kn Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Informacyjnie dla potomnych, bo mnie też trafiło: U mnie w aucie przepływomierz o numerze: 0280218096 z wkładką F00C2G2060 - czyli najdroższa opcja z termistorem, na allegro cena rzędu 750 PLN. Zrobione według wskazówek Dino: Czyli zakupiłem przepływomierz gdzie siedzi wkład F00C2G2039 i podmieniłem termistor z zepsutego przepływomierza. W tej chwili koszt z allegro to około 280 za przepływomierz z takim wkładem. Numery przepływomierzy z wkładką F00C2G2039: 0280218025 0280218005 0986280232 I tu jeszcze informacja: Przepływomierz o numerze 0280218005 i 0986280232 ma średnicę zewnętrzną 69mm. Natomiast przepływomierze 0280218025 oraz 0280218096 mają większą średnicę bo 79mm. Czyli trzeba przekładać wkład, a nie cały przepływomierz. I jeszcze jedna informacja: Przepływomierz 0986280232 jeste de facto przepływomierzem 0280218005 sprzedawanym jako ReManufactured in Germany by Bosch. Czyli jest to zregenerowany przepływomierz 0280218005. I taki zresztą kupiłem przełożyłem wkład i termistor i wszystko hula jak powinno. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 kn - super podsumowanie, dzieki temu w końcu nie trzeba przekopywać sie przez cały temat i wyciągać wniosków z postów które wzajemnie się wykluczają. Ja tylko jeszcze dodam że starego termistora nie trzeba wkładać do nowej przepływki, tylko jak ktoś ma się chęć pobawić - tak jak niektórzy na forum sobie sami zrobili - można korzystając z okazji że już jest wyjęty wrzucić go w inne miejsce, przed fitrem powietrza, gdzie termistor nie grzeje się aż tak od silnika i dzięki temu mniej oszukuje temperaturę, co ponoć pozytywnie wpływa na moc podczas upałów. Zresztą tak właśnie jest to oryginalnie rozwiązane w tych przepływkach-zamiennikach bez termistora. Ale tu czekamy na opis prac od kolegi maiusa który to robił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Panowie jak możecie to podajcie oznaczenie tego "termistora" to co jest napisane na korpusie i dajcie jego zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Mi przepływka padła w taki sposób, że obroty czasami falowały, ale auto zapierda... nieziemsko. Czasami tylko złapało takiego przymuła i nie jechało - jakby klima się załączyła. Zmieniłem przepływkę i od razu obroty przestał falować. Mam wersję 5 pin z termistorem. końcówka 096 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Witam mam wątpliwości czy mam nie sprawną przepływkę końcówka 096 na wolnych obrotach mam 1,24 V a jak falują obroty to spada nawet do 1,1 V 2500 obrotów 1,68 V 4000 obrotów 2.03 V sprawdzałem miernikiem uniwersalnym z leroy merlin bo nie mam nic lepszego dostępnego co o tym myślicie ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krecina Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Witam mam wątpliwości czy mam nie sprawną przepływkę końcówka 096 na wolnych obrotach mam 1,24 V a jak falują obroty to spada nawet do 1,1 V 2500 obrotów 1,68 V 4000 obrotów 2.03 V sprawdzałem miernikiem uniwersalnym z leroy merlin bo nie mam nic lepszego dostępnego co o tym myślicie ? pozdrawiam próbowałeś go umyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Witam Nie próbowałem umyć bo nie jestem pewien czym najlepiej umyć. Obawiam się że jeśli to nie winna przepływki to ją uszkodzę i wtedy na pewno będę musiał wymienić. Dodam tylko że nie zawsze obroty falują. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Witam Nie próbowałem umyć bo nie jestem pewien czym najlepiej umyć. Obawiam się że jeśli to nie winna przepływki to ją uszkodzę i wtedy na pewno będę musiał wymienić. Dodam tylko że nie zawsze obroty falują. Pozdrawiam Nie uszkodzisz, bo akurat w tych przepływkach nie ma platynowego drucika który łatwo przerwać, tylko gruba blaszka. Wystarczy Ci pędzelek z prawdziwego włosa. Do mycia można użyć albo specjalnego środka do mycia przepływek i przepustnic (są na allegro) albo nawet zwykłej benzyny ekstrakcyjnej. Można też denaturatem tylko on chyba nie umyje tak dobrze jak benzyna. Absolutnie nie bierz nafty ani ropy, zostawiają tłusty osad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 w kwesti nalotów denaturat -węże i wszystko z lpg .. ekstrakcyjna ogólnego użycia nitro rozpuszcza wszystko lakowa bardziej zjadliwa od ekstrakcyjnej i tłusta unikać ...dobra do płukania szybkiego materiałów ropo pochodnych egrów odm ,,,a potem ekstrakcyjna ,.