Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] SR20DE -przepływomierz-BOSCH


miziera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem świeżym posiadaczem P11 z 2000r. Problemem jest mułowata jazda moim mobilem. Podejrzenie-przepływomierz. Pomiary napięcia dały na wolnych obrotach 1,4 V, przy zwiększaniu rosły do 2V. Wcześniej zaświeciła się kontrolka i błąd "zbyt uboga mieszanka" wysokie wartości na analizatorze spalin , po wizycie w serwisie, regulacji sondy-nie ma błędu ale dalej słabo się zbiera. Wykręciłem wkład przepływomierza i spisałem numer (F00C2G2039 Bosch) i tu niespodzianka...z katalogu wynika że to do 1,8 benzyna? Na obudowie z kolei jest numer 0280218025-czyli właściwy dla tego modelu silnika. Prawdopodobnie poprzedni właściciel zamienił opacznie wkłady, a może ten co mam pasuje do SR20DE tylko nie działa ? Jeżeli ktoś ma numer wkładki do SR20DE proszę o podanie (może jakieś zamienniki-bo w sklepach ok 500pln)Czy taka zamiana wkładek może być przyczyną moich problemów ?

 

 

Po głębszych poszukiwaniach dowiedziałem się, że wkładka o nr F00C2G2039 była oryginalnie montowana z obudową przepływki o nr 0280218025. Koszt całego nowego przepływomierza ok 750 pln, ale można przełożyć wkładkę z 0280218005, w kieszeni zostaje połowa (te same wkładki) :D

Edytowane przez miziera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość relele

Witam odnowie twoj temat z zapytaniem jak poszlo ci wymiana wkładu,w zasadzie to rok jak pisales post i powinienes cos wiecej napisac w zwiazku z uzytkowaniem przepływki z wkładką.Prosze o odpowiedz.Pozdrwiam

 

Witam

Jestem świeżym posiadaczem P11 z 2000r. Problemem jest mułowata jazda moim mobilem. Podejrzenie-przepływomierz. Pomiary napięcia dały na wolnych obrotach 1,4 V, przy zwiększaniu rosły do 2V. Wcześniej zaświeciła się kontrolka i błąd "zbyt uboga mieszanka" wysokie wartości na analizatorze spalin , po wizycie w serwisie, regulacji sondy-nie ma błędu ale dalej słabo się zbiera. Wykręciłem wkład przepływomierza i spisałem numer (F00C2G2039 Bosch) i tu niespodzianka...z katalogu wynika że to do 1,8 benzyna? Na obudowie z kolei jest numer 0280218025-czyli właściwy dla tego modelu silnika. Prawdopodobnie poprzedni właściciel zamienił opacznie wkłady, a może ten co mam pasuje do SR20DE tylko nie działa ? Jeżeli ktoś ma numer wkładki do SR20DE proszę o podanie (może jakieś zamienniki-bo w sklepach ok 500pln)Czy taka zamiana wkładek może być przyczyną moich problemów ?

 

 

Po głębszych poszukiwaniach dowiedziałem się, że wkładka o nr F00C2G2039 była oryginalnie montowana z obudową przepływki o nr 0280218025. Koszt całego nowego przepływomierza ok 750 pln, ale można przełożyć wkładkę z 0280218005, w kieszeni zostaje połowa (te same wkładki) :D

 

 

 

Witam odnowie twoj temat z zapytaniem jak poszlo ci wymiana wkładu,w zasadzie to rok jak pisales post i powinienes cos wiecej napisac w zwiazku z uzytkowaniem przepływki z wkładką.Prosze o odpowiedz.Pozdrwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam obudowe numer 0280218094 a wkład F00C2G2060 i na moje nieszczeście to są najdrozsze przeplywomierze jest podobno jakiś hiszpański zamiennik ale w żadnym sklepie jest niedostępny . czy są jakieś inne które pasują jako zamiennik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VincenzoKS

Dzisiaj otrzymałem przepływomierz a właściwie wkładkę do obudowy. Numer obudowy przepływomierza to 0280218025. Kupiłem go od użytkownika allegro JOG-EL. Gość jest bardzo ogarnięty w temacie. Kupiłem wkładkę za 450 zł plus wysyłka. Przepływomierz jest oryginalny Bosch z roczną gwarancją. Po zamontowaniu (5 min roboty) auto chodzi jak trzeba. Ja swoją przepływkę zdiagnozowałem podmieniając na sprawną od kumpla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a wkład F00C2G2060 i na moje nieszczeście to są najdrozsze przeplywomierze

