Gość marki444 Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Po wymianie silnika z osprzętem zeksel ,po przełożeniu na osprzęt bosch auto pracuje z dużymi stukami zaworów i wchodzi na wyższe obroty niż normalnie ,a obrotomierz pokazuje normalne obroty .Wymieniłem wszystko co możliwe ,włącznie z komputerem i mobilajzerem . Auto odpala z pierwszego kopa ale chodzi żle ,pomóżcie bo nie wiem co mam dalej robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 sprawdź czy rozrząd napewno nie przeskoczył i czy wtrysk jest w odpowiednim momencie. piszesz że po zerwaniu paska jest, czy głowica i zawory nie ucierpiały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Czy wymieniałeś koło napędowe od pompy Jest Zupełnie inne w Zexel a Bosch bo te pompy mają inne obroty. Czy czapa była zmieniana na tą do Boscha. Chodzi mi głównie o wtryskiwacze, które sa zupełnie inne dla Bosch i Zexel, Nie wiem jak tam z ci.śnieniami otwarcia wygląda sprawa, ale sądzę że też jest inaczej Jak dla mnie to należałoby wymienić połowę silnika i osprzętu by to działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marki444 Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 wymieniłem pompę bosch na taką samą z kołem pasowym i nic to nie pomogło ,myslałem że po zerwaniu paska padła tez i pompa wtryskowa wraz z silnikiem .Wczoraj przełożyłem kolejną pompę też bosch i nic to nie dało żadnych rezultatów silnik chodzi na wysokich obrotach i tłuczą zawory w nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Mi chodzi o koło na wałku rozrządu a nie samej pompie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marki444 Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 koledzy wymieniłem pompę bosch wraz z wtryskami bosch .wszystkie kostki od silnika pasują do mojej instalacji , za wyjontkiem przepływki , którą też wymieniłem na swoją . wszystkie kości spiente i wszystkie pasują .Jeżeli chodzi o koło od pompy wtryskowej zeksel to ma dwa znaki z punktami , ale żeby się nie bawić założyłem kułeczko od swojej pompy ,czyli bosch .Silnik z pompą zeksel i wtryskami chodził idealnie .Po przelożeniu silnika do swojego auta ,ktory był na bosch-u . Silnik chodzi na wysokich obrotach i klekocze zaworami,wygląda to tak jak by była zmieniona sekwencja wtrysku .Nie wiem dlaczego tak jest, rozrząd sprawdziłem jest ustawiony zgodnie z punktami . Nie wiem tylko co do kolektorów ssących i wydechu ale wyglądają identycznie i turbina też .Jak pisałem wcześniej wymieniłem komputer wraz z mobilajzerem i efekt jest taki sam .Jeśli to nie jest błąd mechaniczny ,to na elektryce się nie znam wogóle.Morze ktoś mi podpowie w czym tkwi problem . Jeżeli chodzi o koło na wałku rozrządu jest identycznie takie samo .Ilość zombków jest taka sama i punkt jest w tym samym miejscu .Koło od pompy jest takie samo ,tyle samo zembów , z wyjontkiem zeksela ,który ma tyle samo zombków ale ma dwa wycięcia na klin i dwa punkty .Koło od rozrządu zdejmowałem i sprawdzałem ze swoim jest takie samo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Andrzej . Wymieniles caly osprzet na bosch . Tak?,czyli sterownik, immobilajzer, pompa z wtryskami i wtryskiwaczem sterujacym.Rowniez pisales ze wymieniles przeplywomierz. To dobrze. Musimy ustalic jedna rzecz. To nie jest ten silnik gdzie zerwalo pasek rozrzadu ktory teraz masz zamontowany w samochodzie? Jesli to jest inny silnik to jak CI napisal kolega And -pec musisz policzyc czy ilosc zebow na kole walka rozrzadu od stony pompy wtryskowej jest taka sama w silniku z osprzetem Boscha i Zexela.Napisz jaka jest ilosc zebow Jest trudno cos w tym wzgledzie doradzic dopoki nikt tego nie napisze bo jest o pompie Zexel bardzo malo wiadomosci. Jesli masz taka mozliwosc to moze napiszesz czy ilosc zebow na kolach gdzie przychodzi pasek rozrzadu od strony kola pasowego walu korbowego jest taka sama dla osprzetu bosch i zexel . Kat wtrysku rowniez jest inny dla pompy BOsch i Zexel.Sekwencja wtrysku nie moze zostac zmieniona. W tym silniku jest 1-3-4-2 .U Ciebie moga byc zmienione fazy rozrzadu (mozliwe ze przez to kolo na walku od strony pompy) ze tak tluka sie zawory. Po prostu .Zawory sie nie otwieraja i nie zamykaja w odpowiednim momencie. Juz przeczytalem ze kola sa takie same. Andrzej czy juz sobie poradziles z tym problemem? . Jesli nie to skontaktuj sie z kolega Andi1973 z forum terrano on tez robil przekladke z zexela na boscha i tez mial z tym problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marki444 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Koledzy auto stoi nic się nie zmieniło ,myślę że wina leży po stronie motoru ,brak mi pomysłu co jeszcze mogę zrobić lub wymienić Elektryka raczej ok ,zamieniłem komputer ,wtrysk sterujący ,przepływkę i nic pokazuje błąd 12 i 98 kontrolka chek nie świeci , zapala sie tylko gdy ruszam pompa paliwa ale to wiadomo chdzi o kąt wtrysku .Świece żarowe też wymieniłem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.