gregorii Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Help help help - może ktoś już miał podobną sytuację. Odebrałem nowiutkiego QQ+2 2.0 dci 4x4 tekna od dealera i jeszcze w dniu odbioru wypuściłem się w trasę na 5 dni i zrobiłem 2.500km. Zaobserwowałem bardzo dziwne zachowanie nawiewu na nogi w mojej kukułce. Otóż górne nawiewy chodzą bardzo dobrze, działa dual, wszystko niby OK. Jednak nawiew na nogi niemiłosiernie mocniej grzeje od całej reszty. Jak ustawię np. 20 stopni, to góra super, ale dół daje popalić (dosłownie), jak znowu zrobię 17 stopni, to na dole jest OK, no ale u góry już zaczyna się chłodek. W mieście na krótkich dystansach jest to mało odczuwalne (no chyba, że się stoi pół godziny w korku), ale na trasach dokucza. Czy mieliście podobny przypadek z Waszym autkiem? Dopiero za ok. 1,5 tygodnia mogę wjechać na serwis i cytując mechanika "nie wiadomo ile czasu zajmie naprawa - jak skończymy, to damy znać". Dlatego pytam - może coś doradzicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Też zauważyłem takie działanie układu klimatyzacji. Wydaje mi się jednak, że to jest normalne działanie. Jeśli masz włączone automatyczne sterowanie nawiewami, to komputer kieruje powietrze zgodnie z prawami fizyki, czyli grzeje bardziej z dołu, bo ciepłe powietrze unosi się do góry, a chłodzi bardziej z góry, bo zimne powietrze opada na dół. Im większa jest różnica temperatur, tym bardziej się to odczuwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Też zauważyłem takie działanie układu klimatyzacji. Wydaje mi się jednak, że to jest normalne działanie. Jeśli masz włączone automatyczne sterowanie nawiewami, to komputer kieruje powietrze zgodnie z prawami fizyki, czyli grzeje bardziej z dołu, bo ciepłe powietrze unosi się do góry, a chłodzi bardziej z góry, bo zimne powietrze opada na dół. Im większa jest różnica temperatur, tym bardziej się to odczuwa. Ja mam ustawiane ręcznie i w pewnych temp., podanych przez autora wątku nawiew na nogi grzeje a góra chłodzi. Zamiast chłodzić nóżki bo się zrobilo gorąco to mamy ogrzewanko. Pewnie to dla tych co jeżdżą w sandałkach by paluszki nie marzły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregorii Opublikowano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Też zauważyłem takie działanie układu klimatyzacji. Wydaje mi się jednak, że to jest normalne działanie. Jeśli masz włączone automatyczne sterowanie nawiewami, to komputer kieruje powietrze zgodnie z prawami fizyki, czyli grzeje bardziej z dołu, bo ciepłe powietrze unosi się do góry, a chłodzi bardziej z góry, bo zimne powietrze opada na dół. Im większa jest różnica temperatur, tym bardziej się to odczuwa. W sumie kupiłem diesla z DPF'em, bo głównie trasy śmigam, więc ten DPF mi tak nie przeszkadza - samym założeniem było - autko na trasy, a tymczasem po 2 godz. w aucie nie da się prawie wysiedzeć na ustawieniu auto przy nawiewach, bo niesamowicie grzeje - teraz jeżdżę na manualnych ustawieniach - załączając i wyłączając co jakiś czas nawiew na nogi... jednak w aucie za ponad 100tys. przy ustawieniu automatu powinien on działać prawidłowo, a tymczasem nawiew grzeje naprawdę bardzo mocno na nogi, a góra pracuje normalnie. Wg. mnie 20 stopni, to 20 stopni a nie 20 na górze i jakieś 30 na dole... Po co w takim razie automat, jak trzeba sterować ręcznie? Zobaczymy co z tym zrobi serwis - może ktoś z forumowiczów wie czy nie ma osobnych czujników temperatury na dół i na górę? Może po prostu wina jakiegoś czujnika (miałem tak w Peugeocie żonki - padł czujnik i klima stwierdzała, że