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krecina Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Denaturat i ekstrakcyjna nie działają, myłem swoją przepływkę i lipa, to musi być pod ciśnieniem: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=mycia+przep%C5%82ywomierzy+&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 (edytowane) Uzywałem do tego celu alkoholu izopropylowego - chyba najlepszy środek, bo po 1) nie zostawia żadnych śladów, zacieków, a dwa że szybko odparowywuje. Można go dostać w płynie i psiknąć jakimś atomizerem, albo zakupić środek o nazwie KONTAKT wlaśnie z tym alkoholem (spray). Idealnie sprawdza się przy czyszczeniu elektroniki i wszelkiej optyki. Edytowane 19 Września 2013 przez stoneface Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) Potrzebowałem przepływki do 2.0 16v 0280218025, czyli wkładu F00C2G2039. Kupiłem na alle... przepływkę od 2.2 dci z 2005r. 0280218005. Wszystko narazie OK, jakie było moje zdziwienie gdy na przepływce z numerami 0280218005 znalazłem nakleję (o której na aukcji nie było wspomniane) z informacją ze jest to przepływka ReManufactured in Germany by Bosch o nr 0986280232. Pisał o tym Kolega "kn" na początku się wkurzyłem, ale po wydłubaniu wkładu okazał się być poprawnym F00C2G2039 i to z listopada 09r. Wniosek jest taki że w tym 2.2 dci była już wymieniana . Czy ktoś może napisać coś więcej o ReManufactured in Germany by Bosch, dodam że brak na przepływce oznaczeń nissana. W ASO takie wkładają? W InterCarsie ta ReManufactured jest o 230zł tańsza od zwykłego 0280218005. Edytowane 4 Października 2013 przez jarlew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 W InterCarsie ta ReManufactured jest o 230zł tańsza od zwykłego 0280218005. Tylko że przy 0986280232 jest napisane "Produkt podlegający wymianie przy zakupie" dla tego jest tańsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panstasio Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Panowie - po przeczytaniu postów i "odgrzewaniu kotleta" dzis zgłupiałem jeszcze wczoraj byłem pewien ze przepływka padła - falowanie, gaśniecie, obroty na PB do 2,5 tys w porywach do 4 tys. muł jak cholera - przy depnieciu na LPG słychac tylko jak przepustnica się otwiera i zasysa jak odkurzacz bez przełożenia tego na frajde z jazdy. Dziś coś się odwidziało nikicie - rano zaczeła sie wkręcać na obroty na PB jednak w czasie jazdy i tak średnio to wpływa na moc jazdy. pomieryzłem z zaciekawieniem przepływke i na 4 kablowej wtyczce mierząc na ostatnim kablu od filtra (pierwszy od przepustnicy, czarny kabelek) a masa napiecie na biegu jałowym to 2,5V przy obrotach na poziomie 2tys ok 3,3V-3,5V a przy gazownaiu powyżej 4,5V Widziałem że ktoś pisał o podonych napięciach al enie znalazłem odpowiedzi czy to dobrze czy nie zgłupiałem oznaczneie przepływki jaka mam obecnie to F00C 2G2 039 (bez termistora) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Prawidłowe napięcia dla SR20DE, obojętnie czy z termistorem czy bez, to: silnik wyłączony, zapłon włączony: poniżej 1.2V bieg jałowy: 1.3 - 1.7V 2500 obr: 1.7 - 2.4V 4000 obr: ok. 4V pomiar pomiędzy czarnym przewodem a masą. Wychodzi na to że przyczyną Twoich problemów jest przepływka. Zanim wymienisz, spróbuj wyczyścić. Przy okazji, napięcia samego termistora to: temperatura zasysanego powietrza 20C: 2.2 - 2.6 kOhm temperatura zasysanego powietrza 80C: 0.31 - 0.37 kOhm pomiar pomiędzy ostatnim przewodem przepływki (przeciwległy do tego na którym mierzymy napięcie przepływki) a masą; oczywiście w przypadku przepływki bez termistora po prostu mierzymy termistor - jest wmontowany w obudowę filtra powietrza. Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panstasio Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 psiukałem już to badziewie takim cudeńkiem do czyszczenia przeływek i dujpaaa na chwile obecna czeka w sklepie na mnie jakis zamiennik odpowiadający kodowi mojej przywki - chińszczyzna jakas. jest zamontowany w dolocie z mniejsza srednica ale to chyba nie problem podczas przekrecenia. chyba zaryzykuje bo juz mnie strzela czy mieliscie moze styczność z produktami firm HART albo MAXGEAR? Zmienilem przepływomierz na zamiennik HART - radość pojawiła sie na licu po tym jak auto znaczni eożyło i w radosnym pędzie wróciło do domu wczoraj. Radość trwała nawet o poranku gdy zajechała do sklepu . Przy pomiarach napięc pojawił się pierwszy zgrzyt - napięciea nie wiele sie zmieniły. Co prawda były niższe ale nieznacznie. po pomiarach napięcia zatankowaniu podtlenku i pb nagle nyska złapała depresje - nie chce wstać powyzej 2,5 tys obrotów i to na pb i lpg. Przed chwilą nawet nie chciała rozmawiać przez dłuższa chwile. łaskawie odpaliła i doczłapaliśmy si epod dom. w pomiarach sond wyszło wczoraj ze jedna lezy i nie reaguje a druga strzępi strasznie w okolicah 0,7-0,86v pozostało mi chyba to jeszcze do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 pamiętaj że druga sonda nie ma wpływu na pracę silnika - pełni tylko funkcję kontrolną, skup się na pierwszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panstasio Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Dzięki. Tak zrobie - zawsze to pocieszenie dla sakwy Sonda 1 jest widoczna tutaj od góry patrzac na silnik z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 tak to ona, druga jest w okolicy katalizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panstasio Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam. Po wymianie przepływki napiecia jakoś sie uspokoiły i poprawnie pokazują wartosci. Jednak potrafił się przyduszaći falować - przepływka firmy HART Wczoraj wymieniony przepływomierz DENSO i swiece - tez już miały chyba dosyc (przepalone nie były ale elektrody już o wiele mniejsze) Na chwile obecna na gazie bardzo ładnie trzyma wolne obroty i nie faluje etc - na benzynie potrafi po 30-40 sekundach sie przydusie (czeka mnie nauka wolnych obrotów?) Przejechałem na "nowym" zestawie ok 20km i narazie jakoś turla się - będę monitorował Dziękuje wszystkim za pomoc i doradztwo No i mam jazde nadal Co jakis czas wskakuje z tryb serwisowy i obroty 2,5tys to maks jaki osiaga Wyskakuje bład P100 - Mass Air Flow Sensor Przeplywka wymieniona na firme HART Obie daja poprawne napiecia ale przy 4 tys maja ok 2,5-3V Na Orginalnej BOSH-a obroty wogóle nie chciały wchodzić i max do 2,5tys Swiece, przepływka ywmienione i już mnei hu strzela Przeplywka była przekrecona z dolotu o innej srednicy - katalogowej do mojego silnika. Zamontowana rura jest szersza o centymetr Nie mam pojęcia już co jest - gdzie w okolicach Legionowa lub w Warszawawie jets ktoś kto by mi mogł pomoc? Z mechanikiem zastanawiamy sie czy juz nie szukać problemów z wiązką i masami w aucie aaa jeszcze istotna info to samo na PB i LPG Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez panstasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 nie wiem jaki masz motor 1.8 czy 2.0 ale do rzeczy sprawdz czy nie dostaje lewego powietrza wszystki odmy itp.dziwne jest to że ori. przeplywka ci nie podeszla ?A jak tam lambada może ona juz umiera ,i masz zawirowania na obrotach, a po drugie zakrec gas i zobacz co sie dzieje , ja miałem tak że co 40sek obroty spadały do 300, okazało sie że przeplywka byla kaplica .Wyczyśc krokowca,ustaw TPSa ,ale wpierw go zresetuj. p.s. z wyborem tego Harta to nie zbyt trafione,posprawdzaj raz jeszcze i bedziemy mysleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panstasio Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 sorki - silnik to 2.0 (zaraz uzueplniam profil) w poprzendim tygodniu ojawił się dodatkowo błąd P0340 - blad czujnika położenia wału/wałka i już wogóle nie mogłem odpalić. Na szczęscie posiadam ELM327 i Torque Pro na tel i po skasowaniu błędu odpalenie sie udało i jakoś w trybie awaryjnym dojechałem. dzięki za sugestie i odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 to git. że sie powiodło ,bo mogłeś na zworke to sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panstasio Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 na chwile obecną jeszcze nic sie nie powiodło - mechanik odwiedzany bedzie dopiero za kilka dni a na dzien dzisiejszy każdy poranek jest niespodzianką (odpali i pojade czy nie) Na pewno zaczyna już siadac rozrusznik bo odechciewa mu sie odbijac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Ja natomiast nadal bujam się z moją przepływką, wysłana do Boscha na reklamację wróciła (po pół roku!) nie uznana, że niby przetestowana i wg nich jest w porządku. I nie dociera do nich argumentacja, że napięcia cały czas pokazuje za niskie, generalnie max co przy przegazowywaniu ponad 4 tys. obr da się uzyskać to 2V, a gdzie tam do 4 (auto zhamowane, wynik poniżej serii). Podejście "Nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz?" i martw się człowieku. Tyle jeśli chodzi o gwarancję. Nie ma ktoś w Krakowie albo okolicach przepływki na podmianę? Obojętnie czy z termistorem czy bez, chcę tylko sprawdzić napięcia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.