 

to jest to samo co F00C2G2039 tylko ma termistor, w tym co podałem jest na niego miejsce i trzeba go tylko wlutować, z racji posiadania starej przepływki zrobiłem jej małą sekcję zwłok aby rozwiać wszelkie wątpliwości, dodam, że moje nissmo jeździło na F00C2G2039 jak go kupiłem a teraz lata na F00C2G2060, czyli tym z termistorem, choć w moim przypadku i tak nie jest on wykorzystywany bo temperatura powietrza jest brana z innego miejsca, czyli jak ktoś ma wtyczkę na 4 przewody może stosować ....039 a jak ma na 5 przewodów to musi tylko dołożyć termistor. jak widać na zdjęciach termistor jest odizolowany od płytki przepływomierza.

 

mały dodatek, wkład 0280218005 jest teraz zamienny z wkładem 0986280232 i siedzi tam ta sama wkładka, czyli : F00C2G2039

P1020946.JPG

P1020947.JPG

P1020948.JPG

P1020949.JPG

P1020950.JPG

P1020951.JPG

P1020952.JPG

P1020953.JPG

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DINO podepnij temat, bo jak widać, koledzy często szukają i odkopują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, nie wiem czy dobieranie przepływki po numerach ma sens.

Chodzi mi o to że komputery mamy takie same, i programy w nich też (chodzi mi o motor SR20DE).

Może te przepływki mają delikatnie różne chrakterystyki, ale komputer potrafi się dopasować.

Na dowód mojej teorii mam mój własny przypadek, po padnieciu przepływki kupiłem pierwszą lepszą

z allegro za 115zł, zamontowałem. Po odpaleniu silnik zachowywał sie bardzo dziwnie (pływanie obrotami,

brak reakcji na gaz), zostawilem go na 10 min na wolnych obrotach, wszystko wróciło do normy.

Przejechałem na nowej przeplywce jakies 20kkm i wszystko pracuje wzorowo!

 

Jeżeli masz możliwośc pożyczenia przepływki od kogos, czy na szrocie to próbuj.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, nie wiem czy dobieranie przepływki po numerach ma sens.

Chodzi mi o to że komputery mamy takie same, i programy w nich też (chodzi mi o motor SR20DE).

Może te przepływki mają delikatnie różne chrakterystyki, ale komputer potrafi się dopasować.

Na dowód mojej teorii mam mój własny przypadek, po padnieciu przepływki kupiłem pierwszą lepszą

z allegro za 115zł, zamontowałem. Po odpaleniu silnik zachowywał sie bardzo dziwnie (pływanie obrotami,

brak reakcji na gaz), zostawilem go na 10 min na wolnych obrotach, wszystko wróciło do normy.

Przejechałem na nowej przeplywce jakies 20kkm i wszystko pracuje wzorowo!

 

Jeżeli masz możliwośc pożyczenia przepływki od kogos, czy na szrocie to próbuj.

 

pozdr

 

 

kolego czytamy od początku i dowiadujemy się, że temat jest dawno rozpracowany i informacyjny aby można było zaoszczędzić kasę, a nie do dyskusji, biggrin.gifbiggrin.gif

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego czytamy od początku i dowiadujemy się, że temat jest dawno rozpracowany i informacyjny aby można było zaoszczędzić kasę, a nie do dyskusji, biggrin.gifbiggrin.gif

 

Oszczedzić kase?? koledzy tu takim kwotami operowali że bym sobie nową primerke anglika kupił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczedzić kase?? koledzy tu takim kwotami operowali że bym sobie nową primerke anglika kupił :)

 

nowy - około 800zł wg katalogu za cały

nowy - około 200zł wg wkładki za cały, tylko trzeba wtedy sobie wkładkę przemontować do swojej obudowy

czyli chyba jest różnica a każdy potrafi operować kombinerkami ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam to ja też się podłączę do tematu, miałem podobne objawy co osoby opisujące problem, na komp. wyskoczył błąd związany z małą ilościa powietrza - nie pamiętam kodu.

