzięczny, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.