chłodzić nie trzeba... po wymianie za 30zł - wszystko wróciło do normy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Czujnik temperatury jest na podszybiu przy lewym głośniku. Może masz go przysłonięty i układ ma błędne dane. Nie wiem, czy jest tylko jeden - w Fabii były 4 w różnych miejscach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 (edytowane) Czujnik temperatury jest na podszybiu przy lewym głośniku. Może masz go przysłonięty i układ ma błędne dane. Nie wiem, czy jest tylko jeden - w Fabii były 4 w różnych miejscach. Według instrukcji powyżej czujnik słońca jest ale po prawej stronie przy głośniku pod szybą jeśli jest naklejka (a na pewno jest) rejestracyjna to przysłania czujnik i są błędne odczyty,Ja właśnie tak zauważyłem u siebie na dworze 9 stopni ale świeci słońce do środka a klima grzeje mimo ustawiania temp poniżej 17 stopni.Będę musiał naklejkę przykleić wyżej. Edytowane 28 Października 2010 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Według instrukcji powyżej czujnik słońca jest ale po prawej stronie przy głośniku pod szybą jeśli jest naklejka (a na pewno jest) rejestracyjna to przysłania czujnik i są błędne odczyty,Ja właśnie tak zauważyłem u siebie na dworze 9 stopni ale świeci słońce do środka a klima grzeje mimo ustawiania temp poniżej 17 stopni.Będę musiał naklejkę przykleić wyżej. Sprawdź w instrukcji, jest ona wspólna (ale ma różne rozdziały) dla kierownicy po lewej stronie i po prawej stronie. Ponadto przeklejenie tej naklejki nie będzie chyba proste. jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 hm to jak już będą mili w salonie rejestracje i naklejke (bo salon mi rejestruje) to im powiedzieć żeby się wstrzymali z naklejaniem naklejki albo powiedzieć sprzedawcy żeby zwrócił uwagę na ten czujnik i nakleił wyżej naklejkę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 (edytowane) Sprawdź w instrukcji, jest ona wspólna (ale ma różne rozdziały) dla kierownicy po lewej stronie i po prawej stronie. Ponadto przeklejenie tej naklejki nie będzie chyba proste. jp Dla kierownicy po lewej stronie i po prawej stronie jest w tym samym miejscu czyli po prawej stronie w głośniku(a swoją droga powinny być dwie po oby stronach).Niestety tam gdzie w Polsce przyklejają naklejkę rejestracyjna.Zdaje się ze te naklejki są wredne do odklejania nie wiem czy nie trzeba zamówić nowej ale to koszty.Zapewne się da bo co mają zrobić osoby przy wymianie szyby jak jej odzyskać nie można w całości.A tak dla osób odbierających w przyszłości trzeba zwrócić uwagę osobie przyklejającej naklejkę na to uwagę zaznaczają że to czujnik kontrolujący świecenie słońca. Edytowane 29 Października 2010 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 ... trzeba zwrócić uwagę osobie przyklejającej naklejkę na to uwagę zaznaczają że to czujnik kontrolujący świecenie słońca. Mogłem się mylić pisząc, że czujnik jest po lewej stronie, ale chodziło mi przysłonięcie go nawigacją, notesem, bądź jakimś innym przedmiotem zakłócającym cyrkulację powietrza, a nie o nalepkę na szybie. Ten czujnik nie kontroluje "świecenie słońca" tylko temperaturę wewnątrz kabiny. Jeśli słońce nagrzewa całą deskę rozdzielczą, to ta nalepka i tak jest za mała, by mogła mieć wpływ na temperaturę przy czujniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 (edytowane) Mogłem się mylić pisząc, że czujnik jest po lewej stronie, ale chodziło mi przysłonięcie go nawigacją, notesem, bądź jakimś innym przedmiotem zakłócającym cyrkulację powietrza, a nie o nalepkę na szybie. Ten czujnik nie kontroluje "świecenie słońca" tylko temperaturę wewnątrz kabiny. Jeśli słońce nagrzewa całą deskę rozdzielczą, to ta nalepka i tak jest za mała, by mogła mieć wpływ na temperaturę przy czujniku. Dokładnie doczytaj w instrukcji jest wyraźnie napisane jaką funkcje spełnia czujnik(ja drzewa zasłaniają czy jak wiedziesz w tunel etc) ,czujnik temp w środku jest w naszej wersji czyli kierownica po lewej stronie, mieści się miej więcej na wysokości prawego kolana. Edytowane 29 Października 2010 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregorii Opublikowano 29 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 (edytowane) Z Manual Service rozpisanie całego systemu, miejsca odczytu itp jp dzięki Ci dobry człowieku )) zobaczymy co z tego wyjdzie - właśnie czekam na nową naklejkę (w Wydziale komunikacji wniosek, płacisz tylko 16,50zł + 1 zł opłaty administracyjnej i w ciągu 7 dni masz nową naklejkę - nie warto się nawet bawić i kombinować z jej przeklejaniem (przynajmniej u mnie - tablice indywidualne i naklejka 2-częściowa)). Edytowane 29 Października 2010 przez Grzesiek QQ+2 4x4 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 to tak jeden mój ból to, to że angielskiego na tyle nie znam wiec ten Manual Service mi nie pomoże w podjęciu decyzji, a drugi że już z wypowiedzi powyżej nie wiem czy mam zwrócić na to uwagę czy nie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Dokładnie doczytaj w instrukcji jest wyraźnie napisane jaką funkcje spełnia czujnik(ja drzewa zasłaniają czy jak wiedziesz w tunel etc) ,czujnik temp w środku jest w naszej wersji czyli kierownica po lewej stronie, mieści się miej więcej na wysokości prawego kolana. W mojej instrukcji na stronie 4-13 jest obrazek z zaznaczonym czujnikiem temperatury przy lewym głośniku (patrząc w kierunku przodu pojazdu), a pod obrazkiem jest tekst: "Czujnik A (obok głośnika wysoko-tonowego) umożliwia systemowi klimatyzacji utrzymywanie stałej temperatury w pojeździe. Nie kładź niczego na tym czujniku ani wokół niego, upewnij się także, że przedmioty w pobliżu nie przysłaniają go." W serwisówce pisze, że czujnik tempertury jest przy kolanie, ale serwisówka jest dla wersji przed liftingiem. Ciekawe też, jaką rolę pełni czujnik natężenia światła (komputer pewnie uwzględnia grzanie słońca przy sterowaniu klimą) i czy ten czujnik włącza też światła po zmroku. Jutro sprawdzę, czy zasłonięcie prawego głośnika włączy światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 ja już nic nie kapuje więc nie chce zaśmiecać Wam tematu jak rozgryziecie temat do 2-5 listopada to proszę napiszcie mi co mam z ta naklejka od rejestracji czy będzie przeszkadzać a jak tak to czy trzeba wyżej czy niżej przykleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 (edytowane) W mojej instrukcji na stronie 4-13 jest obrazek z zaznaczonym czujnikiem temperatury przy lewym głośniku (patrząc w kierunku przodu pojazdu), a pod obrazkiem jest tekst: "Czujnik A (obok głośnika wysoko-tonowego) umożliwia systemowi klimatyzacji utrzymywanie stałej temperatury w pojeździe. Nie kładź niczego na tym czujniku ani wokół niego, upewnij się także, że przedmioty w pobliżu nie przysłaniają go." W serwisówce pisze, że czujnik tempertury jest przy kolanie, ale serwisówka jest dla wersji przed liftingiem. Ciekawe też, jaką rolę pełni czujnik natężenia światła (komputer pewnie uwzględnia grzanie słońca przy sterowaniu klimą) i czy ten czujnik włącza też światła po zmroku. Jutro sprawdzę, czy zasłonięcie prawego głośnika włączy światła. Można zobaczyć również organoleptycznie