Podkorciło mnie przeczyścic przepływomierz:-( nieopacznie zrobiłem to przy podłączonym akumulatorze, dodatkowo kostkę od przepływomierza potraktowalem preparatem do czyszczenia styków elektrycznych, no i po wszystkich tych zabiegach starałem się uruchomic silnik. Silnik po uruchomieniu działa kilka sekund po czym gaśnie. Wymieniłem przepływomierz na nowy i obiaw jest ten sam- gaśnie. Po wypięciu zasilania od przepływomierza silnik pracuje, oczywiście na wolnych obrotach a po wyzej 2500obr silnik dostaje drgań. Czy ktoś z was ma jakieś sugestie co z tym zrobic? Obecnie akumulator jest odłączony na 12h w celu usunięcia błędów - nie wiem czy to działa. No i pytanie czy w modelu P11.144 1.6 działa kasowanie błędów za pomocą sztuczki ze spinaczem (zworka między 9-16 pinem). Mechanik od którego kupiłem drugi przepływomierz powiedział że możliwe że trzeba wykasowac błąd, nie wiem tylko czy do telepie się do mechanika na wypiętym przepływomierzu.

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolego DINO jasne ,że czytałem...ciekawy temat,dzwoniłem,też do gościa z Allegro co handluje przepływkami i akurat ciężko znaleźć wkładkę o którą mi chodzi w innej obudowie niż ta oryginalna,a termistor raczej u mnie jest potrzebny jak mi się zdaje.Nie przelutuję starego termistora do innej wkładki,bo nie wiem,czy nie jest uszkodzony.Czyściłem przepływomierz specjalnym spreyem do tego celu,ale podobno raz to pomoże a raz się może zdarzyć,że się przedobrzy i po usunięciu zalegających zabrudzeń odsłonią się na tym czułym elemencie jakieś mikro wżery i przepływomierz zaczne jeszcze gorzej pracować albo całkiem odmawia posłuszeństwa.Tak miałem w mojej drugiej Primerce z silnikiem QG 1.8L 2 razy wyczyściłem spirytusem wtedy jeszcze i była poprawa wszystko OK. ale jak trzeci raz chciałem to zrobić znowu to padł mi całkiem przepływomierz i musiałem kupić nowy...udało mi się okazyjnie :D bo skoro Primerka ma u mnie dożywocie to raczej nie będę wkładał urzywki nie wiadomo na jak długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy te same silniki i tam masz wszystko napisane, ostatnio zmieniałem a sprzedawca z allegro też mi nie chciał powiedzieć ;) w końcu po co sprzedawać coś taniej jak można drożej, termistor raczej jest gitt, poza tym można taki kupić nowy, za parę groszy w elektronicznym, no ale cóż chciałem pomóc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dino dobrze napisał ja własnie jestem po przeszczepie przepływomierza tez padł mi taki sam jak twoj 0280218096 kupiłem zammienik za 195zl o nr 0280218005 zrobiłem przeszczep termistera czas 2 min montaz wkładki i autko smiga jak ta lala a i w kieszonce zostalo kilka stowek :D

Edytowane przez filtron1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem po przeszczepie przepływomierza nr 0280218096 na nr 0280218005 wystarczy przełorzyc termister ze starego 2 min pracy i DZIAŁA :D:D :Da co najwazniejsze w kieszonce zostaje kilka dobrych stówek :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...a skąd wziąłeś kolego termister do przelutowania ze starego przepływomierza? Sprawdzałeś jakoś,czy jest nie uszkodzony? Ciekawi mnie,czy wszystkie parametry silnika z takim przepływomierzem teoretycznie przeznaczonym do silnika o innej pojemności czy mocy będą takie jak przy oryginalnej przepływce,czy np. nie straci parę KM.Hm...przecież silnik 1,6 czy 1,8 zasysa inną ilość powietrza przy np.wolnych obrotach niż 2,0L .Czy aby ten gorący drut,czy też płytka nie jest przystosowana do określonych parametrów "rozpiętość widełek przepływu powietrza" od np. kilku do kilkunastu m3 na minutę i poniżej lub po wyżej tych wartości nie będzie dobrze wskazywał? Kiedyś jak czyszczeniem przepływki w mojej drugiej Primerce 1,8L całkowice ją uszkodziłem, to aby dojechać do mechanika pożyczyłem wkład od Micry,auto było bardzo słabe ale dotoczyłem się tych parę kilometrów. No ale jeśli faktycznie w subiektywnych odczuciach kolegów autko zachowuje się tak jak poprzednio przed usterką to może i ja pójdę tą drogą... :) i nie dam się firmie BOSCH łupić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrozum, że to nie chodzi o numer przepływki tylko o numer wkładu, który jest taki sam, a przepływka różni się średnicą, termistora nie lutujesz tylko zaciskasz, i raczej wątpliwe aby on się popsuł, ale zawsze możesz kupić za 820zł a nie za 200zł biggrin.gif i mieć lepsze samopoczucie jak Ci co do instalacji gazowych montują lubryfikację laugh.gif

