Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Sterowanie w kierownicy - taśma


Gość geomiar_sl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość geomiar_sl

Mam śliczna Primerkę P12 2005 rocznik, niestety pojawił się problem ze sterowaniem w kierownicy. Podczas jazdy przy skrecaniu w lewo lub prawo, na głównym panelu przeskakują /wybieraja się/ losowo rózne funkcje dostępne z przycisków umiejscowionych w kierownicy. Np. samoczynnie zmieniaja się stacje radiowe, robi się głósniej lub ciszej, załancza się płyta CD, pojawiaja się opcje informacyjne itp. Zupełnie losowo załancza sobie nissanik co chce jak w karuzeli. Nie dzieje sie to przy lekkich skretach kierownicą lub jedzie na wprost. Byłem już u trzech mechaników, wydałem kasy i żaden nie umie sobie poradzić z tematem :(. Kazali mi wymienic tą taśmę sterującą w kierownicy, oczywiście wmieniłem /mechanik wymienił/ i dalej to samo. Po wyjedzie od nich wszystko jest przez jeden dzień ok, a później znowu szaleństwo.

Może ktoś spotakał się z podobnymi problemami i wie gdzie tkwi przyczyna tego stanu rzeczy. Bede wdzieczny za fachową pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie pamiętam ale w zależności od wersji silnikowej wymieniało się przełączniki lub cały ten panel sterowania pod enformem, jak gdzieś to znajde to dam znać co i jak ale nic nie obiecuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też ten sam problem co Szanowni Koledzy. Nie mam czasu by sie tym zająć, ale zauważyłem, że gdy samochodzik dobrze zostanie dogrzany w środku to problemik znika, lecz jedna nocka w garażu (bez ogrzewania ) i rano znowu sie nasila gwałtowne ruchy kierownica i menu wyświetlacza samoczynnie zmienia info lub radio stacje. Może problemik jest w samych przyciskach sterowania w kierownicy kropelki wody przy zmienie temperatury osiadają na płytce elek. i w ten sposób powstaja problemy. Jak cos konkretnego namierze dam znać, o co również proszę Szanownych Panów.

Pozdro :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, cierpię na tę samą dolegliwość, z tego co orientowałem się to powstał tzw zimny lut na łączeniu taśmy. Jak trochę się ociepli to zajrzą i spróbuję naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzialo sie podobnie, zmienialy sie stacje radiowe, nagrania na CD albo co najgorsze sciszal lub podglasnial. Nissan robil mi to na gwarancji, mialem wymieniony caly panel pod ekranem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Próbowałem zagłębić się w powyższy problem i musze przyznać, że przekracza to moje możliwości, a raczej poziom znajomości elektroniki przeze mnie, zauważyłem jedynie pewne zjawiska, które mogą znawcom o większej znajomości elektroniki pomóc. Nie ujmując Koledze djanek, ale nie stawiałbym na zimny lut(choć do końca nie wiem na czym polega i czym się objawia) wydaje mi się, że jest to coś poważniejszego (mam nadzieje, że panela nie będziemy musieli wymieniać jak i taśmy).

1. Przypadłość nasza objawia się tym, iż np. radio się wycisza lub rogi głośniej, zmieniają się stacje bądź utwory na CD, przełącza się info na wyświetlaczu wszystko w zależności od tego co, a raczej jaką czynność wykonywaliśmy wcześniej np. wyciszaliśmy lub robiliśmy głośniej radio to przy skręcie kierownicy w lewo/prawo radio nam samoczynnie się wycisza lub robi głośniej, jeśli wcześniej, przyciskiem z kierownicy zmienialiśmy utwór na CD lub stację podczas słuchania radia to przy skręcie kierownicy w lewo/prawo będą zmieniać się stacje radiowe bądź utwory na CD. Podobnie jest z przyciskiem wyboru radio/CD. Nie dotyczy to tempomatu on chodzi bez problemów u mnie.

2. Dolegliwość nasza objawia się jedynie przy włączonych światłach!!! Jeśli są wyłączone problem znika, więc mam nadzieje, że to nie panel, a prędzej taśma.

3. Dla panów którzy tak jak ja nie mają zamontowanego zestawu telefonicznego, a jedynie przycisk na kierownicy, mogę jedynie zaproponować pozbycie się na chwilę w/w problemu. W tym wypadku należy po użyciu któregoś z przycisków na kierownicy wcisnąć magiczny przycisk oznaczony słuchawką telefonu (enter :rolleyes: ) np. robimy głośniej CD i po tym naciskamy przycisk od telefonu.

Mam nadzieje, że Panowie też szukają rozwiązania i jeśli je znajda to mam nadzieje, że podziela się z reszta zainteresowanych. Serdecznie pozdrawiam i czekam na dobre wieści.

P.S. Może ktoś z Panów ma schemat instalacji elektrycznej Primery, a w szczególności sterowania z kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam powyższe słowa. Przyciśnięcie przycisku telefonu powoduje choć na chwilę "oszukanie" systemu. Traktowane jest to jako powtarzanie impulsu z przycisku telefonu.