w ciągu dnia przez szybę kółko po lewej stronie (od kierowcy)jest jednolite z obudową głośnika a od prawej wyraźnie nasadzane i lekko prześwitujące.Po za tym tak na prosty rozum przy szybie nie mógłby się znajdować czujnik bo wprowadzałby potężne zakłócenia w określaniu temp w kabinie albo musiałby mieć dużą bezwładność ato powodowałoby opóźnione reakcje układu.Wydaje mi się również że instrukcja serwisowa jest bardziej dokładna niż opis dla klienta mimo że jest przed liftingowa ale tu chyba dużych zmian nie było. Edytowane 29 Października 2010 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Zrobiłem zdjęcie kółka z prawej strony i nie zauważyłem, żeby było prześwitujące. Co do czujnika przy lewym głośniku, to sugerujesz, że Nissan kłamie w instrukcji obsługi? Ja również uważam, że lepsze było miejsce przy kolanie, ale czemu mam nie wierzyć instrukcji. Nie wiem, czy w wersji przed liftingiem był czujnik zmierzchu przy lusterku na szybie, ale skoro to jest czujnik "jasności" sterujący światłami, to po co jeszcze jeden w kabinie. Komputer może uwzględniać wyniki jego pomiarów również w pracy klimatyzacji. Rezygnując z niego i zmieniając oprogramowanie komputera firma mogła zaoszczędzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 (edytowane) Zrobiłem zdjęcie kółka z prawej strony i nie zauważyłem, żeby było prześwitujące. Co do czujnika przy lewym głośniku, to sugerujesz, że Nissan kłamie w instrukcji obsługi? Ja również uważam, że lepsze było miejsce przy kolanie, ale czemu mam nie wierzyć instrukcji. Nie wiem, czy w wersji przed liftingiem był czujnik zmierzchu przy lusterku na szybie, ale skoro to jest czujnik "jasności" sterujący światłami, to po co jeszcze jeden w kabinie. Komputer może uwzględniać wyniki jego pomiarów również w pracy klimatyzacji. Rezygnując z niego i zmieniając oprogramowanie komputera firma mogła zaoszczędzić. W instrukcji to co jest napisane traktuję poglądowo , tym bardziej że są tam tylko zarysy kabiny i może być zaczerpnięte z innego auta po za tym opis czujnika też jest ogólny jak chcesz temu wierzyć twoja sprawa.Przyjrzyj się w kabinie czy na wysokości kolana prawego masz małą kratkę to właśnie uważam jest ten czujnik temp wew. kabiny daleko od wprowadzającego zakłócenia słońca.Poświeć sobie latarką przez szybę na kółko prawe i lewe przy głośniku i sam ocenisz który prześwituje.Instrukcję serwisową zamieszczoną powyżej przez jednego z forumowiczów traktuję jaką odnosząca do aut również z przed liftu tym bardziej że się potwierdzają miejsca umieszczenia czujników.Po za tym nawet na twoim zdjęciu widać że jest to kapturek nakładany a nie jest zintegrowany z obudową. Edytowane 1 Listopada 2010 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 W instrukcji to co jest napisane traktuję poglądowo , tym bardziej że są tam tylko zarysy kabiny i może być zaczerpnięte z innego auta po za tym opis czujnika też jest ogólny jak chcesz temu wierzyć twoja sprawa.Przyjrzyj się w kabinie czy na wysokości kolana prawego masz małą kratkę to właśnie uważam jest ten czujnik temp wew. kabiny daleko od wprowadzającego zakłócenia słońca.Poświeć sobie latarką przez szybę na kółko prawe i lewe przy głośniku i sam ocenisz który prześwituje.Instrukcję serwisową zamieszczoną powyżej przez jednego z forumowiczów traktuję jaką odnosząca do aut również z przed liftu tym bardziej że się potwierdzają miejsca umieszczenia czujników.Po za tym nawet na twoim zdjęciu widać że jest to kapturek nakładany a nie jest zintegrowany z obudową. Pomieszało się. Czujnik przy głośniku jest do