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby zapodac przepływomierz od wersji GT pasował by?:P

 

a co chcesz uzyskać w ten sposób??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja to wiem,że to chodzi o wkład bo obudowy są te same i ten termistor się zagniata w widełkach,jedyne co mnie nurtuje,to budowa tego wkładu i parametry tego drucika czy płytki tam stosowanej...jak szeroki ma zakres pracy...co do przepływu powietrza...gdybym tak bardzo chciał mieć wszystko oryginalne to by mi wmontowali w serwisie za 880zł a jednak szukam alternatywy i nie chce być "jeleniem" nabitym w butelkę przez firmę co każe sobie płacić za zbędną obudowę jeśli można wymieniać sam wkład np. albo politykę firmy która każe sobie przepłacać kilkakrotnie więcej za taki sam element tylko dla tego że stosuje się go w autach klasy wyższej niż miejskich toczydełkach np. skoro produkcja wkładów prawdopodobnie kosztuje tyle samo do jednych i do drugich aut .A drążę temat ponieważ chciałbym by moja Primerka odpowiednio miała przewietrzane płuca...a nie chcę jak jakiś handlarz naprawić auta na sprzedaż...na chwilę... :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisie wkład kosztuje około 1900zł a nie 880zł bo ten tańszy to zamiennik kupiony w sklepie obok albo w IC,

ale z tego co napisałeś to chyba masz rację i powinieneś kupić ten droższy bo pewnie wkładka w nim, o takim samym symbolu jak w tym tańszym, jest lepsza smile.gif

 

tak na marginesie, to ciekawe, że wartości przepływomierza w silnikach 1.8 i 2.0 są takie same whistle.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego DINO w byłym autoryzowanym serwisie,gdzie mi zdiagnozowali usterkę przepływomierza oferowali mi za 881zł cały przepływomierz BOSCH-a ale jak dla mnie to za dużo więc próbuje jakoś taniej usprawnić autko...przecież nie mogę mieć 1300 wolnych obr/min.Które mi na dodatek czasami falują i auto gaśnie...zaś nie chce wkładać czegoś nie sprawdzonego...dlatego tez szukam tu pomocy wśród społeczności Nissanmaniaków. Tobie szczególnie dziękuję,za podtrzymywanie tematu i być może za kilka dni zdecyduję się tak zrobić jak pisałeś...z tą wkładką...na razie czekam obserwuję i szukam też na Allegro.Zamontowałem sobie Gaz sekwencyjny firmy LANDI Renzo dodatkowo dostrajany na hamowni podwoziowej...mam teraz takie same parametry na Gazie jak i na benzynie tylko,ze zamiast 140KM na benzynie autko ma 129KM na benzynie możliwe,że za sprawą wadliwie działającego przepływomierza,wiem,ze te silniki miały różne moce 131KM,później 140KM a wersja GT bodajże P10 chodziła 150KM,tyle,że tam zastosowane były bodajże inne ostrzejsze wałki rozrządu.No ale przepływomierze chyba były te same HITACHI albo BOSCH ...walczę o każdego "konia mechanicznego" bo chciałbym żeby moje auto płynęło po drodze jak katamaran a nie jak stara galera... :D Druga moja Primerka ma silnik QG 1,8 L i widzę jak jej ciężko się przyspiesza a na hamowni ma tylko 115KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli masz primę 1.8, to nie łatwiej wyjąć z niej przepływkę i zobaczyć czy wkłady maja takie same numery??smile.gif

 

a odnośnie serwisu to nie napisałeś, że byłym autoryzowanym, dlatego podałem cenę jaką mi powiedzieli kiedyś w serwisie biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...