Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11]Prawa strona-stuk


Gość ugh1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam klubowiczów

Potrzebuje małej porady.Od jakiegoś czasu w mojej p11 słyszę(jeszcze bardzo delikatne)stuknięcie na dziurach i przy zmianie biegow...jestem prawie pewien że to sworzeń dolnego wahacza, dzisiaj powyżywałem się na podniesionym kole godz. 6-12 i chyba wykluczyłem łożyska zwrotnicy..Jakieś pomysły? Czy mogą to byc tuleje wahacza?Jak mogę spawdzić to sam? Zawsze można oddać auto do mechanika ale lubie sam pogrzebać..Z góry dzieki za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze stukać tak jak wspomniałeś sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora lub końcówka drążka kierowniczego

a sprawdzasz ją tak jedna osoba w kanale trzyma ręką za końcówkę a druga rusza energicznie kierownicą lewo - prawo (tak jak na przeglądzie technicznym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyeliminowałeś łożysko zwrotnicy to sprawdź, czy nie ma luzów wp rzekładni kierowniczej (maglownicy) ale oby nie. Ona też potrafi właśnie delikatnie stukać. Zużywa się w niej ruchoma listwa czy coś i stuka :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki drążków kierowniczych są nowe, tak samo łączniki stabilizatora.Na maglownicy mam mały luz(już kasowany) ale ten stuk jest inny ...dość dobrze znam odgłosy i jedyne co mnie zastanawia to czy nie przypadkiem tuleja wahacza górnego lub dolnego nie umarła...tak czy inaczej zamówie sworzeń profilaktycznie a potem sie zobaczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak masz w/w rzeczy nowe to któraś z tulei musi stukać lub wspomniany przez Ciebie sworzeń

innej opcji nie ma, wymieniając sworznie pozostaną tuleje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tej ilości asfaltu na drogach i sztywności autka to i tak dobrze że wybija się tylko górny wachac zresztą chyba główny szczał to idzie właśnie w niego choć wsumie dolny też dostaje ,,,,,

 

+ jest że widziałem u mechanika 3 letnią vectrę i do wymiany całe zawieszenie z przodu a z tyłu już robione miał ,,,a przyjechał z Niemiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolny raczej na tulejach nie stuka - mój przed wymianą był troche luźny a mimo to nie hałasował. Górny wahacz jak ma luz to może sobie cichutko pukać - ale przy okazji pogarsza sie prowadzenie. W zakręcie co chwile trzeba robić korekte, i jest niesuper w koleinach.

Moze stukać łącznik stabilizatora a jeżeli jest to takie miękkie stukanie to trzeba sprawdzić gumki mocujące drążek stabilizatora do nadwozia.

I jeszcze jeden element może stukać - zacisk hamulcowy - jezeli ma wyrobione prowadniczki. Sprawdzić to można w czasie jazdy - jeżeli stuka leciutko wcisnij hamulec - przestanie to masz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wahacza dodam. Ważne że można to kupić i łatwo wymienić w Nysie.

ale to to wiemy wszyscy zresztą jak autor potrafi ogarnąć zwrotnicę to i z wahaczem sobie poradzi ,,,

 

 

pilnujmy topicu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...