stwierdzenia czy i jak oświetla słońce kabinę. Czujnik przy kolanie mierzy temperaturę powietrza w kabinie. Korzystając z tych informacji ustawiana jest wydajność i temperatura klimy. Nie mam teraz dostepu do serwisówki, być może jest więcej czujników. jp jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 (edytowane) Pomieszało się. Czujnik przy głośniku jest do stwierdzenia czy i jak oświetla słońce kabinę. Czujnik przy kolanie mierzy temperaturę powietrza w kabinie. Korzystając z tych informacji ustawiana jest wydajność i temperatura klimy. Nie mam teraz dostepu do serwisówki, być może jest więcej czujników. jp jp Można skorzystać z tej co wstawiłeś wyżej.A kolega huling bazuje na instrukcji obsługi co jest nie jednoznaczne twierdząc ze czujnik temp w kabinie jest przy głośniku i to na dodatek lewym.Oczywiście każdy ma prawo do własnego zdania. Edytowane 2 Listopada 2010 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 W instrukcji to co jest napisane traktuję poglądowo , tym bardziej że są tam tylko zarysy kabiny i może być zaczerpnięte z innego auta po za tym opis czujnika też jest ogólny jak chcesz temu wierzyć twoja sprawa.Przyjrzyj się w kabinie czy na wysokości kolana prawego masz małą kratkę to właśnie uważam jest ten czujnik temp wew. kabiny daleko od wprowadzającego zakłócenia słońca.Poświeć sobie latarką przez szybę na kółko prawe i lewe przy głośniku i sam ocenisz który prześwituje.Instrukcję serwisową zamieszczoną powyżej przez jednego z forumowiczów traktuję jaką odnosząca do aut również z przed liftu tym bardziej że się potwierdzają miejsca umieszczenia czujników.Po za tym nawet na twoim zdjęciu widać że jest to kapturek nakładany a nie jest zintegrowany z obudową. Sam już nie wiem, czy wierzyć instrukcji, tym bardziej, że nie zauważyłem innych przekłamań. Poświecę jeszcze latarką na prawy "guzik", chociaż mam do niego utrudniony dostęp, bo przeszkadzają nalepki. Kratkę przy kolanie oczywiście mam, ale może (teoria spiskowa)... teraz jest tam kamerka? A swoją drogą w mojej instrukcji czujnik jest oznaczony przy lewym głośniku, a co pisze w instrukcjach przed liftingiem i w obecnie odbieranych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 (edytowane) Sam już nie wiem, czy wierzyć instrukcji, tym bardziej, że nie zauważyłem innych przekłamań. Poświecę jeszcze latarką na prawy "guzik", chociaż mam do niego utrudniony dostęp, bo przeszkadzają nalepki. Kratkę przy kolanie oczywiście mam, ale może (teoria spiskowa)... teraz jest tam kamerka? A swoją drogą w mojej instrukcji czujnik jest oznaczony przy lewym głośniku, a co pisze w instrukcjach przed liftingiem i w obecnie odbieranych autach. Kamerka hmmm ale chyba w egzemplarzach dla kobiet hehe Edytowane 2 Listopada 2010 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Pytanie : Co to oznacza "dwustrefowa" klimatyzacja automatyczna i co pokazują wskaźniki przy nastawach (ustawioną temperaturę wydmuchiwanego powietrza ?) skoro mamy wpólny jeden miernik temperatury ? jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Pytanie : Co to oznacza "dwustrefowa" klimatyzacja automatyczna i co pokazują wskaźniki przy nastawach (ustawioną temperaturę wydmuchiwanego powietrza ?) skoro mamy wpólny jeden miernik temperatury ? jp A to jest ciekawe pytanie , raz tylko się bawiłem ustawiłem lewe pokrętło na niska temp prawe na wysoką temp i z nadmuchów na twarz odpowiednio leciało zimne i ciepłe powietrze.To tyle testów a jak to wygląda technicznie to tez jestem ciekawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.