Ale nie zmienia to faktu, że problem pozostaje.

Dowiadywałem się w ASO. Twierdzą, że wymianie podlega cały przełącznik. Koszt - 3.000 PLN!

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem jeszcze troszkę i trafiłem na portalu elektroda, naszą dolegliwość tam koledzy twierdza ze to problem masy, jak znajdę chwilkę to zobaczę w tym kierunku i dam znać czy udało mi sie rozwikłać ten problemik, liczę również na Was, ze podzielicie się jak postępy i czy udało się wam rozwikłać ten problemik. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Pragne dozucic swoje pare groszy do tego tematu. Otoz jezdze juz trzecia Primerka P12, poprzednie 1,8 Visia Traveller, potem 1,8 Visia Liftback i obecnie 1,8 Acenta Liftback - i wlasnie w tej trzeciej obecnie uzytkowanej wystapil problem ze sterowaniem kierownica. Probem analogiczny jak opisywane powyzej tzn. przy skrecaniu kierownica nastepuje samoczynna zmiana pozimomu glosnosci radia badz zmieniaja sie stacje radiowe. Sprawa nie tyle uciazliwa co denerwujaca wiec postanowilem sam troche zajac sie tematem.

Oto moje spotrzezenia i uwagi: Problem wystepuje glownie w warunkach obnizonej temperatury i duzej wilgotnosci powietrza - latem zadnych problemow nie stwierdzilem podobnie zima przy duzych mrozach, najgorzej w okresie jesiennym przy stosunkowo niskiej temperaturze i wilgotnosci.

Nastepna sprawa - problem z reguly wystepuje w wersjach z fabrycznie montowana nawigacja - i to moge potwierdzic na wlasnym przykladzie - poprzednie dwie Primerki nie mialy nawigacji i w nich ten problem nigdy nie wystapil, obcenie uzywana wersja Acenta ma seryjnie zamontowany system nawigacji Bird View i wlasnie w niej problem wystapil po raz pierwszy.

Problem wystepuje tylko w odniesieniu do sterowania umieszczonego na lewej stronie kierownicy tj. sterowania radiem i komputerem w wersjach Acenta i Tekna majacych dodatkowo po prawej stronie sterowanie tempomatem w odniesieniu do tych funkcji problem nie wystepuje (i dobrze bo strach pomyslec co by bylo gdyby zaczal wariowac tempomat)

Problem jest dobrze znany Nissanowi - nie wiem jak w Polsce ale w Niemczech centrala Niassana rozeslala do kazdego salonu i ASO oficjalny okolnik i opisem usterki i sposobem jej usuniecia.

W przypadku stwierdzenia takiej usterki wymienia sie caly panel sterowania pod konsola N-Form / nie dokonuje sie zadnych ingerencji bezposrednio przy sterowaniu kierownicy ani w instalacji elektrycznej.

Niestety jak donosza niemieckie portale wymiana panelu sterowania jest w pelni skuteczna tylko w przypadku modeli bez nawigacji (w ktorych usterka ta i tak rzadko wystepuje) natomiast w przypadku modeli z fabryczna nawigacja usterka ta nadal moze sie pojawiac i w tym przypadku Nissan nadal szuka skutecznego antidotum.

Ciekaw jestem czy polscy dealerzy tez otrzymali oficjalne pismo centrali w tej sprawie i czy wada zostala zakwalifikowana jako wada fabryczna - otwieraloby to droge do bezplatnej pogwarancyjnej naprawy / ale zaden dealer dobrowolnie sie do tego raczej nie

przyzna wiec potrzeba by informacji od jakiegos insajdera.

A poki co pozostaje opisany juz wyzej na forum trick i wcisnieciem przycisku telefonu, ktory co prawda usterki nie usunie ale zaoszczedzi troche nerwow.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość geomiar_sl

U mnie problemy ustały, jak mechanik odłaczył mi całkowicie przyciski w kierownicy. Ustalili, że prawdopodobnie tam powstaje zwarcie. Faktycznie przyciski nie działaja, ale przy skrecie kierownicą juz nic mi nie przeskakuje, ani zima ani latem. Primera P12 1.9dci bez nawigacji. W serwisie nissana za same przyciski chcieli ode mnie prawie 600, 00 złotych wiec dalem sobie z tym spokoj:) Jak na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na szczeście miałem ten problem na gwarancji i mi wymienili roczną taśmę na nową i od 6 lat nie mam problemu.

Zastanawiam się czy NISSAN nie mial potwornie cichej akcji wymiany tasmy.

Podobno ten problem był nagminny w naszych autach jak były nowe.

Wymiana tasmy załatwia ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam dołączę sie do tematu choć mam trochę inny problem z przyciskami na kierownicy , otóż działają mi te z prawej strony do tempomatu a nie działa mi żaden z lewej strony do sterowania radiem. czy moze ktoś podpowiedziec czy to też ta taśma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...

Dzisiaj w deszczowy dzień i ten problem pojawił się w moim nissanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...