Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyzowań


Gość aux84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu mam taki problem: auto (tak jak w opisie) gaśnie mi przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Dzieje się to zarówno na PB jak i LPG. Zauważyłem, że częściej na zimnym silniku i jak jest wilgotno. Objawy są następujące: wciskam sprzęgło, obroty spadają poniżej obrotów biegu jałowego, do około 500rpm, silnik się dławi i gaśnie, czasem uda się to powstrzymać dodając lekko gazu. Słyszałem, że może być to:

1) zawór EGR

2) przewody od świec(przynajmniej przez 80k km nie były wymieniane

3) przeczyszczenie przepustnicy

 

Dodam, że nie świeci mi się kontrolka CE

Jeśli to EGR, to co z tym fantem zrobić? Gdzie on jest umieszczony w 1.8?

Jeśli idzie o przewody to i tak będę je zmieniał: jakie polecacie, bo szczerze powiedziawszy nigdzie nie mogę znaleźć żadnych..

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1) zawór EGR

2) przewody od świec(przynajmniej przez 80k km nie były wymieniane

3) przeczyszczenie przepustnicy

 

 

ad1. skąd słyszałeś?? ja nie mam i się nie dławi ;)

ad2. można wymienić

ad3. dokłądnie do tego przepływomierz pomierzyć i poczyścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. skąd słyszałeś?? ja nie mam i się nie dławi ;)

ad2. można wymienić

ad3. dokłądnie do tego przepływomierz pomierzyć i poczyścić

 

 

kolego ja bym nie ryzykował czyszczenia przepływki. moją to dobiło. jest to element nieprzepadający za wilgocią. miałem takie same objawy co pisze autor tematu i po wyczyszczeniu przepustnicy problem ustąpił. zacznij od tego. na 99,9% będzie po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja bym nie ryzykował czyszczenia przepływki. moją to dobiło. jest to element nieprzepadający za wilgocią. m

 

no to jesteś w mniejszości ale zawsze są odstępstwa od reguły smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje , że trzeba podjechać do gazownika i podpiąć lpg pod kompa.. tez tak kiedys mialem i drobna regulacja załatwiła sprawę..pozdrawiam

 

Tak, jak pisałem, to również dzieje się na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak pisałem, to również dzieje się na PB.

 

jak ma się LPG w aucie to są to dwa układy od siebie zalezne i mogą mieć wpływ na pracę PB i LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wyczyść przepustnicę. ja to robiłem mechanikiem za 50 zeta. usterka jak ręką odjął. zobacz najpierw to, bo przy gazie to lubi się zakleić wręcz przepustnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

tu ci nie pomogę bo jedyne co potrafię zrobić to wymienić koła i dolać płyny ;)

byłam u mechanika, koszt ok 60zł.

 

 

Kto wie jak i czym wyczyścić przepustnice i przepływomierz - tak, żeby niczego nie rozwalić? Ma ktoś może jakieś fotki z tej operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie przepustnicy i krokowca rozwiąże problem - a szczególnie krokowca - jest umieszczony centralnie pod przepustnicą!

 

A czym? poproś w sklepie o spray do czyszczenia gaźników!

Edytowane przez PrAli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Problem rozwiązany: przepływomierz do wymiany. Po wymianie - auto dostało skrzydeł :) Aha, nowa przepływka w ASO to 1700zł :whistle: Ja kupiłem używaną za 350zł z gwarancją na 1000 km. Błąd przepływomierza widać po teście sond lambda (za bogata mieszanka, sygnał z sondy "stały" a powinien być sinusoidalny). Co do samej przepływki: ważny jest górny numer: numer fabryczny Bosha. Drugi numer to numer Nissana.

 

Ale mozna (a nawet trzeba ze wzgledu na cene) kierować się tylko górnym numerem. Bedzie to pasująca przepływka ale bez logo nissana. jest też druga opcja: za 700zł w ASO - ta sama przepływka, ale bez czujnika tempratury - ten trzeba by było przełożyć, bo występuje zaraz za filtrem powietrza.

 

Temat do zamknięcia.

Edytowane przez aux84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie do osób, które już wcześniej to robiły same w swoich autach. Chodzi mi o czyszczenie silnika krokowego w silniku GA14DE. Chciałbym prosić o opisanie co i w jakiej kolejności robić i co ważne, co należy po zamontowaniu zrobić aby obroty silnika były prawidłowe.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...